Adgangskode til nøglering
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-09-09 08:46

Kender nogen herinde et fix til OS X 10.4.11, som meget ofte vil have
adgangskoden til nøgleringen? Det er irriterende, at den spørger om
den adgangskode hele tiden og så igen.

Jeg har prøvet at køre førstehjælpen til hovednøgleringen, men det
hjalp ikke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-09-09 08:52

Thomas G. Madsen skrev:

> Det er irriterende, at den spørger om den adgangskode hele tiden
> og så igen.

Den her kommer f.eks. hver eneste gang Entourage startes:
<http://thomasgmadsen.dk/mac/keychain.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Karl Antz

Dato : 10-09-09 09:04

> Den her kommer f.eks. hver eneste gang Entourage startes:
> <http://thomasgmadsen.dk/mac/keychain.png>.

har præcist samme problem i 10.6, og ligeledes kørt førstehjælp uden
succes. Ville være glad for en løsning

kh karl
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-09-09 14:30

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> har præcist samme problem i 10.6, og ligeledes kørt førstehjælp uden
> succes. Ville være glad for en løsning

ja, du ændrer password på din nøglering til det samme som du logger ind
med (din brugers password) .. så bliver nøgleringen automatisk låst op
når du logger ind.

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 10-09-09 16:19

> ja, du ændrer password på din nøglering til det samme som du logger ind
> med (din brugers password) .. så bliver nøgleringen automatisk låst op
> når du logger ind.

weird

Jeg havde prøvet dit tip, men det fungerede ikke - selv erfter fire
forsøg.

Da jeg nu havde læst dit indlæg ville jeg lige se efter igen - men da
var logind-nøgleringen allerede åbnet

computere ere u(ran)sa(ge)lige ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Esben

Dato : 10-09-09 12:40

> [...]
> den adgangskode hele tiden og så igen.
>
> Jeg har prøvet at køre førstehjælpen til hovednøgleringen, men det

Tjah jeg gik selv engang "den lange vej" og slette nøgleringen (vel
plist? don't remember) og startede forfra og det var ikke så slemt som
jeg frygtede. Så fik jeg jo samtidigt ryddet udi overflødige emner i
ringen.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad