Apples grådige opgraderingspriser - lille
Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 15-08-09 04:09

Jeg er ved at hjælpe en af mine venner med, at skifte til Mac og der
skal i den forbindelse indkøbes en Mini. Men der hvor det holder op med
at være sjovt er når er skures op for specs

Min kammerat vil helst købe en færdig maskine fra Apple, men efter jeg
viste ham hvad det ville koste er han gået i tænkeboks. Når man ser
regnestykket kan det ikke undre!

Mac Mini 2.0 Ghz med wireless Mac Mus&tastatur: 5598.-
4 GB ram i stedet for 1 GB: 1095.-
320 GB HD fremfor 120 GB HD: 1095.-

Total for en færdig Apple pakke: 7788.-

Køber man udvidelserne udenom Apple så koster de ikke 2x1095.-, men
901.- plus evt. forsendelse og så har man 1 GB ram og en 120 GB harddisk
i overskud.

4 GB ram (Kingston): 540.-
320 GB HD(WD): 361.-

Total for en opgrader selv pakke: 6499.- plus evt. porto.

Prisforskellen på en 120 GB disk og en 320 GB disk i oversigten på
EDBPriser er 97.- kroner, eller 1/11 del af hvad Apple tager. Så er det
en ringe trøst deres ram kun koster godt dobbelt op (når man glemmer det
1 GB modul de beholder).

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-09 05:33

Hej Bruno,

> Jeg er ved at hjælpe en af mine venner med, at skifte til Mac og der
> skal i den forbindelse indkøbes en Mini. Men der hvor det holder op med
> at være sjovt er når er skures op for specs

Har du en pointe med dit indlæg? - Det er jo ikke noget nyt, at Apple
tager sig betalt for opgraderinger?

> Køber man udvidelserne udenom Apple så koster de ikke 2x1095.-, men
> 901.-

Du skal jo så også tage i betragtning, at hvis du køber det hos Apple så
monterer de delene for dig - køber du dem selv særskilt, skal du selv
montere det.

Hvis din ven ikke vil betale det systemet koster hos Apple, må han jo
købe en anden slags computer, eller selv købe delene et andet sted og
eftermontere dem.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 15-08-09 21:59

Jens Kristian Søgaard wrote:

> Har du en pointe med dit indlæg? - Det er jo ikke noget nyt, at Apple
> tager sig betalt for opgraderinger?

Du har helt ret i at det ikke er nyt, men jeg synes de 11 gange prisen
det koster at få en stor harddisk alligevel var overraskende.

> Du skal jo så også tage i betragtning, at hvis du køber det hos Apple så
> monterer de delene for dig - køber du dem selv særskilt, skal du selv
> montere det.

Nu glemmer du, at vi taler om de montere en disk eller en anden disk.
Arbejdsindsatsen er præcis den samme. Det er rigtigt man har ulejlighed
hvis man selv opgraderer, men for Apple er der ingen forskel - det er jo
ikke en ekstra del der monteres.

> Hvis din ven ikke vil betale det systemet koster hos Apple, må han jo
> købe en anden slags computer, eller selv købe delene et andet sted og
> eftermontere dem.

Klart - det skrev vist også i indlægget at han overvejer.

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-09 01:09

Hej,

> Du har helt ret i at det ikke er nyt, men jeg synes de 11 gange prisen
> det koster at få en stor harddisk alligevel var overraskende.

Det tror jeg bestemt ikke det er.

> Nu glemmer du, at vi taler om de montere en disk eller en anden disk.
> Arbejdsindsatsen er præcis den samme. Det er rigtigt man har ulejlighed

Nej, jeg glemmer ikke noget.

Standardkonfigurationerne bygger de i læssevis som står pakket og parat
i pallevis. Når du skal have en udgave der er ændret med en anden mængde
RAM og harddisk bliver det til en build-to-order konfiguration. Det er
to forskellige ting.

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 16-08-09 13:52

Jens Kristian Søgaard wrote:
> Hej,

> Det tror jeg bestemt ikke det er.

Ikke forstået? Jeg synes de 11 gange prisen var overraskende - du kan da
ikke vurdere hvad der overrasker mig.

Men det er måske beregningen der giver de 11 gange du opponerer i mod? I
så fald vil jeg gerne se hvordan du kommer frem til et andet resultat?

> [...]
> i pallevis. Når du skal have en udgave der er ændret med en anden mængde
> RAM og harddisk bliver det til en build-to-order konfiguration. Det er

Jeg kan godt lide du skriver "Standardkonfigurationerne" i flertal og så
samtidig mener, at en udbredt ændring som største disk plus max ram ikke
er en standard udgave

Selvfølgelig sidder Apple ikke og skifter harddiske og ram i en
færdigsamlet maskine. Antallet af konfigurationer sammenholdt med antal
solgte maskiner gør det helt oplagt, at de simpelthen laver store serier
af alle udgaver.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-08-09 16:07

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Antallet af konfigurationer sammenholdt med antal
> solgte maskiner gør det helt oplagt, at de simpelthen laver store serier
> af alle udgaver.

ikke helt .. Apple kører JIT og built to order maskinerne bliver rent
faktisk fabrikeret efter de specs. De har enda et specielt partnummer (Z
+ et nummer istedet for MBxxx)

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-09 18:04

Hej,

> Ikke forstået? Jeg synes de 11 gange prisen var overraskende - du kan da
> ikke vurdere hvad der overrasker mig.

Jeg vurderer ikke på, hvad der overrasker dig. Jeg siger blot, at det
for de fleste herinde ikke er spor overraskende at Apple tager sig godt
betalt for opgraderinger.

Da dit indlæg ikke indeholdt nogen spørgsmål eller lign. men blot en
konstatering af at det var dyrt, ville jeg blot sige, at det ikke var så
stor en nyhed.

> Jeg kan godt lide du skriver "Standardkonfigurationerne" i flertal og så

De har 2 standardkonfigurationer på deres shop. Derfor flertal.

> samtidig mener, at en udbredt ændring som største disk plus max ram ikke
> er en standard udgave

Det er det ikke.

Lige meget, hvor meget du end synes det er standard, så er faktum at de
to standardkonfigurationer bliver produceret i læssevis og stablet på
paller, så de kan stå klar i butikkerne - hvorimod en konfiguration,
hvor du vælger en anden størrelse disk og RAM ikke bliver produceret på
samme måde.

Fra : Morten Lind

Dato : 16-08-09 10:37

> [...]
> Arbejdsindsatsen er præcis den samme. Det er rigtigt man har ulejlighed
> hvis man selv opgraderer, men for Apple er der ingen forskel - det er jo

Øh.....den originale disk skal først ud - derefter skal en anden disk i.

Det fungerer jo ikke sådan, at samlebåndet programmeres til at lave en
enkelt Mac til Bruno, vel?

Så arbejdsindsatsen er ikke den samme - den er "dobbelt".

Ligesom en alkoholfri øl - først laver man en rigtig øl - derefter
fjerner man alkoholen - temmelig fordyrende proces, ligesom Brunos
computer.

> Mvh
> Bruno

M.

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-08-09 13:43

"Morten Lind" <mortenlind@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> enkelt Mac til Bruno, vel?
> Så arbejdsindsatsen er ikke den samme - den er "dobbelt".

Er det noget du kan dokumentere? Ingen computerproducenter med bare en smule
omløb i hovedet ville gøre noget så dumt - ikke engang Apple.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 16-08-09 13:43

Morten Lind wrote:

> Øh.....den originale disk skal først ud - derefter skal en anden disk i.

Sludder. Apple er ikke et lille sidegade firma der kun sælger nogle få
computere, så de bygger selvfølgelig de forskellige kombinationer på
samlebånd. Det er ligesom når du køber en bil - hvis du bestiller en af
standardfarverne så tages den blot fra lageret.

> Det fungerer jo ikke sådan, at samlebåndet programmeres til at lave en
> enkelt Mac til Bruno, vel?

Afhængig af setup, så kan faktisk godt være det der foregår. Mere
sandsynligt er dog, at med de få kombinationer der er mulige så
produceres der simpelthen i et forhold der passer til salget. Det kræver
ikke nogen avanceret lagerstyring og håndtere den opgave.

> Så arbejdsindsatsen er ikke den samme - den er "dobbelt".

Nej den er ikke.

> Ligesom en alkoholfri øl - først laver man en rigtig øl - derefter
> fjerner man alkoholen - temmelig fordyrende proces, ligesom Brunos
> computer.

LOL. En alkoholfri øl er stadig en rigtig øl

Og så er det forøvrigt ikke "min" computer. Jeg har ingen hæmning i
forhold til selv at skifte hardware, så en overvejelse som den min
kammerat har er ikke aktuel.

