News-readers farvel!
Fra : Lyrik

Dato : 03-09-09 07:24

Jamen, jamen!

Ikke flere news-readers. "Safari" er min newsreader og "Google groups"
er min "Sunsite server".
Jeg ser nu(det har i måske allesammen set ?) at det er så uendlig
meget smartere. man kan, hvis man ser sig lidt for abonnere på
grupperne , som kommer til at figurere som "Mine Grupper", smukt
anbragt foroven i Safari ud for den gmail-adresse man erhverver sig.

Man kan indstille gruppesvar til at udkomme på ens gmail-e-mail i den
ønskede cadance.

Jeg har oprettet en ny newsgruppe som jeg syntes der manglede. Den
hedder "avchd". Selv det var lige ud af landevejen i Googles suveræne
news-interface.

Det ser ud til at være kommet for keeps, for mit vedkommende. Hvorfor
har jeg ikke set det før? Det er jo meget bedre.
Det vi flytter over på web. det bliver liggende når systemerne går
ned.

Altså:
web-e-mail
web-newsgrupper.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-09-09 14:38

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Altså:
> web-e-mail

indtil google går ned ...

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 03-09-09 15:11

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> indtil google går ned ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Eller verden går under til akkompagnement af dødsmetaloratorier?

...og derfor gik den daværende verden da også til grunde ved at blive
oversvømmet af vand. v7 Men de nuværende himle og den nuværende jord er i
kraft af det samme ord blevet opretholdt og gemt til ilden på dommens dag,
når de ugudelige mennesker skal gå fortabt.

Australien? Grækenland? Californien? Det er igang allerede, lad oratoriet
begynde med flammende instrumenter!-Indtil da vil jeg gå over til web-mail.
Jeg har også en adresse på windows.live.))

Hilsen
jens

Fra : Jon

Dato : 03-09-09 16:35

Jens Erik Bech <lyrik@live.dk> wrote:

> Jeg har også en adresse på windows.live.))

Ouch.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-09-09 17:17

Jon wrote:

> Ouch.

Du milde Moses, - den havde jeg ikke set... - Mon ikke vi skal have fat
i Dr. Monster, om han kan hjælpe stakkels Jens.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-09 14:07

> Du milde Moses, - den havde jeg ikke set... - Mon ikke vi skal have fat
> i Dr. Monster, om han kan hjælpe stakkels Jens.

Jeg befatter mig desværre normalt ikke med exorcisme.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-09-09 15:25

Thomas von Hassel wrote:

> indtil google går ned ...

...Som den gjorde forleden aften i mere end 2 timer.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-09-09 15:42

> ...Som den gjorde forleden aften i mere end 2 timer.

nemlig ... folk skal lade være med at tro at "cloud!" er et magisk ord
der ikke er forbundet med problemer ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-09-09 15:23

Lyrik wrote:
> Ikke flere news-readers. "Safari" er min newsreader og "Google groups"
> [...]

Og du er klar over, at hvis du bruger GoogleGroups, så risikerer du at
få flere hundrede spams dagligt? - og du er klar over, at GoogleGroups
ikke er glad for non-ASCII karakterer som de danske, svenske og tyske? -
Og du er klar over, du risikerer at blive filtreret ud ved at bruge
GoogleGroups?

mvh. Erik Richard

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 03-09-09 17:11

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

Og du er klar over, du risikerer at blive filtreret ud ved at bruge
GoogleGroups?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvem kan da være så ond? Man bruger den da ikke for at skade nogen.
Identiteten på indlæggene kan vel meget bedre bestemmes, idet der er orden
på tilmeldingen, som foregår med e-mailadresse og det hele.

Hvorfor nogen skulle filtrere det ud kan jeg for min død ikke regne ud, men
det kan du sikkert fortælle? Fortælle om den store Google groups synder og
hans nedkastelse til limbo af den store newsgruppianske inkvisition! Eller
noget i den retning.

Hilsen
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-09-09 17:30

Jens Erik Bech wrote:

> [...]
> men det kan du sikkert fortælle? Fortælle om den store Google groups
> synder og hans nedkastelse til limbo af den store newsgruppianske

Fordi GoogleGroups er det sted på nettet, hvor det høstes flest
mailadresser af div. spamrobotter, så der bliver sendt masser af spam
til de adresser. Samtidig bliver der sendt en hel del specifik spam
oprettet via Googelmail til både private og til nyhedsgrupper. - Jeg har
faktisk været ude for at ville svare på en mail i GM, men modtager
severen nægtede at modtage mailen. Serveren blokerede for alt, hvad der
kom fra Google...

Jeg /har/ en Gmail adresse, men kun fordi, den er god at have til at
modtage mails med store vedhæng på. - Jeg er bare godt og grundigt træt
af at modtage 25-100 spams daglig..-(! - Og man kan ikke indsætte en
blokade i mailadressen...

mvh. Erik Richard

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 03-09-09 20:15

Jens Erik Bech wrote:

> [...]

blokade i mailadressen...

mvh. Erik Richard
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Tak skal du have Erik!

