Snow Leopard dispatched!
Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 27-08-09 08:54

Ser ud til Sne-Leoparden bliver dispatched en dags tid før så man kan
have den på udkommelsesdagen.

Med lidt held ligger sne-leoparden og venter i postkassen i morgen. Fik
en bekræftelse fra Apple-store i går aftes kl 23 med ordlyden:

"We are pleased to advise you that your Apple Store order XXXXXXXX has
been dispatched by Post Danmark and will be delivered to your shipping
address."

Glæder mig til at opleve hvor smidigt den lille ny mon er - og ikke
mindst om der har sneget sig nogle 'bugs' med programmet.

Hilsen Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 08:59

Jesper Mehlsen <nospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
> Glæder mig til at opleve hvor smidigt den lille ny mon er - og ikke
> mindst om der har sneget sig nogle 'bugs' med programmet.

arh snyd der ... var det en alm. upgrade eller uptodate program ?

/thomas

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 27-08-09 09:35

Thomas von Hassel skrev:

> arh snyd der ... var det en alm. upgrade eller uptodate program ?
>
> /thomas

Jeg købte en family-pack på Apple Store, så jeg tænker det er alm. upgrade.

/Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 10:15

Jesper Mehlsen <nospam@nospam.dk> wrote:

> Jeg købte en family-pack på Apple Store, så jeg tænker det er alm. upgrade.

Nå, jeg skulle bare være tålmodig .. min er også på vej med Postdanmark
.... så skal de bare lade være med at smide det væk* .....

/thomas

* nej jeg har ikke høje forventinger til postdanmark ...

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-08-09 22:33

> Nå, jeg skulle bare være tålmodig .. min er også på vej med Postdanmark
> ... så skal de bare lade være med at smide det væk* .....
>
> * nej jeg har ikke høje forventinger til postdanmark ...

Også min. Jeg studsede over, at Apple Store bruger Post Danmark. Det har
de da aldrig gjort før. Måske er det for at spare, når nu forsendelsen
er gratis på så forholdsvis billig en vare som Snow Leopard. Normalt
skal man jo købe for noget i stil med 850,- kr., før forsendelsen er
inkluderet i prisen.
For nu ikke bare at brokke os, så har Post Danmark jo den
fordel, at hvis man ikke er hjemme, når de kommer, så kan man hente
pakken på posthuset dagen efter. Det er noget mere besværligt med de
store shipping-firmaer. Jeg skulle bare have vidst, at det var Post
Danmark, der blev brugt. Så kunne jeg have angivet min døgnpost-adresse.
Det kan dog også tænkes, at Snow Leopard kan sendes som almindeligt
brev. Ligger den bare i en almindelige dvd-æske, og det gør den slags jo
nu om dage, kan den sagtens sendes som brev. Så gør det ikke noget, man
ikke er hjemme. Jeg glæder mig til fredag!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 22:36

> [...]
> jo købe for noget i stil med 850,- kr., før forsendelsen er inkluderet i

bingo ... Apple er stadig sat i verden for at tjene penge ..

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-09 09:21

Jesper Mehlsen <nospam@nospam.dk> wrote:

> Jeg købte en family-pack på Apple Store, så jeg tænker det er alm. upgrade.

du har vel ikke fået den endnu vel ?

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 27-08-09 21:04

On 2009-08-27 09:54:28 +0200, Jesper Mehlsen <nospam@nospam.dk> said:

> [...]
>
> Glæder mig til at opleve hvor smidigt den lille ny mon er - og ikke
> mindst om der har sneget sig nogle 'bugs' med programmet.

Øv.

Min ligger stadig bare og venter på at blive afsendt :(

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 29-08-09 18:26

On 2009-08-27 22:03:58 +0200, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> Øv.
>
> Min ligger stadig bare og venter på at blive afsendt :(

Så røg min også afsted... noget forsinket vil jeg da nok mene eftersom
jeg bestilte tilbage i onsdags ... nå men jeg håber godt nok ikke den
tager de forventede 4 dage om at komme frem

/Anna

--

MB Pro 15", Time machine, iPhone, iPod Photo 60 GB, iPod Nano, iPod
shuffle, Airport express

--
MSN: anna.public @ mac . com
AOL chat: annabassand

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-09 00:17

Anna Margrethe Andersen <noname@noone.com> wrote:

> Så røg min også afsted... noget forsinket vil jeg da nok mene eftersom
> jeg bestilte tilbage i onsdags ... nå men jeg håber godt nok ikke den
> tager de forventede 4 dage om at komme frem

Jeg tør næsten ikke sige, at min har været afsendt siden onsdag, og jeg
har stadig ikke set den. Så må man jo glæde sig over, at andre kan
opdage evt. fejl og problemer, så man kan blive advaret.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-09 06:01

> Jeg tør næsten ikke sige, at min har været afsendt siden onsdag, og jeg
> har stadig ikke set den. Så må man jo glæde sig over, at andre kan
> opdage evt. fejl og problemer, så man kan blive advaret.

Ja, jeg bestilte den desværre i løbet af ugen, og har endnu ikke fået
meddelelse om at den er »dispatched«.

Jeg kunne have købt den i fredags da jeg alligevel var inde i City.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 30-08-09 08:11

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, jeg bestilte den desværre i løbet af ugen, og har endnu ikke fået
> meddelelse om at den er »dispatched«.

Jeg bestilte i tirsdags og fik mail i fredags om at den var afsendt. De
4 dage er nok fordi de sender fra udlandet.

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 30-08-09 10:54

On 2009-08-27 22:03:58 +0200, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> Øv.
>
> Min ligger stadig bare og venter på at blive afsendt :(

Min røg afsted i fredags. :( nederen som man siger, havde et naivt håb
om at jeg kunne nå at få den fredag, da jeg smutter afsted på en uges
arbejde i Jylland, så den kommer bare til at ligge og savne mig på
jobbet :(

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-09 10:59

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> [...]
> om at jeg kunne nå at få den fredag, da jeg smutter afsted på en uges
> arbejde i Jylland, så den kommer bare til at ligge og savne mig på

Det er altid godt at vente og lade andre være betatestere når der er nyt
fra Apple ;)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-08-09 11:28

Thomas von Hassel skrev:

> Det er altid godt at vente og lade andre være betatestere når der er nyt
> fra Apple ;)

Du kan da også gøre en dyd af en nødvendighed.

Bortset fra det, kribler det også her, men jeg tror alt andet lige at
jeg vil afvente første softwareopdatering :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-09 11:30

> Du kan da også gøre en dyd af en nødvendighed.

Det er da kun fordi jeg ikke har fået min endnu ;)

> Bortset fra det, kribler det også her, men jeg tror alt andet lige at
> jeg vil afvente første softwareopdatering :)

Jeg opdaterer også kun min egen maskine .. ikke min arbejdsmaskine ...
ikke lige med det samme i hvertfald ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-08-09 11:30

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Bortset fra det, kribler det også her, men jeg tror alt andet lige at
> jeg vil afvente første softwareopdatering :)

Jeg har ikke oplevet noget grimt endnu ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-08-09 11:55

Peter Farsinsen skrev:

> Jeg har ikke oplevet noget grimt endnu ;)

Hvis du nu lavede noget RIGTIGT, og VIGTIGT arbejde, ligesom Morten
Lind, så havde du nok :p

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-09 19:20

On 2009-08-30 12:30:26 +0200, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> Jeg har ikke oplevet noget grimt endnu ;)

Jeg har en "musik maskine".
Her er der INTET der virker.
Jo logic kører ( vist nok ) videre i rosetta indtil jeg køber en update.
De mange plug Ins virker ikke
Lydkort virker ikke ( heller ikke med "10.6 update"
Ekstern hardware virker ikke
plugs i final Cut virker ikke

og software der bare aldrtig bliver opdateret ( igen til ekstern
hadware som Nikon filmscanner og andet) virker heller ikke

Når det er nævnt, så - det der virker - kører faktisk rigtigt hurtigt..

Så må jeg bare boote i 10.5 når jeg skal scanne på den maskine..
og reboote i 10.6 når jeg arbejder 64 bit i adobe lightroom etc..

ellers ingen probs, ud over med alle de småprogrammer vi alle ellers
plejer at have monteret..
Der nu ikke længere virker.

Det værste ( synes jeg) er at jeg nu skal se mail som det er født..
Fuldstændigt ubrugligt på en "bred skærm"
Glæder til min lille letterbox virker igen...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-09 19:23

<ecozyz> wrote:

> [...]
> Fuldstændigt ubrugligt på en "bred skærm"
> Glæder til min lille letterbox virker igen...

Er det en maskine du tjener penge på ?

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 30-08-09 20:19

In article <4a9ac2e4$0$337$14726298@news.sunsite.dk>, ecozyz wrote:

> og software der bare aldrtig bliver opdateret ( igen til ekstern
> hadware som Nikon filmscanner og andet) virker heller ikke

UPS - jeg skal vist lige undersøge om SilverFast virker.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 30-08-09 20:27

Gad vide hvad fordelen ved at gå 10.6 så er?
- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-09 20:37

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Gad vide hvad fordelen ved at gå 10.6 så er?

der er masser af fordele ... men det kræver bare at du lige tager 5
minutter og undersøge om det software du er afhængigt af er opdateret/
er på vej med en opdatering inden du bare blindt hiver skiven i din
maskine og opdaterer (og så bagefter bliver overrasket)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-09 21:58

On 2009-08-30 21:36:42 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> [...]
> er på vej med en opdatering inden du bare blindt hiver skiven i din
> maskine og opdaterer (og så bagefter bliver overrasket)

Enig soft kommer "lige om lidt".. ( i løbet af et par dage, da soft
folket jo også lige skal have tid til at være med..)
Så jeg er glad..

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-09 17:03

> Du kan da også gøre en dyd af en nødvendighed.

Jeg gør det på den måde, at jeg læser om Snow Leopard. Så glæder jeg mig
endnu mere. Jeg håber også at være bedre forberedt, så jeg installerer
på den bedste måde. Der er nu vist ikke ret mange ben i det. Jeg har
købt de to bøger om Snow Leopard fra TidBITS i Take Control-serien.

<http://shortlink.dk/4d035e7e>

> Bortset fra det, kribler det også her, men jeg tror alt andet lige at
> jeg vil afvente første softwareopdatering :)

På en måde er Snow Leopard jo en softwareopdatering. Det er jo bare en
opdatering af 10.5 uden de helt store synlige ændringer i forhold til
det normale.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-08-09 17:09

> [...]
>
> På en måde er Snow Leopard jo en softwareopdatering. Det er jo bare en
> opdatering af 10.5 uden de helt store synlige ændringer i forhold til

ja .. men det svarer lidt til at du bygger et nyt hus og sætter det
gamle tapet på ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 30-08-09 12:37

> Det er altid godt at vente og lade andre være betatestere når der er nyt
> fra Apple ;)

Rigtigt, og nogle af os venter i årevis ))

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-08-09 13:32

Morten Lind skrev:

> Rigtigt, og nogle af os venter i årevis ))

Alt godt kommer som bekendt til dem der venter.

Din maskine er jo heller ikke så hurtig, så du skal jo lige blive færdig
med de ting der venter først ))

Fra : Hans Houmøller

Dato : 31-08-09 13:18

Så har jeg modtaget min Snow Leopard og vil da lige spørge generelt: når
jeg har gemt mit system ved hjælp af Time Machine, har jeg så noget at
frygte i form af at miste egne data, hvis jeg vover pelsen og
installerer det nye?
Hans

Fra : Per Rønne

Dato : 31-08-09 14:15

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> [...]
> jeg har gemt mit system ved hjælp af Time Machine, har jeg så noget at
> frygte i form af at miste egne data, hvis jeg vover pelsen og

Nej, opgrader du bare.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Houmøller

Dato : 31-08-09 14:21

Per Rønne skrev:

> Nej, opgrader du bare.

Det har jeg så lige gjort, og indtil ny er jeg kun stødt på et problem:
min amsn kan ikke starte. Det løser sig jo nok, så skidt pyt.
Glæder mig til at opdage de forbedringer, der jo må ligge og vente.
Hans

Fra : Per Rønne

Dato : 31-08-09 14:37

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> min amsn kan ikke starte.

Hvad er det dog?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Houmøller

Dato : 31-08-09 15:29

Per Rønne skrev:

> Hvad er det dog?

Det er et chat program ligesom "MSN" i Windows.
Hans

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-08-09 22:20

Per Rønne skrev:

> Hvad er det dog?

Kender du Google? Første skridt på vejen til opklaring af ord man ikke
kender :)

(en MSN-klon)

Fra : Per Rønne

Dato : 31-08-09 22:44

> Kender du Google? Første skridt på vejen til opklaring af ord man ikke
> kender :)
>
> (en MSN-klon)

Det havde nu været lettere bare at skrive hvad det var, end som Hans
blot at slynge et akronym ud.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-08-09 22:56

Per Rønne skrev:

> Det havde nu været lettere bare at skrive hvad det var, end som Hans
> blot at slynge et akronym ud.

Måske ønskede Hans ikke at fornærme din intelligens?

Mulighederne er mange :)

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-09 23:48

Hej,

> Det havde nu været lettere bare at skrive hvad det var, end som Hans
> blot at slynge et akronym ud.

Nu er det jo ikke et akronym som sådan - programmet hedder rent faktisk
"aMSN" og intet andet.

I øvrigt vil jeg anbefale Hans at kigge på Adium, medmindre han skal
bruge webcam-understøttelsen i aMSN.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Hans Houmøller

Dato : 01-09-09 01:35

Jens Kristian Søgaard skrev:
> [...]
> "aMSN" og intet andet.
>
> I øvrigt vil jeg anbefale Hans at kigge på Adium, medmindre han skal

Det vil jeg kigge på ...

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-09-09 00:00

Per Rønne wrote:

> Det havde nu været lettere bare at skrive hvad det var, end som Hans
> blot at slynge et akronym ud.

Så ord som RAM og CPU må ikke bruges længere? Programmet hedder aMSN,
men du gad ikke google det.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-09-09 06:18

Peter Farsinsen skrev:

> Så ord som RAM og CPU må ikke bruges længere? Programmet hedder aMSN,
> men du gad ikke google det.

Per tilhører Københavnerskolen, som bruger danske ord som hukommelse,
pladelager, og den slags.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-09 06:52

> Per tilhører Københavnerskolen, som bruger danske ord som hukommelse,
> pladelager, og den slags.

Jeg har også en engelsk bifagseksamen [den gamle 2-årige] hvor jeg har
lært at holde skæg for sig og snot for sig.

Jeg ved dog på at man på den københavnske handelshøjskole, der ikke
længere vil være ved at den er en dansk skole, lægger vægt på at lærere
og elever bruger Danglish i undervisningen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-09 07:04

> [...]
> længere vil være ved at den er en dansk skole, lægger vægt på at lærere
> og elever bruger Danglish i undervisningen ...

Måske CBS har forstået at vi lever i en stor verden og det hjælper
kommende erhvervsfolk at kunne fungere på andet end dansk ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-09 07:30

> Måske CBS har forstået at vi lever i en stor verden og det hjælper
> kommende erhvervsfolk at kunne fungere på andet end dansk ?

Da jeg i 80erne gik på Københavns Universitet var det ganske almindeligt
at /udlændinge/ forelæste på dansk, mens danske lærere naturligvis
underviste på dansk. Her var der da også udenlandske studerende, bl.a.
amerikanere på engelskstudiet. De havde dog lært dansk inden .. og
risikerede at dumpe hvis de ikke var gode nok til dette sprog, i
oversættelse engelsk->dansk.

I øvrigt undervise de danske lærere på handelshøjskolen som regel ikke
på engelsk, lige som det er de færreste af deres elever der kan tale det
pågældende sprog. Det er ikke tilfældigt at jeg angav
undervisningssproget som »Danglish« ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-09-09 16:30

Per Rønne skrev:

> [...]
> amerikanere på engelskstudiet. De havde dog lært dansk inden .. og
> risikerede at dumpe hvis de ikke var gode nok til dette sprog, i

Siden dengang er verden blevet mindre og vi har fundet ud af at vi kun
kan klare os hvis vi bliver betalt af nogen fra resten af verden for at
vide noget (manuelt arbejde klarer kineserne, og en del af resten også -
USA får en kedelig dag når Kina ikke længere vil finansiere gildet).

Af en eller anden grund gider resten af verden ikke lære dansk for at få
lov til at betale. Man må undres.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-09 16:45

> [...]
> USA får en kedelig dag når Kina ikke længere vil finansiere gildet).
>
> Af en eller anden grund gider resten af verden ikke lære dansk for at få

Jeg ser ikke sammenhængen, og Danglish burde i hvert fald ikke bruges
som undervisningssprog på universiteterne.

Det er jo ikke ligefrem RP de taler ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-09 17:01

> Jeg ser ikke sammenhængen, og Danglish burde i hvert fald ikke bruges
> som undervisningssprog på universiteterne.
>
> Det er jo ikke ligefrem RP de taler ...

du bliver nødt til at definere "danglish" for mig ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-09 17:33

> du bliver nødt til at definere "danglish" for mig ?

Engelsk med et fedt dansk accent der idiomatisk og grammatisk er fuld af
fejl ... franskmændene har det samme problem; de taler om »franglais«.

De fleste danskere er langt dårligere til engelsk end de selv tror ...
derudover giver undervisning på danglish en mere bunden undervisning,
uden brug af modersmålets nuancer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-09 06:52

> Så ord som RAM og CPU må ikke bruges længere?

De er alment kendte.

> Programmet hedder aMSN, men du gad ikke google det.

Næh, og under alle omstændigheder er det langt hurtigere lige at
beskrive hvad et program som amsm [som nu tilsyneladende hedder aMSN]
end at blot 10 læsere skal google på det ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-09-09 07:11

Per Rønne skrev:

> De er alment kendte.

Men skal faktisk med småt på dansk :)

> Næh, og under alle omstændigheder er det langt hurtigere lige at
> beskrive hvad et program som amsm [som nu tilsyneladende hedder aMSN]
> end at blot 10 læsere skal google på det ...

EEN læser - amsn er ret velkendt blandt msn-brugere.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-09 07:30

> Men skal faktisk med småt på dansk :)

> EEN læser - amsn er ret velkendt blandt msn-brugere.

Jeg tvivler til gengæld på at MSN er særligt brugt blandt Mac-brugere.
Mig bekendt er det noget Microsoft-chat, og bruger chatfolket på mac
ikke iChat?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-09 07:38

> Jeg tvivler til gengæld på at MSN er særligt brugt blandt Mac-brugere.
> Mig bekendt er det noget Microsoft-chat, og bruger chatfolket på mac
> ikke iChat?

80% af de macbrugere jeg har kontakt med bruger MSN enten i microsoft's
egen klient, eller i Adium eller en anden 3.pars klient, mest fordi de
lever i en verden hvor deres venner og bekendte bruger MSN ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-09 08:14

> 80% af de macbrugere jeg har kontakt med bruger MSN enten i microsoft's
> egen klient, eller i Adium eller en anden 3.pars klient, mest fordi de
> lever i en verden hvor deres venner og bekendte bruger MSN ...

Ja, jeg bruger ikke engang iChat ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-09-09 08:17

> Ja, jeg bruger ikke engang iChat ...

det siger mere om dig end om resten af verdene :)

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-09 08:25

> det siger mere om dig end om resten af verdene :)

Jeg bruger da heller ikke spil på maskinen - jeg synes det er lige så
mærkeligt at spille med en maskine som det er at bruge en kondicykel i
et kondicenter, i stedet for at cykle eller løbe sig en tur om
eksempelvis Utterslev Mose ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-09-09 16:33

Per Rønne skrev:

> [...]
> mærkeligt at spille med en maskine som det er at bruge en kondicykel i
> et kondicenter, i stedet for at cykle eller løbe sig en tur om

Og du hører også kun operaer i Operaen :)

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-09 17:33

> Og du hører også kun operaer i Operaen :)

Nu /ser/ man vel operaer, samtidig med at høre dem. Men jeg må nu sige
at så længe Kasper Bech Holten står for mishandlingerne af operaerne, så
er jeg en sjælden gæst der.

Jeg kan ikke udstå at se Cæsar i moderne amerikansk uniform, eller
mændene i Figaros Bryllup i lange bukser ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-09-09 16:31

Per Rønne skrev:

> Jeg tvivler til gengæld på at MSN er særligt brugt blandt Mac-brugere.
> Mig bekendt er det noget Microsoft-chat, og bruger chatfolket på mac
> ikke iChat?

Ser du, beskedprogrammer er sjovest hvis der er nogen at skrive med, og
MSN-programmet på Windows kan ikke snakke iChat'sk. Vil man derfor
snakke med nogen af dem der bruger Windows, skal mindst en skifte
program. Det er i det lange løb nemmest at få en MSN-klient.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-09 17:33

> [...]
> snakke med nogen af dem der bruger Windows, skal mindst en skifte
> program. Det er i det lange løb nemmest at få en MSN-klient.

Det kommer vel an på hvem man chatter med, og hvor meget man gør det.

Personligt foretrækker jeg så telefonen, selv om heller ikke mit
telefonforbrug er overvældende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-09-09 18:31

Per Rønne skrev:

> Det kommer vel an på hvem man chatter med, og hvor meget man gør det.

Naturligvis. Jeg har godt luret du mest chatter via Usenet.

