Opdatering til 10.6, tid til at læse.
Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-08-09 06:03

Det er måske tid til lige at læse denne.

http://support.apple.com/kb/HT1710?viewlocale=da_DK

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-09 06:48

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det er måske tid til lige at læse denne.
>
> http://support.apple.com/kb/HT1710?viewlocale=da_DK

<http://www.macfixit.com/article.php?story=20090813160052571>

Ser ud til at Archive & Install ikke er en option i 10.6 ... og den
artikel er ikke opdateret til 10.6 ..

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-08-09 07:43

Thomas von Hassel wrote:
> Ser ud til at Archive& Install ikke er en option i 10.6 ... og den
> artikel er ikke opdateret til 10.6 ..

Man installerer bare oveni...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-09 07:45

> Man installerer bare oveni...

jep .. i know .. jeg advarer bare imod at følge anvisninger i en KB
artikel som ikke er opdateret ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-08-09 08:00

> jep .. i know .. jeg advarer bare imod at følge anvisninger i en KB
> artikel som ikke er opdateret ...

Er 10.6 intel only?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-08-09 08:03

> Er 10.6 intel only?

ja ?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-08-09 08:04

> ja ?

Tak. Lod mig distrahere lidt af, der bare er tale om en opdatering.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-09 16:10

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Tak. Lod mig distrahere lidt af, der bare er tale om en opdatering.

10.5 er da også en opdatering af 10.1 - på en måde.

Lige som Windows 7 er en opdatering af Windows 2.1.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-08-09 16:20

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> 10.5 er da også en opdatering af 10.1 - på en måde.
>
> Lige som Windows 7 er en opdatering af Windows 2.1.

rofl. Jeg kan kun komme i tanke om Win 3.1.
2.1 Det må have været i stenalderen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 26-08-09 16:44

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> rofl. Jeg kan kun komme i tanke om Win 3.1.
> 2.1 Det må have været i stenalderen.

Næeh nej - det var i de rige, glade sene halvfjerdserdage/tidlige
firserdage, hvor det eneste, man brugte sten til, var at knuse
kokainkrystallerne.

Lidt OT er det egentlig forbavsende, at samfundet altid er tredvie år
bagud, men det er vel prisen for flertalsdiktatur(?).

M., der ikke véd, hvordan man FUT´er og egentlig er ligeglad

Fra : Per Rønne

Dato : 26-08-09 17:05

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> rofl. Jeg kan kun komme i tanke om Win 3.1.
> 2.1 Det må have været i stenalderen.

Jeg har faktisk programmeret i Windows 2.1, og har vist stadig
operativsystemet - der kørte oven på DOS.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-08-09 17:46

Flemming Rubini skrev:

> rofl. Jeg kan kun komme i tanke om Win 3.1.
> 2.1 Det må have været i stenalderen.

De havde da farvetv...

http://www.youtube.com/watch?v=tGvHNNOLnCk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-08-09 18:30

> http://www.youtube.com/watch?v=tGvHNNOLnCk

Hvor var verden uden sælgere?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-08-09 20:08

Flemming Rubini skrev:

> Hvor var verden uden sælgere?

Tjah, og Leoparden koster $129. Bemærk du kan spare $30!

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 27-08-09 10:45

Flemming Rubini formulerede onsdag:

http://kortlink.dk/6wa9

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : Morten Lind

Dato : 26-08-09 08:26

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er 10.6 intel only?

NEEEEEJJJJJJJJJ - pure universal binary.....jeg ska´ ha´
øøøøøøøølllll......*GGG* - Jvf. Apples tech.side er den Intel only, ja

M., der tror, du må have haft ferie de seneste fire måneder , eller
mistænker dig for at springe nogle af trådene over, skamme sig

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-08-09 08:32

Morten Lind wrote:

> NEEEEEJJJJJJJJJ - pure universal binary.....jeg ska´ ha´
> øøøøøøøølllll......*GGG* - Jvf. Apples tech.side er den Intel only, ja

Øl og en MacPro eller vædder du parallelt (og spiller på to heste)? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 26-08-09 09:03

> Øl og en MacPro eller vædder du parallelt (og spiller på to heste)? ;)

Nææ....ska´ nok sende, når nu fr. Münster ikke hjælper alligevel

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 26-08-09 17:50

Morten Lind skrev:

> Nææ....ska´ nok sende, når nu fr. Münster ikke hjælper alligevel

Nåh, skal du så sælge din G5 eller ej?

