AVCHD til Jens :0)
Fra : jagge

Dato : 16-08-09 22:31

Hey

Denne er rettet lidt mod Jens :0). Har lige set at der i opgraderingen
af FCP compressor er kommet en funktion hvor man direkte kan vælge en
template så man kan smide en avchd film på en DVD der er blueray
kompatibel.

Det er da lidt neat, og grund nok til en opgradering synes jeg .

MVH

Jakob

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 16-08-09 23:08

Den 16.08.2009 kl. 23:31 skrev jagge <jagge@noname.invalid>:

> [...]
> kompatibel.
>
> Det er da lidt neat, og grund nok til en opgradering synes jeg .
Tak for den oplysning Jakob. Men jeg gav 1400,- for FCP Express. Det synes
jeg er mange penge. Der skal være særdeles gode grunde inden jeg smider
flere penge efter den.
Jeg laver kun amatør-hjemmevideo til husbehov, her er Nero og iMovie
rigeligt til mig. Jeg kan endvidere lave mov-film om til AVCHD
mapper.Compressor behøver ikke hjælpe mig.

Men skriv endelig mere om emnet.

--
Hilsen
Jens

Fra : Tom Bisgård Sørensen

Dato : 17-08-09 13:02

On 2009-08-17 00:07:41 +0200, "Jens Erik Bech" <lyrik@live.dk> said:

> [...]
> rigeligt til mig. Jeg kan endvidere lave mov-film om til AVCHD
> mapper.Compressor behøver ikke hjælpe mig.

Hvordan laver du MOV-filer om til AVCHD-mapper? - jeg savner lidt at
kunne lave nogle Bluray-kompatible DVD-skiver.

Hvilke program(mer) bruger du?

Pft.

- Tom

Fra : Tom Bisgård Sørensen

Dato : 18-08-09 10:11

On 17 Aug., 20:06, Lyrik <ly...@live.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Se det her:http://www.youtube.com/watch?v=JjC7r_XNwCI
>
> Lidt af en verdensnyhed don't You think?
> --
> Hilsen
> Jens Erik Bech

Aha - jeg var slet ikke klar over, at tsMuxerGUI fandtes til Mac.
Jeg har tidligere kæmpet med PC-udgaven i en virtuel maskine uden det
store held.

tsMuxerGUI 1.10.6 til Mac er nu hentet og afprøvet, men den gider dog
ikke at æde min MOV/H.264-fil - efter et stykke tid siger den "Can't
detect stream type" og dør så.
Jeg har filen liggende i både 1080p/stereo og 720p/stereo - men ingen
af dem accepteres af txMuxerGUI.

Det er sgu noget mere langhåret end jeg troede - se fx. denne tråd,
hvor tsMuxerGUI diskuteres:

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=134348

- Tom

Fra : Lyrik

Dato : 17-08-09 19:06

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-08-09 19:17

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Se det her:
> http://www.youtube.com/watch?v=JjC7r_XNwCI
>
> Lidt af en verdensnyhed don't You think?

Eksterne links er mere spændende at forfølge når man har et lille resume
af gå efter.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Lyrik

Dato : 17-08-09 21:09

Den 17.08.2009 kl. 20:16 skrev Flemming Rubini <012008fr@gmail.com>:

> Eksterne links er mere spændende at forfølge når man har et lille resume
> af gå efter.
,,,,,,,,,,,,,,

Det her er kun for specielt AVCHD/Blu-Ray interesserede. Som du ser har
Tom Bisgård Sørensen ikke stillet yderligere spørgsmål. Jeg kan bedre lide
en video-forklaring end en søforklaring.
Hvis du har nogen spørgsmål til emnet er du velkommen til at bringe det på
bane.

Jeg kan tilføje at både AVCHD og BD normen forlanger noget af lyden. Det
skal være 48 Khz samplingsrate minimum stereo for AVCHD's vedkommende og
fortrinsvis Dolby AC3. Det sidste kniber lidt på en Mac, eller har jeg
overset noget?

--
Hilsen fra:
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 20-08-09 10:48

Den 18.08.2009 kl. 18:11 skrev Tom Bisgård Sørensen <tomsoro@gmail.com>:

> [...]
> af dem accepteres af txMuxerGUI.
>
> Det er sgu noget mere langhåret end jeg troede - se fx. denne tråd,

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Med hensyn til din "langhårede tråd" så er det jo bare nogle forvirrede
amatører!))
Du har prøvet *1*!!!! fil og så gav du op?

Når noget skal udkomme i en AVCHD struktur, så er det ligesom når en mpeg2
fil skal udkomme i en DVD-VOB struktur.

Sammenfaldende kan siges, at filerne i strukturerne skal være kompatible
med formatet og overholde normerne!!!

Ergo din MOV fil skal væøre high definition 1920 x 1080 eller 1280 x 720.
De to er kompatible med normen. Her vil jeg sige at med de amatørbitrater
du og jeg bruger, så skal du ikke satse på at mappeindholdet skal hedde
Blu-Ray! "Fordi maj synes det er det fineste!"

Blu-ray er beregnet til de bitrater du finder på en Blu-ray købefilm. Hvis
du i et redfigeringsprogram vælger Blu-Ray så gearer den automatisk
bitraterne op til 25 megabit i sekundet-ren frås og overkill!Indholdet er
det samme i både Blu-ray og AVCHD. men de overordnede mapper i AVCHD er
beregnet til amatørens brug! Den tillader lavere bitrater, hvilket er en
god ting.
Du skal koncentrere dig om AVCHD normerne som er skræddersyet til amatører
og som giver en masse fleksible muligheder, såsom udgivelse af film på et
SD-kort!
Blu-ray SKAL!!! Brændes på en skive! Væk med Blu-Ray!

Og så er der lyden!!! Den skal også være kompatibel-og den skal genkendes
i TsMuxerGui som-kompatibel!
Første prioritet:Lyden skal være i 48 kilohertz samplingrate. Du ved der
er som regel 44.1 Khz og 48Khz-Det SKAL!! være 48Khz!
med hensyn til at TsMux skal genkende den som kompatibel, så kan du ikke
bare servere en mp3 i 48Khz, som lyd.

Jeg er ikke færdig med at afprøve det, så du kan være med til at bidrage.
Altså du prøver ukomprimeret wav i 48khz og du prøver AAC i det samme.
Prøv med nogle stumper film og noter resultaterne.
Når du så har et format TsMuxerGui villigt tager og laver AVCHD ud af, så
går du videre derfra!
TsMuxer vil komme med en bemærkning om at "Dette projekt er ikke AVCHD
kompatibelt" Så må man tilrette filmen på en lidt anden måde.

Giv ikke op efter at have prøvet *1*!! Film!

--
Hilsen
Jens Erik Bech