Newsreader Mac
Fra : nospam2seb@webspeed.~

Dato : 14-08-09 14:21

Jeg har i en måneds tid brugt Mac - og er superglad for det. Windows
blev
efterhånden alt for forstyrrende i sin opførsel.

Men jeg mangler en god newsreader. For det at skrive gennem Google-
grupper
er nu ikke særlig elegant at have med at gøre. Det går da, men en
newsreader
skal der til.

Har I et forslag til et program?

/Svend Erik

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-08-09 21:23

"nospam2seb@webspeed.dk" <nospam2seb@webspeed.dk> writes:

> Har I et forslag til et program?

Hvad brugte du før?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Steen

Dato : 14-08-09 21:44

nospam2seb@webspeed.dk <nospam2seb@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> grupper
> er nu ikke særlig elegant at have med at gøre. Det går da, men en

De fleste herinde vil sikkert være enige med mig: MacSoup
Skal det lige noget windows-halløj, er Unison ret god.
Hent dem begge, og behold det du synes om
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-08-09 21:45

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> De fleste herinde vil sikkert være enige med mig: MacSoup
> Skal det lige noget windows-halløj, er Unison ret god.
> Hent dem begge, og behold det du synes om

og Thunderbird og dens mozilla venner hvis det skal ligne noget mail
agtigt.

/thomas

Fra : Jon

Dato : 14-08-09 22:20

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> De fleste herinde vil sikkert være enige med mig: MacSoup

NB: MacSOUP ser gammeldags ut, og er det iofs. også, til en viss grad.
Det tar litt tid å sette det opp skikkelig, selv om det finnes en god
manual (PDF). De fleste av oss som bruker det, synes likevel det er mer
enn verdt arbeidet og de få $$ som forfatteren vil ha. Men det er altså
en liten terskel både mht. oppsett og muligens estetikk. Og så kan den
ikke brukes til binære filer.

Når alt det er sagt, så har jeg brukt MacSOUP nå i mange år, and I never
looked back.

Tidligere brukte jeg online newslesere som f.eks. NewsWatcher-familien.
Forsøk dem gjerne.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Esben

Dato : 15-08-09 12:04

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> De fleste herinde vil sikkert være enige med mig: MacSoup
> Skal det lige noget windows-halløj, er Unison ret god.
> Hent dem begge, og behold det du synes om

MacSoup er ydert uintuitivt at få sat op, men bare rolig når først det
spiller, tænker man ikke mere på det og visningen af tråde er unik.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-08-09 22:21

> [...]

> Men jeg mangler en god newsreader. For det at skrive gennem Google-
> grupper er nu ikke særlig elegant at have med at gøre. Det går da, men en

Det spørgsmål kommer næsten hver måned, og nogle gange kommer vi næsten
op at slås over det. Alle har åbenbart deres foretrukne, og det kan vist
være lidt af en religion. Vi er mange, der kan lide MacSOUP, men det er
i virkeligheden en gammel off-line newsreader, som er lidt speciel. Den
koster også lidt. En anden gammel klassiker er MT-NewsWatcher, som er en
on-line udgave. Den er gratis. Ellers er der Thunderbird, som du måske
kender fra Windows og andre systemer. Det er gratis open source fra
Mozilla projektet, der også laver Firefox. Browseren Opera har vist også
en newsreader. Endelig er der de mere nørdede, der bruges fra en
Unix-kommanolinie som f.eks. TIN. Nu har jeg nævnt de få, jeg lige kunne
komme i tanker om, men der er mange flere som f.eks. Nemo.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-08-09 07:55

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Mozilla projektet, der også laver Firefox. Browseren Opera har vist også
> en newsreader. Endelig er der de mere nørdede, der bruges fra en

Det har den, og den er bedre til offlinebrug end Thunderbird (som jeg
har mest erfaring med) fordi den automatisk henter hvis man har
markeret det. Thunderbird kræver man beder om det, hvilket i praksis
er ubrugeligt for mig.

