Apple Works/Sne Leopard
Fra : Karen Seiersen

Dato : 01-09-09 20:18

Nogen som ved om Apple Works fungerer under Sne Leoparden? hvis ikke må
jeg vist se at komme igang med alternativer snarest Håber dog at AW
stadig er kompatibel

Bedste hilsen Karen

--
Besøg www. macbruger.dk

Venligst slet GIRAF i mailadr. ved svar

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 01-09-09 20:51

> Nogen som ved om Apple Works fungerer under Sne Leoparden? hvis ikke må
> jeg vist se at komme igang med alternativer snarest Håber dog at AW
> stadig er kompatibel

Jeg bruger kun AW til et plade/CD-kartotek.
Jeg har SL på min MBP. Det ser ud til at virke fint, dog kan jeg ikke
scrolle, hverken med fingerplade eller rullekugle i mus.
Samme problem synes at være i regneark m.m..
Fat i knoppen og skub op og ned.

Jeg har endnu ikke SL - kun 10.5.8. - på min iMac, og der virker scroll
stadig.

Michael C.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-09-09 21:25

Michael Corfitsen wrote:

> [...]
> Fat i knoppen og skub op og ned.
>
> Jeg har endnu ikke SL - kun 10.5.8. - på min iMac, og der virker scroll

Det har man mig bekendt aldrig kunnet gøre under OS x og AWKS 6.2.9 og
slet ikke med 3.-part mus/trackballs (Logitech og Kensington
trackballs). - Jeg kan ihvertfald heller ikke på Leopard og Tiger på min
MacPro eller med 10.5.8 på min PowerBook G4/1,67ghz. Bruger ikke
trackpad'en pga. mine dårlige håndled... Men se også mit indlæg om AWKS
og Canvas.

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 01-09-09 21:53

> [...]
> MacPro eller med 10.5.8 på min PowerBook G4/1,67ghz. Bruger ikke
> trackpad'en pga. mine dårlige håndled... Men se også mit indlæg om AWKS

Det virker altså - det er en magic mouse og det er 6.2.9.

Michael C.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-09-09 22:09

Michael Corfitsen wrote:

> Det virker altså - det er en magic mouse og det er 6.2.9.

OK, så må det være Logitech ControlCenter & MouseWorks, der ikke kan
finde ud af det... - Jeg tror faktisk ikke, jeg har brugt en Apple mus
siden engang i 1994 på min PB 165, - nå nej, det er jo også en
trackball. - Så er det kun lejlighedsvis, jeg har brugt en alm. mus...

mvh. Erik Richard

Fra : Jon

Dato : 02-09-09 09:41

> [...]
> siden engang i 1994 på min PB 165, - nå nej, det er jo også en
> trackball. - Så er det kun lejlighedsvis, jeg har brugt en alm. mus...

Så er det jo ikke merkelig at du har problemer med slike ting stadig
vekk... Jeg sier nei til alle ting som krever egne drivere, hvis
overhodet mulig.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Morten Lind

Dato : 02-09-09 02:50

> Det har man mig bekendt aldrig kunnet gøre under OS x og AWKS 6.2.9

> mvh. Erik Richard

Jo da - hele vejen igennem.

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-09-09 21:16

Karen Seiersen wrote:
> Nogen som ved om Apple Works fungerer under Sne Leoparden? hvis ikke må
> jeg vist se at komme igang med alternativer snarest Håber dog at AW
> stadig er kompatibel

Hej karen - Lidt sjovt du lige spørger..-) - Jeg har netop sendt et par
oplysninger til gruppen bl.a. omkring AWKS 6.2.9. Jeg var selv nysgerig,
da jeg stadig bruger den en hel del, så jeg sendte et spørgsmål ud til
en engelsk gruppe, hvor jeg véd, der er mange AWKS brugere, og fået
masser af positiv respons, - så ja! AWKS 6.2.9 virker på snekatten med
de begrænsninger, jeg beskriver.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Enslev

Dato : 01-09-09 21:49

Karen Seiersen <SolsortGIRAF@seiersens.dk> wrote:

> Nogen som ved om Apple Works fungerer under Sne Leoparden? hvis ikke må
> jeg vist se at komme igang med alternativer snarest Håber dog at AW
> stadig er kompatibel
>
> Bedste hilsen Karen

Ja med Rosetta

http://snowleopard.wikidot.com/

Kilde mediamac
--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Henrik Enslev

Dato : 01-09-09 21:50

Fra : Esben

Dato : 02-09-09 07:18

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Ja med rosetta
>
> http://snowleopard.wikidot.com/
>
> Kilde mediamac

Som man selv skal vælge til at installere nu - det er ikke default mere

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-09 07:38

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Som man selv skal vælge til at installere nu - det er ikke default mere

men som den selv henter og installerer hvis der bliver brug for det ..

7/thomas

Fra : Esben

Dato : 02-09-09 13:10

> men som den selv henter og installerer hvis der bliver brug for det ..

smart - det havde jeg ikke lige fået med.Bare ærgerligt hvis man første
gang man skulle bruge sit gamle program, ikke var på nettet...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-09 08:40

Esben skrev:

> Som man selv skal vælge til at installere nu - det er ikke default mere

Jeg synes jeg så noget om at den kunne installere det over nettet når
der var brug for det. Det er smart tænkt.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 02-09-09 07:33

> Ja med rosetta

Hvad er det?
Jeg så det første gang, da jeg skulle starte Discus (labelsprogram) på
min MBP efter installationen af SL.
Inden programstart ville systemet installere rosetta - det virkede til
at være korrekt at gøre det, så jeg sagde ja til installationen.
Priogrammet startede, og alt virker som vanligt, men hvad der skete
(udover installationen) og hvad det betyder ved jeg ikke.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-09-09 07:38

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> Priogrammet startede, og alt virker som vanligt, men hvad der skete
> (udover installationen) og hvad det betyder ved jeg ikke.

det betyder bare at dit program ikke er skrevet til Intel

Rosetta er et transperent "oversætter" lag til PPC programmer ..

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 02-09-09 08:31

> det betyder bare at dit program ikke er skrevet til Intel
>
> Rosetta er et transperent "oversætter" lag til PPC programmer ..
>
> /thomas

Enkel og klar forklaring - tak.
Michael C.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-09 08:46

Michael Corfitsen skrev:

> Hvad er det?

Apple har skiftet CPU-type for et par år siden, hvilket normalt betyder
at alle programmer skal skiftes ud til en ny, passende version. Apple
har løst problemet med at køre gamle programmer på de nye maskiner, ved
at have et modul der usynligt oversætter de gamle programmer til den nye
CPU-type således at programmerne stadig kan køres omend lidt langsomt.

Du har måske hørt om "Universal Binary", som er en udgave af programmer
som indeholder kode til _begge_ cputyper, så det kører optimalt allevegne.

Så, Rosetta gør at Intelmaskiner kan køre gamle PowerPC OS X programmer.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 02-09-09 06:52

> [...]

> Nogen som ved om Apple Works fungerer under Sne Leoparden? hvis ikke må
> jeg vist se at komme igang med alternativer snarest Håber dog at AW

Det er jeg virkelig glad for, jeg har vigtig korrespondance og regnskab
i AW som bare skal fungere, I har lettet en sten fra mit hjerte tak
for hurtig respos ved godt jeg arbejder på "lånt" tid, må vel se at få
taget mig sammen til at se på iWork hen ad vejen ;

Mange hilsner Karen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-09-09 07:06

Karen Seiersen skrev:

> [...]
> for hurtig respos ved godt jeg arbejder på "lånt" tid, må vel se at få
> taget mig sammen til at se på iWork hen ad vejen ;

Et bedre bud er nok OpenOffice.org da det benytter et format som er
defineret som en standard. Chancen for at andre programmer kan tage
over hvis det ikke virker mere, er derfor meget større.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-09-09 15:45

> [...]
> for hurtig respos ved godt jeg arbejder på "lånt" tid, må vel se at få
> taget mig sammen til at se på iWork hen ad vejen ;

Ellers bruger du Pages/TextEdit og Numbers og .PDF´er det hele, eller MS
Office:Mac 2008, der også kan .PDF´es.

Så burde du være dækket ind - hold fanen højt, Karen

Knus fra

Morten

Fra : Karen Seiersen

Dato : 03-09-09 05:35

> [...]
> Office:Mac 2008, der også kan .PDF´es.
>
> Så burde du være dækket ind - hold fanen højt, Karen

Tak Morten, det prøver jeg så på altså at holde fanen -dog er jeg
ikke glad for Officepakken, har ver. 2004, så hellere andre
muligheder

Knuz fra Karen