Mvh
Bruno

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-08-09 15:45

"Bruno, Copenhagen - Denmark" <dont_use_this@adress_ever.invalid> writes:

> [...]
> produceres der simpelthen i et forhold der passer til salget. Det
> kræver ikke nogen avanceret lagerstyring og håndtere den opgave.

Du glemmer den ting der findes i allerflest varianter. Tastaturet!

> Og så er det forøvrigt ikke "min" computer. Jeg har ingen hæmning i
> forhold til selv at skifte hardware, så en overvejelse som den min
> kammerat har er ikke aktuel.

Hæ. En Mac Mini er IKKE designet til at blive skilt ad - det gør
udfordringen ... æh ... mere udfordrende :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Simon B. Hansen

Dato : 16-08-09 21:23

<SNIP>

> LOL. En alkoholfri øl er stadig en rigtig øl
<SNIP>

Nu er vi vist på afveje. Så er en skoda vel også en rigtig bil, og et æsel
en rigtig hest

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-08-09 15:43

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) writes:

> Det fungerer jo ikke sådan, at samlebåndet programmeres til at lave en
> enkelt Mac til Bruno, vel?

Øh, jo, det gør faktisk.

Der var en for et stykke tid siden der fulgte sin tilpassede maskine
fra den blev bestilt i Fjernøsten og til Europa.

Det du beskriver tilhører en svunden tid med arbejdsmænd og
kapitalskabende produktion

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Morten Lind

Dato : 16-08-09 16:35

Thorbjoern Ravn Andersen <thorbjoern@gmail.com> wrote:

> Øh, jo, det gør faktisk.

Hæ, hæ...flippet.....)

> Det du beskriver tilhører en svunden tid med arbejdsmænd og
> kapitalskabende produktion

Hør mine ord yngling - den proklamerede svundne tid svinder ikke ud i
hverken min, din, Thomas´, mine børns og deres børns tid.

Se, og du vil lære

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-08-09 17:06

> Hæ, hæ...flippet.....)

> Hør mine ord yngling - den proklamerede svundne tid svinder ikke ud i
> hverken min, din, Thomas´, mine børns og deres børns tid.
>
> Se, og du vil lære

Fremstilling af håndvaske kræver stadig manual arbejde

Noget af det mest spændende jeg har oplevet er virksomhedsbesøg på Hardi
og Juvel. Jeg skal lige love for at det satte tingene i rette
perspektiv. På Hardi var en milliard umullion robotter. Man kiggede
udover hallen og der var så mange robotter at det var umuligt at tælle.
Og var man heldig så man en person der kørte rundt med pakker. På Juvel
var der meget manuaelt arbejde, især bemærkede jeg en tyrk, (de var alle
tyrkere stort set) som brugte fjorten dage i et bur med at skibe a la
Karate Kid, en halvkuplet formet vask op til højglans, med hænderne.
Udstandsning af stållet aht. til afpropning, give dem form etc. foregik
som det sikkert altid har gjort siden dampmaskinens fremkomst. Man
håbede på at man kunne fjerne det tunge gentagne arbejde, eller at
understøtte det med intelligente hjælpemidler.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-08-09 17:36

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> [...]
> håbede på at man kunne fjerne det tunge gentagne arbejde, eller at
> understøtte det med intelligente hjælpemidler.

Den afgørende faktor er hvad arbejdskraft er værd. Herhjemme har vi
en skrotpræmie på arbejdskræft (kaldet understøttelse) som gør at der
er en nedre grænse for hvad folk gider finde sig i til en given hyre,
og som holder lønnen oppe. Det er i sig selv helt fint, men når det
så drejer sig om at BRUGE lønnen på ting, vælger man at købe de
billige ting der er lavet i Kina. Og grunden til at ting er billige i
Kina er at lønnen er lav (fordi de kan leve af den lave løn).

Der går jo også den uofficielle udmelding at de eneste der virkelig
gider knokle herhjemme er indvandrere (fx kinesere) - det er der nok
en grund til.

Selv skal jeg ikke klage - ovenstående er blot hvad jeg har ressoneret
mig frem til. Problemet er værre for amerikanerne fordi de er vant
til et stort hjemmemarked hvor transporten ind har været fordyrende
NOK til at kunne støtte egenproduktionen. DET er så gået over nu, og
amerikanerne lider af et gigantisk handelsunderskud som bliver
forværret af diverse krige rundt om i verdenen. Det er vi trods alt
sluppet for - der er visse store fordele ved at være med i EU.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-08-09 17:30

> Hæ, hæ...flippet.....)

