Ugenumre i iCal ved udskrift
Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-07-09 05:57

Jeg har bemærket at mine udskrifter er trykt med ugenumre af iCal, ved
uge-udskrift. Men, ugen er bagud med 1. (Er sat til at mandag er ugens
begyndelse).
Er det bare mig som har oplever dette?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-09 06:22

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har bemærket at mine udskrifter er trykt med ugenumre af iCal, ved
> uge-udskrift. Men, ugen er bagud med 1. (Er sat til at mandag er ugens
> begyndelse).
> Er det bare mig som har oplever dette?

Man kan i hvert fald undre sig over at den udskriver med ugenumre, når
man ikke kan få dem vist i iCal.

Der burde dog være håb forude:

<http://www.busymac.com/busycal/index.html>

Det er jo trods alt muligt at denne indeholder ugenumre i
Prefereces->Advanced. Der skulle komme en public beta i denne uge. Og
den gør brug af iCals database.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 28-07-09 13:23

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Man kan i hvert fald undre sig over at den udskriver med ugenumre, når
> man ikke kan få dem vist i iCal.

hvordan får man dem vist ? :0)

MVH

Jakob

Fra : Flemming Rubini

Dato : 28-07-09 19:51

Du abonnerer på webcal://www.avalonia.dk/ical/Ugenumre.ics

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 11-08-09 08:52

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Du abonnerer på webcal://www.avalonia.dk/ical/Ugenumre.ics

Hvorved det bliver en særlig kalender.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 11-08-09 21:58

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvorved det bliver en særlig kalender.

kan du ikke uddybe det ?

mvh

Jakob

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-08-09 22:48

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> kan du ikke uddybe det ?

iCal -> Kalender -> Abonner

indsæt firkantet parentes indhold:

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-08-09 23:26

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> iCal -> Kalender -> Abonner
>
> indsæt firkantet parentes indhold:
>
> [webcal://www.avalonia.dk/ical/Ugenumre.ics]

Så kommer der hver mandag en aftale, der blot indeholder ugenummeret.
Jeg bruger også den kalender. Det er en fuldt ud brugbar løsning, når
der nu ikke er ugenumre i iCal.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 12-08-09 10:15

> Så kommer der hver mandag en aftale, der blot indeholder ugenummeret.
> Jeg bruger også den kalender. Det er en fuldt ud brugbar løsning, når
> der nu ikke er ugenumre i iCal.

Men den rigtige løsning er nu engang en option, der gør at man får vist
ISO ugenumre automatisk, og som ikke giver en falsk aftale.

BusyCal indeholder desværre heller ikke denne option; den er netop
kommet i en public beta. Men den indeholder nu alligevel en bunke
forbedringer, samtidig med at den bruger iCals database. Det er en
udbygning af den BusyMac du i forvejen bruger, og vil for dig koste $10,
altså en halvtredser. I øvrigt velegnet i en familie, da den gennem
bonjour deler kalendere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk