Hjælp min macbook intel er langsom!!
Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 13-08-09 14:26

Jeg har nogle gange oplevet at min macbook bliver langsom, f.eks. Når jeg
ser film, eller spiller spil.
Jeg har indtil videre kun, kunnet løse det med formatering af computeren og
nyinstallering af systemet.
Jeg har prøvet at ændre på min energi indstilling men det har overhovedet
ikke haft nogen effekt.

Macbook
Intel duocore 2 ghz
2 gb ram
GMA950 grafikkort
OS 10.5.8

Er der nogle som har en anden løsning på det problem?
Jeg syns det er lidt træls at man skal lave en ny installering og opsætning
af maskinen hver gang, især når man har en Timecapsule.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-09 14:34

Niels Erik Karred Larsen <nielslarsen@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> Jeg syns det er lidt træls at man skal lave en ny installering og opsætning
> af maskinen hver gang, især når man har en Timecapsule.

hvad siger Aktivtets Overvågning når den bliver langsom ?

/thomas

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 13-08-09 14:52

On 13/08/09 15:34, in article 1j4e8k7.1y4k6ctjo978yN%thomas@elements.dk,
"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> wrote:

> hvad siger Aktivtets Overvågning når den bliver langsom ?
>
> /thomas

Noget bestemt du kigger efter der?
Mine ram er stortset opbrugt, har har en idé om, at firefox napper største
delen, men det går tit galt når jeg bruger andre programmer alene.
CPU resourcen, pendler mellem 14 og 60 %

Ram:
Låst 541 mb
Brugt 1,54 gb.
Aktiv 991,82 mb
Passiv 54,84 mb
Ledig 450 mb

Fra : Michael Horn

Dato : 13-08-09 15:57

> [...]

> delen, men det går tit galt når jeg bruger andre programmer alene.
> CPU resourcen, pendler mellem 14 og 60 %

Jeg har oplevet at når fx filevault er slået til bliver den meget
langsom, og når der er stor aktivitet på HD. Har du prøvet at slå
timemashine fra?

Michael Horn

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 21-08-09 21:43

On 13/08/09 16:56, in article
1j4ecc8.59xj5cx0bwgN%brmhorn@skalfjernesgmail.com, "Michael Horn"
<brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> Jeg har oplevet at når fx filevault er slået til bliver den meget
> langsom, og når der er stor aktivitet på HD. Har du prøvet at slå
> timemashine fra?
Det giver ikke nogen forskel, filevault har ikke været aktiveret, og har
deaktiveret timemachine, hvilket ikke hjalp og systemet fryser ind iellem :(
Overvejer seriøst sidste mulighed, at formaterer og reinstallerer forfra :(

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-08-09 21:52

Niels Erik Karred Larsen skrev:

> [...]
> Overvejer seriøst sidste mulighed, at formaterer og reinstallerer forfra :(

Jeg har set den opførsel med et fejlbehæftet filsystem. Prøv at boote
på installations-dvd'en og bed den kontrollere filsystemet på
harddisken. Grundigt!