Inden du opgraderer til Snow Leopard, så o~
Fra : Lyrik

Dato : 11-09-09 07:01

Elgato EyeTV virker ikke mere i Snow Leo. En opgradering fro en EyeTV
fra før 2007 december, koster 40 Euro. En fuld version koster 80 Euro.
Hertil kan siges at det kun er version 3.13b1, altså en i sidste
øjeblik fremlagt betaversion der er Snow-Leo kompatibel.
Hvis EyeTV er væsentlig for din Mac, og du ikke har tænkt dig at lægge
ud med at forære Elgato 40 €,- så tænk dig om!

Kun originale serienumre virker. Så TV=Kaput i Snow Leo.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-09 14:05

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> ud med at forære Elgato 40 €,- så tænk dig om!
>
> Kun originale serienumre virker. SÃ¥ TV=Kaput i Snow Leo.

Ja, sikker noget røveri at man skal betale for nye version af et produkt
...... helt ærligt, hvor nærig er du ?

bortset fra det så er det kun 2 små funktioner der ikke virker i den
sidste nye officielle version af EyeTV 3, nemlig:

• EyeTV 3.1.2 and digital audio output does not work.

• EyeTV 3.1.2: EyeTV Sharing does not work, the EyeConnect component
crashes at start.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-09-09 14:08

Thomas von Hassel skrev:

> bortset fra det så er det kun 2 små funktioner der ikke virker i den
> sidste nye officielle version af EyeTV 3, nemlig:

Lad os se om der ikke kommer en opdatering snart, men tak for tippet.
Jeg vil hellere se tv end programmere med blocks :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-09 14:09

> Lad os se om der ikke kommer en opdatering snart, men tak for tippet.
> Jeg vil hellere se tv end programmere med blocks :)

ja, beta'en virker også fint ... så mon ikke snart den er live

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 11-09-09 09:03

On 11 Sep., 15:04, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Ja, sikker noget røveri at man skal betale for nye version af et produkt
> ..... helt ærligt, hvor nærig er du ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Når jeg køber et TV så forventer jeg at det software der skal til for
at få det til at virke medfølger!!!
2 år efter forventer jeg stadigvæk at det software der skal bruges for
at mit TV kan virke stadigvæk medfølger!
Hvad ville der ikke ske med verden hvis vi gav efter kollektivt på det
punkt?

Jeg har en Ford Ka, men nu er der kommet en ny version Ford Ka. Så
kunne jeg altså forvente, at med dit verdenssyn, så holdt min Ford Ka
op med at kunne køre, fordi jeg ikke skulle være "nærrig og nægte at
købe den nye Ford Ka!?"

Jeg har købt en skidedyr lille dims der hedder EyeTV i 2007 og den
skal fandeme stadig virke i 2009! Uden at jeg skal købe tilbehør!

Går du til LCD-TV så kommer der firmwareopdateringer til dem. Jeg har
lige installeret sådan en. Med dit gotiske verdenssyn så kunne man
forvente at man skulle betale for opdateringerne hver gang, ellers var
man nærig! Og hvis TV holdt op med at virke, så kunne man bare købe et
nyt???

Jeg siger....Neee......................eJ!!!

Et firma der sælger TV må sørge for at det kontinuerligt kan virke
indtil hardwarekomponenterne går i stykker. Elgato er nogle
røvhuller!!!

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-09 16:12

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Når jeg køber et TV så forventer jeg at det software der skal til for
> at få det til at virke medfølger!!!

du har købt en hardware dims og tilhørende software ... hvis det var 100
eller 200 ¤ så vil jeg måske brokke mig, men ¤40 er en _klatskilling_ ..

> 2 år efter forventer jeg stadigvæk at det software der skal bruges for
> at mit TV kan virke stadigvæk medfølger!

det er ikke et tv .. det er en tv tuner og noget software...

> [...]
> kunne jeg altså forvente, at med dit verdenssyn, så holdt min Ford Ka
> op med at kunne køre, fordi jeg ikke skulle være "nærrig og nægte at

bil analogier holder sjældent .. det gør den heller ikke her ... du
opdaterer jo heller ikke styresystemet på vejen ... eller verden ..
derfor bliver din bil ved med at virke ...

