/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Novice i TimeMachine
Fra : Morten Lind


Dato : 06-08-09 15:00

Hej...

Kan jeg TimeMachine´ min datters MacBook Pro, formatere maskinen,
installere nyt system og derefter hente hendes billeder, film, musik og
obskure programmer tilbage fra TimeMachine?

Skal jeg tage højde for noget i den forbindelse?

Lidt praktisk vejledning værdsættes.

På forhånd tak

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

 
 
Flemming Rubini (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 06-08-09 15:11

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Hej...
>
> Kan jeg TimeMachine´ min datters MacBook Pro, formatere maskinen,
> installere nyt system og derefter hente hendes billeder, film, musik og
> obskure programmer tilbage fra TimeMachine?
>
> Skal jeg tage højde for noget i den forbindelse?
>
> Lidt praktisk vejledning værdsættes.

Ja. Du kan hente præcis hvad du har lyst til. Du kan hive et enkelt
dokument ud eller en hel mappe, etc.

Har du lige opdateret maskinen til 10.5.8 (gør det ikke, hvis du ikke
har gjort det!)?

--
Med venlig hilsen
Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Morten Lind (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-08-09 15:38

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Hej...
> >
> > Kan jeg TimeMachine´ min datters MacBook Pro, formatere maskinen,
> > installere nyt system og derefter hente hendes billeder, film, musik og
> > obskure programmer tilbage fra TimeMachine?
> >
> > Skal jeg tage højde for noget i den forbindelse?
> >
> > Lidt praktisk vejledning værdsættes.
>
> Ja. Du kan hente præcis hvad du har lyst til. Du kan hive et enkelt
> dokument ud eller en hel mappe, etc.
>
> Har du lige opdateret maskinen til 10.5.8 (gør det ikke, hvis du ikke
> har gjort det!)?

Jeg har læst din anden post om opdateringen, hun er stadig på ....7.

Jeg er dog på ....8, og det hele kører som det skal - men jeg har jo
heller ikke bærbar.

Til Tidsmaskinen:.....når Michelles maskine nu er færdig med at
TimeMachine´ - så ligger det hele på en xtern HD.

Skal jeg bare åbne den på Macsk manér og hive over, eller hvad? Det er
første gang, jeg bruger TM, og Michelle har 100 GB, der bare /ikke/ må
slettes.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-08-09 15:51

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:
>
> > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> >
> > > Hej...
> > >
> > > Kan jeg TimeMachine´ min datters MacBook Pro, formatere maskinen,
> > > installere nyt system og derefter hente hendes billeder, film, musik og
> > > obskure programmer tilbage fra TimeMachine?
> > >
> > > Skal jeg tage højde for noget i den forbindelse?
> > >
> > > Lidt praktisk vejledning værdsættes.
> >
> > Ja. Du kan hente præcis hvad du har lyst til. Du kan hive et enkelt
> > dokument ud eller en hel mappe, etc.
> >
> > Har du lige opdateret maskinen til 10.5.8 (gør det ikke, hvis du ikke
> > har gjort det!)?
>
> Jeg har læst din anden post om opdateringen, hun er stadig på ....7.
>
> Jeg er dog på ....8, og det hele kører som det skal - men jeg har jo
> heller ikke bærbar.
>
> Til Tidsmaskinen:.....når Michelles maskine nu er færdig med at
> TimeMachine´ - så ligger det hele på en xtern HD.
>
> Skal jeg bare åbne den på Macsk manér og hive over, eller hvad? Det er
> første gang, jeg bruger TM, og Michelle har 100 GB, der bare /ikke/ må
> slettes.
>

LIge før, eller lige efter, du har installeret 10.5 rent vil den spørge
om du vil restore fra en timemachine disk ..

