Snow Leopard shipper på fredag
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-08-09 16:31

http://www.apple.com/macosx/

Spændende, ik' ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 24-08-09 18:23

> http://www.apple.com/macosx/
>
> Spændende, ik' ;)

Ja, men så må man jo hellere tage til Nørreport på fredag, og se om
Eplehuset har fået den - den nærmeste Apple-forretning når man bor i
Husum.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-09 18:44

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, men så må man jo hellere tage til Nørreport på fredag, og se om
> Eplehuset har fået den - den nærmeste Apple-forretning når man bor i
> Husum.

det er nok nemmere bare at køve den online ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 24-08-09 19:27

> det er nok nemmere bare at køve den online ..

> /thomas

"Frisk" byluft, du ved... og aftensmaden med hjem i samme sociale
omgivelser som alle andre.....øhhh.....?????.....i samme omgivelser som
alle andre sociale individer, og så videre...

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-09 19:39

> "Frisk" byluft, du ved... og aftensmaden med hjem i samme sociale
> omgivelser som alle andre.....øhhh.....?????.....i samme omgivelser som
> alle andre sociale individer, og så videre...

nu får du mig til at fremstå som en bleg hulemand med underuviklede ben

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 24-08-09 19:51

> nu får du mig til at fremstå som en bleg hulemand med underuviklede ben

> /thomas

Det var også meningen - jævnfør anden tråd - no offence, just kiddin´

Jeg har iøvrigt drømt om dig forleden nat, hæ....så nu ved jeg, hvordan
du ser ud

Temmelig flippet, at man kan drømme om én, man aldrig har mødt, men
egentligt positivt, da du åbenbart spreder gode svingninger...

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-09 20:10

> Det var også meningen - jævnfør anden tråd - no offence, just kiddin´

faktisk så er jeg begyndt at cykle på arbejde ... efter at jeg fik lidt
kortere på arbejde that is ... :)

> [...]
>
> Temmelig flippet, at man kan drømme om én, man aldrig har mødt, men
> egentligt positivt, da du åbenbart spreder gode svingninger...

syret :)

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 24-08-09 20:46

> det er nok nemmere bare at køve den online ..

Og dyrere ... i øvrigt bliver det nok først på lørdag da der nok tænkes
på fredag i /Californien/.

Og en cykeltur til City tager man ikke skade af ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-09 20:52

> Og dyrere ... i øvrigt bliver det nok først på lørdag da der nok tænkes
> på fredag i /Californien/.
>
> Og en cykeltur til City tager man ikke skade af ...

den sidste maskine jeg har bestil blev købt online, og hvis du skal
udnytte Uptodate programmet er det super super nemt at gøre det online
også. 69,- inkl. moms og fragt.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 25-08-09 04:22

> den sidste maskine jeg har bestil blev købt online, og hvis du skal
> udnytte Uptodate programmet er det super super nemt at gøre det online
> også. 69,- inkl. moms og fragt.

Jeg køber kun noget sådant hvis der ikke skal betales for fragt. Men jeg
bor jo helle ikke så langt fra Københavns City som du gør
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-09 06:18

> Jeg køber kun noget sådant hvis der ikke skal betales for fragt.

fragten var gratis ..

> Men jeg
> bor jo helle ikke så langt fra Københavns City som du gør

korrekt ...

Fra : Per Rønne

Dato : 25-08-09 06:49

> fragten var gratis .

Det plejede kun at gælde for indkøb over 1500, men der er tilsyneladende
lavet en undtagelse for sneleoparden.

Der står dog på siden »Ships: By Autust 28th« som er en fredag, så mon
ikke man får den hurtigere hvis man tager ind til byen om lørdagen?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-09 07:45

> Det plejede kun at gælde for indkøb over 1500, men der er tilsyneladende
> lavet en undtagelse for sneleoparden.

ja, for uptodate programmet ..

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 25-08-09 08:54

> ja, for uptodate programmet ..

Og for Single User, Family Pack og Mac Box Set.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-09 23:16

> Og for Single User, Family Pack og Mac Box Set.

Og det er jo endnu et problem med butikker. De har normalt kun
enkeltbrugerudgaver liggende. Skal man have en familiepakke, så skal den
først skaffes hjem. Jeg bestiller online. Det er jo ikke til at vide,
hvornår Fona her i Esbjerg får en familiepakke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-09 23:32

> Jeg bestiller online. Det er jo ikke til at vide,
> hvornår Fona her i Esbjerg får en familiepakke.

I får vel med med diligencen senere på måndeden ... ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-08-09 06:34

> I får vel med med diligencen senere på måndeden ... ;)

Jep. Så mangler vi bare at få lagt strøm ind i husene.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 26-08-09 08:29

> Jep. Så mangler vi bare at få lagt strøm ind i husene.

Du må gerne låne mit el-værk(benzingenerator).

Fiks, lille Honda, der drev min fars og mors lamper, køl-& frys og
fjernsyn, da decemberstormen nakkede strømmen i 1999.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-08-09 22:33

> Du må gerne låne mit el-værk(benzingenerator).
>
> Fiks, lille Honda, der drev min fars og mors lamper, køl-& frys og
> fjernsyn, da decemberstormen nakkede strømmen i 1999.

Jeg var alene hjemme den dag. Min eneste batteridrevne radio var en
boks, der havde være M&M-pastiller i, så det var lidt komisk at sidde
der i stearinlysets skær med en M&M-radio i spraglede farver og høre
nyheder i mildt sagt middelmådig kvalitet, mens tagene raslede ned fra
husene omkring en.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-08-09 22:36

> [...]
> der i stearinlysets skær med en M&M-radio i spraglede farver og høre
> nyheder i mildt sagt middelmådig kvalitet, mens tagene raslede ned fra

hvis der nu havde været M&M'er i radioen havde du ogsp haft nødrationer
;)

/thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 26-08-09 10:02

In article <1j51457.8jpw3tb4n316N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Jeg bestiller online. Det er jo ikke til at vide,
> hvornår Fona her i Esbjerg får en familiepakke.

Jeg fik lige en reklamemail fra Apple. Der står bestil senest 27. august og få gratis
levering. Det kan så risikere at blive dyrere efter den 27.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-08-09 22:33

Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> wrote:

> Jeg fik lige en reklamemail fra Apple. Der står bestil senest 27. august
> og få gratis levering. Det kan så risikere at blive dyrere efter den 27.

Hvorfor skulle man også vente?
Man kan jo ikke få ny software hurtigt nok.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 28-08-09 04:38

> Hvorfor skulle man også vente?
> Man kan jo ikke få ny software hurtigt nok.

Tilsyneladende risikerer man at få Sneleoparden senere ved at bestille
den direkte; jeg har i hvert fald ikke fået meddelelse fra Apple om at
den er afsendt, til gengæld har jeg kunnet se at man kan købe den i
forskellige forretninger fra og med i dag ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 24-08-09 19:22

> http://www.apple.com/macosx/
>
> Spændende, ik' ;)

Tjaeh.....hvor skal jeg sende "tabet" hen?

M., der ikke har råd til en ny Mac før om to år.

Fra : Jon

Dato : 24-08-09 19:39

> M., der ikke har råd til en ny Mac før om to år.

Vel, ett i alle fall her.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Morten Lind

Dato : 24-08-09 19:53

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Vel, ett i alle fall her.

Så, så Jon...ikke græde - vi får bedre maskiner til den tid

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-08-09 20:00

Morten Lind skrev:

> Tjaeh.....hvor skal jeg sende "tabet" hen?
>
> M., der ikke har råd til en ny Mac før om to år.

Sælg den du har og køb en MacBook :)

Du får aldrig en højere pris end nu.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 24-08-09 20:30

Peter Farsinsen skrev:
> http://www.apple.com/macosx/
>
> Spændende, ik' ;)

I forbindelse med at den kommer, så har jeg lige et spørgsmål:

Jeg har 2 macs og overvejer at tage 'family versionen" som er billigere
end at købe 2 stand-alone udgaver. Men hvad med sproget? Kan jeg købe de
engelske og så bare regne med at man kan vælge "dansk" i indstillingerne
og have danske menuer osv?

Jeg kan ikke se family-versionen findes i en dansk version.

Hilsen Jesper

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-08-09 20:40

Jesper Mehlsen wrote:

> [...]
> end at købe 2 stand-alone udgaver. Men hvad med sproget? Kan jeg købe de
> engelske og så bare regne med at man kan vælge "dansk" i indstillingerne

Alle diske (der er originale) har alle sprog. Køb og installer du bare.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 24-08-09 21:40

Peter Farsinsen skrev:

> Alle diske (der er originale) har alle sprog. Køb og installer du bare.

Hej

Tak for svaret. Det var som jeg havde håbet. Jeg bestiller med det samme.

Hilsen Jesper

Fra : jagge

Dato : 24-08-09 21:51

> Alle diske (der er originale) har alle sprog. Køb og installer du bare.

Hvordan er det når man har en macbook med tilhørende installeringsdisk.
Skal man installere dem først hvis man køber det nye system ?? Altså
erstatter de nye diske de gamle fuldstændig ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-09 22:00

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hvordan er det når man har en macbook med tilhørende installeringsdisk.
> Skal man installere dem først hvis man køber det nye system ?? Altså
> erstatter de nye diske de gamle fuldstændig ?

Kun Apple ved det på nuværende tidspunkt ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 25-08-09 14:40

> Kun Apple ved det på nuværende tidspunkt ...

jo jo men nu er det jo ikke første gang der er kommet en system
opdatering og proceduren er jo garanteret den samme.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-09 14:42

> jo jo men nu er det jo ikke første gang der er kommet en system
> opdatering og proceduren er jo garanteret den samme.

Apple har ikke lavet en "upgrade" med OS X før .. det har altid været
"fulde versioner" du har kunnet købe når der kom en ny version

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-09 23:16

> Apple har ikke lavet en "upgrade" med OS X før .. det har altid været
> "fulde versioner" du har kunnet købe når der kom en ny version

Til gengæld har der ofte fuldt såkaldet "Drop-in" diske med nye
computere, hvor Apple endnu ikke har nået at lave en rigtig
installationsdisk. Min (og min mors) forrige MacBook Pro blev leveret
med en installationsdisk i 10.4, hvor diverse programmer var på. Det var
iLife og den slags. Ved siden af lå der en Drop-in disk med 10.5.
Forskellen på den og en retail er, at den først mærker efter, om OS X er
installeret på harddisken, før den vil installere. Når først
installationsprogrammet har accepteret det, kan man sagtens bede den
slette (formatere) harddisken. Der er ikke noget krav om, at man
installerer oveni det gamle system. Jeg kan næsten ikke forestille mig
andet, end at Snow Leopard virker på samme måde.
Det er vist ret let at lave en normal installationsdisk ud af en
drop-in. Man skal bare brænde en ny, hvor man fjerner to små filer. Jeg
læste en vejledning til det for et par år siden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-09 23:32

> [...]
> drop-in. Man skal bare brænde en ny, hvor man fjerner to små filer. Jeg
> læste en vejledning til det for et par år siden.

nemlig .. men der er ingen der ved om det bliver "drop-in" metoden,
eller en "full install cd" ... det sidste vil godt nok være meget meget
meget nemmere ...

/thomas

Fra : Jon

Dato : 24-08-09 22:01

> Hvordan er det når man har en macbook med tilhørende installeringsdisk.
> Skal man installere dem først hvis man køber det nye system ?? Altså
> erstatter de nye diske de gamle fuldstændig ?

Hvis du kjøper en "retail" 10.6, så erstatter det den gamle og du kan
installere direkte fra den. Hvis du får en "up-to-date"-pakke fra Apple
for dkk 69 (or whatever), så må du først installere 10.5 og oppgradere
til SL, slik jeg har lest omtalene. Vi finner det snart ut!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-08-09 22:02

> [...]

> for dkk 69 (or whatever), så må du først installere 10.5 og oppgradere
> til SL, slik jeg har lest omtalene. Vi finner det snart ut!

De eneste opdateringer fra Apple som krævede det orginale system
installeret er Drop-In CD'er ... .. fakta er at ingen ved detaljerne ...
kun en masse spekulationer ..

Fra : Jon

Dato : 25-08-09 06:21

> fakta er at ingen ved detaljerne ...
> kun en masse spekulationer ..