Næh, bare logistikstyring. Det er de store bikse nødt til (altså
underleverandørerne) for at kunne konkurrere med de andre store bikse.

> Hør mine ord yngling - den proklamerede svundne tid svinder ikke ud i
> hverken min, din, Thomas´, mine børns og deres børns tid.

Tror du... Verden skrumper hastigere end du tror.

> Se, og du vil lære

Fx har den forgangne uge lukket det sidste skibsværft i Danmark. :(

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-09 15:15

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Du har helt ret i at det ikke er nyt, men jeg synes de 11 gange prisen
> det koster at få en stor harddisk alligevel var overraskende.

Det er altid svært, det der med priser. Jeg har det med at sammenligne
med biler. Hvorfor tager Audi f.eks. kr. 25.000,- for metallak, mens
andre bilmærker kan klare det for kr. 5.000,-? Min lillesøster arbejdede
engang i et større computerfirma. Jeg spurgte, hvorfor de var over
dobbelt så dyre med noget software end Fona. Svaret var, at de havde
købt et større lager for op mod et halvt år siden, og da var prisen
meget højere. I mellemtiden var engros-prisen faldet, men de var jo nødt
til at tage en høj pris for ikke at tabe på salget. Der kan være mange
faktorer, der spiller ind, som vi ikke kender til. Vi går bare på nettet
og sammenligner med prisen hos den billigste netbutik, som måske både
parallelimporterer og får varer fra mere eller mindre lyssky lagre rundt
om i verden. Jeg kan da godt forstå, at regelrette butikker (ikke bare
Apple, men mere generelt) har svært ved at konkurrere.

> [...]
> Arbejdsindsatsen er præcis den samme. Det er rigtigt man har ulejlighed
> hvis man selv opgraderer, men for Apple er der ingen forskel - det er jo

Det kommer jo an på, hvordan produktionen foregår. Hvis der bygges en
computer specifikt efter hver ordre, så bliver den rigtige harddisk sat
i fra starten. Hvis der kun laves standardcomputere, så skal en færdig
computer først skilles ad, og derefter skal harddisken skiftes. Det er
klart, at det bliver dyrere.

> Klart - det skrev vist også i indlægget at han overvejer.

Det er lidt mit indtryk, at Mac mini er en fin og billig lille computer,
hvis man holder sig til standardkonfigurationen. Skal man til at sætte
ekstraudstyr i den, bevæger den sig hurtigt ud af sin naturlige
prisklasse. Det et lidt som at købe en lille Kia eller Huyndai og så
udstyre den med brede 20" hjul og en ottecylindret motor. Det vil blive
uforholdsmæssigt dyrt, og man vil kunne få noget langt bedre for de
samme penge.
Der er jo også det fænomen, at det lyder ret vildt med kr.
1.000,- oveni den lave pris, en Mac mini har. Køber man en computer til
kr. 18-20.000,-, så er det ikke så galt lige at lægge kr. 1.000,- oveni
til lidt ekstra RAM eller harddisk. Igen ligesom med biler: Man kan godt
ofre kr. 30.000,- for at få læderindtræk i en halvdyr bil, men man synes
ikke rigitg, det kan betale sig i en Citroën C1.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Horn

Dato : 15-08-09 05:55

> [...]

> EDBPriser er 97.- kroner, eller 1/11 del af hvad Apple tager. Så er det
> en ringe trøst deres ram kun koster godt dobbelt op (når man glemmer det

Jeg lavede samme regnstykke og skiftede selv ram og disk - det funker
upåklageligt.
Man skal bare være opmærksom på at garantien forsvinder, når det er
"uautoriseret" indgreb!

Google søgning på ramskift:
http://video.google.com/videosearch?client=safari&rls=en&q=how+to+change
+ram+macmini&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&ei=pz6GSv3xL4KE-Qa134W7CQ&sa=X&oi=vi
deo_result_group&ct=title&resnum=4#

Michael Horn

Fra : Per Rønne

Dato : 15-08-09 06:50

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> Jeg lavede samme regnstykke og skiftede selv ram og disk - det funker
> upåklageligt.

> Man skal bare være opmærksom på at garantien forsvinder, når det er
> "uautoriseret" indgreb!

Og på at det ikke er »helt ligetil« af gøre det på en kompakt MacMini;
noget sådant ville jeg gøre ved et autoriseret værksted.

Man må dog godt opgradere en MacBook selv, uden af garantien ryger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 09:20

> [...]

> EDBPriser er 97.- kroner, eller 1/11 del af hvad Apple tager. Så er det
> en ringe trøst deres ram kun koster godt dobbelt op (når man glemmer det

ja.. og ? .. du betaler for at du ikke skal have fat i skruetrækker og
malerspartler. Det koster at være doven, og hvis Apple ikke kunne sælge
deres opgraderinger så ville prisen også være en anden. Det heder
markedskræfter.

/thomas

Fra : Morten Wartou

Dato : 15-08-09 09:48

"Bruno, Copenhagen - Denmark" <dont_use_this@adress_ever.invalid> skrev i
meddelelsen news:h659cl$f56$1@news.eternal-september.org...
> [...]
> ringe trøst deres ram kun koster godt dobbelt op (når man glemmer det 1 GB

Velkommen til Steve Jobs' forunderlige konkurrencefri verden. Et ondere og
mere grådigt monopol er aldrig før set, og de unge ELSKER det.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-08-09 09:58

"Morten Wartou" <mort_fjerndette_en@wartou.dk> writes:

> Velkommen til Steve Jobs' forunderlige konkurrencefri verden. Et
> ondere og mere grådigt monopol er aldrig før set, og de unge ELSKER
> det.

Det kan vel ikke være et monopol hvis der er andre muligheder? Sidst
jeg så efter var der MASSER af Windowsmaskiner man kunne købe i
stedet...
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Jon

Dato : 15-08-09 10:03

> [...]

> Det kan vel ikke være et monopol hvis der er andre muligheder? Sidst
> jeg så efter var der MASSER af Windowsmaskiner man kunne købe i

Og man kan faktisk oppgradere selv, som denne tråden viser. Men mange
velger å la være, og Apple tar seg betalt. So what?
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Morten Lind

Dato : 15-08-09 10:39

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Og man kan faktisk oppgradere selv, som denne tråden viser. Men mange
> velger å la være, og Apple tar seg betalt. So what?

De unge mennesker er ikke helt familiære med kapitalismens
lyksagligheder endnu. De skal lige prøve at stå på egne ben; inden da
forlanger de guldbarrer til Nettopriser - som mor har sagt, men det
kommer, lad dog barnet...

M.

Fra : Jon

Dato : 15-08-09 15:22

> som mor har sagt, men det
> kommer, lad dog barnet...

Hehe. Jeg skal holde tett...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 10:41

Morten Wartou <mort_fjerndette_en@wartou.dk> wrote:

> [...]
>
> Velkommen til Steve Jobs' forunderlige konkurrencefri verden. Et ondere og
> mere grådigt monopol er aldrig før set, og de unge ELSKER det.

Sikke noget sludder. Det vil kun være et monopol hvis en macmini var den
eneste maskine du kunne købe.

Og et monopol er kun ulovligt hvis du bruger dit monopol til at holde
evt. konkurrenter ude af markedet.

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 15-08-09 10:55

> [...]
> 320 GB HD fremfor 120 GB HD: 1095.-
>
> Total for en færdig Apple pakke: 7788.-

Total for en opgrader selv pakke: 6499.- plus evt. porto.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
I skal tænke ud af boksen. OS-X kræver ikke oceaner af ram som Vista. 2G er
rigeligt. Se så på denne her i stedet for:
http://www.getmore.dk/specifikationer-apple-macbook-core-2-duo-2.13-ghz/notebook/mc240dk~a_101110_ps.html

Jeg kører Windows 7 og OS-X Leopard på den i dualboot. Den er med 2G Ram.
(Husk at hente Windows 7 inden 20 august!)

7062,- med 2G Ram og 160G harddisk. Jeg har selv en tidligere model. Den er
supernem at skifte harddisk og Ram på. Batteriet af. 4 skruer ud og man kan
trække harddisken ud ved at gribe fat i en label og hive. Ramskift lige så
let.
"Madkasse-modellen" skal skilles ad med en spartel eller sådan noget, til
sammenligning.

Det vil sige at I kan køre med den lige op af boksen uden at skille ad fra
starten og opgradere. Read my lips:" Den trænger ikke til opgradering!" Så
kan man hvile i sig selv og koncentrere sig om fornøjelsen.
Der er indbygget webcam hvilket også er lækkert i rigtig mange situationer.
Og så er den så bærbar som man kan tænke sig. Der kan køres på batteri i
lang tid. jeg husker da jeg havde min med til Macbruger første gang. hele
aftenen kørte den uden stikkontakt.

Så for 563,-kr mere, i forhold til hjemmelavet opgrade- får du skærm,
webcam, bærbar maskine, batteri. Det er ret meget for ret få merpenge. Den
kan endvidere arbejde med låget lukket, så den kan se smart ud under et TV
for eksempel.

Hilsen
Jens

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-08-09 12:01

In article <4a86860a$0$298$14726298@news.sunsite.dk>,
"Jens Erik Bech" <lyrik@heaven.dk> wrote:

> I skal tænke ud af boksen. OS-X kræver ikke oceaner af ram som Vista. 2G er
> rigeligt. Se så på denne her i stedet for:
> [...]

Læs lige her -
http://www.trustpilot.dk/review/www.getmore.dk

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 13:11

Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> wrote:

> http://www.trustpilot.dk/review/www.getmore.dk

ja ?

8.6 / 10 i rating baseret på 22796 brugere ... jeg ved godt getmore har
et dårligt ry, men da ikke ifølge de tal ?

Og jeg har da handlet et par gange uden problemer ...

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 15-08-09 13:26

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> ja ?
>
> 8.6 / 10 i rating baseret på 22796 brugere ... jeg ved godt getmore har
> et dårligt ry, men da ikke ifølge de tal ?
>
> Og jeg har da handlet et par gange uden problemer ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg har også handlet der. Altid perfekt!

Hilsen
Jens

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-08-09 15:08

In article <1j4hu1k.1791tfm931aeaN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> ja ?

Det var især det første link på siden, jeg lagde mærke til.
http://crn.dk/nyheder/Getmore-ransaget-af-politiet-1.210707.html

Hvis det Skat siger, har noget på sig, er det jo ikke sikkert getmore
eksisterer ret meget længere.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 15-08-09 18:10

> [...]

> http://crn.dk/nyheder/Getmore-ransaget-af-politiet-1.210707.html
>
> Hvis det Skat siger, har noget på sig, er det jo ikke sikkert getmore

Jeg har handlet mange gange med Getmore. Skønt firmanavn i øvrigt.

Men, en ransagning af politiet gør mig nervøs for at der er tale om en
momskarussel. En anden af virksomhederne i ejerkredsen, var
Multimediaworld, som jeg også handlede hos.

En skam er det, hvis der er noget at komme efter for politiet. Vi ved
det ikke endnu. For begge butikker har været dygtige til at have de ting
på lager som jeg efterspørger. Der har været et par svipser, begge veje,
men er altid blevet klaret. Især det sidste er noget som gør at jeg
gerne handler samme sted igen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Kurt Brixen

Dato : 16-08-09 10:04

In article <1j4i7q8.1dkpmhp2dhlj4N%012008fr@gmail.com>,
012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) wrote:

> [...]
> på lager som jeg efterspørger. Der har været et par svipser, begge veje,
> men er altid blevet klaret. Især det sidste er noget som gør at jeg

Den sidste tid er Getmore også dukke op på edbpriser og hifipriser som
én af de billigste, uanset hvad jeg har ledt efter priser på.
Da jeg ikke har handlet med dem før kiggede jeg på
http://www.forbrugereuropa.dk/howard/ før jeg handlede. Og det gjorde så
at jeg handlede et andet sted.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-08-09 06:55

> [...]

> EDBPriser er 97.- kroner, eller 1/11 del af hvad Apple tager. Så er det
> en ringe trøst deres ram kun koster godt dobbelt op (når man glemmer det

Køb dog den billigste mini, og lad Apple om at opgradere til 2 GB, det
er rigeligt, så får I en god købsoplevelse med et Apple-produkt.

Har han større pladsbehov kan han købe en MyBook 1 TB for 800,- kr, med
Firewire400/800 og USB2.0.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 16-08-09 13:57

Flemming Rubini wrote:

> Køb dog den billigste mini, og lad Apple om at opgradere til 2 GB, det
> er rigeligt, så får I en god købsoplevelse med et Apple-produkt.

Hvis han var sikker på at OS X var sagen ville jeg give dig ret, men
sagen er han gerne vil være sikker på den duer til Windows og til
Vista/W7 er 2 GB i underkanten.

> Har han større pladsbehov kan han købe en MyBook 1 TB for 800,- kr, med
> Firewire400/800 og USB2.0.

En sådanne er tænkt på som backup medie, men det var bestemt en god ide
og tænke på en eksterne Firewire disk til alm. lager.

Mvh
Bruno