Jeg ved Jens har brugt den en del, og jeg har snuset til den men kunne
ikke rigtigt forliges med deres valg af genvejstaster. Den virker
ellers rigtigt rar.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-08-09 22:51

> [...]
>
> Men jeg mangler en god newsreader. For det at skrive gennem Google-
> grupper er nu ikke særlig elegant at have med at gøre. Det går da,

Der er flere muligheder

MT-NewsWatcher 3.5.3b3 (beta) ****
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13571

Har brugt den i en periode, men pga. div. problemer med nogle gange at
skelne mellem Unicode og andre textencodings og dermed også danske æøå,
kunne jeg ikke bruge den. Den er ganske hurtig, og jeg kan godt lide
dens interface.

MacSOUP 2.8.2 (commercial/shareware) *****
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/2668

Enten kan man lide den, eller også kan man ikke. Jeg kan ikke lide den,
selvom jeg gennem årene har givet den flere chancer....

Unison 1.8.1 (commercial) ****
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22293

Man kan vel nærmest kalde det program for 'kult'. - Den blev i sin
tid berømmet ud over alle grænser, men selv om den skulle være Unicode
savvy og fuldt Unicode opbygget, er der meget store problemer med både
danske tegn og ikke mindst ikke-latinske alfabeter. Jeg har for nylig i
comp.sys.mac.apps læst, at der formentlig kommer en ny version her
senere på efteråret...

Mozilla Thunderbird 2.0.0.22 (freeware) ****
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10207484

Vel nok den mest brugte til både mail og news. Rigtig god mailklient med
særdeles gode newsreader funktioner. Hvis du har brugt thunderbird på
windows og/eller Linux, kan du blot importere dine thunderbird mapper og
derved også beholde både subskriptioner og alle indlæg i news delen og
selvfølgelig alle dine mails i mail delen.

Thoth 1.8.4 (shareware) ****
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/9293

Har stadig problemer med ikke-ASCII skrifttyper med fx. danske
karakterer. Unicode delen i den kunne være langt bedre, selvom det
hævdes, at den er 'full unicode savvy', så er der endda meget store
problemer, hvis man bruger flere forskellige alfabeter.

Hogwasher 4.3 (commercial) ****
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/1993

Efter min mening nok den bedste rene newsreader til Mac overhovedet, men
den har desværre problemer med - som flere andre - at bruge andet end
ASCII skrifter og dermed også problemer med æøå, äöü, osv.. Understøtter
desværre ikke unicode. Der går jævnligt rygter om, at han vil genoptage
udviklingen, men der er ikke sket noget endnu.

Seamonkey 1.1.17 (freeware) ****
http://download.mozilla.org/?product=seamonkey-1.1.17&os=osx&lang=en-US

Mozillas kombiprogram med både mail, news og webbrowser i et og samme
program. God hvis du skal sidde og skifte mellem flere forskellige
newstyper som webbaseret, usenet og mailinglist baseret, da man kan
skifte mellem de forskellige uden at skulle starte andre programmer op.
Kan også importere både mail og news mapperne fra Thunderbird, Firefox,
Camino, MSInternetExplorer, Camino m.fl. fra både Mac, Linux og Windows
versionerne af de programmer, samt selvfølgelig også fra Linux og
Windows versionerne af SeaMonkey. Der er en ny ver. 2.0b1 ude lige nu,
men den er stadig for ustabil og slet ikke færdig endnu. Men når den
kommer i den færdige ver., vil den blive ualmindelig hurtig.

'*' er bruger ratings først og fremmest fra Versiontracker.com...

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Horn

Dato : 15-08-09 11:24

> [...]
> kommer i den færdige ver., vil den blive ualmindelig hurtig.
>
> '*' er bruger ratings først og fremmest fra Versiontracker.com...

Hej Erik
Har du forresten en work around hvis man gerne ville have sin applemail
importeret ind i Seamonkey? Den kan ikke umiddelbart selv importere
mbox'se!?
Michael Horn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-08-09 14:27

Michael Horn wrote:

> Har du forresten en work around hvis man gerne ville have sin applemail
> importeret ind i Seamonkey? Den kan ikke umiddelbart selv importere
> mbox'se!?

Nej, det kan den ikke - kun fra IE/OE...

Der findes et par værktøjer, der er både generelle og mere specifikke,
men jeg har aldrig selv prøvet dem...