> [...]
> forvente at man skulle betale for opdateringerne hver gang, ellers var
> man nærig! Og hvis TV holdt op med at virke, så kunne man bare købe et

Der er da masser af fjernsyn som ikke har mpeg4 decoder som på et
tidspunkt holder op med at virke når DVB-T går over til kun at sende
moeg4/h.262 ....

> Jeg siger....Neee......................eJ!!!
>
> Et firma der sælger TV må sørge for at det kontinuerligt kan virke
> indtil hardwarekomponenterne går i stykker. Elgato er nogle
> røvhuller!!!

i lige måde ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-09-09 17:15

Lyrik skrev:

> Jeg har købt en skidedyr lille dims der hedder EyeTV i 2007 og den
> skal fandeme stadig virke i 2009! Uden at jeg skal købe tilbehør!

Hvad står der på æsken den passer til? Er det holdt op med at være korrekt?

Fra : Palle

Dato : 11-09-09 17:29

On 2009-09-11 18:15:14 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Hvad står der på æsken den passer til? Er det holdt op med at være korrekt?

Good point.

--
Palle

Fra : N/A

Dato : 11-09-09 17:49

Fra : N/A

Dato : 11-09-09 19:01

Fra : Lyrik

Dato : 11-09-09 09:19

On 11 Sep., 17:11, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
>
> Der er da masser af fjernsyn som ikke har mpeg4 decoder som på et
> tidspunkt holder op med at virke når DVB-T går over til kun at sende

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
OK her vil jeg gerne bede resten af gruppen om en udmelding. Hvem har
ret Thomas eller jeg?
Hilsen
Jens

Fra : Palle

Dato : 11-09-09 17:28

On 2009-09-11 17:19:14 +0200, Lyrik <jenserikbech@gmail.com> said:

> OK her vil jeg gerne bede resten af gruppen om en udmelding. Hvem har
> ret Thomas eller jeg?

Ved ikke hvem af Jer der har ret, men jeg deler Thomas' synspunkt.

PS: Kunne være superfedt hvis du gad overveje klippe de 900
overskydende linier snak væk når du svarer.

--
Palle

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-09-09 17:49

Lyrik wrote:

> OK her vil jeg gerne bede resten af gruppen om en udmelding. Hvem har
> ret Thomas eller jeg?

Ha ha ha. På hvilken skole, går du i 0A? ;) Come on!

Din EyeTV fejler ikke noget, det gør din Mac. Du har opdateret til Snow
Leopard - det var ikke en del af aftalen, da du handlede med Elgato for
to år siden.

Hvis du /virkelig/ mener, at man kan/må slutte en diskussion ved at
spørge gruppen, hvem der har ret, så er mit svar: Thomas.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : N/A

Dato : 11-09-09 17:15

Fra : Lyrik

Dato : 11-09-09 10:35

On 11 Sep., 18:15, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Hvad står der på æsken den passer til?  Er det holdt op med at være korrekt?
,,,,,,,,,,
Nu har jeg ikke æsken mere, men jeg forstår godt hvor du vil hen. jeg
kan intet kræve o.s.v.. Men jeg kan forvente at firmaet ønsker at være
fair overfor kunderne. Jeg har også en Canon Lide scan 60.
Den er vel lige så gammel som EyeTV og den var billigere. Jeg har ikke
sat den til, men jeg forventer at Canon sørger for at den virker
løbende når styresystemerne bliver opgraderet. Det er det jeg
forventer. Men du har ret, jeg kan ikke kræve andet end det der står
på pakken.

Sony snyder for EU-reglen om 2 års reklamationsret i EU, mens Canon
har fortalt mig at uansét hvilket land jeg køber noget Canon i,
indenfor EU, så honorerer Canon 2 års reklamationsret i Danmark! samme
regel som gælder i Danmark og som EU har bestemt skal gælde hele EU.
men som Sony løber fra!

Der er forskel på hæderkronede firmaer og på snydepelse!

jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-09 17:42

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> men jeg forventer at Canon sørger for at den virker
> løbende når styresystemerne bliver opgraderet.

det er utopisk at forvente at producenterne i al evighed skal opdatere
software gratis barefor du vælger at opgradere dit styresystem ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-09-09 17:54

Thomas von Hassel skrev:

> det er utopisk at forvente at producenterne i al evighed skal opdatere
> software gratis barefor du vælger at opgradere dit styresystem ...