/thomas

Flemming Rubini (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 06-08-09 15:57

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:
> >
> > > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > Hej...
> > > >
> > > > Kan jeg TimeMachine´ min datters MacBook Pro, formatere maskinen,
> > > > installere nyt system og derefter hente hendes billeder, film, musik og
> > > > obskure programmer tilbage fra TimeMachine?
> > > >
> > > > Skal jeg tage højde for noget i den forbindelse?
> > > >
> > > > Lidt praktisk vejledning værdsættes.
> > >
> > > Ja. Du kan hente præcis hvad du har lyst til. Du kan hive et enkelt
> > > dokument ud eller en hel mappe, etc.
> > >
> > > Har du lige opdateret maskinen til 10.5.8 (gør det ikke, hvis du ikke
> > > har gjort det!)?
> >
> > Jeg har læst din anden post om opdateringen, hun er stadig på ....7.
> >
> > Jeg er dog på ....8, og det hele kører som det skal - men jeg har jo
> > heller ikke bærbar.
> >
> > Til Tidsmaskinen:.....når Michelles maskine nu er færdig med at
> > TimeMachine´ - så ligger det hele på en xtern HD.
> >
> > Skal jeg bare åbne den på Macsk manér og hive over, eller hvad? Det er
> > første gang, jeg bruger TM, og Michelle har 100 GB, der bare /ikke/ må
> > slettes.
> >
>
> LIge før, eller lige efter, du har installeret 10.5 rent vil den spørge
> om du vil restore fra en timemachine disk ..

Og alternativt kan du starte TimeMachine programmet, bladre dig frem til
det tidspunkt hvor alt var okay, og så hive det til dig. Men det var
svaret på dit spørgsmål. Hvis man svarer på den opgave du udfører, så
kan du lade TimeMachine om hele arbejdet. Det er i sandhed et meget
meget smukt stykke software.

--
Med venlig hilsen
Flemming Rubini

E-post: brug reply for at få korrekt adresse.

Morten Lind (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-08-09 16:05

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> > > Til Tidsmaskinen:.....når Michelles maskine nu er færdig med at
> > > TimeMachine´ - så ligger det hele på en xtern HD.

> > > Skal jeg bare åbne den på Macsk manér og hive over, eller hvad? Det er
> > > første gang, jeg bruger TM, og Michelle har 100 GB, der bare /ikke/ må
> > > slettes.

> > LIge før, eller lige efter, du har installeret 10.5 rent vil den spørge
> > om du vil restore fra en timemachine disk ..

> Og alternativt kan du starte TimeMachine programmet, bladre dig frem til
> det tidspunkt hvor alt var okay, og så hive det til dig. Men det var
> svaret på dit spørgsmål. Hvis man svarer på den opgave du udfører, så
> kan du lade TimeMachine om hele arbejdet. Det er i sandhed et meget
> meget smukt stykke software.

Godt, tak - jeg prøver mig frem.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ander~ (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 06-08-09 18:23

Flemming Rubini skrev:

> Og alternativt kan du starte TimeMachine programmet, bladre dig frem til
> det tidspunkt hvor alt var okay, og så hive det til dig. Men det var
> svaret på dit spørgsmål. Hvis man svarer på den opgave du udfører, så
> kan du lade TimeMachine om hele arbejdet. Det er i sandhed et meget
> meget smukt stykke software.

Det er bedre med Overførselsassistenten. Jeg lavede en dummy bruger, og
reetablerede mig sæl bagefter.

Mine problemer beskrevet tidligere, tror jeg efterhånden skyldes at jeg
ikke havde hele disken tildelt OS X, men havde en Boot Camp partition,
og forsøgte at reetablere hele systemet. Reetableringen af brugeren
tror jeg du vil være bedst tilfreds med.

Hvad er grunden til hun skal genetablere systemet?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Flemming Rubini (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 06-08-09 19:01

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Flemming Rubini skrev:
>
> > Og alternativt kan du starte TimeMachine programmet, bladre dig frem til
> > det tidspunkt hvor alt var okay, og så hive det til dig. Men det var
> > svaret på dit spørgsmål. Hvis man svarer på den opgave du udfører, så
> > kan du lade TimeMachine om hele arbejdet. Det er i sandhed et meget
> > meget smukt stykke software.
>
> Det er bedre med Overførselsassistenten. Jeg lavede en dummy bruger, og
> reetablerede mig sæl bagefter.

Ja den glemte jeg alt om. Det er vel den som er blevet integreret i
TimeMachine, gætter jeg?

Jeg kunne godt tænke mig at blive bedre til overførselsassistenten.

Jeg får jævnligt bøvl med styring af skærmskånere og energibesparelse,
hvilket er træls, da jeg bruger at man skal skrive "løsen" for at
få adgang.