Emailchemy 9.8.8 (shareware) *****
Universal email import/export utility.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10129607

Export Messages 1.1 (freeware) ?
export multiple messages from Mail
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/30389
Den er fra 2006, så jeg aner ikke, om den virker med de nye versioner af
Mail.app.

ImportServer 2.0 (commercial) ?
email import utility
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24936
Véd ikke, om den virker sammen med Mail.app

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 14:41

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> Hej Erik
> Har du forresten en work around hvis man gerne ville have sin applemail
> importeret ind i Seamonkey? Den kan ikke umiddelbart selv importere
> mbox'se!?

ja, du markerer dine mails, vælger File -> Save As og gemmer som "Raw
Message source" i mail.app

Den fil du får ud af det kan du dumpe i din Mozilla/Seamonky identitiy
mappe

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-08-09 15:01

Thomas von Hassel wrote:

> ja, du markerer dine mails, vælger File -> Save As og gemmer som "Raw
> Message source" i mail.app
>
> Den fil du får ud af det kan du dumpe i din Mozilla/Seamonky identitiy
> mappe

Øh? - Mig bekendt understøtter SeaMonkey 1.x ikke RAW data, men det vil
den kommende ver. 2.x komme til.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 15:12

> Øh? - Mig bekendt understøtter SeaMonkey 1.x ikke RAW data, men det vil
> den kommende ver. 2.x komme til.

eh .. det er meget lavpraktisk der her .. Mozillas mailklienter har
deres mailfolders liggende i nøjagtig det samme format .. nemlig rå
tekstfiler .. så det har ikke noget med import/export at gøre .. du
smider bare filen i profiles mappen under "local folders"

<http://photos-1.getdropbox.com/i/o/4PS4DzXdwvNoYFk4DHbb5ALlVlIK9vg9KzRQ
gNiyHkI>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-08-09 16:44

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> tekstfiler .. så det har ikke noget med import/export at gøre .. du
> smider bare filen i profiles mappen under "local folders"

Maildelen i SeaMonkey er ikke identisk i opbygning med Thunderbird, hvis
det er den, du referer til.

Udover selve tekstfilen til mailen skal du have en .msf fil til at styre
tekstfilen med - fx.:

Inbox
Inbox.msf

Drafts
Drafts.msf

osv.. Hvis du ikke har den .msf fil, kan tilføjede tekstfiler ikke læses....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 16:50

> [...]
> Drafts.msf
>
> osv.. Hvis du ikke har den .msf fil, kan tilføjede tekstfiler ikke læses....

har du ikke set på det billede jeg har vedhæftet .. jeg har lige gjort
netop det jeg har beskrevet... .msf filen er en index fil som bliver
generet hvis den mangler eller en ny fil bliver lagt i mappen. Og der
_nøjagtig_ samme måde i Thunderbird

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 19:20

> [...]
> netop det jeg har beskrevet... .msf filen er en index fil som bliver
> generet hvis den mangler eller en ny fil bliver lagt i mappen. Og der

Og helt efter planen går ERS i skjul istedet for for en gangs skyld at
indrømme at han ikke vidste hvad det var han snakkede om ....

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-08-09 19:42

Thomas von Hassel wrote:

> Og helt efter planen går ERS i skjul istedet for for en gangs skyld at
> indrømme at han ikke vidste hvad det var han snakkede om ....

?? - Har man nu ikke engang lov til at få noget at spise og se lidt
fjernsyn?

Desuden er jeg ved at rydde hele køkkenet for _alt_, da håndværkerne
stiller her mandag morgen og skal til at sætte nyt køkken ind. Jeg har
jo ikke nogen, der kommer og gør det for mig, og når jeg så tillige går
med et rimeligt kraftigt opbrud af iskiars og må ligge en stor del af
tiden, så tager det ekstra tid!

Men bortset fra det, så er SeaMonkey temmelig meget anderledes end
Thunderbird. - Jeg _HAR_ prøvet at gøre, som du hævder, men det virker
ikke på mine to MDD med 10.5.8 - ikke engang, når du flytter fra
SeaMonkey til SeaMonkey!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 19:59

> [...]
> Thunderbird. - Jeg _HAR_ prøvet at gøre, som du hævder, men det virker
> ikke på mine to MDD med 10.5.8 - ikke engang, når du flytter fra

og i hvilken mappe smider du filerne ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-08-09 20:14

Thomas von Hassel wrote:

> og i hvilken mappe smider du filerne ?

Selvfølgelig i præcis samme mappe, som jeg tog dem fra - Mozilla ->
Profiles -> xxxxxxx -> mail -> kontonavn@mail.stofanet.dk. - Nu har jeg
5 konti på mail med hver sin adresse, - så har jeg taget en fil fra
konto 'A', bliver den selvfølgelig lagt i konto 'A' på den/de andre
maskiner.

SeaMonkey 1.x er ikke cocoa, men en mærkværdig blanding af både cocoa,
carbon og ikke mindst Java, så den er temmelig meget anderledes i
opbygning end både Firefox og Thunderbird. Havde den været ren cocoa i
opbygning, havde den også forlængst været oversat til dansk. - Jeg
kender adskillige svagtseende og ordblinde, der ville blive særdeles
glade, hvis den kom på dansk. Men, som jeg har skrevet i en anden tråd,
så råder jeg ikke over en ordentlig rsrc+carbon oversætter. Og da mit
oversættelsesarbejde ikke er lønnet, har jeg ikke lyst til at investere
+2200kr. i et halvdårligt program som Resourcerer, som åbenbart er det
eneste program, der _kan_ oversætte rsrc+carbon. Og jeg gik glip af
chancen, da man kunne få CodeWarrior X til en pris af 399kr., hvis man
har en Os 9.x licens til CodeWarrior GM, og da jeg ikke regnede med, jeg
ville få brug for den, - og nu er den ikke til at opdrive.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 20:47

> [...]
> 5 konti på mail med hver sin adresse, - så har jeg taget en fil fra
> konto 'A', bliver den selvfølgelig lagt i konto 'A' på den/de andre

that wont work .. du skal smide dem i mappen "Local Folders"

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 20:49

> that wont work .. du skal smide dem i mappen "Local Folders"

mapperne der styres af hhv. pop3 og imap konti kan ikke lide at man
piller manuelt ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-08-09 20:55

Thomas von Hassel wrote:

> mapperne der styres af hhv. pop3 og imap konti kan ikke lide at man
> piller manuelt ...

POP3 er ikke så galt på OS X, - men på OS 9.x? - Uak! Men IMAP skal jeg
nok holde mig fra. - Det var da et værre gedemarked den ene gang, jeg
forsøgte mig med en IMaP konto i gamle Mozilla 1.7.x...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 21:08

> POP3 er ikke så galt på OS X, - men på OS 9.x? - Uak! Men IMAP skal jeg
> nok holde mig fra. - Det var da et værre gedemarked den ene gang, jeg
> forsøgte mig med en IMaP konto i gamle Mozilla 1.7.x...

Der er ikke noget galt med IMAP hvis man ved hvad man skal bruge det til

/thomas

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-08-09 21:16

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> POP3 er ikke så galt på OS X, - men på OS 9.x? - Uak! Men IMAP skal
> jeg nok holde mig fra. - Det var da et værre gedemarked den ene
> gang, jeg forsøgte mig med en IMaP konto i gamle Mozilla 1.7.x...

Protokollerne er fine nok - det er sjældent at programmer kan lide man
piller ved deres interne arbejdsfiler. Thomas har bare åbenbart
fundet noget der godt kan holde til det.

Personligt ville jeg ikke gøre sådan, men lade tingene mellemlande på
en IMAP-mailserver. Har man ikke supertravlt, vil det oplagte valg i
dag nok være en gmailkonto.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-08-09 20:51

Thomas von Hassel wrote:

> that wont work .. du skal smide dem i mappen "Local Folders"

Da ikke, når jeg har slået det fra, og afsendt påst skal gemmes i de
enkelte kontis 'Sent' mappe...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 21:08

> Da ikke, når jeg har slået det fra, og afsendt påst skal gemmes i de
> enkelte kontis 'Sent' mappe...

hvem snakker om sendt post .. vi snakker om at migrere mail fra f.eks.
Mail.app til Seamonkey ... eller Thunderbird. Proceduren er at gemme
mails i rå tekst, en fil pr. mappe i mail, smide dem i Local Folders og
når de dukker op der kopiere dem til f.eks. en POP3 indbakke/sendt post
osv. osv. Du skal naturligvis have Seamonkey lukket og slukket når du
kopierer raw filerne over .. så bliver de indexeret og loadet når du
starter Seamonkey igen.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-08-09 21:31

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> mails i rå tekst, en fil pr. mappe i mail, smide dem i Local Folders og
> når de dukker op der kopiere dem til f.eks. en POP3 indbakke/sendt post

Jeg kan godt høre, du ikke kender SeaMonkey..-) - Den metode, du
beskriver, kan ganske enkelt ikke lade sig gøre, medmindre du fra
starten af i opsætningen har valgt at gemme alle dine afsendte mails i
'Sent' mappen i Local Folders uanset afsenderadresse, hvis du har flere
konti. - Og nej, man kan ikke 'bare' gå ind og ændre på de
indstillinger, når først kontoen er sat op....

De eneste afsendte mails, der automatisk gemmes i 'Sent' mappen i Local
Folders, er de mail, du afsender i newsdelen. - Og nej, den indstilling
kan heller ikke ændres i SeaMonkey.

'Local Folders' fungerer ikke på samme måde i SeaMonkey, som den gør i
thunderbird. Det er gl.a. en af grundene til, jeg har valgt SeaMonkey -
og før den WaMCom, - da jeg på webbaserede mailing lister og grupper
selv kan bestemme, hvor afsendt post skal gemmes uden at skulle lave en
BCC. - Og det har været en kæmpefordel, da jeg havde en del support der
gik på kryds og tværs af både news, web og alm. mail, så det hele kunne
samles på ét sted i mit support arbejde. - Nu kan det egentlig være
ligegyldigt, da jeg stort set kun har mailbaseret support tilbage...

> Du skal naturligvis have Seamonkey lukket og slukket når du
> kopierer raw filerne over .. så bliver de indexeret og loadet når du
> starter Seamonkey igen.

Jeg er ikke helt idiot, selvom det lyder, som om du gerne vil gøre mig
til det.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 21:37

> Jeg kan godt høre, du ikke kender SeaMonkey..-)

hvis du tog dig den ulejlighed og gad at kigge på det billede jeg har
linket til kan du se at jeg faktisk har gjort mig det bøvl at hente
Seamonkey, oprettet en konto og prøvet at importere 3 mail fra Mail.app
på samme måde som jeg beskriver ....

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-08-09 21:59

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> linket til kan du se at jeg faktisk har gjort mig det bøvl at hente
> Seamonkey, oprettet en konto og prøvet at importere 3 mail fra Mail.app

Og du har garanteret ikke ændret ved SeaMonkeys std. indstillinger? -
Hvis du ikke specifikt vælger, hvor mails skal gemmes, vil der lige
præcis ikke blive oprettet en 'Sent' mappe, men alt bliver gemt i 'Sent'
mappen i Local Folders.

Men hvis du - som langt de fleste - har forskellige arkivmapper i hver
enkelt konto, så kan din metode altså stadig ikke bruges i SeaMonkey! -
Om den kan bruges i Thunderbird, véd ikke, da jeg ikke længere har TB
installeret på nogen af mine maskiner og jeg har ikke brugt den siden
ver. 1.1.5...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-09 21:48

> [...]
> konti. - Og nej, man kan ikke 'bare' gå ind og ændre på de
> indstillinger, når først kontoen er sat op....

den her:

<http://photos-1.getdropbox.com/i/o/_b4gtmwNRQQNhpsgxn8DEWxTzlHU1mgA7Glm
CUzk54k>

? jeg kan fint skifte den og afsendte mails ryger hhv. i pop3 mappen og
i local folders

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-08-09 22:29

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> CUzk54k>
>
> ? jeg kan fint skifte den og afsendte mails ryger hhv. i pop3 mappen og

?? - Hvilken ver. af SeaMonkey har du hentet - 1.1.17 eller 2.0b1?

