filnavn.dmg.download?
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-09-09 13:10

Jeg hentede en ap og da download var færdigstartede installeren
automatisk og præsenterede mig for License Agreement. Men jeg var ikke
klar til at installere, så jeg trykkede på Disagree. Når jeg så ledte
efter filen, fandt jeg den i mappen Download, men den havde betegelsen:

filnavn.dmg.download

Indtil videre har jag fjernet .download med med Command+i, men hvor
kommer det der ".download" fra? Det har jeg ikke set før.

Det drejer sig om NetNewsWire fra det forfærdlige spionware firma
(News)Gator. Jeg vil selvfølgelig ikke bare fortsætte en installation
fra det firma uden at undersøge hvad det er de har sendt mig. Det har et
dårligt ry hos mig.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-09-09 13:28

Axel Hammerschmidt skrev:

> filnavn.dmg.download
>
> Indtil videre har jag fjernet .download med med Command+i, men hvor
> kommer det der ".download" fra? Det har jeg ikke set før.

Det er Safaris husholdningsinformation for ufuldstændige overførsler.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-09-09 13:52

> Det er Safaris husholdningsinformation for ufuldstændige overførsler.

Vil det sige den .dmg fil jeg har, efter jeg har fjerent ".download" fra
filnavnet ikke ville kunne bruges?

Så vidt jeg kan se så er det jeg har modtaget og omdøbt nu en mappe, der
inderholder (yderlig) 2 file, en Info.plist fil og en fil der hedder
NetNewsWire.dmg.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-09-09 14:01

> [...]
>
> Så vidt jeg kan se så er det jeg har modtaget og omdøbt nu en mappe, der
> inderholder (yderlig) 2 file, en Info.plist fil og en fil der hedder

Der lå iøvrigt flere .download file i Download mappen; et par Windows
file med navne som filnavn.exe.download. Da jeg havde fjernet
".exe.download" optrådte de osse som "mapper". Eneste forskel var, at de
stadig har et Safari-symbol lignende ikon.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-09 14:03

> [...]
> ".exe.download" optrådte de osse som "mapper". Eneste forskel var, at de
> stadig har et Safari-symbol lignende ikon.

..download filer er bare ufuldstændige downloads ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-09-09 14:12

Axel Hammerschmidt skrev:

> Vil det sige den .dmg fil jeg har, efter jeg har fjerent ".download" fra
> filnavnet ikke ville kunne bruges?

Jep. Den er ufuldstændig.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-09-09 14:43

> Jep. Den er ufuldstændig.

Den .dmg fil der ligger i mappen mounter da godt nok.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-09-09 15:05

Axel Hammerschmidt skrev:

> Den .dmg fil der ligger i mappen mounter da godt nok.

Kontrollerede maskinen hele diskbilledet først?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-09-09 17:12

> Kontrollerede maskinen hele diskbilledet først?

Ja. Den kontrollerede .dmg filen. "Filen" NetNewsWire.dmg.download er nu
en mappe og hedder nu NetNewsWire - med en Safai-agtig ikon i Finder.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-09 17:14

> Ja. Den kontrollerede .dmg filen. "Filen" NetNewsWire.dmg.download er nu
> en mappe og hedder nu NetNewsWire - med en Safai-agtig ikon i Finder.

slet lortet og start forfra .. Safari har nok kløjs i et eller andet ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-09 13:55

> Det drejer sig om NetNewsWire fra det forfærdlige spionware firma
> (News)Gator.

hvad er der galt med netnewswire/newsgator ?

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-09-09 14:01

> hvad er der galt med netnewswire/newsgator ?

Stol ikke på noget der er gratis fra firmaer med "gator" i navnet uden
at undersøge det grundigt først.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-09-09 17:15

> Stol ikke på noget der er gratis fra firmaer med "gator" i navnet uden
> at undersøge det grundigt først.

Og slå "Open Safe files automaticly" fra i Safari nu du er igang .. det
er en malware vektor.

/thomas

Fra : Steen

Dato : 06-09-09 17:26

> [...]
> (News)Gator. Jeg vil selvfølgelig ikke bare fortsætte en installation
> fra det firma uden at undersøge hvad det er de har sendt mig. Det har et

Jeg har brugt programmet på min iPhone længe, med ganske stor
tilfredshedsfaktor
--
Steen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-09-09 20:28

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg har brugt programmet på min iPhone længe, med ganske stor
> tilfredshedsfaktor

Det jeg søger er noget i retning af MacSOUP - så jeg kan trykke på en
"knap" og så får jeg oplyst alle de blogs mv hvor der er kammet nye
indlæg. Bagefter kan jeg vælge om jeg gider læse det og i givet fald i
hvilken rækkefølge.

Jeg syntes ikke den indbyggede i Safari kan det.