Bærbar som telefon
Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-07-09 13:36

Er der nogen som har anvendt deres bærbare som telefon, eventuelt med
eksternt modem?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 30-07-09 14:03

Flemming Rubini wrote:
> Er der nogen som har anvendt deres bærbare som telefon, eventuelt med
> eksternt modem?

Skype og Gizmo project kan den slags

Fra : Steen

Dato : 30-07-09 15:11

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> Skype og Gizmo project kan den slags

Skype virker fint, både på Mac og iPhone. Gizmo har jeg ikke prøvet
--
iPhoneSteen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-07-09 14:03

Flemming Rubini skrev:
> Er der nogen som har anvendt deres bærbare som telefon, eventuelt med
> eksternt modem?

Du kan jo købe et telefonnummer hos Skype. Er det det du tænker på?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-07-09 16:52

> Du kan jo købe et telefonnummer hos Skype. Er det det du tænker på?

Jeg kunne godt tænke mig at man kunne sms'e til min bærbare.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Steen

Dato : 30-07-09 17:18

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at man kunne sms'e til min bærbare.

Er det ikke noget med at parre mobilen til adressebogen.....
Jeg havde det til at virke engang med en SE-mobil.
Fordelen var at jeg kunne skrive sms'er på computeren
--
Steen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-07-09 17:40

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Er det ikke noget med at parre mobilen til adressebogen.....
> Jeg havde det til at virke engang med en SE-mobil.
> Fordelen var at jeg kunne skrive sms'er på computeren

Jeg vil gerne undvære mobilen. Jeg tænker lige nu måske et expresskort
til sim kan bruges? Hvis det findes

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-09 17:52

Hej,

> Jeg vil gerne undvære mobilen. Jeg tænker lige nu måske et expresskort
> til sim kan bruges? Hvis det findes

Du kan bare bruge en af de her USB-dongles til mobil bredbånd som landet
flyder over med. Der findes også ExpressCard udgaver af disse, men de er
nok ikke til at få fat i for 1 kr. ligesom USB-udgaverne.

--
Jens Kristian Søgaard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-07-09 18:27

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> [...]
> flyder over med. Der findes også ExpressCard udgaver af disse, men de er
> nok ikke til at få fat i for 1 kr. ligesom USB-udgaverne.

Kan man sætte et taletidskort-sim i dem? Når man har sluppet
bindingsperioden? Ellers lyder det da smart nok.

Men jeg er lidt øm over at have en dims til at rage ud.
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-09 18:28

Hej,

> Kan man sætte et taletidskort-sim i dem? Når man har sluppet
> bindingsperioden? Ellers lyder det da smart nok.

Ja, sålænge USB-donglen ikke er sim-låst kan du sagtens benytte sådan et
SIM-kort.

--
Jens Kristian Søgaard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-07-09 18:34

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Ja, sålænge USB-donglen ikke er sim-låst kan du sagtens benytte sådan et
> SIM-kort.

Fint tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-07-09 15:11

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> Er der nogen som har anvendt deres bærbare som telefon, eventuelt med
> eksternt modem?

Jeg har brugt X-Lite fra counterpath.com lidt med Musimi. Fungerede
fint nok over std. ADSL.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH