Papirkurv
Fra : Hans Houmøller

Dato : 19-07-09 20:07

Hver gang jeg genstarter, ligger der 1 fil i min papirkurv, selvom jeg
har tømt den, når jeg lukker maskinen ned. Kan nogen her forklare, hvad
der er galt?
Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-07-09 20:20

Hans Houmøller wrote:
> Hver gang jeg genstarter, ligger der 1 fil i min papirkurv, selvom jeg
> har tømt den, når jeg lukker maskinen ned. Kan nogen her forklare, hvad
> der er galt?

Ikke nødvendigvis noget som helst. det kan være en temporary fil fra et
ellr andet program eller værktøj, der flyttes til papirkurven ved
nedlukning. - Kan du se, hvilket program, der har oprettet den - marker
fil + COM+I? - Jeg har bl.a. et par musikprogrammer, der gør præcis det
samme....

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 19-07-09 20:59

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> nedlukning. - Kan du se, hvilket program, der har oprettet den - marker
> fil + COM+I? - Jeg har bl.a. et par musikprogrammer, der gør præcis det

Når jeg højreklikker med musen og bruger "vis info", forsvinder filen
fra papirkurven.

Fra : Jon

Dato : 19-07-09 21:14

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Hver gang jeg genstarter, ligger der 1 fil i min papirkurv,

Hva heter filen?
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Hans Houmøller

Dato : 19-07-09 21:18

Jon skrev:

> Hva heter filen?

Jeg har prøvet at kopiere den, og så ser det sådan ud:

␀␀␀␀␀␀␀.␀␀␀

Fra : Hans Houmøller

Dato : 19-07-09 21:21

Jon skrev:

> Hva heter filen?

Der er en "ændringsdato" hvor der står "i.januar 1904, 01.00 og
størrelse på filen er sat til "Nul KB"

Fra : Jon

Dato : 19-07-09 21:31

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Der er en "ændringsdato" hvor der står "i.januar 1904, 01.00 og
> størrelse på filen er sat til "Nul KB"

Datoen ble valgt av Apple en gang i urtiden som "År 0" av en grunn jeg
ikke kjenner. "Null KB" betyr at filen er tom. Utover det vet jeg ikke
hva jeg skal tro - jeg har aldri sett slike.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-07-09 22:19

Jon wrote:

> Datoen ble valgt av Apple en gang i urtiden som "År 0" av en grunn jeg
> ikke kjenner. "Null KB" betyr at filen er tom. Utover det vet jeg ikke
> hva jeg skal tro - jeg har aldri sett slike.

Jeg har som skrevet set det nogle gange. - Det er højst sandsynlig en
eller anden temporary fil - måske en log eller cache fil af en slags.
Men næppe noget, der betyder noget alvorligt. - I øvrigt fik jeg selv en
sådan i går aftes lige efter at have haft MSWord 2008 startet for en
kort bemærkning, så det er åbenbart ikke kun lydprogrammer, som jeg
referede til, der kan finde på at lave dem.....

Det kan måske hjælpe at køre 'Reparer tilladelser'/'Repair permissions'
fra Diskværktøj.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-09 00:12

> [...]
> kort bemærkning, så det er åbenbart ikke kun lydprogrammer, som jeg
> referede til, der kan finde på at lave dem.....

Det er tit efter en tvungen genstart .. evt. også force quit af et
program .. der kan efterlade diverse sjove filer i papirkurven.

> Det kan måske hjælpe at køre 'Reparer tilladelser'/'Repair permissions'
> fra Diskværktøj.

99% sikkert er det spild af tid ...

Fra : Hans Houmøller

Dato : 20-07-09 15:40

Erik Richard Sørensen skrev:

> Det kan måske hjælpe at køre 'Reparer tilladelser'/'Repair permissions'
> fra Diskværktøj.
>
> mvh. Erik Richard

Jeg prøvede at gøre, som foreslået, men det virkede ikke.
Når jeg tager "vis info" på papirkurven, flytter den tomme fil sig
diagonalt henover skærmen, og papirkurven ser tom ud, MEN ved næste
genstart, er den der igen, filen!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-09 21:10

> [...]

> Når jeg tager "vis info" på papirkurven, flytter den tomme fil sig
> diagonalt henover skærmen, og papirkurven ser tom ud, MEN ved næste

Prøv at køre et check på disken .. _ikke_ reparer tilladelser men "check
disk"

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 20-07-09 21:49

Thomas von Hassel skrev:

> Prøv at køre et check på disken .. _ikke_ reparer tilladelser men "check
> disk"
>

> /thomas

det har jeg netop gjort og vil så prøve at genstarte maskinen.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 20-07-09 22:01

Hans Houmøller skrev:
..... og det ser ud som før, altså med fyldt papirkurv.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-07-09 22:17

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Hans Houmøller skrev:
> .... og det ser ud som før, altså med fyldt papirkurv.

tag et screenshot af det ... altså af indholdet af papirkurven
¨

/thomas

Fra : Esben

Dato : 20-07-09 23:15

> tag et screenshot af det ... altså af indholdet af papirkurven
> ¨
>
> /thomas

prøv at køre "secure empty trash" fra Finders menu

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Lind

Dato : 23-07-09 02:22

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> prøv at køre "secure empty trash" fra Finders menu
>
> vh esben

> dbareudeladmig@get2net.dk
> udelad udelad

Er det overkill at prøve din egen vejledning:

"Advanced technique: deleting locked files

If there are several locked files in the Trash, you can unlock them all
at the same time at the command line. Follow these steps: 1. Open
Terminal (located in /Applications/Utilities).

2. Type: chflags -R nouchg Important: Type one space (not pictured)
after nouchg in the line above, so that it ends in "nouchg " . Do not
press Return yet.

3. Double-click the Trash icon in the Dock to reveal the contents of the
Trash. If necessary, arrange the Finder window so that a portion of the
Terminal window is still visible.

4. Press the Command-A key combination to select all files in the Trash.

5. Drag the files from the Trash to the Terminal window. Note: This
automatically enters the pathname for each file. This eliminates the
need to individually empty multiple Trash directories, particularly when
multiple disks or volumes are present.

6. Press Return. No special text message will be shown indicating that
the command was successful.

7. Empty the Trash.

If the Trash does not empty or if you see a message in Terminal that
says "usage: chflags [-R [-H | -L | -P]] flags file..." you most likely
did not type the text in step 2 as indicated or did not leave a space.
Repeat the steps if this happens. If you still cannot empty the Trash,
you may have a permissions issue. You may try using the steps presented
in the Emptying the Trash section of technical document 106712."?

M.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 23-07-09 12:44

Morten Lind skrev:

> Er det overkill at prøve din egen vejledning:

Jeg har prøvet vejledningen, men det hjalp heller ikke.
Kunne det være en ide at genistallere styresystemet?
Hans

Fra : Jon

Dato : 23-07-09 16:02

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Kunne det være en ide at genistallere styresystemet?

Det kan det sikkert - men er det verdt det?
Høres ut soom et ekstremt eksempel på å skyte spurv med (stor!) kanon?

Fra : Hans Houmøller

Dato : 23-07-09 16:18

I mellemtiden har jeg fået tømt parpirkurven permanent ved at slette den
WindowsXP, jeg havde installeret, så det var åbenbart den, der var
problemet.

Jeg vil forsøge at geninstallere WinXP, men være lidt forsigtig ....

Til gengæld har jeg fået et sjovt, nyt tilfælde: når jeg åbner
"Apple-menuen", står "Start igen", "Luk ned" og "Log af Hans" 2 gange,
så hvad er der nu sket?

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 22-07-09 19:23

Hans Houmøller skrev:
> Hver gang jeg genstarter, ligger der 1 fil i min papirkurv, selvom jeg
> har tømt den, når jeg lukker maskinen ned. Kan nogen her forklare, hvad
> der er galt?
> Hans

Jeg er meget ny mac-bruger, så derfor spørger jeg: er mit problem noget,
man bare skal finde sig i? Jeg synes det er irriterende, at maskinen
bestemmer over mig, nemlig!

Fra : Hans Houmøller

Dato : 23-07-09 17:22

Foreløbig tak for assist her i gruppen.

Det bliver sikkert ikke sidste gang, jeg vender tilbage ...