Helt sant. Men på fredag...

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-08-09 23:16

> Alle diske (der er originale) har alle sprog. Køb og installer du bare.

Normalt er det fuldstændig samme disk, der ligger i pakken med
familierversionen og i enkeltbrugerversionen. Den eneste forskel er
licensbetingelserne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 24-08-09 20:46

Jesper Mehlsen <nospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
> og have danske menuer osv?
>
> Jeg kan ikke se family-versionen findes i en dansk version.

Der findes ingen »dansk« version; du køber bare den version der er
tilgængelig, og vælger dansk sprog ... en »dansk« version virker da også
ret MS-agtig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : KentBM

Dato : 24-08-09 21:01

Jesper Mehlsen skrev:
> Jeg kan ikke se family-versionen findes i en dansk version.
Da jeg trykkede forudbestil var det automatisk familie-versionen, der
var valgt. Prøv igen.

--

Kent

Fra : Lyrik

Dato : 25-08-09 15:55

Den 24.08.2009 kl. 20:51 skrev Morten Lind <mortenlind@gmail.com>:

> [...]
>
> Temmelig flippet, at man kan drømme om én, man aldrig har mødt, men
> egentligt positivt, da du åbenbart spreder gode svingninger...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Pikkelhue, sort schnurrbart? Uniform? Sabel ved siden?))

Helt ærligt Thomas! Hvorfor oplyser du ikke vores uvidenhed, træder ud af
skyggen og flasher dig med et billede?))

--
Hilsen fra:
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-09 15:59

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Pikkelhue, sort schnurrbart? Uniform? Sabel ved siden?))

hmmm .. var det et stik til mit gamle fædreland ?

> Helt ærligt Thomas! Hvorfor oplyser du ikke vores uvidenhed, træder ud af
> skyggen og flasher dig med et billede?))

Nej nej ... det er det man har google til :)

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 25-08-09 15:56

Den 24.08.2009 kl. 17:31 skrev Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk>:

> http://www.apple.com/macosx/
>
> Spændende, ik' ;)
,,,,,,,
Har bestilt familiepakken. Jeg glæder mig især til den nye Quicktime.

--
Hilsen fra:
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 25-08-09 17:07

Den 25.08.2009 kl. 16:58 skrev Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>:

> Nej nej ... det er det man har google til :)
,,,,,,,,,,,,,,
OK ét billede kan jeg finde som er distorted! Og jeg har set at du er
til "sørgemusik og dødsmetal!" Cheer up! Lad mig lige give dig et digt

Til Thomas von Hassel.

jeg er livet før døden
jeg er gnisten og gløden
der tager din hånd og
tager dig med ud af din
dødsmetalliske redelighed
sørgemusik for orkester
gårdsdagens levnede rester
passer knap så godt
hvis man venter de smilende gæster.

--
Hilsen fra:
Jens "Lyrik"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-09 17:31

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,
> OK ét billede kan jeg finde som er distorted! Og jeg har set at du er
> til "sørgemusik og dødsmetal!" Cheer up! Lad mig lige give dig et digt

Jeg er da glad lige som alle andre ?

> Til Thomas von Hassel.
>
> jeg er livet før døden
> jeg er gnisten og gløden
> der tager din hånd og
> tager dig med ud af din
> dødsmetalliske redelighed
> sørgemusik for orkester
> gårdsdagens levnede rester
> passer knap så godt
> hvis man venter de smilende gæster.

og hvad skal jeg dog bruge det til ?

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 25-08-09 18:05

Den 25.08.2009 kl. 18:30 skrev Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>:

> Jeg er da glad lige som alle andre ?

> og hvad skal jeg dog bruge det til ?
,,,,,,,,,,,,,,,

Det må du selv om. Noget eller intet, det var bare en hilsen til en mand
der så lidt traurig ud på nettet.
--
Hilsen fra:
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-08-09 18:07

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> Det må du selv om. Noget eller intet, det var bare en hilsen til en mand
> der så lidt traurig ud på nettet.

Synes du ikke det er lidt tyndt grundlag at kaste dom over en person
pga. ét billede og deres musiksmag ?

/thomas