(Der var i øvrigt en flowerpower på mediamac, KUN 2000)

Fra : Morten Lind

Dato : 26-08-09 21:31

> Nåh, skal du så sælge din G5 eller ej?

Hvorfor dog?

> (Der var i øvrigt en flowerpower på mediamac, KUN 2000)

Oh tak, men den slags er næsten gratis

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-08-09 22:07

Morten Lind skrev:

> Hvorfor dog?

Den kan ikke køre Snow Leopard. Var det ikke det du var så pjevset
over. Brugtprisen bliver aldrig bedre.

> Oh tak, men den slags er næsten gratis

Ikke flowerpower.

Fra : Morten Lind

Dato : 27-08-09 02:27

> Den kan ikke køre Snow Leopard. Var det ikke det du var så pjevset
> over. Brugtprisen bliver aldrig bedre.

Jeg overlever såmænd nok et par år uden sneleoparden

> Ikke flowerpower.

Muligt, men da det ikke er til videresalg, er det for meget.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-08-09 06:06

Morten Lind skrev:

> Jeg overlever såmænd nok et par år uden sneleoparden

Virkelig? Det lød ikke sådan for et par måneder siden

Pyt, nu har du en CSetellerandet og kan være produktiv og glad :)

> Muligt, men da det ikke er til videresalg, er det for meget.

Enig. De angivne brugtpriser for PowerPC maskiner rundt omkring, er ret
høje. Du kan jo smide vedkommende en mail og sige at hvis han/hun ikke
har solgt den om 6 måneder, vil du gerne køre den på genbrugsstationen
(i bus) for vedkommende :)

Fra : Morten Lind

Dato : 27-08-09 09:11

> Virkelig? Det lød ikke sådan for et par måneder siden

Jeg tror, du husker forkert. Da jeg for de omtalte måneder siden
investerede i Adobe CS 4, efterlyste jeg en Mac OS X, 10.5., og den har
jeg nu.

> Pyt, nu har du en CSetellerandet og kan være produktiv og glad :)

Nemlig

> [...]
> høje. Du kan jo smide vedkommende en mail og sige at hvis han/hun ikke
> har solgt den om 6 måneder, vil du gerne køre den på genbrugsstationen

Ja, det er en lille flig af grunden til, at jeg ikke sælger min G5 - jeg
kan ikke få nok for den, ergo er den mere værd i produktionen end i
handel og vandel.

Din sidste sætning er fuld af inspiration.....go´ idé

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 27-08-09 17:09

Morten Lind skrev:

> Jeg tror, du husker forkert. Da jeg for de omtalte måneder siden
> investerede i Adobe CS 4, efterlyste jeg en Mac OS X, 10.5., og den har
> jeg nu.

Jeg husker fint. Du brugte MEGET tid på at være overbevist om at 10.6
var Universal Binary fordi din dyre G5'er ikke var RET gammel.

Kan du slet ikke huske det?

> Ja, det er en lille flig af grunden til, at jeg ikke sælger min G5 - jeg
> kan ikke få nok for den, ergo er den mere værd i produktionen end i
> handel og vandel.

De kan jo holde længe, især hvis man sørger for at opgradere
disksystemet. Der kan dæleme ryge en del igennem.

> Din sidste sætning er fuld af inspiration.....go´ idé

Naturligvis. GENBRUGSBUSSEN v/Morten Lind - aflever Deres brugte Mac'er
her!

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-09 02:52

> Jeg husker fint. Du brugte MEGET tid på at være overbevist om at 10.6
> var Universal Binary fordi din dyre G5'er ikke var RET gammel.

> Kan du slet ikke huske det?

Nåeh - den vej rundt, jo - det husker jeg godt. Jeg tabte jo væddemålet.

He, he..

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 06:09

> Jeg overlever såmænd nok et par år uden sneleoparden

ja, udover et par kosmetiske rettelser og exchange support er de største
ændringer jo "under the hood" ... men mon ikke der kommer programmer med
tiden som kræver Snow Leopard ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-09 07:05

> ja, udover et par kosmetiske rettelser og exchange support er de største
> ændringer jo "under the hood" ... men mon ikke der kommer programmer med
> tiden som kræver Snow Leopard ?

Da Exchange-supporten ikke ligger i programmer som Mail og iCal, men
derimod i selve operativsystemet, kunne man formode at den næste
Office-pakke fra MS ville kræve Sneleopard. Her er det i øvrigt allerede
klart at Entourage skippes til fordel for en »rigtig« Outlook, der jo
altså kan koble sig på Sneleopardens Exchange-support.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 07:32

> [...]
> klart at Entourage skippes til fordel for en »rigtig« Outlook, der jo
> altså kan koble sig på Sneleopardens Exchange-support.

Jeg er meget overbevist om at den næste Office har sin egen Exchange
implementering med ... det ville være helt baglæns at Microsoft skulle
bruge Apples Exchange Support når det er Microsoft som laver Exchange
.... (?) Mon ikke den næste Office pakkes "selling point" er _fuld_
exchange support ?

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 27-08-09 08:23

> [...]
> bruge Apples Exchange Support når det er Microsoft som laver Exchange
> ... (?) Mon ikke den næste Office pakkes "selling point" er _fuld_

Vi får se, også med hensyn til Home & Student-pakken ... fra oog med på
fredag står vi dog i den situation at Apples egne programmer, Mail, iCal
etc, giver bedre Exchange-understøttelse end Microsofts Office-pakke, og
da især hvis man taler om H&S-pakken.

Medmindre MS hurtigt kommer med en gratis opdatering ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 27-08-09 09:18

> [...]
> klart at Entourage skippes til fordel for en »rigtig« Outlook, der jo
> altså kan koble sig på Sneleopardens Exchange-support.

Og dermed uinteressant for for mig, der ikke har brug for de features.

M.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-08-09 10:31

In article <1j53r70.yq7r13suai95N%mortenlind@gmail.com>,
mortenlind@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Og dermed uinteressant for for mig, der ikke har brug for de features.
>
> M.

Hvis du har gamle Adobe programmer, så ... ?

Klippet fra Adobe:

Q. Will older versions of Adobe creative software‹such as Adobe Creative Suite 3 or
Macromedia® Studio 8 software‹support Mac OS X Snow Leopard (v10.6)?

A. Older versions of Adobe creative software were not included in our testing efforts.
While older Adobe and Macromedia applications may install and run on Mac OS X Snow Leopard
(v10.6), they were designed, tested, and released to the public several years before this
new operating system became available. You may therefore experience a variety of
installation, stability, and reliability issues for which there is no resolution. Older
versions of our creative software will not be updated to support Mac OS X Snow Leopard
(v10.6).

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 11:23

Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> versions of our creative software will not be updated to support Mac OS X

Selvfølgelig skal de sige/skrive det ... men efter hvad jeg har hørt så
kører CS3 fint på 10.6 ....

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 27-08-09 11:33

> [...]

> versions of our creative software will not be updated to support Mac OS X

Jo tak, Kurt - men som du måske er bekendt, så har jeg Adobes CS 4-pakke
på en 64bit PPC, 2 x 2,3 GHz med 16 GB RAM og Mac OS X, 10.5.8.

Jeg er overbevist om, at den maskine med de programmer kører
gnidningsløst de næste ti år, men måske finder jeg på at købe en
Intelfidus, når jeg bliver tvunget til at få mit overarbejde
udbetalt(?).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 11:39

> [...]
> gnidningsløst de næste ti år, men måske finder jeg på at købe en
> Intelfidus, når jeg bliver tvunget til at få mit overarbejde

Det er lidt sjovt der er mange der tror at bare fordi der kommer en ny
version af noget så holder dem gamle op med at virke næsten
øjeblikkeligt ...*bum*

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 27-08-09 13:13

> Det er lidt sjovt der er mange der tror at bare fordi der kommer en ny
> version af noget så holder dem gamle op med at virke næsten
> øjeblikkeligt ...*bum*

> /thomas

Ja

Men det tror Kurt nu nok ikke

M.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-08-09 13:24

In article <1j53xsa.ypxk5w1nxrzb0N%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Det er lidt sjovt der er mange der tror at bare fordi der kommer en ny
> version af noget så holder dem gamle op med at virke næsten
> øjeblikkeligt ...*bum*

Nej, men den gamle kommer hurtigt til at få et "gammeldags" look

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 27-08-09 13:29

In article <1j53x3y.1espxcyh4l65yN%mortenlind@gmail.com>,
mortenlind@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Jo tak, Kurt - men som du måske er bekendt, så har jeg Adobes CS 4-pakke
> på en 64bit PPC, 2 x 2,3 GHz med 16 GB RAM og Mac OS X, 10.5.8.