Ville oprettelse af en dummy bruger, skaffe mig af med fejlbehæftede
indstillingsfiler, eller ryger de med over?


--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Morten Lind (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 07-08-09 02:39

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Det er bedre med Overførselsassistenten. Jeg lavede en dummy bruger, og
> reetablerede mig sæl bagefter.

OK

> Mine problemer beskrevet tidligere, tror jeg efterhånden skyldes at jeg
> ikke havde hele disken tildelt OS X, men havde en Boot Camp partition,
> og forsøgte at reetablere hele systemet. Reetableringen af brugeren
> tror jeg du vil være bedst tilfreds med.
>
> Hvad er grunden til hun skal genetablere systemet?

Den er dumt sat op - og den roder

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Morten Lind (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-08-09 16:09

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> LIge før, eller lige efter, du har installeret 10.5 rent vil den spørge
> om du vil restore fra en timemachine disk ..

> /thomas

Tak - jeg vil som sådan ikke gendanne, blot hente musik, billeder, film
og obskure programmer.....

Hendes MacBook Pro har en 120 GB harddisk, og den er næsten fyldt op,
nicht gut - så jeg vil købe hende en xtern disk og fortælle hende, at
hun skal bruge den der tidsmaskine.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-08-09 16:18

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > LIge før, eller lige efter, du har installeret 10.5 rent vil den spørge
> > om du vil restore fra en timemachine disk ..
>
> > /thomas
>
> Tak - jeg vil som sådan ikke gendanne, blot hente musik, billeder, film
> og obskure programmer.....
>
> Hendes MacBook Pro har en 120 GB harddisk, og den er næsten fyldt op,
> nicht gut - så jeg vil købe hende en xtern disk og fortælle hende, at
> hun skal bruge den der tidsmaskine.

jep .. fra et rent system kan du sige "browse other time machine disk"
(elller noget i den stil) og restore hvad du har lyst til

/thomas

Morten Lind (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-08-09 16:29

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > LIge før, eller lige efter, du har installeret 10.5 rent vil den spørge
> > > om du vil restore fra en timemachine disk ..
> >
> > > /thomas
> >
> > Tak - jeg vil som sådan ikke gendanne, blot hente musik, billeder, film
> > og obskure programmer.....
> >
> > Hendes MacBook Pro har en 120 GB harddisk, og den er næsten fyldt op,
> > nicht gut - så jeg vil købe hende en xtern disk og fortælle hende, at
> > hun skal bruge den der tidsmaskine.
>
> jep .. fra et rent system kan du sige "browse other time machine disk"
> (elller noget i den stil) og restore hvad du har lyst til
>
> /thomas

Tak

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Morten Lind (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 06-08-09 16:36

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > >
> > > > LIge før, eller lige efter, du har installeret 10.5 rent vil den spørge
> > > > om du vil restore fra en timemachine disk ..
> > >
> > > > /thomas
> > >
> > > Tak - jeg vil som sådan ikke gendanne, blot hente musik, billeder, film
> > > og obskure programmer.....
> > >
> > > Hendes MacBook Pro har en 120 GB harddisk, og den er næsten fyldt op,
> > > nicht gut - så jeg vil købe hende en xtern disk og fortælle hende, at
> > > hun skal bruge den der tidsmaskine.
> >
> > jep .. fra et rent system kan du sige "browse other time machine disk"
> > (elller noget i den stil) og restore hvad du har lyst til
> >
> > /thomas
>
> Tak
>
> M.

Jeg tilføjer lige lidt forbrugerinformation - TimeMachine har udført sit
86,3 GBarbejde på to timer og et kvarter. USB 2-tilslutning - MacBook
Pro, 2,33 GHz Intel Core 2 Duo med 3 GB RAM - i min private verden er
det fint

