Så er der updates en masse....
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-08-09 00:00

Både til 10.4.x og 10.5.x - inkl. en 10.5.8...
http://support.apple.com/downloads/

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-08-09 00:04

> Både til 10.4.x og 10.5.x - inkl. en 10.5.8...
> http://support.apple.com/downloads/

På beskrivelsen så lyder det som om de har tænkt på mig ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-08-09 01:33

Flemming Rubini wrote:

> På beskrivelsen så lyder det som om de har tænkt på mig ...

Jeg véd ikke, hvad du har savnet, - Men jeg véd, den var noget så
laaaaaaaangsom om at opdatere fra en downloaded combo fil. - Et kvarter
til installering + ca. 8 min. om den dobbelte genstart. - Og den skulle
netop være blevet hurtigere i opstart...hm...

Det eneste, jeg umiddelbart har bemærket, der er blevet bedre, er, at
ZoomView er endnu mere flydende og stort set nu ingen flickering har
overhovedet.

Så lige på en engelsk gruppe, at der klages over, at på Intel iMacs
bliver lysstyrken sat til maksimum, og at man skal justere det manuelt
efter færdig opstart. - Det er ikke noget, jeg har bemærket på min MacPro.

Nå, de andre må vente til senere i dag..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-08-09 14:42

> [...]
> efter færdig opstart. - Det er ikke noget, jeg har bemærket på min MacPro.
>
> Nå, de andre må vente til senere i dag..-)

Der er masser af problemer. Jeg ville vente med at opdatere hvis jeg var
en lille virksomhed, da en del maskiner ser ud til at gå ned med
hardwarelignende fejl.

Se fx her:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=9945697

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-08-09 15:08

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Der er masser af problemer. Jeg ville vente med at opdatere hvis jeg var
> en lille virksomhed, da en del maskiner ser ud til at gå ned med
> [...]

og jeg ville ikke bruge opdateringsfunktionen på en MBP4.1 uden
videre. Min er uarbejdsdygtig efter opdateringen.

Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 06-08-09 15:32

> og jeg ville ikke bruge opdateringsfunktionen på en MBP4.1 uden
> videre. Min er uarbejdsdygtig efter opdateringen.

Tjaeh - det er jo dét, jeg altid spørger migselv om: Hvem Fanden bruger
bærbare - der er jo ikke andet end ævl, kævl og for små tastaturer og
for små skærme, tsk, tsk.....og ekstra kilo at bære på, når man cykler
og kæmpeudgifter til batterier - og jamren og krynken over ridser og
skrammer, og rysten på hænder og nerverne udenpå tøjet over bevidsheden
om det spinkle bras, tsk, tsk...

Tjek gruppen her. De seneste to år har overvægten af indlæg handlet om
bøvl med klapsammencomputere, og et aberdabei er, at broderparten af
indlægsyderne per automatik går ud fra, at der tales om bærbare, tsk,
tsk...

Hvem ved for eksempel, hvad en fntast er for noget?

Nå, I skulle lige have et straffespark

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-08-09 15:38

> [...]
> tsk...
>
> Hvem ved for eksempel, hvad en fntast er for noget?

Ja jeg er selv igang med en combo update:

http://support.apple.com/downloads/Mac_OS_X_10_5_8_Combo_Update

Men jeg ved ikke hvem der er mest sindsyg, ham som køber en stationær
som får bank af en madpakke, eller ham som køber en Macbook Pro
velvidende at den går i stykker, snart, måske.

En ting er sikkert, jeg ville hellere være ham der er uden nogen af
delene.

*<

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 06-08-09 15:41

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> velvidende at den går i stykker, snart, måske.
>
> En ting er sikkert, jeg ville hellere være ham der er uden nogen af

Hæ, hæ - godt brølt, løve...

M., der stadig ikke ved, hvad en fntast er for noget

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-08-09 17:33

Morten Lind wrote:

> Hæ, hæ - godt brølt, løve...
>
> M., der stadig ikke ved, hvad en fntast er for noget

Flemming en løve? - du milde Moses, har vi nu også fået vilde dyr i
danmark.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-08-09 18:33

Morten Lind skrev:

> M., der stadig ikke ved, hvad en fntast er for noget

http://gamoe.net/imagebank/NewMacBookKeyboard.jpg

Køb dog et keyboard fra dette årtusind til din G5 :)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-08-09 18:30

Flemming Rubini skrev:

> En ting er sikkert, jeg ville hellere være ham der er uden nogen af
> delene.

