Dock system
Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-08-09 17:15

Jeg har en TimeCapsule (USB) med en Mybook (eSata, Firewire, USB).

For at gå videre derfra, hvad belaster systemet mindst: eSata eller
Firewire?

(Deltacos dock findes med eSata på lager de fleste steder, men Firewire
gør ikke.)

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-08-09 17:29

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har en TimeCapsule (USB) med en Mybook (eSata, Firewire, USB).
>
> For at gå videre derfra, hvad belaster systemet mindst: eSata eller
> Firewire?

begge .. eller ingen ... begge bruger en dedikret controller

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-08-09 17:37

> begge .. eller ingen ... begge bruger en dedikret controller

Tak.

Jeg kan ikke finde harddisk dock Deltaco med Firewire 800/400. Hvor
købte du din?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-08-09 18:33

> Tak.
>
> Jeg kan ikke finde harddisk dock Deltaco med Firewire 800/400. Hvor
> købte du din?

gennem mit gamle arbjede .. direkte fra Deltaco .. men det ser ud til at
de er udgået ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-08-09 19:33

> gennem mit gamle arbjede .. direkte fra Deltaco .. men det ser ud til at
> de er udgået ...

Så mangler vi bare en dansk distributør til denne:

http://www.jpcentury.com/eradmin/pictures/modules/PDT/PDT060207001/20083
71645953343.JPG

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-08-09 19:48

> Så mangler vi bare en dansk distributør til denne:
>
> http://www.jpcentury.com/eradmin/pictures/modules/PDT/PDT060207001/20083
> 71645953343.JPG

ehh .. det er de samme dimser som fra Deltaco ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-08-09 19:59

> ehh .. det er de samme dimser som fra Deltaco ...

men, ingen af de danske distributører har den på deres sortimentsliste,
så vidt vides.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-08-09 21:19

Flemming Rubini skrev:
> Så mangler vi bare en dansk distributør til denne:
>
> http://www.jpcentury.com/eradmin/pictures/modules/PDT/PDT060207001/20083
> 71645953343.JPG

Ledetråd?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-08-09 21:42

> Ledetråd?

Vores liie dock som men med alle mulig forindelsesstik, findes i Japan
under nedenstående navn:

HDD Stand Converter IV (e-SATA ; FireWire400 ; FireWire 800)

http://www.jpcentury.com/pro_con.aspx?id=P_00000021

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-08-09 22:01

Flemming Rubini skrev:

> [...]
> under nedenstående navn:
>
> HDD Stand Converter IV (e-SATA ; FireWire400 ; FireWire 800)

Det ser ud til at det er en "SI-7908UI" du skal bruge, og shg.dk HAR
ført den (og vist også proshop). Du kan jo ringe til fx shg og spørge
om de evt vil bestille den hjem til dig?

Ellers har http://www.ssi.com.tw/product_content.aspx?id=92 en chat på
forsiden hvor du kan spørge hvem der importerer den i Danmark (eller EU).

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-08-09 23:19

> SI-7908UI

Tak for hjælpen. Rart at have modelnummeret.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-08-09 10:52

> [...]
>
> Ellers har http://www.ssi.com.tw/product_content.aspx?id=92 en chat på
> forsiden hvor du kan spørge hvem der importerer den i Danmark (eller EU).

SHG: Udgået og kan ikks skaffes mere.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-08-09 11:15

Flemming Rubini skrev:

> SHG: Udgået og kan ikks skaffes mere.

Måske er det en antydning af hvad vej vinden blæser mht firewire og eSATA?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-09 11:41

> Måske er det en antydning af hvad vej vinden blæser mht firewire og eSATA?

i segmentet for billige dimser måske ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-08-09 12:24

Thomas von Hassel skrev:

> i segmentet for billige dimser måske ...

I segmentet for billige dimser, ubetinget. Der er firewire i praksis
dødt og eSATA har udfyldt nichen. Gad vide hvorfor? Licens?
Not-invented-here?

For dem der har arbejdsgivere med andre parametre og penge nok, er det
som altid anderledes... måske :D

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-09 12:30

> I segmentet for billige dimser, ubetinget. Der er firewire i praksis
> dødt og eSATA har udfyldt nichen. Gad vide hvorfor? Licens?
> Not-invented-here?

nix .. der er en licens men den er gratis:

<http://developer.apple.com/softwarelicensing/agreements/firewire.html>

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-08-09 16:16

Thomas von Hassel skrev:

> nix .. der er en licens men den er gratis:
>
> <http://developer.apple.com/softwarelicensing/agreements/firewire.html>

Gad vide om Microsoft og Intel har en finger med i spillet, for ikke at
støtte en konkurrent. Microsoft har jo også fjernet TCP/IP over
firewire i Vista og neddroslet standardfirewirehastigheden.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-09 16:18

> [...]
> hvad vej vinden blæser mht firewire og eSATA? >>> i segmentet for billige
> dimser måske ... >> I segmentet for billige dimser, ubetinget. Der er
> firewire i praksis >> dødt og eSATA har udfyldt nichen. Gad vide
> hvorfor? Licens? >> Not-invented-here? > > nix .. der er en licens men
> den er gratis: > >
> <http://developer.apple.com/softwarelicensing/agreements/firewire.html>
>
> Gad vide om Microsoft og Intel har en finger med i spillet, for ikke at
> støtte en konkurrent. Microsoft har jo også fjernet TCP/IP over firewire
> i Vista og neddroslet standardfirewirehastigheden.

TCP/IP over FireWire er også væk i 10.5 så vidt jeg husker ?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-08-09 18:36

Thomas von Hassel skrev:

> TCP/IP over FireWire er også væk i 10.5 så vidt jeg husker ?

Jeg har en FireWire enhed i min Systemindstillinger -> Netværk, og den
kører svjv 10.5.

Jeg har dog ikke prøvet at dele min internetforbindelse til ye olde iMac
G3 via Firewire, da jeg ikke har haft travlt. 11b hastighed har indtil
videre været fint.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-08-09 17:39

Flemming Rubini skrev:
> [...]
> Firewire?
>
> (Deltacos dock findes med eSata på lager de fleste steder, men Firewire

Tror ikke du vil kunne mærke forskel. Udvalget er nok større med eSATA.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-08-09 17:46

> Tror ikke du vil kunne mærke forskel. Udvalget er nok større med eSATA.

Tak.

Noget andet er, at jeg har ikke eSata på min Macbook Pro, men Firewire
800/400. Derfor vil jeg gerne have begge på docken.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-08-09 17:49

> Tak.
>
> Noget andet er, at jeg har ikke eSata på min Macbook Pro, men Firewire
> 800/400. Derfor vil jeg gerne have begge på docken.

Jeg ser lige at den dock jeg er interesseret i har en Firewire hub
foran. Så jeg bruger vel bare de stik når jeg vil forbinde den som
Firewire disk, eller er der en hage et eller andet sted?
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=202962

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-08-09 17:51

> [...]

> foran. Så jeg bruger vel bare de stik når jeg vil forbinde den som
> Firewire disk, eller er der en hage et eller andet sted?

Hov jeg så forkert. Det er faktisk USB-porte. Tsk tsk. Men spørgsmålet
holder.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-08-09 18:21

Flemming Rubini skrev:

> Hov jeg så forkert. Det er faktisk USB-porte. Tsk tsk. Men spørgsmålet
> holder.

Jeg forbinder til præcis sådan en via USB fra min MacBook. Virker fint.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 05-08-09 19:09

> Jeg forbinder til præcis sådan en via USB fra min MacBook. Virker fint.

Nå da da, man har det dersens overvurderede, syns nogen,
hands-on-erfaring

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-08-09 19:21

Flemming Rubini skrev:

> Nå da da, man har det dersens overvurderede, syns nogen,
> hands-on-erfaring

Er du ny her? Emnet har været oppe jævnligt det sidste års tid. Mener
det var Thomas von Hassel der anbefalede den til mig.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-09 20:02

Hej,

> Nå da da, man har det dersens overvurderede, syns nogen,
> hands-on-erfaring

Jeg har i øvrigt også samme dimser... bruger det med Mac Pro via eSATA
og MacBook Pro over USB - ingen problemer, naturligvis.

--
Jens Kristian Søgaard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-08-09 18:15

Flemming Rubini skrev:

> Noget andet er, at jeg har ikke eSata på min Macbook Pro, men Firewire
> 800/400. Derfor vil jeg gerne have begge på docken.

Du kunne evt købe en til hver?