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-08-09 16:57

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > > >
> > > > > LIge før, eller lige efter, du har installeret 10.5 rent vil den
> > > > > spørge om du vil restore fra en timemachine disk ..
> > > >
> > > > > /thomas
> > > >
> > > > Tak - jeg vil som sådan ikke gendanne, blot hente musik, billeder,
> > > > film og obskure programmer.....
> > > >
> > > > Hendes MacBook Pro har en 120 GB harddisk, og den er næsten fyldt
> > > > op, nicht gut - så jeg vil købe hende en xtern disk og fortælle
> > > > hende, at hun skal bruge den der tidsmaskine.
> > >
> > > jep .. fra et rent system kan du sige "browse other time machine disk"
> > > (elller noget i den stil) og restore hvad du har lyst til
> > >
> > > /thomas
> >
> > Tak
> >
> > M.
>
> Jeg tilføjer lige lidt forbrugerinformation - TimeMachine har udført sit
> 86,3 GBarbejde på to timer og et kvarter. USB 2-tilslutning - MacBook Pro,
> 2,33 GHz Intel Core 2 Duo med 3 GB RAM - i min private verden er det fint
>

helt sikkert ... der er ikke noget i vejen med USB ..

/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 06-08-09 18:24

Morten Lind skrev:

> Hendes MacBook Pro har en 120 GB harddisk, og den er næsten fyldt op,
> nicht gut - så jeg vil købe hende en xtern disk og fortælle hende, at
> hun skal bruge den der tidsmaskine.

Du kan også købe en 320 Gb disk (eller måske endda større) så kan hun
holde den gående et par måneder længere inden den er fuld IGEN! :)

Husk den eksterne disk skal være MAJET stor.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 07-08-09 02:40

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Morten Lind skrev:
>
> > Hendes MacBook Pro har en 120 GB harddisk, og den er næsten fyldt op,
> > nicht gut - så jeg vil købe hende en xtern disk og fortælle hende, at
> > hun skal bruge den der tidsmaskine.
>
> Du kan også købe en 320 Gb disk (eller måske endda større) så kan hun
> holde den gående et par måneder længere inden den er fuld IGEN! :)
>
> Husk den eksterne disk skal være MAJET stor.

En mulighed, ja.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ander~ (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 06-08-09 18:21

Morten Lind skrev:

> Skal jeg bare åbne den på Macsk manér og hive over, eller hvad? Det er
> første gang, jeg bruger TM, og Michelle har 100 GB, der bare /ikke/ må
> slettes.

Nej. Du skal bruge Overførselsassistenten! MEGET VIGTIGT.

Hvis hun er bekymret så tag en ekstra kopi på din gigaPro :) Og brænd
nogen DVD'er! Og hvad du ellers kan finde på!!

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 07-08-09 02:42

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Morten Lind skrev:
>
> > Skal jeg bare åbne den på Macsk manér og hive over, eller hvad? Det er
> > første gang, jeg bruger TM, og Michelle har 100 GB, der bare /ikke/ må
> > slettes.
>
> Nej. Du skal bruge Overførselsassistenten! MEGET VIGTIGT.

Ja, ja - ska´ nok...

> Hvis hun er bekymret så tag en ekstra kopi på din gigaPro :) Og brænd
> nogen DVD'er! Og hvad du ellers kan finde på!!

Det har jeg skam gjort

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Flemming Rubini (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 07-08-09 09:47

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> > Nej. Du skal bruge Overførselsassistenten! MEGET VIGTIGT.
>
> Ja, ja - ska´ nok...

Ellers kan man få knas med rettighederne.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Morten Lind (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 07-08-09 14:37

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > > Nej. Du skal bruge Overførselsassistenten! MEGET VIGTIGT.
> >
> > Ja, ja - ska´ nok...
>
> Ellers kan man få knas med rettighederne.

Jeg kom til at undre mig - hvordan kan jeg bruge overførselsassistenten?

Når jeg kun har en maskine?

Setup: Michelles maskine har jeg gemt på en xtern harddisk, kopieret og
TimeMachine´t.

Maskinen skal så formateres, ny Mac OS X, 10.5.7 skal installeres og
/nogle/ ting fra den xterne disk skal tilbage.

Min erfaring er, at PPC G5 og Intelmac ikke er så godt sammen - seneste
dokumentation er MS Office 2001 fra en PPC til en Intel - ikke så godt,
vel Thorbjørn og Erik?

Derfor lægger jeg ikke Michelles ting over på min PPC.

Og hvordan får vi så overførselsassistenten ført ind i
overførselsscenariet, uden at sende den på
overførselsindkomst?....)))

Man bedes se bort fra morsomheden

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 07-08-09 14:42

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
> > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> >
> > > > Nej. Du skal bruge Overførselsassistenten! MEGET VIGTIGT.
> > >
> > > Ja, ja - ska´ nok...
> >
> > Ellers kan man få knas med rettighederne.
>
> Jeg kom til at undre mig - hvordan kan jeg bruge overførselsassistenten?
>
> Når jeg kun har en maskine?