Jeg kan ikke gøre det på 1.1.17, når først kontoen er færdigdefineret og
sat op. - Og det er altså på foreløbig på i alt 4 maskiner med 6
installerede SeaMonkey 1.1.17.

Jeg har endnu ikke fået gennemtestet ver. 2.0b1, men mit første indtryk
er, at den endnu er for ustabil, så jeg har ikke sat hverken mail eller
news op på den ver..

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Horn

Dato : 16-08-09 15:33

> [...]
>
> Jeg har endnu ikke fået gennemtestet ver. 2.0b1, men mit første indtryk
> er, at den endnu er for ustabil, så jeg har ikke sat hverken mail eller

Nu prøved jeg lige SM 2.0a3 Den har fået indbygget mail import, men kun
mapper ingen accounts! Gad vide om de 1.1.17 har samme mail prefs?
Michael Horn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-08-09 15:57

Michael Horn wrote:

> Nu prøved jeg lige SM 2.0a3 Den har fået indbygget mail import, men kun
> mapper ingen accounts! Gad vide om de 1.1.17 har samme mail prefs?

Til import? - Nej, det er der ikke. Den eneste direkte importfunktion i
1.1.17 er, at man kan importere MSIE bookmarks direkte.

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Horn

Dato : 16-08-09 16:11

> Til import? - Nej, det er der ikke. Den eneste direkte importfunktion i
> 1.1.17 er, at man kan importere MSIE bookmarks direkte.
>
> mvh. Erik Richard

Jo, det forstås, det var mere hvis man nu lavede en copy paste af
~Library/Seamonkey/Profiles...

Mest da det siges at 1.1.17 er stabil, mens 2.0a3 ikke er det!?

Michael Horn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-08-09 16:46

Michael Horn wrote:

> Jo, det forstås, det var mere hvis man nu lavede en copy paste af
> ~Library/Seamonkey/Profiles...

Øh...du mener af 'Profiles' i username/library/mozilla? - Det kan godt
lade sig gøre. Jeg har ofte gjort det, når jeg har sat en ny maskine op,
eller skiftet en HD - så ganske enkelt blot at kopiere hele Mozilla
mappen over til det nye system.

Man kan også godt manuelt flytte fx. en profilmappe fra en gl. Mozilla
1.7.12 (OS 9) eller en WaMCom 1.3.1/X 1.3.1 til en bestående
Mozillamappe i SeaMonkey.

Det bedste er at lade SeaMonkey importere en bestående Mozilla mappe,
når den startes op første gang. SeaMonkey søger nemlig efter bestående
Mozilla profiler, og derfor kan den godt importere hele mapper
automatisk, mens manuel flytning af del-mapper godt kan gå galt.

Hvis du importerer fra Mozilla 1.7.12 eller WaMCom 1.3.1 skal man blot
regne med, at alle indstillinger til mail og news skal gennemgås og ofte
rettes til. Er det fra WaMCom X eller WaMCom windows 1.3.1 er det kun
udgående og indgående postserver, der skal kontrolleres.

Den Mozilla mappe, jeg har nu, er opr. importeret fra en WaMCom X 1.3.1
og min gamle Sawtooth G4 dual 1,4ghz, - så den er efterhånden rimelig
stor..-)

> Mest da det siges at 1.1.17 er stabil, mens 2.0a3 ikke er det!?

Nej, hverken 2.0a3 eller nyeste 2.0b1 er endnu helt stabile. Men der
bliver noget at glæde sig til, når først den færdige ver. kommer. Bl.a.
er der i browseren nu direkte mulighed for at vælge identitet til
forskellige browsere, så man kan omgå den sædvanlige 'Internet Explorer
only' begrænsning, - uden at man skal installerer UserAgent Switcher. -
Altså som både iCab og Opera allerede har det...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-08-09 15:56

> [...]
>
> Jeg har endnu ikke fået gennemtestet ver. 2.0b1, men mit første indtryk
> er, at den endnu er for ustabil, så jeg har ikke sat hverken mail eller

1.1.17 ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-08-09 16:09

Thomas von Hassel wrote:

> 1.1.17 ...

Hm, så fatter jeg ikke, hvorfor jeg ikke kan få den til at gøre det
samme, som du åbenbart kan... - og det er altså 4 maskiner, vi snakker om...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 16-08-09 16:22

> ? jeg kan fint skifte den og afsendte mails ryger hhv. i pop3 mappen og
> i local folders

Lav en film i stedet. Det er nok den bedste mulighed for at undgå
forståelsesfejl.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 15-08-09 20:49

Erik Richard Sørensen:

Jeg siger tak til forslagene.

Mit valg lige foreløbig blev Mozilla Thunderbird. Den har
jeg tidligere brugt under Windows. Men da 40TudeDialog kom
for nogle år siden, var det den foretrukne newsreader.

Jeg prøvede at bruge nyhedsgrupperne under en Google-konto,
men det er noget slem "ged" at bruge. Man har ligesom ikke
styr over tingene. Det mener jeg Thunderbird har.

-------

Til I andre: Kom nu ikke op at skændes, vi har jo alle vores
mening om, hvad der er et godt program

/Svend Erik

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-08-09 21:18

Svend Erik Bertelsen <nospam2seb@webspeed.dk> writes:

> Jeg prøvede at bruge nyhedsgrupperne under en Google-konto,
> men det er noget slem "ged" at bruge. Man har ligesom ikke
> styr over tingene. Det mener jeg Thunderbird har.

Det er lykkedes Google at lave en fantastisk webmail. Deres
nyhedsgruppeinterface gik i dørken da de gik væk fra trådvisningen.
Der er simpelthen for mange grene til det er til at have med at gøre.

Synes jeg :)

> -------
>
> Til I andre: Kom nu ikke op at skændes, vi har jo alle vores
> mening om, hvad der er et godt program

Jow jow. Det er den halve fornøjelse :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 15-08-09 21:40

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> [...]
> nyhedsgruppeinterface gik i dørken da de gik væk fra trådvisningen.
> Der er simpelthen for mange grene til det er til at have med at gøre.

Plus -at GoogleGroups ikke er særligt glad for at håndtere non-ASCII
skrifter med æøå og andre 'underlige' bogstaver..-)

> Jow jow. Det er den halve fornøjelse :)

Ja, det er jo forbudt at duellere rent fysisk, - selvom det så ville
være en disciplin, jeg på forhånd vil være dømt som taber i med mit
manglende syn..-))

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-08-09 22:15

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Plus -at GoogleGroups ikke er særligt glad for at håndtere non-ASCII
> skrifter med æøå og andre 'underlige' bogstaver..-)

Joda, jeg har ikke nogen problemer med det. Naturligvis under
forudsætning af at de oprindelige indlæg er i orden.

Nu kan jeg jo godt huske dengang du var glad for at skrive i
Quoted-Printable, så spørgsmålet er om du burde pille et andet sted
end der hvor du faktisk piller for at skifte skrifttype.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 16-08-09 19:00

Den 14.08.2009 kl. 22:20 skrev nospam2seb@webspeed.dk
<nospam2seb@webspeed.dk>:

> [...]
> grupper
> er nu ikke særlig elegant at have med at gøre. Det går da, men en

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Der er kun ét enkelt program der kan tilfredsstille en tidligere
Windowsbruger med hang til Outlook Express, som mig. Det er "Opera".
Den er både browser, Postprogram samt newslæser der er næsten analog med
Outlook Express newslæser.

Jeg kan indtil nu udelukkende anbefale lige netop den.

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Hilsen
Jens

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 16-08-09 20:36

Jens Erik Bech skrev:

> [...]
> Windowsbruger med hang til Outlook Express, som mig. Det er "Opera".
> Den er både browser, Postprogram samt newslæser der er næsten analog med

I "gamle dage" kendte jeg ikke så mange newsreaders. Og dengang
for 11 år siden var det således Outlook Express,jeg kom i gang med.
Det fungerede godt nok. Men efter nogen tid, fandt jeg ud af, at
der var andre, og jeg prøvede nogle forskellige. I nogle år var det
Gravity, som jeg syntes godt om. I de sidste 4-5 år var 40TudeDialog,
som jeg var meget tilfreds med.

Men med Windows Vista og "Servicepack 2" gav mit program op + andre.
- OG DET GJORDE JEG OGSÅ! Derfor er det en iMac, der er min gode ven
i dag, og det lover godt

Men nu er jeg på udkig efter en ny newsreader i mit nye Mac-liv.
Forløbeig bruger jeg Thunderbird. Den er ikke helt perfekt, men der
jo heller ikke sket nogen udvikling de sidste par år.

Opera, den kender jeg godt, og er da også ganske fin. Men jeg har
ikke brugt den som newsreader sådan for alvor. Måske jeg kigger på
den. Foreløbig bruger jeg Thunderbird.

/Svend Erik

Fra : wolle@webmail.com

Dato : 16-08-09 20:50

On Sun, 16 Aug 2009 21:35:46 +0200, Svend Erik Bertelsen
<nospam2seb@webspeed.dk> wrote:

Jeg er selv nuværende Win bruger, men kommende Mac bruger. Idag bruger
jeg Forte Agent, - findes der noget tilsvarende til Mac, - altså et
program som også er godt til håndtering af binære filer ??

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 16-08-09 21:43

wolle@webmail.com skrev:

> Jeg er selv nuværende Win bruger, men kommende Mac bruger. Idag bruger
> jeg Forte Agent, - findes der noget tilsvarende til Mac, - altså et
> program som også er godt til håndtering af binære filer ??

Du kan se her, om der findes noget godt:
http://www.macupdate.com/search.php?keywords=newsreader&os=mac

....Og så kan du glæde dig til, at blive Mac-bruger. Det er en
fantastisk behagelig verden at komme ind i. Alt fungerer perfekt.
Du skal selvfølgelig lige omstille dig, for meget er jo noget
anderledes. Og dog, når først man kommer i gang, lærer man stille
og roligt alt det nye.

Her efter en måned er jeg blevet temmelig dus med min iMac. Selv
det lille tastatur der fulgte med, har jeg vænnet mig til. Men
jeg havde også forberedt med med masser af læsning.

Glem ikke at der findes rigtig meget info på Apples website
- kig under support:
http://www.apple.com/dk/

Også her findes der særdeles gode videoer, som frister til Mac:
http://www.apple.com/business/theater/#keyboardviewer

/Svend Erik

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-09 23:14

<wolle@webmail.com> wrote:

> [...]
> jeg Forte Agent, - findes der noget tilsvarende til Mac, - altså et
> program som også er godt til håndtering af binære filer ??

Unison bliver gerne solgt på, at den er særligt god til binære filer.
Det er godt nok shareware til $25, men det er vel heller ikke så galt. I
hvert fald kan man prøve den gratis i to uger. Jeg har selv brugt Unison
i en periode, og det er et glimrende program med et meget Mac-agtigt
udseende, og det er jo trods alt også rart.

<http://www.panic.com/>

Mange af os bruger jo MacSOUP. Den har et dejligt tråddiagram,
så man let kan finde rundt i lange og indviklede tråde. Det har jeg ikke
fundet nær så godt i andre programmer. Derfor synes jeg på en måde, du i
det mindste skulle se på det. Til gengæld kan MacSOUP kun det basale, og
binære filer er den vist ikke god til.

<http://home.snafu.de/stk/macsoup/index.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 16-08-09 23:17

Den 16.08.2009 kl. 21:35 skrev Svend Erik Bertelsen
<nospam2seb@webspeed.dk>:

> Opera, den kender jeg godt, og er da også ganske fin. Men jeg har
> ikke brugt den som newsreader sådan for alvor.
Det er jo nok det centrale problem. Folk tror det kun er en browser, kører
en del med den og opdager ikke de skjulte faciliteter.
Du skal gå op i funktioner. Post og chatkontoer og trykke tilføj. Så kan
du tilføje post og news.
Derefter skal man gå ind i Post, og derfra vælge nyhedsgrupper.

Jeg har kun web-post for tiden en windows Live og en gmail. jeg synes
gmail er bedst iøvrigt. Jeg kan modtage begge indbakker i Opera, men kun
sende fra gmail-kontoen.