Hvide-iMac spiller Blu-Ray lige op af boks~
Fra : Lyrik

Dato : 31-07-09 08:24

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-07-09 09:14

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=VrJJOjZ9us0

Din emnelinje er misvisende. Der forudsættes installering af Windows.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Lyrik

Dato : 31-07-09 09:20

"Flemming Rubini" <012008fr@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Din emnelinje er misvisende. Der forudsættes installering af Windows.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen det var da godt du fik det rettet. Og hvad ellers?

Hilsen
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-07-09 09:45

Lyrik <lyrik@live.dk skrev:

> "Flemming Rubini" <012008fr@gmail.com> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jamen det var da godt du fik det rettet. Og hvad ellers?

Er det egentlig ikke ligegyldigt?

Er det ikke bedst at se film på fjernsynet?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-07-09 10:10

> Er det egentlig ikke ligegyldigt?
>
> Er det ikke bedst at se film på fjernsynet?

film skal ses i biografen ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-07-09 10:40

Thomas von Hassel skrev:

> film skal ses i biografen ...

Problemet er at der faktisk ikke går særlig mange film jeg gider se, og
de går MEGET sjældent når jeg gider se dem.

Regnede ikke med det var nødvendigt at fremhæve

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-07-09 10:24

"Lyrik" <lyrik@live.dk<fjern> wrote:

> "Flemming Rubini" <012008fr@gmail.com> skrev i meddelelsen

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jamen det var da godt du fik det rettet. Og hvad ellers?

Nu er den catchy.

Du mangler også at tilføje: at der kræves en lille bitte hack i form af
Windows, herunder:

"Nothing hinders an iMac machine to play Blu-Ray. No cracks or AnyDVD is
neaded!!"

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Lyrik

Dato : 31-07-09 10:35

> [...]
> Windows, herunder:
>
> "Nothing hinders an iMac machine to play Blu-Ray. No cracks or AnyDVD is
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er jo ikke andet end udenomssnak! definér venligst "A bag of hurt!"
Hvad ligger der bag denne aforisme?

Hvor er det det gør ondt? Jeg konstaterer med min video at hardwaren i en
hvid iMac er "Blu-Ray ready!" Så har vi kun softwaren tilbage.
Er det styresystemet der forhindrer afspilning? Nej!!!! for VLC mediaplayer
kan spille filerne enkeltvis fra en BD skive i OS-X!

Jamen hvad er der så tilbage der kan gøre ondt? Vi har set at det er ikke
hardwaren og det er ikke styresystemet!
Så er der kun "Software-playeren tilbage!"

Så kommer næste spørgsmål:
Hvorfor er dette ikke specificeret? Hvorfor har Apple ikke
averteret/udviklet en softwareplayer til BD?

Der kan jo efterhånden kun drages én eneste "Stein Bagger-konklusion" på
dette spørgsmål:

"De ønsker ikke en sådan afspiller!"-Hvad skulle motivet være?
Jeg kan kun se ét motiv, her kan I andre supplere og rette,-nemlig de
lukrative "iTunes visioner!" Man ønsker at sælge "HiRES downloads, idet man
ikke behersker BD-skivesalget!

Hilsen
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-07-09 11:22

Lyrik <lyrik@live.dk skrev:

> Jamen hvad er der så tilbage der kan gøre ondt? Vi har set at det er
> ikke hardwaren og det er ikke styresystemet!
> Så er der kun "Software-playeren tilbage!"

Her har du misforstået noget. Filmejerne er fuldstændig hysteriske med
at man ikke skal kunne rippe deres film, og det betyder også at den vej
filmen bevæger sig gennem computeren ud til skærmen skal være beskyttet.
Det kræver en hel del infrastruktur i hardware og operativsystem at
sikre dette. Prøv at undersøg hvad HDCP dækker.

Jeg har til min overraskelse opdaget at XP SP2 tillader BlueRay
afspiliing. Det troede jegikke den kunne, men der er nok for mange XP
maskiner til de ville afskrive det marked.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-07-09 11:32

> [...]

> Jeg kan kun se ét motiv, her kan I andre supplere og rette,-nemlig de
> lukrative "iTunes visioner!" Man ønsker at sælge "HiRES downloads, idet man

Øh, jeg læste blot din tekst, som rimeligt udenforstående. Mit forslag
var ment som præcisering af hvad der er tale om. "A bag of hurt" er for
indenforstået for mig. Men bortset fra det synes jeg det er en god
diskussion og utroligt morsomt af du insisterer at køre den i
filmmediet. Så må man bare håbe du ikke starte en diskussion om krudt

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Lyrik

Dato : 31-07-09 12:35

> [...]
> diskussion og utroligt morsomt af du insisterer at køre den i
> filmmediet. Så må man bare håbe du ikke starte en diskussion om krudt

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
"A bag of hurt!" var de ord Steve Jobs brugte, da han skulle forklare,-
hvorfor han ikke som forventet, havde implementeret Blu-Ray muligheder i
sine "Mac -maskiner"

Det var fordi BD var :"A bag of hurt!"-altså en sæk smertefulde oplevelser.
FanBoys(fanatiske Mac fans) kunne kun finde motiver til gunst for
udtalelsen.
Det var sikkert fordi "Filmbranchen" forlangte alt for meget af stakkels
"Apple" og så videre.

