Tastaturvurdering UltraNav
Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-07-09 04:54

Jeg har brug for et tastatur med indbygget museplade, til fruens Mini.
Er der nogen som har prøvet dette, et Lenovo ThinkPlus USB Keyboard with
UltraNav (Dansk) (USB)

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=31P8958&sp=all&pid=57648

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-07-09 14:15

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har brug for et tastatur med indbygget museplade, til fruens Mini.
> Er der nogen som har prøvet dette, et Lenovo ThinkPlus USB Keyboard with
> [...]

Jeg har bemærket at edbpriser ind i mellem har forkerte priser.
Ovenstående tastatur kunne angiveligt købes for 510,- kr. inkl. moms og
levering. Leverandøren MidtData oplyser mig at de aldrig har haft
tastaturet til den pris, og at det er en indtastningsfejl fra edbpriser.
Jeg troede den slags foregik maskinelt. Hm ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : KentBM

Dato : 22-07-09 10:40

Flemming Rubini skrev:
> Jeg har brug for et tastatur med indbygget museplade, til fruens Mini.
> Er der nogen som har prøvet dette, et Lenovo ThinkPlus USB Keyboard with
> [...]
Jeg har ikke prøvet ovenstående tastatur, men det ligner næste
fuldstændig tastaturet på min Lenovo R61. Altså TrackPoint (det lille
røde punkt over B) som virker sammen med de taster der er lige over
Touch Pad. Touch Pad virker som normalt, men er på grund af TrackPoint
tasterne er det ret lille.

TrackPoint virker godt, men kan være svær at bruge ved fin navigation.
Hvilket Touch Pad kan sættes op til (har jeg lige opdaget), så jeg vil
prøve at bruge Touch Pad til de sidste mm. Men det havde været bedre kun
med en Touch Pad i mindst dobbelt størrelse. Men det kan bruges.

--

Kent

Fra : Flemming Rubini

Dato : 22-07-09 11:59

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
> prøve at bruge Touch Pad til de sidste mm. Men det havde været bedre kun
> med en Touch Pad i mindst dobbelt størrelse. Men det kan bruges.

Tak. Er tastaturet som helhed ellers godt at skrive på?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : KentBM

Dato : 22-07-09 13:11

Flemming Rubini skrev:
> Tak. Er tastaturet som helhed ellers godt at skrive på?

Nu har jeg som skrevet givet vurderingen ud fra tastaturet på min Lenovo
R61 (bærbar), hvor tasterne er gode med en god "respons" når jeg
trykker. Og larmer noget mere end tastaturet på min MacBook. Lidt som de
rigtig gamle IBM Pc tastaturer i beige, hvis du husker dem. Jeg ved
selvfølgelig ikke om det tastatur, som du ser på, har samme følelse. Men
mon ikke, at det ligner.

Noget andet er så, at Lenovo levere noget programmel til tastatur og
Ultra Nav, som det bliver kaldt. Dette er selvfølglig rettet til
Windows, så jeg ved ikke, hvordan det vil virke på en Mac.

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-45868

--

Kent

Fra : Flemming Rubini

Dato : 22-07-09 14:41

> [...]

> trykker. Og larmer noget mere end tastaturet på min MacBook. Lidt som de
> rigtig gamle IBM Pc tastaturer i beige, hvis du husker dem.

Jo-tak, de beige tastaturer kan jeg godt huske, de klikker godt nok
højt.

Tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-07-09 19:17

> [...]

> Jeg har brug for et tastatur med indbygget museplade, til fruens Mini.
> Er der nogen som har prøvet dette, et Lenovo ThinkPlus USB Keyboard with

I denne omgang lykkedes det mig at finde omtaler i mange fora på nettet.
Det lader til at det kører udmærket, man remapper ctrl med cmd, hvilket
kan klares i indstillinger. Quicksilver kan klare andre behov om
nødvendigt, gratis. Smartscroll skulle virke, og volumenknapperne. Man
kan ikke slå musepladen fra, men man kan skille tastaturet af, og hive
ledningen til musepladen fra.
Det ser alt i alt meget lovende ud, og tak til Morten Reippuert for den
meget fine gennemgang af tastaturer i sin tid, som gav mig et godt
afsæt.

"Selvom logitechs og MS's keyboard er blandt de bædre synes jeg stadig
de er noget bæ." -Rap af MRK fra:

http://groups.google.com/g/dfe7feec/t/743f219ab0735c10/d/94de97ca263baf4
6
--