Ny vmware er SLØV...
Fra : jagge

Dato : 11-09-09 09:11

Jeg har opgraderet fra den gamle version til den nye. Dumt da den gamle
fungede fint men jeg blev ved med at få beskeder om at opgradere så det
gjorde jeg.

Det vil jeg gerne advare imod. Den nye virker sløv og meget mere
firkantet. Eksempelvis er det ikek lgie til at ændre vindue størrelse,
noget jeg aldrig tænkte over med den gamle.

Men hvordan nedgraderer man ? Altså det rører vel ikke ved min windows
installation at jeg fjerner wmvare og installerer den gamle vel ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-09 09:34

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Men hvordan nedgraderer man ? Altså det rører vel ikke ved min windows
> installation at jeg fjerner wmvare og installerer den gamle vel ?

har du opdateret VMWare tools ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 11-09-09 10:07

> har du opdateret VMWare tools ?

Nej det har jeg ikke, var ikke klar over at der var andre ting end
programmet der skulle opdateres. men jeg har lige opdateret til system
10.5.8 da der stod noget på vmwares hjemmeside om at det kunne hjælpe på
grafikken.

Hvordan opdaterer man tools funktionen ??

Men ellers tak for tippet thomas, jeg har været superglad for første
version af vmware som bare fungerede, derfor er jeg lidt irreteret over
en såkaldt opgradering hvor brugeroplevelsen går i forkert retning :0).

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-09 10:10

> [...]
> version af vmware som bare fungerede, derfor er jeg lidt irreteret over
> en såkaldt opgradering hvor brugeroplevelsen går i forkert retning :0).

Når du er startet i din virtuelle maskiner så tager du menuen "Virtual
Machine" -> "Install VMware Tools" Så installerer den opdaterede drivere
m.m. til din VM

/thomas

Fra : Esben

Dato : 11-09-09 10:50

> Når du er startet i din virtuelle maskiner så tager du menuen "Virtual
> Machine" -> "Install VMware Tools" Så installerer den opdaterede drivere
> m.m. til din VM

Og når du nu er i tvivl om det er sagen, tager du selvfølgelig en backup
af din VM inden...!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-09-09 11:10

Esben skrev:

> Og når du nu er i tvivl om det er sagen, tager du selvfølgelig en backup
> af din VM inden...!

Er der egentlig en god måde at have den liggende på så det spiller godt
med Time Machine?

Allerhelst ville jeg vist egentligt have at XP var installeret under en
folder i min OS X verden, og at det blev tilgået som et netdrev (men det
har jeg kun tænkt kort over og ikke fulgt til dørs) eller at man med
snapshots kunne minimere mængden af information Time Machine smed over.

Gode forslag?

Fra : Esben

Dato : 11-09-09 11:19

> [...]
> har jeg kun tænkt kort over og ikke fulgt til dørs) eller at man med
> snapshots kunne minimere mængden af information Time Machine smed over.

Jeg har selv været på udkig efter den rigtige løsning... Man kan jp
prøve snapshots men ved ikke hvordan det funger. Udelader selv VM af TM
fordi den fylder for meget. Kører manuel backup når jeg en sjælden gang
har ændret noget vitalt i VM. Vi venter på det næste filsystem der vil
tillade bit-for-bit backup af ændringer af filer i TM...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-09 11:24

> [...]
> har jeg kun tænkt kort over og ikke fulgt til dørs) eller at man med
> snapshots kunne minimere mængden af information Time Machine smed over.

først når timemachine kan lave backup på block niveau ...

Men jeg har alle mine "dokumenter" liggende i en shared folder som
ligger på mit skrivebord som så kommer med på Timemachine

Du kan også lave tricket med at den automatisk bruger dit mac home
folder som profil mappen i windows .. så kommer det også nemt med på
Timemachine og du kan eksludere selve VM imagefilen ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 16-09-09 15:28

> har du opdateret VMWare tools ?

Hey

Nu er det lykkedes mig at opgradere VMWare tools og sandelig om ikke det
hele funger bedre. Det med skærm opdateringen og ændring er
vinduestørrelse er som før.

Tak for hjælpen.

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-09-09 11:04

jagge skrev:
> [...]
> firkantet. Eksempelvis er det ikek lgie til at ændre vindue størrelse,
> noget jeg aldrig tænkte over med den gamle.

Fusion 2.0.5 kører fint her.

> Men hvordan nedgraderer man ? Altså det rører vel ikke ved min windows
> installation at jeg fjerner wmvare og installerer den gamle vel ?

Du kan jo altid sikkerhedskopiere filerne før du går i gang.