iCal crashes
Fra : Karl Antz

Dato : 03-09-09 16:54

.... gang på gang på gang.

sneleopard lige installeret

Problem report'en begynder sådan:

Process: iCal [645]
Identifier: com.apple.iCal
Version: 4.0 (1362)
Build Info: iCal-13620000~1
Code Type: X86-64 (Native)
Parent Process: launchd [262]

Date/Time: 2009-09-03 17:46:56.912 +0200
OS Version: Mac OS X 10.6 (10A432)
Report Version: 6
Interval Since Last Report: 122695 sec
Crashes Since Last Report: 35
Per-App Interval Since Last Report: 39 sec
Per-App Crashes Since Last Report: 21
Anonymous UUID:
A296CC72-E7FB-4E71-8A7A-43924B82BDF0

Exception Type: EXC_CRASH (SIGABRT)
Exception Codes: 0x0000000000000000, 0x0000000000000000
Crashed Thread: 0 Dispatch queue: com.apple.main-thread

.... og det hælper ikke at synkronisere med iphone - selv om den spørger
pænt registrerer iCal ikke de nye aftaler ...

adr!

nogen andre med samme problem?

kh karl
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Karl Antz

Dato : 03-09-09 17:09

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ... gang på gang på gang.
>
> sneleopard lige installeret

snip

> kh karl

Doh
smed indstillingsfilen ud - det hjalp

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : KentBM

Dato : 03-09-09 17:26

Karl Antz skrev:
> smed indstillingsfilen ud - det hjalp

Hvor finder jeg indstillingsfilen til iCal? Jeg har prøvet at rode rundt
i de forskellige biblioteker (arkiver?), men har ikke haft heldet med mig.

--

Kent

Fra : Karl Antz

Dato : 03-09-09 17:58

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Hvor finder jeg indstillingsfilen til iCal? Jeg har prøvet at rode rundt
> i de forskellige biblioteker (arkiver?), men har ikke haft heldet med mig.

dinbruger/indstillinger/com.apple.ical.plist
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : KentBM

Dato : 03-09-09 20:19

Karl Antz skrev:
> dinbruger/indstillinger/com.apple.ical.plist
Min MacBook har så en lidt anderledes sti (engelsk og længere), men det
lykkedes mig at lokalisere filen. Og senere at få guidet min niece til
det samme, så hun kunne få kureret et mærkeligt problem med iCal, som
jeg skrev om for en uges tid siden. Det var jo bare det.

Tak for hjælpen.

--

Kent

Fra : Karl Antz

Dato : 03-09-09 20:28

> [...]

> det samme, så hun kunne få kureret et mærkeligt problem med iCal, som
> jeg skrev om for en uges tid siden. Det var jo bare det.

velbekomme
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Per Rønne

Dato : 04-09-09 05:53

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> nogen andre med samme problem?

iCal er alligevel alt, alt for dårlig. Prøv BusyCal i stedet ... som i
øvrigt bruger samme database så data ikke tabes.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-09-09 09:28

Per Rønne wrote:

> iCal er alligevel alt, alt for dårlig. Prøv BusyCal i stedet ... som i
> øvrigt bruger samme database så data ikke tabes.

Det er altså VERDENS ringeste svar. Nu har jeg set dig foreslå det som
løsningsforslag 2-3 gange den seneste måned. Det er fair nok at byde ind
med en løsning og /så/ fortælle folk at BusyCal i din mening er bedre
end iCal, men det er ikke en en hjælp til en løsning ;)

En bilanalogi er spildt på en cyklist, men det svarer lidt til at
foreslå dig at købe en ny cykel, fordi kæden på din nuværende cykel er
sprunget.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-09 10:31

Peter Farsinsen skrev:

> [...]
>
> En bilanalogi er spildt på en cyklist, men det svarer lidt til at
> foreslå dig at købe en ny cykel, fordi kæden på din nuværende cykel er

Jow jow. Køb en ny BIL fordi cykelkæden er sprunget :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-09 14:02

> [...]
>
> En bilanalogi er spildt på en cyklist, men det svarer lidt til at
> foreslå dig at købe en ny cykel, fordi kæden på din nuværende cykel er