Du installerer maskinen, laver en dummy bruger (kald den admin f.eks.)
og kører migration assistenten fra denne bruger


/thomas

Morten Lind (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 07-08-09 15:14

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> > > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > > Nej. Du skal bruge Overførselsassistenten! MEGET VIGTIGT.
> > > >
> > > > Ja, ja - ska´ nok...
> > >
> > > Ellers kan man få knas med rettighederne.
> >
> > Jeg kom til at undre mig - hvordan kan jeg bruge overførselsassistenten?
> >
> > Når jeg kun har en maskine?
>
> Du installerer maskinen, laver en dummy bruger (kald den admin f.eks.)
> og kører migration assistenten fra denne bruger
>
>
> /thomas

OK - tak...troede, to maskiner skulle sættes sammen?

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thomas von Hassel (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 07-08-09 16:28

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> >
> > > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> > > >
> > > > > > Nej. Du skal bruge Overførselsassistenten! MEGET VIGTIGT.
> > > > >
> > > > > Ja, ja - ska´ nok...
> > > >
> > > > Ellers kan man få knas med rettighederne.
> > >
> > > Jeg kom til at undre mig - hvordan kan jeg bruge overførselsassistenten?
> > >
> > > Når jeg kun har en maskine?
> >
> > Du installerer maskinen, laver en dummy bruger (kald den admin f.eks.)
> > og kører migration assistenten fra denne bruger
> >
> >
> > /thomas
>
> OK - tak...troede, to maskiner skulle sættes sammen?

eh ,. havde du ikke en timemahcine disk ?

/thomas

Morten Lind (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 07-08-09 17:08

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> > > >
> > > > > Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> > > > >
> > > > > > > Nej. Du skal bruge Overførselsassistenten! MEGET VIGTIGT.
> > > > > >
> > > > > > Ja, ja - ska´ nok...
> > > > >
> > > > > Ellers kan man få knas med rettighederne.
> > > >
> > > > Jeg kom til at undre mig - hvordan kan jeg bruge overførselsassistenten?
> > > >
> > > > Når jeg kun har en maskine?
> > >
> > > Du installerer maskinen, laver en dummy bruger (kald den admin f.eks.)
> > > og kører migration assistenten fra denne bruger
> > >
> > >
> > > /thomas
> >
> > OK - tak...troede, to maskiner skulle sættes sammen?
>
> eh ,. havde du ikke en timemahcine disk ?
>
> /thomas

Jo - en xtern ting(en 500GB USBdisk, ikke en computer).

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Thorbjørn Ravn Ande~ (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 07-08-09 14:52

Morten Lind skrev:
> Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
>
>> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
>>
>>>> Nej. Du skal bruge Overførselsassistenten! MEGET VIGTIGT.
>>> Ja, ja - ska´ nok...
>> Ellers kan man få knas med rettighederne.
>
> Jeg kom til at undre mig - hvordan kan jeg bruge overførselsassistenten?
>
> NÃ¥r jeg kun har en maskine?

Overførselsassistenten ved godt hvordan man bruger en Time Machine disk.

Kom nu bare igang, doh.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Morten Lind (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 07-08-09 15:15

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Morten Lind skrev:
> > Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:
> >
> >> Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:
> >>
> >>>> Nej. Du skal bruge Overførselsassistenten! MEGET VIGTIGT.
> >>> Ja, ja - ska´ nok...
> >> Ellers kan man få knas med rettighederne.
> >
> > Jeg kom til at undre mig - hvordan kan jeg bruge overførselsassistenten?
> >
> > Når jeg kun har en maskine?
>
> Overførselsassistenten ved godt hvordan man bruger en Time Machine disk.
>
> Kom nu bare igang, doh.

Fino.....kører i aften eller i morgen tidlig, sammen med fuglene

Tak til både dig og Thomas....

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

KentBM (07-08-2009)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 07-08-09 09:50

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> Nej. Du skal bruge Overførselsassistenten! MEGET VIGTIGT.
Da jeg selv skiftede harddisk satte jeg den nye disk i min MacBook,
satte Leopard disken i og der blev spurgt om jeg havde en TM-disk, som
jeg ville bruge.

Dette svarede jeg selvfølgelig ja til og installation gik i gang og
efter kort tid (i forhold til på en Windows maskine) var det helt på
plads som den gamle harddisk. Tilbage var så at køre nogle
Softwareopdateringer fra Apple og i løbet af 2 timer var alt på plads.

Denne overførelse fra TM i starten af forløbet, er det
Overførselsassistenten?

--

Kent

Thorbjørn Ravn Ander~ (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 07-08-09 10:57

KentBM skrev:

> Denne overførelse fra TM i starten af forløbet, er det
> Overførselsassistenten?

Nej. Det er installationsprogrammet.

Overførselsassistenten ligger i Programmer -> Hjælpeprogrammer og bruges
på et system der har kørt et stykke tid.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Flemming Rubini (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Rubini


Dato : 07-08-09 12:45

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> KentBM skrev:
>
> > Denne overførelse fra TM i starten af forløbet, er det
> > Overførselsassistenten?
>
> Nej. Det er installationsprogrammet.
>
> Overførselsassistenten ligger i Programmer -> Hjælpeprogrammer og bruges
> på et system der har kørt et stykke tid.

Du ved ikke tilfældigvis om TM kalder den?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Thorbjørn Ravn Ander~ (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 07-08-09 13:05

Flemming Rubini skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> KentBM skrev:
>>
>>> Denne overførelse fra TM i starten af forløbet, er det
>>> Overførselsassistenten?
>> Nej. Det er installationsprogrammet.
>>
>> Overførselsassistenten ligger i Programmer -> Hjælpeprogrammer og bruges
>> på et system der har kørt et stykke tid.
>
> Du ved ikke tilfældigvis om TM kalder den?

Nej. Men det tror jeg ikke den gør. Time Machine i installationen
hiver filer op til reetablering dog bortset fra dem installation selv
har lagt ind.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

KentBM (08-08-2009)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 08-08-09 00:34

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>> Du ved ikke tilfældigvis om TM kalder den?
>
> Nej. Men det tror jeg ikke den gør. Time Machine i installationen
> hiver filer op til reetablering dog bortset fra dem installation selv
> har lagt ind.
>
Hvis man så har en eksisterende installation, som kører
tilfredsstillende og "bare" skal have en ny (og større) harddisk i
maskinen, som jeg har forstået var tilfældet med Morten Lind, så er der
ingen grund til ikke at bruge TM direkte i stedet for at bruge
overførelsesassistenten senere i processen.

TM re-etablere Leopard, som den var på den mindre harddisk. Eventuelt
med et par Softwareopdateringer som punktet hedder.

Eller har jeg misset noget? Til næste gang jeg får brug for at
geninstallere.

--

Kent

Thorbjørn Ravn Ander~ (08-08-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 08-08-09 08:51

KentBM skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
>>> Du ved ikke tilfældigvis om TM kalder den?
>>
>> Nej. Men det tror jeg ikke den gør. Time Machine i installationen
>> hiver filer op til reetablering dog bortset fra dem installation selv
>> har lagt ind.
>>
> Hvis man så har en eksisterende installation, som kører
> tilfredsstillende og "bare" skal have en ny (og større) harddisk i
> maskinen, som jeg har forstået var tilfældet med Morten Lind, så er der
> ingen grund til ikke at bruge TM direkte i stedet for at bruge
> overførelsesassistenten senere i processen.

Korrekt. Den nemmeste måde er bare at lade installationsprogrammet
reetablere fra Time Machine disken. Det har jeg gjort et par gange.
Det tager et par timer og så er man kørende. Jeg vil bare påpege jeg
havde store problemer da disken havde en BootCamp partition.

Mortens yndige datter har bare åbenbart kvadret sin installation, og så
er det ikke vejen frem.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thorbjørn Ravn Ande~ (06-08-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~


Dato : 06-08-09 18:20

Morten Lind skrev:
> Hej...
>
> Kan jeg TimeMachine´ min datters MacBook Pro, formatere maskinen,
> installere nyt system og derefter hente hendes billeder, film, musik og
> obskure programmer tilbage fra TimeMachine?

Jep.

Du kan enten reetablere hele maskinen, eller en brugerkonto.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste