Mail i 10.5.5 kan ikke slukke eller vise i~
Fra : Henrik Enslev

Dato : 03-08-09 21:23

Hej

En bekendts macbook med 10.5.5 har pludseligt fået problemer med Mail.
Det kan ikke slukke med æble Q, men kun med force Quit. Den viser slet
ingen mails i oversigtsvinduet. Jeg har kigget i brugerbiblioteket og
alle mails ligger pænt i mapper der. Desuden har jeg googlet, at Apple
siger det problem løses med 10.5.8. Jeg har dog opgraderet den idag uden
virkning. Maskinen er ikke ved min side nu, så jeg kan ikke tjekke
systemnummer.

Er der nogen der kender problemet og eventuelt en løsning?

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-08-09 21:34

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> systemnummer.
>
> Er der nogen der kender problemet og eventuelt en løsning?

du kan prøve at slette filen "Envelope Index" i Brugerens Bibliotek/Mail

/thomas

Fra : Henrik Enslev

Dato : 03-08-09 22:04

> du kan prøve at slette filen "Envelope Index" i Brugerens Bibliotek/Mail
>
> /thomas

Prøver i morgen.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 04-08-09 11:01

> Prøver i morgen.

Hjalp ikke. Se venligst også andet svar ang. (dum) sletning af .plist.
;-(

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-08-09 22:01

Henrik Enslev skrev:
> [...]
> siger det problem løses med 10.5.8. Jeg har dog opgraderet den idag uden
> virkning. Maskinen er ikke ved min side nu, så jeg kan ikke tjekke

Det lyder som om den er gået i uendelig løkke et eller andet sted.

Hvad siger aktivitetsovervågning?

Fra : Henrik Enslev

Dato : 03-08-09 22:04

> Det lyder som om den er gået i uendelig løkke et eller andet sted.
>
> Hvad siger aktivitetsovervågning?

Tjekker i morgen

Fra : Henrik Enslev

Dato : 04-08-09 11:00

> Tjekker i morgen

0% cpu, 8 tråde (siger ikke mig noget)

I min iver efter at komme videre, hev jeg et gammelt trick op af posen,
slettede .plist. Desværre slettede jeg også dermed brugerens
adgangskoder mm. Dumt tog jeg ikke en kopi, så kan den hentes frem af HD
med et lille Unix fif?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-08-09 11:49

Henrik Enslev skrev:

> [...]
> slettede .plist. Desværre slettede jeg også dermed brugerens
> adgangskoder mm. Dumt tog jeg ikke en kopi, så kan den hentes frem af HD

Næh, men kig med Time Machine i den folder den lå.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 07-08-09 06:25

> Næh, men kig med Time Machine i den folder den lå.

Problemet er løst ved at er statte de to nævnte filer med nogle fra
sikkerhedskoip, samt opgradere til 10.5.7. Og idag til 10.5.8. Nu
spiller det igen fint.
Om problemet er løst eller bare forsvundet står lidt hen i det uvisse

Fra : jagge

Dato : 03-08-09 22:26

nummer.

> Er der nogen der kender problemet og eventuelt en løsning?

har selv haft mange problemer med mail. Du render nok ind i nogen som
påstår at dine problemer ikke eksistere fordi de ikke selv har prøvet
dem.

Jeg har ofte været ude for at force quit var eneste udvej. Hvis mails er
ved at blive sendt kan man ikke se dem i "sendt" mappen før man
genstarter programmet. Jeg har været ude for at adresser i adressebogen
ikke kan bruges i mail.

Min opfattelse er at Mail er et buggy og ret ufærdigt program. Desværre
har jeg ikke fundet nogle alternativer. Jeg håber i høj grad at det
bliver færdigudviklet i næste udgave af styresystemet, men det er
skuffende at Apple smider en beta på gaden.

Hygge

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-08-09 22:45

jagge skrev:

> Min opfattelse er at Mail er et buggy og ret ufærdigt program. Desværre
> har jeg ikke fundet nogle alternativer. Jeg håber i høj grad at det

Bruger Thunderbird. Heller ikke perfekt, men med nogen lidt _andre_
knaster end Mail. Spørgsmålet er så hvad man bedst kan lide :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-08-09 22:45

gjagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> bliver færdigudviklet i næste udgave af styresystemet, men det er
> skuffende at Apple smider en beta på gaden.

*rækker fingeren i vejret*

Jeg har meget få problemer med mail .. og netop denne kan som regel
klares ved at trashe Envelope Index ...

/thomas

Fra : Henrik Enslev

Dato : 07-08-09 06:25

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Hej
>

> Er der nogen der kender problemet og eventuelt en løsning?

Tak for hjælpen til alle

Vh Henrik