Dit indlæg indeholder så megen interessant information, at jeg må bruge en
måned på at drage al visdommen ud af den.
Som du kan se, har jeg sendt dette newsindlæg med "Sunsites newsserver"
Dette for ikke at risikere at blive kastet i ildsøen der brænder med svovl!
Hilsen
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-09-09 20:43

Jens Erik Bech wrote:

> [...]
> Som du kan se, har jeg sendt dette newsindlæg med "Sunsites
> newsserver" Dette for ikke at risikere at blive kastet i ildsøen

Det må vel nærmere være havne i spamsumpen..-) - Og stadig med WinMail,
der ikke kan kvotere korrekt. Der findes svjv. en metode, der kan få
WinMail til at kvotere, så det vises korrekt i alle mail- og
newsklienter. - Kan bare ikke huske hvordan...

mvh. Erik Richard

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 03-09-09 21:07

Jens Erik Bech wrote:

> [...]

WinMail til at kvotere, så det vises korrekt i alle mail- og
newsklienter. - Kan bare ikke huske hvordan...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg er ved at prøve at frigøre mig fra denne urene WinMail-vane, men jeg er
havnet i et dillemma. På den ene maskine den urene WinMail vane og på den
Snekat jeg er ved at stavle på benene har jeg fået modstand,-også af
dig-fordi jeg vil køre et stramt system uden fremmed eurene e-mail-klienter.

Hvad skal jeg gøre Erik? Jeg er lige ved at apellere til dig om
barmhjertighed (du ved Herren er barmhjertig?), men jeg ved godt du kun er
et menneske og måske ikke kan mobilisere en sådan tolerance. Men jeg håber
på det Erik.

Så må vi se hvad det kan blive til.Skriv hvis du kan se igennem fingre med
Google-news via Safari. Absolution er en god ting.
Jeg håber ikke udstødelse kan komme på tale? Det er dog en mindre synd? er
det ikke?

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-09-09 21:29

Jens Erik Bech <lyrik@live.dk> wrote:

> Jeg håber ikke udstødelse kan komme på tale?

slet ikke .. vi er ikke religøse her ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-09-09 22:21

Jens Erik Bech wrote:

> [...]
> barmhjertighed (du ved Herren er barmhjertig?), men jeg ved godt du kun
> er et menneske og måske ikke kan mobilisere en sådan tolerance. Men jeg

Du kunne jo lade tordenfuglen blive dit std. program på begge
systemer. - Altså Thunderbird, - Den kan jo sættes identisk op på
både Mac og Win, så det er let at gå til.

> [...]
> med Google-news via Safari. Absolution er en god ting.
> Jeg håber ikke udstødelse kan komme på tale? Det er dog en mindre synd?

Njaoe...hm...lad gå da... Bare du ikke falder i s(o)uppen.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 03-09-09 15:00

On 3 Sep., 22:29, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> slet ikke .. vi er ikke religøse her ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ingen af jer?!
Jeg synes jeg har hørt noget buzz om teologisk software?

Men jeg tror du snakker for dig selv.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-09-09 14:14

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Ingen af jer?!
> Jeg synes jeg har hørt noget buzz om teologisk software?

Det er vist Erik der er med på den galej ...

> Men jeg tror du snakker for dig selv.

Ja, jeg snakker for mig selv .. kongeligt flertal du ved.

*thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-09 15:31

Thomas von Hassel wrote:

> Det er vist Erik der er med på den galej ...

Slaveri er forbudt nu, så derfor er vi nødtvungen gået over til
computerteknik.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-09-09 15:35

> Slaveri er forbudt nu,

Der er stadig mange som er slaver af noget ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 04-09-09 18:32

> Der er stadig mange som er slaver af noget ...

> /thomas

....troede Jens havde patent på lyrik...

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-09-09 19:19

Morten Lind wrote:

> ...troede Jens havde patent på lyrik...

Nej da, - hvorfor dog det? - Vi andre må vel også være her.

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 04-09-09 07:42

Lyrik wrote:

> Jeg har oprettet en ny newsgruppe som jeg syntes der manglede. Den
> hedder "avchd". Selv det var lige ud af landevejen i Googles suveræne
> news-interface.

Men forbliver den ikke i Googles univers, jeg mener ikke at den dukker
på alm. newsservere - nogen der ved det bedre end mit gæt (den er ikke
på TDCs servere endnu) ?

Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-09-09 07:55

Jesper Hartoft <news01@UDhartoft.net> wrote:

> Men forbliver den ikke i Googles univers, jeg mener ikke at den dukker
> på alm. newsservere - nogen der ved det bedre end mit gæt (den er ikke
> på TDCs servere endnu) ?

google's egne groups er kun tilgængelige på google groups .. de bliver
ikke syncet med usenet hieraktiet ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 04-09-09 02:35

On 4 Sep., 08:55, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> google's egne groups er kun tilgængelige på google groups .. de bliver
> ikke syncet med usenet hieraktiet ...
,,,,,,,,,,,,,,
Det er godt nok til mig.

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-09-09 09:38

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,
> Det er godt nok til mig.

du får nok ikke meget trafik i din gruppe med mindre du laver noget
reklame for den ...

/thomas

Fra : isteen

Dato : 04-09-09 05:19

On 3 Sep., 15:23, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> Jamen, jamen!
>
> Ikke flere news-readers. "Safari" er min newsreader og "Google groups"
> er min "Sunsite server".

Så'n bare af ren nysgerrighed, er der interessante nyhedsgrupper på
GoogleGroups, der ikke leveres af Sunsite?