Proces vil ikke standse(s)
Fra : Hans Houmøller

Dato : 03-09-09 18:44

Jeg har fået en problem, jeg ikke har set før:
da jeg ville tømme en usb/flash-disk, blev "papirkurv" aktiv, men det er
den blevet ved med siden, og jeg kan ikke stoppe det/den.

Jeg kune uden problemer skubbe disken ud, men "papirkurven" ser ud som
om den arbejder (kun den gule lampe er aktiv).

Kan nogen hjælpe med at løse det?
;-( Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 03-09-09 19:05

Hans Houmøller skrev:
> [...]
>
> Jeg kune uden problemer skubbe disken ud, men "papirkurven" ser ud som
> om den arbejder (kun den gule lampe er aktiv).

Det lykkedes at finde en udvej:
først prøvede jeg "sikker tømning af papirkurv", hvilket ikke hjalp, men
så åbnede jeg æblet og valgte kommandoen "afbryd" (som jeg ikke har
prøvet før), og det gjorde udslaget. Processen med den kørende papirkurv
standsede, og tingene virker igen ...

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-09-09 19:12

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> [...]
> så åbnede jeg æblet og valgte kommandoen "afbryd" (som jeg ikke har
> prøvet før), og det gjorde udslaget. Processen med den kørende papirkurv

Det sker en gang imellem ...

"Sikker tømning" bevirker at alle filer i papirkurven ikke bare bliver
slettet fra "disk kataloget" men overskerevet med 0'er så de ikke er så
nemme at genskabe.

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 03-09-09 19:19

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
>
> "Sikker tømning" bevirker at alle filer i papirkurven ikke bare bliver
> slettet fra "disk kataloget" men overskerevet med 0'er så de ikke er så

Jeg må indrømme, at jeg fik begyndende sved på panden, for det er (som
bekendt?) ikke mere end 2 dage siden, jeg nedgraderede fra nyanskaffede
Sneleopard til almindelig Leopard på grund af blandt andet problemer med
HP-printer o.a., så da papirkurven begyndte at arbejde uden at lave
noget, var det lige før jeg rakte ud efter Leoparden installations
skive. (Kan man godt installere henover en eksisterende installation
uden at slette denne?).

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-09-09 19:30

> [...]

> noget, var det lige før jeg rakte ud efter Leoparden installations
> skive. (Kan man godt installere henover en eksisterende installation

ja ... under 10.5 hedder det "arkiver og installer" ... under 10.6 er
den funktion automatisk når du smider en 10.6 skive i og peger den på en
10.6 installation.

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 03-09-09 19:35

Tak for råd.
Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-09-09 00:21

Det har jeg så lige gjort, da jeg havde havde hentet og installeret
software til min mus, som gjorde, at den kørte betydeligt langsommere
end før.

Jeg ville hellere have den hurtige reaktionstid fremfor alle funktioner,
som jeg jo kan finde på anden måde via tastaturet.

Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-09 00:32

Hans Houmøller wrote:
> [...]
>
> Jeg ville hellere have den hurtige reaktionstid fremfor alle funktioner,
> som jeg jo kan finde på anden måde via tastaturet.

Hvis det er en Logitech mus, så lad for alt i verden være med at
installere Logitech Controlcenter (LCC). Den er ikke kompatibel med 10.6
og kan give gevaldige 'tømmermænd', hvis man alligevel installerer det.
- Jeg håber, der snart kommer en opdatering, da jeg af og til bruger en
Trackman Wheel trackball........

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-09-09 01:07

Jeg forsøgte at installere netop den, men til 10.5, og det gjorde
tingene l a n g s o m m e som bare pokker, så derfor var det, at jeg
spurgte, om man kunne installere sit oprindelige system uden at miste
programmer og data. Det fik jeg jo at vide, at jeg kune, og det kune
jeg, så nu har jeg min mus tilbage med den rigtig hurtige funktion minus
det, at alle knapper ikke virker, MEN det er lige sådan, jeg synes det
virker godt. I mit Linux kunne jeg heller ikke få alle 10-12
knap-funktioner til at køre, men jeg klarede mig alligevel!

Lige her prøveer jeg at se, om min standardhilsen i "vedhæft
underskrift" virker.

Hvis I kan se følgende " Hans" EFTER denne linie, virker det - ellers
ikke, og så er det Mozilla Thunderbird's skyld, syneds jeg.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-09-09 01:09

Det virker ikke!
Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-09-09 20:27

Thomas von Hassel wrote:

> Det sker en gang imellem ...
>
> "Sikker tømning" bevirker at alle filer i papirkurven ikke bare bliver
> slettet fra "disk kataloget" men overskerevet med 0'er så de ikke er så
> nemme at genskabe.

Og - hvis processen går i selvsving, kan det ofte hjælpe at genstarte
Finder... - Hold ALT tasten nede på Finder ikonet i docken, klik og vælg
'Start igen'.

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 03-09-09 22:54

Jeg er igen på kursus her i dette, gode forum! det er lige så stille ved
at sætte sig, det jeg har lært her, og tingene begynder at blive rutine
ligeså stille.

Derfor er det så vigtigt at få de gode råd, man gør, ikke mindst når man
er på det tredie styresystem (Windows, Linux, Mac), hvor en halvgammel
knark som mig har brug for tid til at væne mig til, MEN det går
heldigvis forlæns hele tiden.

Hans