Hvis din maskine ikke overlevede opgraderingen er det vel også det der
er tilfældet

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-08-09 19:06

> Hvis din maskine ikke overlevede opgraderingen er det vel også det der
> er tilfældet

Gnæk gnæk.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-08-09 17:28

Morten Lind wrote:
> [...]
> og kæmpeudgifter til batterier - og jamren og krynken over ridser og
> skrammer, og rysten på hænder og nerverne udenpå tøjet over bevidsheden

Hov, hov, - gå ud og find dig nogle søde kirsebær, - de skulle være gode
mod sure opstød. - og så er de billige for tiden.

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 06-08-09 18:03

Morten Lind wrote:

> og kæmpeudgifter til batterier - og jamren og krynken over ridser og

Du tager fejl. Nå batteriet er dødt, er det tid til at købe en ny maskine ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-08-09 18:29

Morten Lind skrev:

> Tjaeh - det er jo dét, jeg altid spørger migselv om: Hvem Fanden bruger
> bærbare - der er jo ikke andet end ævl, kævl og for små tastaturer og
> for små skærme, tsk, tsk.....og ekstra kilo at bære på, når man cykler

Din G5'er er lettere end min bærbare at slæbe rundt på (for slet ikke at
tale om skærmen)? Der kan man se :)

At du ikke kan finde noget hvis der ikke er en ledning fra stikkontakten
skal vel ikke aflede andre fra at have ngoet der passer til dem? (Og
endda kan køre Snow Leopard til den tid)...

> Tjek gruppen her. De seneste to år har overvægten af indlæg handlet om
> bøvl med klapsammencomputere, og et aberdabei er, at broderparten af

Pjat, ERS har haft MASSER af problemer med stationære - skal han bare
ignoreres? Og dig med dine "mit software virker ikke uden jeg betaler
en bondegår under OS X 10.5" (eller husker jeg forkert? )

> Hvem ved for eksempel, hvad en fntast er for noget?

Hvor mange meter bredt er dit tastatur egentligt?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-09 19:22

> Pjat, ERS har haft MASSER af problemer med stationære

det er jo ikke fordi det er stationære .. det er fordi de er ejet af ERS

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-08-09 19:51

Thomas von Hassel wrote:

> det er jo ikke fordi det er stationære .. det er fordi de er ejet af ERS

Øh? - faktisk er det kun _2_ bestemte G4 maskiner, jeg har haft
problemer med, og det var hardware defekt - en dødssyg PMU chip, -
ellers da ingen problemer, jeg ikke selv normalt har kunne løse...

Og de bærbare, jeg har haft gennem årene, har jeg heller ikke haft
problemer med m.u.a. en Pb-190, men det var vist ikke bare mig, der hvde
det..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 07-08-09 02:57

> Din G5'er er lettere end min bærbare at slæbe rundt på (for slet ikke at
> tale om skærmen)? Der kan man se :)

Jeg har jo min iPhone.

> At du ikke kan finde noget hvis der ikke er en ledning fra stikkontakten
> skal vel ikke aflede andre fra at have ngoet der passer til dem? (Og
> endda kan køre Snow Leopard til den tid)...

Det er da fint med mig

> Pjat, ERS har haft MASSER af problemer med stationære - skal han bare
> ignoreres? Og dig med dine "mit software virker ikke uden jeg betaler
> en bondegår under OS X 10.5" (eller husker jeg forkert? )

Du husker ikke forkert, men har øjensynligt ikke fulgt med - Jeg /har/
købt CS 4 og Mac OS X, 10.5.x

> Hvor mange meter bredt er dit tastatur egentligt?

En halv, sådan cirka.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-08-09 08:45

Morten Lind skrev:

> Jeg har jo min iPhone.

Den kan man jo ikke bruge til seriøst arbejde. Virker Photoshop eller
Illustrator fx? Du kan kun bruge den til at finde et kort hvis du er
faret vild og skrive en email om du er faret vild til dine unger så
de kan komme og finde dig.

> Du husker ikke forkert, men har øjensynligt ikke fulgt med - Jeg /har/
> købt CS 4 og Mac OS X, 10.5.x

Joda. Jeg snakker om tiden INDEN

> En halv, sådan cirka.

Også det på iPhonen?

Bortset fra det, tror jeg fremtiden er at en dims som iPhonen ploppes i
Docken med skærm og tastatur koblet til dér, og så den virker som en
almindelig computer. Det sælger Apple bare ikke nogen Mac'er af

Fra : Morten Lind

Dato : 07-08-09 15:11

> [...]
> Illustrator fx? Du kan kun bruge den til at finde et kort hvis du er
> faret vild og skrive en email om du er faret vild til dine unger så

Du er Satangalemig utrolig

Du véd jo godt, at jeg arbejder i produktionen og derfor ikke fedter
rundt med private sager i arbejdstiden, som mange ikkeproduktive gør!

