iPhone fejlmedd. - fortsat
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-08-09 22:39

Har opdateret til 3.0.1

Det bevirkede, at mine lyde for sms, på tastaturet m. m. er kommet igen.
Men lyden fra iPod-delen virker stadigvæk ikke i højttalerne. Det er
lidt underligt, men måske ikke så vigtigt. Men det burde da virke, ikke?

Og fejlmedd. "Dette tilbehør ...." får jeg stadigvæk.

Har gendannet telefonen to gange, har defirneret den som ny under et
andet navn, fejlmedd. er med hele vejen igennem.

Tænkte på om det kunne være noget som ligger i OS'et? Kan jeg slette det
nuværende og lægge et helt frisk OS ind? Det skal jop foregå via
computeren, og hvis jeg sletter OS kan den vel ikke genkendes af iTunes?
Skal jeg lede på Apples hjemmesider?

Gode (afprøvede ? forslag modtages med kyshånd.

--
v.h. Mich

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-08-09 22:38

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> Skal jeg lede på Apples hjemmesider?
>
> Gode (afprøvede ? forslag modtages med kyshånd.

Lige en tilføjelse: lydene er væk igen.
Har prøvet at gendanne til fabriksindstillinger i en ny version af
iTunes, det hjalp heller ikke. Det var en Telia supporter, der foreslog
det.

Forslag?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-08-09 22:45

> [...]

> Har prøvet at gendanne til fabriksindstillinger i en ny version af
> iTunes, det hjalp heller ikke. Det var en Telia supporter, der foreslog

Det kunne jo være et hardware problem ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-08-09 08:57

> Det kunne jo være et hardware problem ...

Det sad jeg også og tænkte på. Hvis man har prøvet at gendanne og hvad
der ellers er af muligheder i software, så kan man jo ikke gøre mere.
Der er stadig garanti på telefonen. Hvad med at gå ned til Telia med
den? Man kan selvfølgelig risikere, at de siger, at der ikke er noget
galt, men fejlen er vel ret reproducerbar. Man reparerer mig bekendt
ikke en iPhone. Man giver kunden en ny. Det burde jo løse problemet. Min
kone fik i øvrigt en ny hvid iPhone i juni, fordi hendes var revnet, så
der er skam service hos Telia.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-08-09 17:16

> [...]
> ikke en iPhone. Man giver kunden en ny. Det burde jo løse problemet. Min
> kone fik i øvrigt en ny hvid iPhone i juni, fordi hendes var revnet, så

Fonen er afleveret hos Telia. De vil sende den til reparation - altså
ikke bare en bytter over disken. Det kan jo osse "bare" være en afbudt
forbindelse et sted. Men fejlmedd. ? Den er vel næppe et
hardwareproblem?

Nu får vi se. De sagde: I heldigste fald tager det kun en uge. Jeg tog
sim-kortet med, de sagde, at det ville virke i min(e) gamle telefon(er).
Men nixenbixen, så nu er jeg uden mobil i mindst en uge. Abstinenserne
er allerede tydelige, hvad er bahnedlingen, doktor?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-08-09 17:18

> [...]
> ikke bare en bytter over disken. Det kan jo osse "bare" være en afbudt
> forbindelse et sted. Men fejlmedd. ? Den er vel næppe et

hvilken fejlmedd. ?

> [...]
> Men nixenbixen, så nu er jeg uden mobil i mindst en uge. Abstinenserne
> er allerede tydelige, hvad er bahnedlingen, doktor?

dine andre telefoner er måske simlåst til andre end teila ?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-08-09 19:41

> hvilken fejlmedd. ?

"Dette tilbehør virker ikke med iPhone ...etc", den fra min oprindelige
indledning.

> dine andre telefoner er måske simlåst til andre end teila ?

det er de sikkert, de blev brugt med tdc abonnement.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-08-09 20:19

> "Dette tilbehør virker ikke med iPhone ...etc", den fra min oprindelige
> indledning.

den får vi alle ... hvis dit tilbehør ikke er iPhone certificeret ..

> det er de sikkert, de blev brugt med tdc abonnement.

there you go

Fra : Morten Lind

Dato : 04-08-09 18:16

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> så nu er jeg uden mobil i mindst en uge. Abstinenserne
> er allerede tydelige, hvad er bahnedlingen, doktor?

At glæde dig over ikke at blive forstyrret når du vasker hænder, når du
smører madder, når du prøver at falde i søvn, når du koncentrerer dig,
når du sidder i bussen, når du kører på cykel, når...når...

M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-08-09 19:41

> [...]
> smører madder, når du prøver at falde i søvn, når du koncentrerer dig,
> når du sidder i bussen, når du kører på cykel, når...når...

Man kan da osse slukke for en mobiltelefon

--
v.h. Mich

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-08-09 19:50

Mich. Ottosen skrev:

> Man kan da osse slukke for en mobiltelefon

Det kommer helt af sig selv hvis man prøver at vaske hænder mens man
taler i den :D

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-08-09 21:33

> Det kommer helt af sig selv hvis man prøver at vaske hænder mens man
> taler i den :D

Ikke hos mig. Har du hørt om håndfri betjening?
Og nej, det er ikke den med Gaffatape rundt om hovedet og fonen klistret
til øret. Det er den med en høreprop iøret og fonen i skjortelommen
eller liggende frit fremme (in casu på badeværelsehylden). Det virker
fint.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-08-09 18:22

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> De vil sende den til reparation - altså
> ikke bare en bytter over disken.

hvis de finder ud af den fejler noget så får du en ny ...