Ingen har mistænkt Apple for at være "The bad guys!"

Det synes jeg så at der umiskendelige tegn på at det er der hunden ligger
begravet.

Hilsen
Jens

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-07-09 12:51

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> [...]
>
> Ingen har mistænkt Apple for at være "The bad guys!"
>
> Det synes jeg så at der umiskendelige tegn på at det er der hunden ligger

Nåh. Okay. Hvis jeg skulle gætte her, ville jeg kigge i retning af
Japan. De er vist ret vilde med film på mobilen. Og i Japan har Apple en
pæn markedsandel. Men sikkert ikke med iPhone, da den først nu kan
optage video. Det kunne måske afdække hvilke kræfter der er på spil.
Mht. formaterne kommer og går de som vinden blæser.
Nå, slut med gætterierne fra min side.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-07-09 14:11

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> [...]
> udtalelsen.
> Det var sikkert fordi "Filmbranchen" forlangte alt for meget af stakkels

Ja .. deres system skulle læsses til med DRM komponenter + der skal
betales en afgift pr. solgt enhed. Eftersom der kun er én til at betale
det gilde, nemlig forbrugeren, er jeg da glad for at Apple ikke gik med
på den galaj. Afspilning af BluRay hører hjemme i stuen på en stor
skærm.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 31-07-09 16:06

Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=VrJJOjZ9us0

Hey Jens

Hvad er det for en film :0) ?

Fra : Lyrik

Dato : 31-07-09 16:24

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i meddelelsen

> Hey Jens
>
> Hvad er det for en film :0) ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det kan du se her og samtidig kan du se hvad din MacBook i virkeligheden kan
når der kommer ordentlig support på den:
http://www.youtube.com/watch?v=0K5QsUXK1d0

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-07-09 16:36

> [...]

> Det kan du se her og samtidig kan du se hvad din MacBook i virkeligheden kan
> når der kommer ordentlig support på den:

du er med hastige tråd på vej ind troll kategorien ... + mit kill
filter.

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 31-07-09 17:02

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> du er med hastige tråd på vej ind troll kategorien ... + mit kill
> filter.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
For hvad? Det er alt sammen Mac-relateret!
Fanatisme fører kun til fortrydelse. Been there done that!
Du kan nøjes med at læse mine indlæg engang imellem når du føler dig stærk
nok Thomas.
Iøvrigt kan jeg ikke se hvis du filtrerer mine indlæg. Kun at du ikke svarer
hvis jeg kommenterer på dig.
Apple har godt af at få et brugerpres. Under pres yder man mere. Og skal
OS-X overleve som andet end niche, så skal de stramme op efter brugernes
ønsker.

Hilsen
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 31-07-09 17:22

Lyrik <lyrik@live.dk skrev:

> Apple har godt af at få et brugerpres. Under pres yder man mere. Og skal
> OS-X overleve som andet end niche, så skal de stramme op efter brugernes
> ønsker.

Det har de vist ikke opdaget endnu. Fra
http://www.apple.com/pr/library/2009/01/21results.html

"Apple sold 2,524,000 Macintosh® computers during the quarter,
representing nine percent unit growth over the year-ago quarter."

“Even in these economically challenging times, we are incredibly pleased
to report our best quarterly revenue and earnings in Apple
history—surpassing $10 billion in quarterly revenue for the first time
ever,” said Steve Jobs, Apple’s CEO.

Så længe de har vækst på salgskurven, tror jeg alt andet lige de synes
det går fint som det går.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-07-09 19:12

> [...]

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> For hvad? Det er alt sammen Mac-relateret!
> Fanatisme fører kun til fortrydelse. Been there done that!

og du er åbenbart fanatisk bluray tilhænger ...

> [...]
> Apple har godt af at få et brugerpres. Under pres yder man mere. Og skal
> OS-X overleve som andet end niche, så skal de stramme op efter brugernes

Jeg tror Apple er helt tilfreds med at være et niche produkt ... så
længe de kan tjene penge ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 31-07-09 18:31

> du er med hastige tråd på vej ind troll kategorien ... + mit kill
> filter.

hvorfor egentlig ?? Det er da fuldstændig relevant at gøre opmærksom på
noget der burde understøttes af apple.

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-07-09 19:12

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> hvorfor egentlig ?? Det er da fuldstændig relevant at gøre opmærksom på
> noget der burde understøttes af apple.

det er forskel på at nævne det én eller 2 gange .. men der er ret langt
derfra og så til at gøre det til et "korstog" igen og igen og igen ..

/thomas