Nu svarede Per Rønne jo først, efter problemet var løst. Så er der jo
ingen grund til, at han kommer med et løsningsforslag. Jeg kan godt se,
det kan være trivielt, at en person hele tiden anbefaler et bestemt
program, men jeg kender godt selv det, man er blevet så begejstret for
et program, at man synes, alle skal bruge det.
Nu er det ikke fordi, jeg vil blande mig i tråden her, men jeg
tænker mere generelt på vores brug af gruppen her. Er det ikke i orden,
at man kommer med uddybende forslag og betragtninger, efter problemet er
løst? Jeg kunne da godt finde på at gøre det samme. Det gør jo kun
gruppen rigere, at man kommer lidt ud over problemerne og også diskutere
emner i periferien, om man så må sige. Så lærer vi jo alle mere om vores
computere og brugen af dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-09-09 16:56

On 2009-09-04 15:02:02 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> gruppen rigere, at man kommer lidt ud over problemerne og også diskutere
> emner i periferien, om man så må sige. Så lærer vi jo alle mere om vores

He he. SKAL man ikke blande sig i tråde her? ;)

Selvfølgelig er det i orden at foreslå alternative programmer, men at
man selv mener at ha' fundet den hellige gral er ikke ensbetydende med,
det er gral andre er på udgik efter. Det er fint at foreslå alternativt
software, men i eksemplet her med at 'iCal er alt, alt for dårlig'
mener jeg, Per er en kende /for/ subjektiv. Jeg blev bare træt af
faconen - beklager, hvis jeg har stødt nogen.

Jeg foreslår gerne selv software, hvis OP efterspørger det eller OP
bruger et dårligt stykke software. iCal er ikke dårlig, Per kan bare
bedre lide BusyCal fordi det kan nogle ting som iCal ikke kan.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-09 17:03

Peter Farsinsen skrev:

> He he. SKAL man ikke blande sig i tråde her? ;)

Vær opmærksom på det forpligter

> [...]
> software, men i eksemplet her med at 'iCal er alt, alt for dårlig' mener
> jeg, Per er en kende /for/ subjektiv. Jeg blev bare træt af faconen -

iCal er da fint. Kunsten er - som altid - at lure hvordan man gør noget
specielt i stedet for bare at blive sur.

> Jeg foreslår gerne selv software, hvis OP efterspørger det eller OP
> bruger et dårligt stykke software. iCal er ikke dårlig, Per kan bare
> bedre lide BusyCal fordi det kan nogle ting som iCal ikke kan.

Så kommer det spændende - Windows er jo software *B*

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-09 04:53

> [...]
> bruger et dårligt stykke software. iCal er ikke dårlig, Per kan bare
> bedre lide BusyCal fordi det kan nogle ting som iCal ikke kan.

BusyCal er skam ikke perfekt. Endnu i hvert fald.

Der mangler stadig muligheden for automatisk at få vist ISO ugenumre.
Det har de dog lovet kommer i en senere opdatering, og foreløbig kan man
som med iCal abonnere på ugenumre. Og abonnementer vil stadig være
nødvendige hvis man skal have vist danske mærkedage, som pinse og påske.
Heldigvis er der dog mulighed for at sådanne kalendere kan markeres som
/helligdagskalendere/. De vises så nederst for hver dag, i kursiv, og
opfattes ikke som »aftaler«.

Når prins Felix har fødselsdag forventes vi vist heller ikke at deltage
i festen ...

BusyCal er bedre end iCal når det kommer til tasks, også kaldet to-dos.
Den tildeles nemlig til en bestemt dato, og vises i kalenderen på denne
dato. Samtidig med at de vises til højre, som i iCal. De bruger også
samme grundstruktur som i iCal, men høj, mellem og lav prioritering,
lige som de gemmes i Mail, på såvel Mac som iPhone.

Men det gør at den ikke kan synkronisere tasks med Pocket Informant, der
indtil videre er den eneste PIM på iPhone. Måtte det komme i en
opdatering; det er bare for meget at skulle køre to sæt tasks, en på sin
mac og en på sin iPhone.

Derudover indeholder BusyCal en del ting der er fornuftige for familier
eller små firmaer. Som delte kalendere på det lokale netværk [ved hjælp
af Bonjour], og også delte kalendere over internettet kan klares. Jeg
har bare ikke brug for denne funktionalitet.

For mig er BusyCal bare den højst uperfekte bedste kalender på mac,
udelukkende fordi der endnu ikke findes noget bedre ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 04-09-09 12:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> iCal er alligevel alt, alt for dårlig. Prøv BusyCal i stedet ... som i
> øvrigt bruger samme database så data ikke tabes.

jeg er nu meget tilfreds med ical - har ganske vist ikke de store krav,
men den honorerer fint de små ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th