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-08-09 19:41

> hvis de finder ud af den fejler noget så får du en ny ...
>
> /thomas

Ikke for at være pindehugger, men i butikken har ekspedienten da
konstateret, at den fejler noget. Men det er nok mere noget med, at en
tekniker skal sige god for, at den er dårlig, ikke?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-08-09 20:19

> Ikke for at være pindehugger, men i butikken har ekspedienten da
> konstateret, at den fejler noget. Men det er nok mere noget med, at en
> tekniker skal sige god for, at den er dårlig, ikke?

jo .. den bliver sendt til deres værksted .. dimserne i butikken har
ikke noget at skulle have sagt

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-08-09 21:13

> jo .. den bliver sendt til deres værksted .. dimserne i butikken har
> ikke noget at skulle have sagt
>
> /thomas

Ja, det tænkte jeg jo nok. Den flinke "dims" - en ung smuk kvinde som
jeg slet ikke ville kalde nogen "dims" - sagde venligt, at Telia ville
sende mig en sms, når telefonen var tilbage i butikken. En sms? Min fon
er i udu og ligger i deres hænder. Hvorfor ikke bare sende et brev, et
telegram eller en brevdue? Og så har de mit fastnettelefonnummer.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-08-09 21:20

> [...]
> er i udu og ligger i deres hænder. Hvorfor ikke bare sende et brev, et
> telegram eller en brevdue? Og så har de mit fastnettelefonnummer.

jeg fik en email ... ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-08-09 22:42

> [...]

> ikke bare en bytter over disken. Det kan jo osse "bare" være en afbudt
> forbindelse et sted. Men fejlmedd. ? Den er vel næppe et

Anna-Maries blev også sendt til reparation. Jeg tror ikke,
ekspedienterne i butikken har lov til at bytte en telefon, uden den er
undersøgt på værkstedet. Der gik vist et par uger. Jeg kan godt nok ikke
huske, hvordan vi fik det at vide. Jeg tror, jeg opgav mit navn og
nummer, da det var mig, der afleverede den. Så sendte de mig en SMS, når
den var færdig.

> [...]
> Men nixenbixen, så nu er jeg uden mobil i mindst en uge. Abstinenserne
> er allerede tydelige, hvad er bahnedlingen, doktor?

Du kan jo se de forskellige videoer om iPhone, Apple har lagt på deres
sider. Den mest effektive behandling ville selvfølgelig være at købe en
iPhone 3GS
Vi brugte Anna-Maries SIM-kort i en gammel telefon, og det
virkede fint. Dine telefoner må være låste. Vil du evt. låne en telefon?
Det kan være, jeg kan finde en frem fra gemmerne, når vi kommet hjem på
torsdag.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-08-09 19:12

> Du kan jo se de forskellige videoer om iPhone, Apple har lagt på deres
> sider. Den mest effektive behandling ville selvfølgelig være at købe en
> iPhone 3GS

Det er sørme en dyr kur, du foreslåer, kære doktor. Hvor højt er
tilskuddet fra Danmark, hvis du skriver en recept?

> [...]
> virkede fint. Dine telefoner må være låste. Vil du evt. låne en telefon?
> Det kan være, jeg kan finde en frem fra gemmerne, når vi kommet hjem på

Tak for dit venlige tilbud, men torsdag drager jeg udenbys. Jeg må vel
osse kunne få ophævet låsningen i en tdc-butik?

--
v.h. Mich

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-08-09 01:18

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Det er sørme en dyr kur, du foreslåer, kære doktor. Hvor højt er
> tilskuddet fra Danmark, hvis du skriver en recept?

Gid det var så vel. Så kendte jeg en masse læger, der kunne skrive
recept til hinanden på en iPhone 3GS

> Tak for dit venlige tilbud, men torsdag drager jeg udenbys. Jeg må vel
> osse kunne få ophævet låsningen i en tdc-butik?

Måske. Jeg har altid bare ringet ind, når jeg har skullet have en
mobiltelefon låst op. Men du har nok ret, at de kan klare det i
butikken. I det mindste kan de vel fortælle dig, hvad du skal gøre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-08-09 19:31

> Måske. Jeg har altid bare ringet ind, når jeg har skullet have en
> mobiltelefon låst op. Men du har nok ret, at de kan klare det i
> butikken. I det mindste kan de vel fortælle dig, hvad du skal gøre.

Tjah min Sony Ericsson kunne de åbne, men min Siemens kunne de ikke
åbne. Forklaringen var, at da Siemens er gået ned, kan de ikke få
koderne mere (?)

Hentede min iPhone i dag, da den kom fra værkstedet. Det vaar nu bare
ikke min egen, men en ny. Som du også havde forudsagt.

Så nu er humøret højt igen

--
v.h. Mich

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-08-09 17:16

> Det kunne jo være et hardware problem ...

Det er jeg osse tilbøjelig til at tro - efter de mange gendannelser.

--
v.h. Mich