Ja, jeg kan godt huske da du købte den. Men jeg troede at du måske havde nogle andre ældre
Adobe programmer.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Morten Lind

Dato : 27-08-09 15:10

> Ja, jeg kan godt huske da du købte den. Men jeg troede at du måske havde
> nogle andre ældre Adobe programmer.

Uha da, ja - det har jeg også, men dem bruger jeg ikke mere - jeg har så
mange Adobelicenser, at da jeg korresponderede med Adobes kundesupport
for et års tid siden, flippede damen helt ud over, at en enkelt kunde
kunne have _så_ mange licenser .

Jeg begyndte med Photoshop 5 og PageMill 3(?) og siden er det eskaleret.

Idag bruger jeg kun CS-pakken og den seneste GoLive til regulær
vedligeholdelse af meget få sites.

Så jeg overlever fint .

(Men min Premiere-licens og de andre gamle ting kører naturligvis kun på
gammel hardware, men det er fint for mig - bruger det/dem ikke så ofte
).

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 27-08-09 09:15

> ja, udover et par kosmetiske rettelser og exchange support er de største
> ændringer jo "under the hood" ... men mon ikke der kommer programmer med
> tiden som kræver Snow Leopard ?

> /thomas

Joe....det er muligt, nogle fremtidige programmer vil kræve Mac OS X,
10.6, men jeg har jo de programmer, jeg skal bruge, og når vi kommer så
langt frem i tiden, har jeg garanteret anskaffet mig en ny MacPro m.v.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-09 18:08

> Nææ....ska´ nok sende, når nu fr. Münster ikke hjælper alligevel

Hov, hvorfor skal vi blandes ind i det her? Vi er Intel only her i
huset. Bortset fra en gammel Mac mini, men den bliver faktisk ikke brugt
mere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 28-08-09 18:33

> Hov, hvorfor skal vi blandes ind i det her? Vi er Intel only her i
> huset. Bortset fra en gammel Mac mini, men den bliver faktisk ikke brugt
> mere.

Hmm...Du proklamerede da frivillig hjælp på din vivs vegne, fordi hun
alligevel skulle flytte til Aalborg, men det er selvfølgelig længe siden
.

M., der håber, I fik købt en lampe til fruens lejlighed og iøvrigt
takker for din hjælp.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-09 23:21

> Hmm...Du proklamerede da frivillig hjælp på din vivs vegne, fordi hun
> alligevel skulle flytte til Aalborg, men det er selvfølgelig længe siden
> .

Nå ja. Jeg var ikke helt klar over, hvor vi var henne. Du skal bare sige
til. Anna-Marie er godt nok i Barcelona her i weekenden, men ellers
kører hun da frem og tilbage hver weekend. Jeg var endda med deroppe
først på ugen, og i næste uge igen tager jeg måske derop et par dage.

> M., der håber, I fik købt en lampe til fruens lejlighed og iøvrigt
> takker for din hjælp.

Jep. To stk. af den her:

<http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10196110>

Plus en seng, et skrivebord, en sofa, et sofabord, et skab og nogle
puder. Spisebord, stole, køkkengrej og andet fandt hun herhjemme blandt
alt det, der var blevet til overs og lagt ned i kælderen. Det er
utroligt, som man får samlet sammen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-08-09 15:23

Henrik Münster skrev:

> Hov, hvorfor skal vi blandes ind i det her? Vi er Intel only her i
> huset. Bortset fra en gammel Mac mini, men den bliver faktisk ikke brugt
> mere.

Eventuelt interesseret i at udstationere eller sælge den? Jeg mangler
en afløser til knægtens iMac G3. http://y8.com kører lige langsomt nok,
og Wii'ens Opera's Flash er for gammel.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-09 17:20

> Eventuelt interesseret i at udstationere eller sælge den? Jeg mangler
> en afløser til knægtens iMac G3. http://y8.com kører lige langsomt nok,
> og Wii'ens Opera's Flash er for gammel.

Joeh. Jeg har lige spurgt drengene, og de har ikke brugt den Mac mini i
lange tider. Når først der er en hurtigere computer til rådighed, så er
det helt umuligt at drive dem til at bruge den gamle og langsomme. Det
er vist den første Mac mini på vist nok 1,25 GHz, så det er ikke noget
særligt. Jeg har dog sat 1 GB RAM, hvilket er maksimum.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-08-09 17:34

Henrik Münster skrev:

> [...]
> er vist den første Mac mini på vist nok 1,25 GHz, så det er ikke noget
> særligt. Jeg har dog sat 1 GB RAM, hvilket er maksimum.

Jeg mindes svagt at de unge mennesker gerne ville spille World of
Warcraft. Det er ikke sjovt på en Mini.

Du kan jo overveje prisen - jeg bor mellem Århus og Viborg, men har en
Esbjergtur på bedding om X uger.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-08-09 19:47

> Jeg mindes svagt at de unge mennesker gerne ville spille World of
> Warcraft. Det er ikke sjovt på en Mini.

Helt rigtigt. Storebror har jo fået en stor iMac til sin konfirmation
sidste år. Lillebror har arvet en sort MacBook efter min kone, der
arvede den efter mig. Hvis han ikke kan få adgang til storebrors iMac,
bruger han sin MacBook. En overgang brugte de Mac mini, når en kammerat
var på besøg, og de ville spille på hver sin computer. Det er ligesom,
det ikke rigtig er interessant mere.

> Du kan jo overveje prisen - jeg bor mellem Århus og Viborg, men har en
> Esbjergtur på bedding om X uger.

OK. Hvordan kontakter jeg dig i givet fald? Min adresse er gyldig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-08-09 08:41

> [...]
>

> M., der tror, du må have haft ferie de seneste fire måneder , eller
> mistænker dig for at springe nogle af trådene over, skamme sig

Nej jeg har bemærket at du er på vej til posthuset med rødvin. Men når
man nu en sen nattetime sidder og kigger nostalgisk på sin iBook, 1.2
GHZ PPC, så kniber der sig et lille bitte håb ind, om at den kunne
opdateres bare en lille bitte smule. Nah, jeg sad og overvejede om jeg
skulle købe familypack, men den har mine iBooks jo så ikke glæde af,
forstår jeg siden du skal til læderbuksen efter læderlappen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 26-08-09 09:02

> [...]

> skulle købe familypack, men den har mine iBooks jo så ikke glæde af,
> forstår jeg siden du skal til læderbuksen efter læderlappen.

Ja, det er noget rod med nattetimer Desuden er det vist Per, der
bærer Lederhosen(?)

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-09 18:06

> <http://www.macfixit.com/article.php?story=20090813160052571>
>
> Ser ud til at Archive & Install ikke er en option i 10.6 ... og den
> artikel er ikke opdateret til 10.6 ..

Det er nok bedre at læse hos TidBITS eller endnu bedre at købe Joe
Kissells bog:

<http://db.tidbits.com/article/10505>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-08-09 18:16

> Det er nok bedre at læse hos TidBITS eller endnu bedre at købe Joe
> Kissells bog:
>
> <http://db.tidbits.com/article/10505>

Er det nu dig og din TidBITS fetish igen ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-09 23:21

> Er det nu dig og din TidBITS fetish igen ;)

TidBITS er fantastisk godt og velskrevet. Og så er det tekniske niveau
lige tilpas. Det kan forstås af en blot nogenlunde erfaren
computerbruger, og selv meget erfarne compupterbrugere kan have gavn af
det. Samtidig kræver det ikke, at man er uddannet it-ekspert, så man
sidder ikke og føler sig dum. Men først og fremmest er det skrevet på en
underholdende måde, så man har lyst til at læse det. Joe Kissell er en
rigtig god skribent og bor i øvrigt i Paris (i Frankrig og ikke i
Texas). Han skrev en rigtig god artikel om forskellen på indadvendte og
udadvendte personer. Ligesom her i gruppen kommer man let lidt off-topic
i TidBITS, men det er vældig underholdende og lærerigt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-09 07:11

> [...]
> udadvendte personer. Ligesom her i gruppen kommer man let lidt off-topic
> i TidBITS, men det er vældig underholdende og lærerigt.

bemærk -> ;) ... TidBITS er en institution i mac universet som jeg
anbefaler alle at følge med i ...

/thomas