Dummy spørgsmål?
Fra : Henrik A.

Dato : 25-08-09 21:23

Hvordan afinstallerer mam programmer på en mac korrekt???

Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-09 21:33

Henrik A. <REMOVEMEhenrik_silkeborg@yahoo.dk> wrote:

> Hvordan afinstallerer mam programmer på en mac korrekt???

Læser programmets dokumentation hvordan udvikleren har tænkt sig det
skulle foregå ...

mange programmer kan bare smides ud ved at slettet programmet fra
/Programmer

Andre har en uninstall funktion. Andre igen kræver at man fjerner dimser
forskellige steder i systemet.

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-08-09 21:37

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> /Programmer
>
> Andre har en uninstall funktion. Andre igen kræver at man fjerner dimser

..... og hvordan finder man ud af, om det er regel 1, 2 eller 3 man skal
bruge?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-09 21:44

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> .... og hvordan finder man ud af, om det er regel 1, 2 eller 3 man skal
> bruge?

som jeg skrev i første sætning .. kig i programmets dokumentation ... 9
ud af 10 skriver hvordan lortet skal afinstalleres.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-09 06:31

> som jeg skrev i første sætning .. kig i programmets dokumentation ... 9
> ud af 10 skriver hvordan lortet skal afinstalleres.

Generelt kan almindelige programmer bare smides ud. Vil man spare plads,
kan man så fjerne hjælpefilerne og indstillingerne i biblioteket. De
programmer, der skal afinstalleres, er normalt de, der ændrer et eller
ande i styresystemet. Det kan være, de laver et ekstra emne oppe i
menulinien, lægger sig i Systemindstillinger eller har et lille program
kørende, som konstant overvåger et eller andet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-08-09 07:11

> [...]
> menulinien, lægger sig i Systemindstillinger eller har et lille program
> kørende, som konstant overvåger et eller andet.

Jep .. men engang imellem lægger programmerne de underligste ting selvom
de ikke burde .. så derfor er udviklerens readme fil som regel guld værd

En god dokumentation eller i det mindste en readme fil er nok halvdelen
af et godt program ..

/thomas

Fra : Jon

Dato : 25-08-09 21:45

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> .... og hvordan finder man ud af, om det er regel 1, 2 eller 3 man skal
> bruge?

Return to GO: "Læser programmets dokumentation hvordan udvikleren har
tænkt sig det skulle foregå ... "

Eller spør her, i tvilstilfeller.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-08-09 00:35

Jon wrote:

> Return to GO: "Læser programmets dokumentation hvordan udvikleren har
> tænkt sig det skulle foregå ... "
>
> Eller spør her, i tvilstilfeller.

Eller henter og prøver en af disse...
AppCleaner 1.2.2 (freeware)
Uninstall apps more easily.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/32740
Amnesia 1.1 (shareware)
Uninstaller to completely remove all related application items.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10912094
Yank 2.1 (shareware)
Uninstaller removes software that search tools can't find.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/88356

Alle tre får 5 stjerner i bruger reviews. - Jeg har selv prøvet de to
første, og de er ret så effektive...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-08-09 17:43

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/88356
>
> Alle tre får 5 stjerner i bruger reviews. - Jeg har selv prøvet de to

Gad vide hvorfor Erik har problemer med sine systemer?

Fra : Jon

Dato : 26-08-09 20:14

> Gad vide hvorfor Erik har problemer med sine systemer?

Hehe... )

Fra : Lyrik

Dato : 26-08-09 11:26

Den 25.08.2009 kl. 22:23 skrev Henrik A.
<REMOVEMEhenrik_silkeborg@yahoo.dk>:

> Hvordan afinstallerer mam programmer på en mac korrekt???
Hvorfor gøre det svært?
Download Appcleaner(gratis):
http://freemacsoft.net/AppCleaner/
Træk programmets ikon fra mappen programmer/eller lignende over på
Appcleaners interface! færdig arbejde!
Den tager al fnulleret med.

--
Hilsen fra: