MySQL optimering...
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 01-08-01 15:39

Er der nogen der ved noget om hvordan man optimere noget MySQL kode bedst...
Jeg tænker især på indexering og det der... noget jeg ikke ved ret meget om.
Prøvede at sætte nogle index'er på noget jeg sorterer efter, men det gav
ikke rigtig nogen hastigheds forskel.
Er der er nogen der kan forklare mig lidt om emnet, eller sende en link til
hvor jeg kan læse noget om det?

Mvh Stig

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 01-08-01 15:39

http://www.mysql.com/udmsearch/search.php?q=optimizing

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Nada

Dato : 01-08-01 16:18

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> ikke rigtig nogen hastigheds forskel.
> Er der er nogen der kan forklare mig lidt om emnet, eller sende en link

Især ved JOINs er det vigtigt at dine indexes er i orden. Brug EXPLAIN foran
dine queries for at se om de er optimale.

http://www.mysql.com/doc/E/X/EXPLAIN.html

/ morten

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 01-08-01 16:58

On Wed, 1 Aug 2001 17:18:10 +0200, "Nada" <nada@get2net.dk> wrote:

>Især ved JOINs er det vigtigt at dine indexes er i orden. Brug EXPLAIN foran
>dine queries for at se om de er optimale.

Jeg lavede et lille script der outputtede resultatet fra en EXPLAIN
query, og smed så en fra min søgefunktion ind i den med nedenstående
resultat. Jeg kan ikke umiddelbart se hvad der skal optimeres??
Hvad er det man skal holde øje med?

Table: 3x7_lyrics
Type: ALL
Possible_keys:
Key:
Key-Len:
Ref:
Rows: 1050
Extra: Using temporary; Using filesort

Table: 3x7_tracks
Type: eq_ref
Possible_keys: PRIMARY
Key: PRIMARY
Key-Len: 4
Ref: 3x7_lyrics.title
Rows: 1
Extra: where used

Table: 3x7_albums
Type: eq_ref
Possible_keys: PRIMARY,id
Key: PRIMARY
Key-Len: 4
Ref: 3x7_lyrics.album
Rows: 1
Extra: where used

Table: 3x7_artists
Type: eq_ref
Possible_keys: PRIMARY,id
Key: PRIMARY
Key-Len: 4
Ref: 3x7_lyrics.artist
Rows: 1
Extra: where used

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104

Fra : Søren Vrist

Dato : 02-08-01 13:44

<stigen@mail.dk> wrote:

> [...]
>ikke rigtig nogen hastigheds forskel.
>Er der er nogen der kan forklare mig lidt om emnet, eller sende en link til
Jeg sad netop i går nat og kiggede på det samme:
http://www.phpbuilder.com/columns/tim20010110.php3?page=1
Det er ikke direkte på mysql, men i kommentarene til artiklen står der
lidt mere om præcis mysql. Men selve index teorien i artiklen er vist
meget godt

__
mvh / Regards
Søren Vrist
vrist@mailme.dk
"Have pill and shrink, just don't show us how you sweat" - Kashmir "lampshade"

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 02-08-01 15:04

> [...]
> Det er ikke direkte på mysql, men i kommentarene til artiklen står der
> lidt mere om præcis mysql. Men selve index teorien i artiklen er vist

Ok. tak. :)

/Stig