> Joda. Jeg snakker om tiden INDEN

Hold da kæft, nu er du en kælling - det var jo før, det var idag -
hvem pokker interesserer sig for, hvad der foregik igår? (Bortset fra
kvinder?).

> Også det på iPhonen?

10 cm., sådan cirka...hvad er så fn-tasten beregnet til?

> Bortset fra det, tror jeg fremtiden er at en dims som iPhonen ploppes i
> Docken med skærm og tastatur koblet til dér, og så den virker som en
> almindelig computer. Det sælger Apple bare ikke nogen Mac'er af

Bortset fra, at man ikke har docks, eksterne tastaturer og andet gejl i
produktionen - for dér skal der jo arbejdes.

Hvor ville du placere en dockingstation ved en nedgravet dieseltank på
300000 liter, når du skulle pejle indholdet?

En interessant opgave for en ingeniør - giv det til mig, tak ))

Åbenbart modsat kontormiljøer, tsk, tsk.....)))

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-08-09 15:40

Morten Lind skrev:

> Du er Satangalemig utrolig

Ikke bande. Der er kvinder og barnlige sjæle til stede.

> Du véd jo godt, at jeg arbejder i produktionen og derfor ikke fedter
> rundt med private sager i arbejdstiden, som mange ikkeproduktive gør!

Bare fordi du er bæltefikseret til et skrivebord "i produktionen" i
stedet for at kunne bruges mere end et sted, så skal dem med et flytbart
arbejdsmiljø hånes og udstødes...

Suk suk og tre gange suk.

> Hold da kæft, nu er du en kælling - det var jo før, det var idag -
> hvem pokker interesserer sig for, hvad der foregik igår? (Bortset fra
> kvinder?).

Dem der ikke kender historien, er dømt til at gentage dem. Lærte du
slet ikke noget i skolen? Eller sad du bare og drømte om at tage på
langfart på Titicacasøen?

Men jeg kan høre du har glemt alle problemerne og bekymringerne om
opgradering og hvad det KOSTER.

Iøvrigt kan jeg ikke forstå hvorfor det er en privatsag at du selv har
Adobe CS2345678910 på din G5, men at det ABSOLUT ikke har noget med
arbejde at gøre at du ikke har det på din iphone?

Kan du ikke lige uddybe det?

> Bortset fra, at man ikke har docks, eksterne tastaturer og andet gejl i
> produktionen - for dér skal der jo arbejdes.

På SKRIVEBORDET! I produktionen.

Jeg finder det altså morsomt at du ikke kan forstille dig at man både
kan være mobil OG produktiv.

> Hvor ville du placere en dockingstation ved en nedgravet dieseltank på
> 300000 liter, når du skulle pejle indholdet?

Du ville tage G5'eren med i stedet? Hvad præcis er din pointe?

> En interessant opgave for en ingeniør - giv det til mig, tak ))

Du kan selvfølgelig også pilke dybden af dieselen i tanken ved at holde
i hovedtelefonledningen og sænke iPhonen ned i dybet? Når den går
offline, har den nået overfladen.

> Åbenbart modsat kontormiljøer, tsk, tsk.....)))

Du kunne have godt af at komme lidt ud i virkeligheden og se hvad man
KAN lave på et kontor. I fred og ro...

Fra : Morten Lind

Dato : 07-08-09 18:00

> Ikke bande. Der er kvinder og barnlige sjæle til stede.

Rigtigt, undskylder mange gange...

> Bare fordi du er bæltefikseret til et skrivebord "i produktionen" i
> stedet for at kunne bruges mere end et sted, så skal dem med et flytbart
> arbejdsmiljø hånes og udstødes...

> Suk suk og tre gange suk.

Hvorfor vender du alt på hovedet? Jeg er /ikke/ fikseret til og /har/
ikke et skrivebord. Jeg arbejder.

Du ved, sådan noget praktisk stads med at syne en bus i en statsgodkendt
synshal, hente en anden bus i det mørke Hedensted og køre den hjem til
Djævleøen, fylde kølevand på en tørstig rutebil og fylde øl på en
tørstig, produktiv arbejder, osv, osv, osv......))

Så mit miljø er i den grad flytbart, skulle jeg mene, og jeg håner ikke
de flytbare skriveborde - jeg fatter dem bare ikke, for de bliver jo
ikke flyttet, vel?

> Dem der ikke kender historien, er dømt til at gentage dem. Lærte du
> slet ikke noget i skolen? Eller sad du bare og drømte om at tage på
> langfart på Titicacasøen?

Enig, men at bruge tid på noget, der er overstået, er livet for kort
til.

> Men jeg kan høre du har glemt alle problemerne og bekymringerne om
> opgradering og hvad det KOSTER.

Naturligvis - nu er det det jo forlængst købt og betalt, så hvorfor
spilde mere energi på den detaille?

> [...]
> Adobe CS2345678910 på din G5, men at det ABSOLUT ikke har noget med
> arbejde at gøre at du ikke har det på din iphone?

Jo da....

<http://belzebub.dk> er en privatsag, en nebengesjæft. som jeg ikke
lever af.

At jeg /ikke/ har det på iPhone skyldes Apple og Adobe - og at det ikke
har noget med arbejdet at gøre skyldes, at Adobes produktionsmiljø ikke
passer ind i at bortskaffe 60 kg. tunge busbatterier til miljøaffald.

> På SKRIVEBORDET! I produktionen.

Hvem har et skrivebord i produktionen?

> Jeg finder det altså morsomt at du ikke kan forstille dig at man både
> kan være mobil OG produktiv.

Du er sjov - du sætter lighedstegn ved en bærbar computer og mobilitet,
men hvormange tager deres klapsammencomputer med ud i virkeligheden?

Ikke ret mange, vel?

> Du ville tage G5'eren med i stedet? Hvad præcis er din pointe?

Næeh - min otte-meter træpind med påskruet stållineal fungerer fint.

Min pointe er, at der i produktionen ikke er brug for computere - de
computere, der bruges i den virksomhed, jeg arbejder for, bruges "kun"
til budgetter, værkstedsarbejdsregistrering og kørselskontrol.

> Du kan selvfølgelig også pilke dybden af dieselen i tanken ved at holde
> i hovedtelefonledningen og sænke iPhonen ned i dybet? Når den går
> offline, har den nået overfladen.

Hæ, hæ.....)))

> Du kunne have godt af at komme lidt ud i virkeligheden og se hvad man
> KAN lave på et kontor. I fred og ro...

Virkeligheden har jeg befundet mig i i en menneskealder - jeg har været
allevegne og har prøvet alt, så jeg ved naturligvis, at man kan være
produktiv på en kontorstol bag en computerskærm.

Hvormange er det og hvormeget bidrager det på statsbudgettet?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-09 18:04

> <http://belzebub.dk> er en privatsag, en nebengesjæft. som jeg ikke
> lever af.

satanist ....

> Hvem har et skrivebord i produktionen?

Det kommer da meget an på hvad du "producerer" ... hvis du producerer
tidsskrifter så har du vel skriveborde til dine grafikere ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 07-08-09 18:27

> satanist ....

> Det kommer da meget an på hvad du "producerer" ... hvis du producerer
> tidsskrifter så har du vel skriveborde til dine grafikere ?
>
> /thomas

Jo, jo Thomas - (nu klipper du igen ) - og fjernsyn og designere og
så videre, men den virkelige tunge, kapitalgivende produktion varetages
af mennesker, der ikke har adgang til hverken skrivebord, frugtordning,
massør, computer eller andre lallende
"jegskalnokhjælpedigigennemdagentiltag".

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-09 18:45

> [...]
> massør, computer eller andre lallende
> "jegskalnokhjælpedigigennemdagentiltag".

Danmark er ved at blive et videnssamfund og mindre og mindre
"skruetrækker og svejser" samfund ... den slags bliver udflaget til
lande hvor den slags er billigere ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-08-09 01:42

> Danmark er ved at blive et videnssamfund og mindre og mindre
> "skruetrækker og svejser" samfund ... den slags bliver udflaget til
> lande hvor den slags er billigere ...

> /thomas

Ja - det er jeg klar over.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-08-09 22:11

Morten Lind skrev:

> [...]
> massør, computer eller andre lallende
> "jegskalnokhjælpedigigennemdagentiltag".

Og det er de sidste mange år stille og roligt sevet til udlandet. Oplys
mig venligst - hvor laver man i dag tung, kapitalgivende produktion i
dag i Danmark?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-08-09 22:58

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Og det er de sidste mange år stille og roligt sevet til udlandet. Oplys
> mig venligst - hvor laver man i dag tung, kapitalgivende produktion i
> dag i Danmark?

Et par eks... - Lindø (endnu), Stålvalseværket, Frederiksværk, Danfoss,
Als, Vejen, Gram, Viby, Esbjerg, + flere steder, Ålborg Portland,
F.l.Schmidt, Esbjerg, Off-shore Ind., Vestas, Randers området, Århus,
Viby, Them, Ringkøbing, Hem (Struer), Nakskov m.fl., Danish Dayries
Ind., CopCo Industries, osv.osv. - og så har jeg garanteret glemt en hel
del....

Helt så skidt, som nogen vil gøre det til, er det så heller ikke...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-09 06:01

> [...]
> del....
>
> Helt så skidt, som nogen vil gøre det til, er det så heller ikke...

der er forskel på at beskrive en tendens og så hvordan virkeligheden ser
ud. Og den produktion der overlever vil være avanceret, small run og
videnstung.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 10-08-09 17:11

> Og det er de sidste mange år stille og roligt sevet til udlandet. Oplys
> mig venligst - hvor laver man i dag tung, kapitalgivende produktion i
> dag i Danmark?

Øh...containertrafik...vindmøller...termostater....pilletrilleri....osv.

Derudover bliver Thomas´ videnssamfund ikke en realitet i dette land i
hverken vores, vore børns eller vore børnebørns tid.

Det er en fake, der gladeligt adopteres af skrivebordene, men hvem skal
gøre rent, hvem skal flytte skrald, hvem skal reparere biler, hvem skal
transportere, hvem skal bygge huse....hvem skal......og så
videre....skal tankerne det?

Naturligvis kan vi udfase alle produktive opgaver til en skål ris om
dagen, men så knækker logistikken og alle "vidensspecialister" ville stå
tilbage med forsørgeropgaven, og /det/ gider de ikke.

De gider jo ikke engang pudse egne vinduer og klippe egen græsplæne, men
vil gerne /have/ en græsplæne.

Den vestlige verden går fallit på den egocentriske, snævertsynede
tankegang.

Vi bliver overhalet af Kina, Pakistan og Indien, der inden længe vil
stille samme krav til forbrugsforurening som vesten arrogant rager til
sig.

Patenter udløber og Østen gør det ligeså godt for en skål ris....

Videnssamfundet i dette land, my ...

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-08-09 20:41

Morten Lind skrev:

> Øh...containertrafik...vindmøller...termostater....pilletrilleri....osv.

Osv? Det kender jeg ikke. Så fire virksomheder? I hele Danmark? Stort :D

> [...]
> gøre rent, hvem skal flytte skrald, hvem skal reparere biler, hvem skal
> transportere, hvem skal bygge huse....hvem skal......og så

Det er servicefag - det er IKKE tung, kapitalgivende produktion, vel?

Med mindre du mener at affaldsbjernegene skal gemmes til fremtidige
generationer så de kan nyde frugterne af vores arbejde

> Patenter udløber og Østen gør det ligeså godt for en skål ris....
>
> Videnssamfundet i dette land, my ...

Har du overvejet at bruge alt dit brokkerøvskrudt på at gøre noget ved
det, eller har du det bedst bare med at skrive mugne indlæg på Usenet?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-08-09 18:32

Morten Lind skrev:

> Rigtigt, undskylder mange gange...

Med følelse tak.

> Hvorfor vender du alt på hovedet? Jeg er /ikke/ fikseret til og /har/
> ikke et skrivebord. Jeg arbejder.

Med at skrive diverse kommunistisk propaganda og lignende til
fagorganisationen? I Illustrator!

> [...]
> Djævleøen, fylde kølevand på en tørstig rutebil og fylde øl på en
> tørstig, produktiv arbejder, osv, osv, osv......))

Troede ikke der var nogen steder tilbage man måtte drikke øl i
arbejdstiden. Det er måske ikke noget arbejdsgiveren ved noget om,
derovre i det mørke Hedensted.

Kunne selvfølgelig også være at den korteste vej på den officille
køreplan var via Flensborg, så der kunne blive "tanket op" undervejs.

> Så mit miljø er i den grad flytbart, skulle jeg mene, og jeg håner ikke
> de flytbare skriveborde - jeg fatter dem bare ikke, for de bliver jo
> ikke flyttet, vel?

Nåh, så hele din argumentation er at du laver RIGTIGT arbejde, der IKKE
kræver en computer (suk suk suk) og derfor er det ligemeget hvad andre gør?

> Enig, men at bruge tid på noget, der er overstået, er livet for kort
> til.

Fortæl du din datter det - "computeren er slettet, men det var i går -
Hakuna Matata!".

> Hvem har et skrivebord i produktionen?

Dem der producerer ting på et skrivebord. Ikåh.

> Du er sjov - du sætter lighedstegn ved en bærbar computer og mobilitet,
> men hvormange tager deres klapsammencomputer med ud i virkeligheden?

Har du nogen sinde hørt om at arbejde et sted med flere fysiske
lokationer? Jeg har fx taget min klapsammencomputer med til Holland engang.

> Næeh - min otte-meter træpind med påskruet stållineal fungerer fint.

Lavteknologisk skrammel.

> Min pointe er, at der i produktionen ikke er brug for computere - de
> computere, der bruges i den virksomhed, jeg arbejder for, bruges "kun"
> til budgetter, værkstedsarbejdsregistrering og kørselskontrol.

Nåja. Og så kan de godt blive hjemme... På skrivebordet...

> Hæ, hæ.....)))

Glæder mig du kan se at man kan bruge sådan en til noget fornuftigt. I
stedet for bare at hjælpe med om du skal til højre eller venstre for at
komme til Fyn.

> [...]
> produktiv på en kontorstol bag en computerskærm.
>
> Hvormange er det og hvormeget bidrager det på statsbudgettet?

Jeg arbejder et sted hvor vi sælger en del til udlandet. Det giver
faktisk en del indkommende valuta. Eller rettere gav, for nu er vi købt
af nogen udlændinge (dog ikke islændinge) så pengene futter ud igen.

Det præcise tal må jeg derfor henvise til regnskabsafdelingen angående :p

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 10-08-09 14:19

> Du er sjov - du sætter lighedstegn ved en bærbar computer og mobilitet,
> men hvormange tager deres klapsammencomputer med ud i virkeligheden?
>
> Ikke ret mange, vel?

Jeg gør.
Og alle, jeg kender, som har en bærbar, tager den med rundt i verden for at
bruge den der. Kender ingen med en bærbar, som ikke tager den med. De fleste
tager den med overalt - hvordan jeg kunne fungere uden en bærbar førhen,
fatter jeg ikke

- Mikael

Fra : Morten Lind

Dato : 10-08-09 17:26

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> tager den med overalt - hvordan jeg kunne fungere uden en bærbar førhen,

OK - hvad bruger de den så til? Udover at slæbe på den?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-08-09 20:43

Morten Lind skrev:

> OK - hvad bruger de den så til? Udover at slæbe på den?

Nogenlunde det samme som du bruger din underdimensionerede tingest til.

Plus naturligvis man faktisk også kan ARBEJDE på den, hvis man nu sklle
have de lyster.

Bortset fra det - er tanken slet ikke faldet dig ind at telefoner og
computere konvergerer? Der bliver EN dims til lommen...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-08-09 17:25

Flemming Rubini wrote:

> og jeg ville ikke bruge opdateringsfunktionen på en MBP4.1 uden
> videre. Min er uarbejdsdygtig efter opdateringen.

OK, det afgør så, at jeg ikke pt. opd. den MBP 2.2ghz, jeg skal
opdatere...

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-08-09 18:24

Flemming Rubini skrev:

> og jeg ville ikke bruge opdateringsfunktionen på en MBP4.1 uden
> videre. Min er uarbejdsdygtig efter opdateringen.

Min tyggede LÆÆÆÆNGE inden den genstartede, men jeg har ikke haft problemer.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 06-08-09 19:10

> Min tyggede LÆÆÆÆNGE inden den genstartede, men jeg har ikke haft
> problemer.

Min var også latterlig sløv til at genstarte. Det tog > 15 minutter
inden installationen gik i gang.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-09 15:51

> Der er masser af problemer. Jeg ville vente med at opdatere hvis jeg var
> en lille virksomhed, da en del maskiner ser ud til at gå ned med
> [...]

16 posts does not a problem make ... der er som regel altid noget andet
galt ... harddisk fejl, ram fejl, wonky bundkort som bare bliver trigget
af en system update.

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-08-09 16:58

> 16 posts does not a problem make ... der er som regel altid noget andet
> galt ... harddisk fejl, ram fejl, wonky bundkort som bare bliver trigget
> af en system update.

Du har selvfølgelig ret.

Opdateringen gik fint på en mini og en iBook G4 1.2

Det tog _mig_ tre timer, alt i alt, at opgraderer min MBP4.1.

Problemerne havde jeg fra Erik skrev at opdateringen var kommet. Og
oplevelsen var som sidst. Masser af nedhentningsproblemer.

Selve installeringen, gik så også galt. Stopper midt i installeringen
etc.. Vil herefter ikke starte op etc.

Men det kunne jo være at jeg skulle have tjekket disken for fejl først,
og startet i safe mode (Skifte-tasten holdes nede under start.)

Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-08-09 17:23

Flemming Rubini wrote:

> Der er masser af problemer. Jeg ville vente med at opdatere hvis jeg var
> en lille virksomhed, da en del maskiner ser ud til at gå ned med
> [...]

Hm, der står godt nok 'downloaded', men ikke om det var gennem
Softwareupdate eller manuelt. Jeg bruger ikke SU, men henter dem manuelt
og installerer manuelt, men hvor var den dog langsom... - Comboen, som
jeg altid bruger til opdatering, fylder lige knap 1000mb, så det er
noget af en moppedreng at hente...

Pt. har jeg en MBP 2.2ghz stående, som jeg skal opdatere, så jeg er lidt
i tvivl om, hvad jeg skal eller ikke skal. - MBP'en kører også WinXP Pro
virtuelt via Parallels 3.x...hm...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-09 17:42

> [...]
>
> Pt. har jeg en MBP 2.2ghz stående, som jeg skal opdatere, så jeg er lidt
> i tvivl om, hvad jeg skal eller ikke skal. - MBP'en kører også WinXP Pro

opdater du bare .. jeg har 5 maskiner som alle er opdateret uden
prolemer ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-08-09 18:03

Thomas von Hassel wrote:

> opdater du bare .. jeg har 5 maskiner som alle er opdateret uden
> prolemer ..

Kommer du forbi og ominstallerer det hele, hvis det går galt.? - Nå
ikke.... Så er det da godt, jeg stadig har den sikkerhedskopi
liggende, jeg lavede for dem, da de købte MBP'en. - Og det bliver
ihvertfald ikke via Softwareupdate...

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-08-09 18:15

> [...]
> ikke.... Så er det da godt, jeg stadig har den sikkerhedskopi
> liggende, jeg lavede for dem, da de købte MBP'en. - Og det bliver

Thomas tænker sikkert ikke på at her i gruppen mac.fntasterne.dk er der
nogen, som har det med at tweake systemet en meget lille bitte smule, så
såen bette 5 jomfrumacskiner kan da sikkert opdateres nemt.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-08-09 18:28

Flemming Rubini wrote:

> Thomas tænker sikkert ikke på at her i gruppen mac.fntasterne.dk er der
> nogen, som har det med at tweake systemet en meget lille bitte smule, så
> såen bette 5 jomfrumacskiner kan da sikkert opdateres nemt.

Du siger noget. - Nu er jeg bare ikke vant til at arbejde med
jomfruer, så det må jeg nok til at vænne mig til. - Mine egne
matroner vil jeg nok være ligeglade med. De fleste af dem piller jeg jo
godt og grundigt med for at finde deres absolutte grænser. - Men andres
jomfruelige ditto, er jeg trods alt noget mere forsigtige med..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-09 19:12

> Thomas tænker sikkert ikke på at her i gruppen mac.fntasterne.dk er der
> nogen, som har det med at tweake systemet en meget lille bitte smule, så
> såen bette 5 jomfrumacskiner kan da sikkert opdateres nemt.

alle maskiner, borset fra min egen mbp er "gamle" der har kørt imellem 1
og 2 år .. en af dem er enda opdateret fra 10.4 ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-08-09 20:34

> alle maskiner, borset fra min egen mbp er "gamle" der har kørt imellem 1
> og 2 år .. en af dem er enda opdateret fra 10.4 ...

Jeg var måske lidt for indforstået. Jeg tænkte på at opdateringen måske
gik i ged over DivX, Flip4MacWMV, LockTight, MAcFUSE, One Key, Startup
Sound, Witch og dato og tid tweak, mappesti tweak og hvad jeg ellers har
glemt, hvilket jeg så kom forbi med safe mode.

--
Venlig hilsen Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-09 22:53

> [...]
> Sound, Witch og dato og tid tweak, mappesti tweak og hvad jeg ellers har
> glemt, hvilket jeg så kom forbi med safe mode.

aha! ... du har dimset .. jammen så må du jo ikke brokke dig :)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-08-09 00:29

Thomas von Hassel wrote:

> aha! ... du har dimset .. jammen så må du jo ikke brokke dig :)

Objection! - Vel må han så.... Vi har ytringsfrihed he i landet.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-09 06:30

> Objection! - Vel må han så.... Vi har ytringsfrihed he i landet.

ok .. fair nok .. men det betyder også at vi andre må grine og pege
fingre. :)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-08-09 12:08

Thomas von Hassel wrote:

> ok .. fair nok .. men det betyder også at vi andre må grine og pege
> fingre. :)

Nej da. - I skal sidde pænt og vente med foldede hænder, klar til at
skrive et sobert og seriøst svar.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-09 13:02

> Nej da. - I skal sidde pænt og vente med foldede hænder, klar til at
> skrive et sobert og seriøst svar.

det ene udelukker ikke det andet :)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-08-09 13:04

Erik Richard Sørensen skrev:

> Nej da. - I skal sidde pænt og vente med foldede hænder, klar til at
> skrive et sobert og seriøst svar.

Oh det frister... jeg bider!

På samme måde som når du skriver de indlæg som efterfølgende udløser at
folk mener du skylder nogen en undskyldning?

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 10-08-09 14:12

> [...]
> nogen, som har det med at tweake systemet en meget lille bitte smule, så
> såen bette 5 jomfrumacskiner kan da sikkert opdateres nemt.

Virker fint her. Jeg har brugt Softwareupdate hver gang siden 10.3, og det
har virket upåklageligt hver gang. Det er dejlig nemt, og jeg forestiller
mig, at nogen hos Apple bruger en del tid på, at få det til at virke for de
fleste

Det må gerne være nemt: Mac

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-09 14:43

> [...]
> mig, at nogen hos Apple bruger en del tid på, at få det til at virke for de

nemlig. Det er det samme med de folk der blev slog på at det var meget
bedre at lave en Archive Install når man skal opgradere en 10.4 til 10.5
.... når nu Apple selv anbefaler en alm. upgrade ... man skulle tro at
dem der udvikler det ved hvad der er bedst ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 10-08-09 17:29

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Thomas tænker sikkert ikke på at her i gruppen mac.fntasterne.dk.

Betyder fn så flemming nubini?

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-08-09 20:10

> Betyder fn så flemming nubini?

Jeg tager straks navneforandring til FN, så kan det være jeg slipper for
alle telefonsælgere, og undersøgelser fra Gallup etc.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-09 19:12

> [...]
> ikke.... Så er det da godt, jeg stadig har den sikkerhedskopi
> liggende, jeg lavede for dem, da de købte MBP'en. - Og det bliver

Og hvornår indser du at Software Update ikke er forskellig fra hvad du
henter ned manuelt .. det er de samme bits. Og når du opdateret fra
10.5.7 til 10.5.8 er der ingen grund overhovedet til at køre en combo
update. Men du har måske ikke læse hvad en combo update skal bruges til
?

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-08-09 17:45

> [...]
>
> Pt. har jeg en MBP 2.2ghz stående, som jeg skal opdatere, så jeg er lidt
> i tvivl om, hvad jeg skal eller ikke skal. - MBP'en kører også WinXP Pro

Min kører nu. Så backup, boot fra system disk, reparér disk, start så i
safe mode, installér comboen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-08-09 17:45

In article <1j41a81.rsj2tv1sllh1yN%flemming@rubini.invalid>,
flemming@rubini.invalid (Flemming Rubini) wrote:

> Der er masser af problemer. Jeg ville vente med at opdatere hvis jeg var
> en lille virksomhed, da en del maskiner ser ud til at gå ned med
> [...]

Her gik det godt. Jeg lod først Timemachine lave en sikkerhedskopi, og
startede derefter Softwareopdatering. Det tog 12-13 minutter at opdatere.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-08-09 03:12

Erik Richard Sørensen wrote:

> Nå, de andre må vente til senere i dag..-)

Det blev så ikke lige dagen efter, men først nu her i nat, jeg fik
opdateret min MDD dual 1ghz... Som på MacPro'en er det eneste, jeg
umiddelbart har bemærket, at ZoomView er blevet endnu bedre og nu næsten
100% fri for flickering...

Men sikke dog en tid, det tog fra 10.5.7 til 10.5.8 ...*TRE KVARTER* -
altså 45 min fra, jeg startede opdatering og til, den var genstartet de
obligatoriske to gange.!

Samme maskines Tiger fik også turen... Det tog 7 min., så var den klar
til brug! - Med de seneste opdateringer til 10.4.11 har jeg bemærket, at
classic envirement er blevet noget hurtigere i opstart, og at Safari
Tiger starter en anelse hurtigere. Også på 10.4 er ZoomView blevet
næsten flicker-fri.

Samtidig fik jeg lige opdateret mine venners MBP 2.2ghz fra 10.5.7 til
10.5.8. - Det tog godt et kvarter, så var den klar til brug! - Igen
tydelig forbedring i ZoomView, og det er godt, da begge også er
svagtseende som mig selv...

Én ting på MBP'en, der er blevet væsentlig forbedret, er opstart af
Windows XPPro. Fra klik på Win-filen og til klar-til-brug gik der siger
og skriver 15 sek. mod tidl. 25 sek.!

mvh. Erik Richard

Fra : Kurt Brixen

Dato : 10-08-09 08:13

In article <4a7f8203$0$8577$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,

> [...]
> 10.5.8. - Det tog godt et kvarter, så var den klar til brug! - Igen
> tydelig forbedring i ZoomView, og det er godt, da begge også er

Ja, knap et kvarter på en iMac 2,8 GHz.

> Én ting på MBP'en, der er blevet væsentlig forbedret, er opstart af
> Windows XPPro. Fra klik på Win-filen og til klar-til-brug gik der siger
> og skriver 15 sek. mod tidl. 25 sek.!

Problemet med 3D grafik og ATI kort i VMware Fussion er også løst.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen