Problemer med G5
Fra : Mac_11

Dato : 03-08-09 08:05

Hej

Jeg har fået nogle problemer med en G5, Dual 2 Ghz.

De består af følgende:
Nogle gange starter den fint op, men efter 3-4 min fryser musen, og
maskinen begynder at larme meget. Blæserne kører for fuld tryk.

Nogle gange kan den kører i 1-2 timer inden ovennævne sker.

Andre gange vil den ikke starte op men der er kommer en cirkel på
skærmen me den streg over. Hvis jeg så slukker Mac'en, kan jeg være
heldig at den starter korrekt op.

Jeg har prøvet følgende:
Checket Ram med programmet memtest. Den kørte testet fint og fandt ingen
problemer.

Installeret nyt system 10.4.11. Dette har heller ikke hjulpet.

Er der nogen der har nogle input til hvad der kan være galt.

På forhånd tak
Søren

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-08-09 08:27

Mac_11 <srl_fjern_dette@get2net.dk> wrote:

> [...]
> heldig at den starter korrekt op.
>

> Jeg har prøvet følgende:
> Checket Ram med programmet memtest. Den kørte testet fint og fandt ingen

Det kan stadig godt være ram fejl .. det kan også være bundkort, power
manager og en masse andre ting ...

> Installeret nyt system 10.4.11. Dette har heller ikke hjulpet.
>
> Er der nogen der har nogle input til hvad der kan være galt.

Har du chekket harddisken med disk utility ?

/thomas

Fra : Mac_11

Dato : 03-08-09 09:50

> Det kan stadig godt være ram fejl .. det kan også være bundkort, power
> manager og en masse andre ting ...

> Har du chekket harddisken med disk utility ?
>

> /thomas

Ja, jeg har forresten også prøvet at boote fra DVD og rep
disktilladelser.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-08-09 09:54

> Ja, jeg har forresten også prøvet at boote fra DVD og rep
> disktilladelser.

Disk Tilladelser er som regel ikke relevant .. hvad med anden .. Check
Disk .. ingen fejl ?

/thomas