Faktisk er det et fremragende argument for at købe hardware med
OpenSource understøttelse. Desværre er der ikke nogen - så vidt jeg ved
- OpenSource programmer der er på højde med EyeTV.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-09 18:04

> Faktisk er det et fremragende argument for at købe hardware med
> OpenSource understøttelse. Desværre er der ikke nogen - så vidt jeg ved
> - OpenSource programmer der er på højde med EyeTV.

Der er vel kun MythTV der er nogenkunde ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 12-09-09 08:22

> det er utopisk at forvente at producenterne i al evighed skal opdatere
> software gratis barefor du vælger at opgradere dit styresystem ...

her taler man om 2 år... det er absolut rimeligt at forvente en update.
Tænk hvis det havde været en printer. Mener du også det er rimeligt at
printerfabrikanterne ikke opdatere deres drivere til nye systemer.

Og ja jeg ved godt at markedskræfterne ville fjerne sådanne firmaer, men
jer taler vi om hvad der er rimeligt.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-09-09 18:32

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> printerfabrikanterne ikke opdatere deres drivere til nye systemer.
>
> Og ja jeg ved godt at markedskræfterne ville fjerne sådanne firmaer, men

Det er stadig dit valg at opdatere systemet så diverse perifert udstyre
evt. ikke virker mere ... du ændrer jo konditionerne under hvilke du har
købt produktet. Og vi glemmer helt at Elgato har en billig update så du
stadig kan bruge din dims under 10.6.

/thomas

Fra : N/A

Dato : 13-09-09 10:32

Fra : N/A

Dato : 13-09-09 10:32

Fra : KentBM

Dato : 11-09-09 19:01

Lyrik skrev:
> [...]
> løbende når styresystemerne bliver opgraderet. Det er det jeg
> forventer. Men du har ret, jeg kan ikke kræve andet end det der står
Min CanoScan 9900F har jeg hverken kunne få til at virke med OS X
Leopard (og så nytter det vel heller ikke under Snow Leopard?) eller
Vista Business. Men måske har jeg bare ikke forstået, hvad der nøjagtigt
skal installeres af software. Men det burde være muligt at få det til at
virke. En skanner er vel en skanner?

Hvis jeg beslutter mig til at opgradere mine Pcer til Windows 7, så
forventer jeg, at min version af Norton Internet Security holder op med
at virke. Det skete ved overgangen fra 98 til 2000 og igen fra 2000 til
XP. Hvilket jeg egentlig godt kan forstå, da jeg forventer, at et
Antivirus-program skal "integreres" med styresystemet.

Så jeg er ikke rigtig enig med dig. Og så er jeg så heldig, at min
Elgato ikke kan fange noget som helst, hverken digital eller gammeldags
analog TV. Men sådan er det at bo på Vesterbro i København. Alt, hvad
der kommer vest for Valby bakke trænger ikke rigtigt igennem

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-09 19:16

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> (og så nytter det vel heller ikke under Snow Leopard?)

faktisk er preview / image capture blevet ret god til at scanne. Den
fanger f.eks. min Canoscan 8400F perfekt (dog ikke tranparens enhed i
øjeblikket, men det er sjældet jeg bruger det)

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 11-09-09 20:14

Thomas von Hassel skrev:
> faktisk er preview / image capture blevet ret god til at scanne. Den
> fanger f.eks. min Canoscan 8400F perfekt (dog ikke tranparens enhed i
> øjeblikket, men det er sjældet jeg bruger det)
Det kunne være, at jeg skulle prøve bare at slutte den til. Og se, hvad
der sker.

Jeg købte den egentlig for "nogle" år siden for at skanne mine ca. 1200
lysbilleder, men projektet er aldrig rigtig kommet i gang. Men heldigvis
har jeg stadigvæk min gamle XP-maskine.

--

Kent

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 12-09-09 06:56

> [...]

> analog TV. Men sådan er det at bo på Vesterbro i København. Alt, hvad
> der kommer vest for Valby bakke trænger ikke rigtigt igennem

Der er da hjælpesender på Lynetten nu. Og Gladsaxe.

Fra : KentBM

Dato : 12-09-09 19:32

Niels Jørgen Kruse skrev:
> Der er da hjælpesender på Lynetten nu. Og Gladsaxe.

Jeg går ud fra, at du mener til DVB-T? Og ikke DAB.

Men jeg har hentet seneste software til EyeTV og prøvet igen uden held.
Der selvfølgelig den mulighed, at digital-modtageren i min Elgato Eye TV
Hybrid ikke fungere. Den ser ud til at gå død. Men ellers kører jeg op
til Høje Gladsaxe med MacBook og modtager. Så må jeg da fange nogle
kanaler, hvis ellers at modtageren virker.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-09-09 19:36

> [...]

> til Høje Gladsaxe med MacBook og modtager. Så må jeg da fange nogle
> kanaler, hvis ellers at modtageren virker.

er det indendørs og med den medfølgende antenne ?

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 13-09-09 00:52

Thomas von Hassel skrev:
> er det indendørs og med den medfølgende antenne ?
Jeg skulle åbenbart bare finde kanalerne. Jeg kørte til Høje Gladsaxe og
fik EyeTV indstillet. Nu kan jeg se både DR1, DR2 og TV2 i digital. Og
så er der fundet en del kodede kanaler og svenske tv- og radio-kanaler
(? ud fra beskrivelsen da der ikke er hverken lyd eller billed), som jeg
selvfølgelig ikke kan se.

Den medfølgende antenne er temmelig dårlig. Men jeg har en OneForAll
antenne som virker, men vil gerne have en bedre, som ikke fylder for meget.

Desværre er det ikke muligt at bruge en udendørs antenne. Jeg bor på 3.
sal og ejendommen har Hybrid-net, så der er ikke længere almindelig antenne.

--

Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-09-09 10:33

KentBM skrev:

> Desværre er det ikke muligt at bruge en udendørs antenne. Jeg bor på 3.
> sal og ejendommen har Hybrid-net, så der er ikke længere almindelig
> antenne.

Det er tit tilstrækkeligt bare at have en vejrbestandig stump ude på
altanen bare der er frit udsyn til senderen. Kan du ikke liste en stump
ledning ud?

Fra : KentBM

Dato : 13-09-09 21:42

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Det er tit tilstrækkeligt bare at have en vejrbestandig stump ude på
> altanen bare der er frit udsyn til senderen. Kan du ikke liste en stump
> ledning ud?
Der er forskellige vejrbestandige (små) udendørs antenner, som jeg nok
kan sætte fast i vindueskarmen (ingen altan), men de koster omkring kr.
300 og hvis de heller ikke virker kan det hurtigt blive dyrt.

For eksempel udendørs
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1550094
eller indendørs http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1550075

Men under alle omstændigheder bliver de 5,2km til Lynetten igennem 3 - 4
km huse, da det er umuligt at få klart sigte. Det er ikke tilladt at
sætte en antenne op. Men det burde for f..... være muligt.

--

Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-09-09 22:00

KentBM skrev:

> Der er forskellige vejrbestandige (små) udendørs antenner, som jeg nok
> kan sætte fast i vindueskarmen (ingen altan), men de koster omkring kr.
> 300 og hvis de heller ikke virker kan det hurtigt blive dyrt.

Jah, eksperimenter er en dyr sag.

> Men under alle omstændigheder bliver de 5,2km til Lynetten igennem 3 - 4
> km huse, da det er umuligt at få klart sigte. Det er ikke tilladt at
> sætte en antenne op. Men det burde for f..... være muligt.

Det lyder som om du skal flytte ud på bøhlandet med ordentligt udsyn :)

Men er der egentlig ikke signal i dit kabeltv du kan bruge? Jeg kan få
både analog og digitalsignal ind fra YouSee...

Fra : KentBM

Dato : 13-09-09 22:08

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Men er der egentlig ikke signal i dit kabeltv du kan bruge? Jeg kan få
> både analog og digitalsignal ind fra YouSee...

Jeg har lige opsagt mit hybridnet og givet mit fjernsyn væk. Desværre
høre jeg til den type, som bruge alt for mange timer på undlødigt
fjernsyn hver dag (tv-narkoman).

Og med kun DR1, DR2 og TV2 er der ret gode chancer for, at det forbrug
ikke bliver alt for stort

--

Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-09-09 22:38

KentBM skrev:

> [...]
> fjernsyn hver dag (tv-narkoman).
>
> Og med kun DR1, DR2 og TV2 er der ret gode chancer for, at det forbrug

Nåh, hvis man ikke betaler får man også kun DR1+DR2+TV2 så det er vel
fint nok

Fra : KentBM

Dato : 15-09-09 20:14

KentBM skrev:
> http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1550094
Jeg har købt denne antenne til kr. 299. Jeg har lidt svært ved at finde
den korrekte retning antenne skal rettes, men den fungere perfekt.
Dejligt billed fra sådan en digital-modtager.

--

Kent

Fra : Morten Lind

Dato : 13-09-09 05:24

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Min CanoScan 9900F har jeg hverken kunne få til at virke med OS X
> Leopard

Min 8000F virker fint, så det burde din da også gøre. Du skal have fat i
CanoScan Toolbox & ScanGear CS.....eller sådant noget:

<http://software.canon-europe.com/products/0000440.asp>

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-09-09 10:39

In article <1j5yxhw.128nps0168w3xxN%mortenlind@gmail.com>,
mortenlind@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Min 8000F virker fint, så det burde din da også gøre. Du skal have fat i
> CanoScan Toolbox & ScanGear CS.....eller sådant noget:
>
> <http://software.canon-europe.com/products/0000440.asp>

Med de drivere virker det i hvert fald.

Eller også bruge Silverfast. CanoScan 9900F blev leveret med Silverfast SE, men det skal
desværre opdateres til ver. 6.6, og Silverfast er ikke klar til Snow Leopard endnu.
Version 6.6.0r4e virker her med Snow Leopard - det er en speciel verison de lavede til mig
pga. et problem med CanoScan 9950F.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : KentBM

Dato : 13-09-09 21:48

Kurt Brixen skrev:
> [...]
> Version 6.6.0r4e virker her med Snow Leopard - det er en speciel verison de lavede til mig

Jeg vil give det endnu en chance. Mit problem med MacBook er stadigvæk
her næste 3 år efter køb, at finde ud af hvordan jeg gør. Selv inden for
områder, hvor jeg aldrig er i tvivl ved min Xp eller Vista maskine.

--

Kent

Fra : N/A

Dato : 13-09-09 10:32

Fra : Lyrik

Dato : 12-09-09 03:46

On 12 Sep., 09:22, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:

> [...]
> printerfabrikanterne ikke opdatere deres drivere til nye systemer.
>
> Og ja jeg ved godt at markedskræfterne ville fjerne sådanne firmaer, men

,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er som om al ret og rimelighed lige så stille forsvinder uden at
nogen gider at kæmpe imod. Hvis man siger at svindel og udbytnng er
forkastelig, så spørger journalisten:"Hvorfor mener du at det er
forkasteligt?"( Det er en retorik de lærer på deres skole og som de
bare fører ud i det absurde)
Der bliver stillet spørgsmål til ting der var hævet over enhver
diskussion. Det er forkert at slå folk ihjæl!-Så spørger
journalisten:"Hvorfor synes du det er forkert at slå folk ihjæl?"

Jeg synes godt er bedre end ondt! Så sigrer jorurnalisten:"Har du ikke
læst bogen om at godt kan være ondt og ondt kan være godt?"

Jeg syne stadigvæk at det er optrækkeri, når firmaet der sælger TV-
tuneren for det første sælger en Hauppage-tuner for det dobbelte af
hvad Hauppage sælger den for og bagefter kræver ekstra penge for
software der kan få den til at virke. Det er dårlig firmamoral!

Hilsen
Jens

Fra : Jon

Dato : 12-09-09 11:03

> [...]

> diskussion. Det er forkert at slå folk ihjæl!-Så spørger
> journalisten:"Hvorfor synes du det er forkert at slå folk ihjæl?"

Men det er jo egentlig et godt spørsmål i et samfunn der man ikke lengre
vil ha omforente normer for hva som er rett og galt. Reduseres etikk til
hensiktsmessighet (nytte, utility), så blir dette et relevant spørsmål.

Vi må altså rett og slett være enige om noen felles normer: Det er GALT
å slå ihjel. Så enkelt. Hensiktsmessighet hjelper ikke, i alle fall ikke
for individet - for hvilket individ er villig til selv å lide (dø) fordi
det er "hensiktsmessig" for flertallet? (Hvis demokrati reduseres til
flertallets rett og ikke beskyttelse av mindretallets, som det bør være,
så kan jo flertallet bestemme det - men det er noe annet.) Det må nok
sterkere lut til, slik som "rett og galt", "kjærlighet", osv.

> Jeg synes godt er bedre end ondt! Så sigrer jorurnalisten:"Har du ikke
> læst bogen om at godt kan være ondt og ondt kan være godt?"

Dvs. alminnelige dagsaviser? De politikere og kommentatorer som tør å
mene at noe er godt, selv om det går ut over MEG/MIG, Number One, de har
det jo svært i det offentlige rom. Vi vet masser om det i Norge akkurat
nå, siden det er valg til mandags. Det er noe befriende med dem som tør
mene det samme, uansett om de taper på det. Men tape, det gjør de.

> [...]
> hvad Hauppage sælger den for og bagefter kræver ekstra penge for
> software der kan få den til at virke. Det er dårlig firmamoral!

Jepp. Men det vil fungere så lenge ovenstående holder, slik at selger
opptrer rent nytteorientert og amoralsk, og folk ikke har eller skaffer
seg kunnskap til å straffe dem. Dette er presist det frie markeds store
akilleshæl: Det er umulig for den jevne forbruker å være den "informerte
forbruker" som markedet egentlig forutsetter.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-09-09 18:40

> [...]

> hvad Hauppage sælger den for og bagefter kræver ekstra penge for
> software der kan få den til at virke. Det er dårlig firmamoral!

1: ingen har tvunget dig til at købe dimsen hos elgato.

2: Elgatos force er ikke dimserne, men derimod softwaren som er
_fremragende_ . Hvilken software fulgte der med haupage dimsen ?

3: ingen tvinger dig til at opdatere til 10.6 hvis du ikke gider smide
¤40 efter udviklerne af et godt produkt.

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 12-09-09 19:33

Thomas von Hassel skrev:
> 3: ingen tvinger dig til at opdatere til 10.6 hvis du ikke gider smide
> €40 efter udviklerne af et godt produkt.
Og så er den altså omkring en halvtredser billigere i GBP, så vidt jeg
kan se.

--

Kent

Fra : Lyrik

Dato : 12-09-09 17:41

On 12 Sep., 19:39, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
>
> 3: ingen tvinger dig til at opdatere til 10.6 hvis du ikke gider smide
> ¤40 efter udviklerne af et godt produkt.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det går ud over Snow Leopard. Jeg opgraderer simpelt hen ikke min
MacBook, den får lov til at køre Leopard. I aften har jeg optaget
Mikkel Kesslers kamp på DVB-T Det står næsten som HD!

Jeg håber at Snow Leopard kan vise nogle brugbare sider snart, i
stedet for bare at være lidt smukkere i interfacet. Den er ret useless
for mig i øjeblikket, men den bliver siddende på min iMac, ganske
simpelt fordi jeg gerne vil se hvad der sker på forkanten af
udviklingen. Men de her inkompatibiliteter som truer med at koste
tusser, huer mig ikke!
Men de to andre maskiner forbliver leopard!
Det bedste system jeg har prøvet på mine Mac er uden diskussion Tiger!
We have a winner!
Ramkrav:
Tiger 1/4 gigabyte
Leopard 1/2 Gigabyte
Snow Leopard 1 Gigabyte

Det undrer mig at når man halverer systemstørrelsen i Snow Leo,-, så
dobles ramforbruget? Det burde være omvendt??

Jens
Der er jo ingen grund til at skyde foden af sig!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-09-09 10:32

Lyrik skrev:

> Det undrer mig at når man halverer systemstørrelsen i Snow Leo,-, så
> dobles ramforbruget? Det burde være omvendt??

Tjah, eksempelvis er ikonstørrelsen for 10.6 sat op til 512x512 pixels
og alle standardikonerne har den størrelse. I 10.4 var den maksimale
størrelse 128 x 128.

De er altså pludselig 16 gange større...

Der er sikkert masser af den slags eksempler.