Men chat kan bruges som en mellemting mellem email og telefon i
arbejdsregi. Email har den store fordel at historikken bevares til
senere. Telefon giver hurtig respons men kræver man afbryder det man
laver. Et chatvindue kan give hurtigt svar uden at man nødvendigvis
afbryder den man "taler" med.

> Personligt foretrækker jeg så telefonen, selv om heller ikke mit
> telefonforbrug er overvældende.

Telefoner er også en ringe teknologisk substitut for ansigt-til-ansigt,
men ganske praktiske i mange situationer.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-09-09 18:04

> Telefoner er også en ringe teknologisk substitut for ansigt-til-ansigt,
> men ganske praktiske i mange situationer.

Og i dag lørdag fik jeg så endelig min Sneleopard, 8 dage efter at den
skulle være afsendt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-09-09 18:43

Per Rønne skrev:

> Og i dag lørdag fik jeg så endelig min Sneleopard, 8 dage efter at den
> skulle være afsendt.

Tillykke. Men hvad har det med citatet at gøre?

Er lidt spændt på at høre hvordan det kører mod dine OS 9 maskiner.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-09-09 03:27

> Tillykke. Men hvad har det med citatet at gøre?

Tråden drejede sig om »Snow Leopard dispatched!«, og jeg havde ikke tid
til at finde en knude der var helt relevant ... jeg synes faktisk at det
tog lang tid at modtage den.

> Er lidt spændt på at høre hvordan det kører mod dine OS 9 maskiner.

OS 9 maskineR ?

Jeg har p.t. en maskine der overhovedet kan køre OS 9.2.2, og det er min
gamle G4/867 nu med 1,6 GHz dobbeltprocessor og tre interne harddiske.
Forsynet med hhv OS 9.2.2, Tiger og Leopard Server, og sjældent booted i
andet end sidstnævnte.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-09-09 08:36

Per Rønne wrote:

> De er alment kendte.

Ja, for folk der bruger ram og en cpu. Ligesom aMSN er kendt af folk,
der bruger MSN på Mac.

> Næh, og under alle omstændigheder er det langt hurtigere lige at
> beskrive hvad et program som amsm [som nu tilsyneladende hedder aMSN]
> end at blot 10 læsere skal google på det ...

Det er jo ikke normal praksis her i gruppen. Vil du fremadrettet
beskrive Photoshop, iCal, iPhoto, Mail eller lign hver gang du henviser
til dem? Navnene er nogenlunde lige så sigende som aMSN.

Det er desuden min opfattelse, ligesom Thomas også nævner, at mange Mac
brugere er på MSN. Jeg kener eksempelvis ingen Mac brugere der ikke er
på MSN og ingen af dem bruger iChat. ... there's an app for that, men
jeg tror ikke det er specielt udbredt i Danmark.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 01-09-09 16:31

> Det er jo ikke normal praksis her i gruppen. Vil du fremadrettet
> beskrive Photoshop, iCal, iPhoto, Mail eller lign hver gang du henviser
> til dem? Navnene er nogenlunde lige så sigende som aMSN.

Nu stod der altså ikke aMSN [som man ville kunne have gennemskuet], men
amsn.

> Det er desuden min opfattelse, ligesom Thomas også nævner, at mange Mac
> brugere er på MSN. Jeg kener eksempelvis ingen Mac brugere der ikke er
> på MSN

Jeg tror at jeg kender masser, i MacBruger. Mig selv inklusive.

> og ingen af dem bruger iChat.

Jeg kender så en del der bruger iChat i MacBruger.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Houmøller

Dato : 01-09-09 01:34

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Kender du Google? Første skridt på vejen til opklaring af ord man ikke
> kender :)
>
> (en MSN-klon)

Altså, det program jeg skriver om hedder faktisk aMSN, så hvad mener du?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-09-09 06:18

Hans Houmøller skrev:

> Altså, det program jeg skriver om hedder faktisk aMSN, så hvad mener du?

Det ved jeg godt. Jeg prøvede at lære Per at fiske :)

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-09-09 00:01

Hans Houmøller wrote:

> [...]
> min amsn kan ikke starte. Det løser sig jo nok, så skidt pyt.
> Glæder mig til at opdage de forbedringer, der jo må ligge og vente.

Det er ikke nogen løsning som sådan, men har du prøvet Adium X? Det er i
min opfattelse den bedste klient til OS X.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk