Blæserkontrol anbefaling
Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-07-09 12:36

Jeg sidder og får kølet fingrene ))
I denne lumre hede er det dejligt. I sær når man lige har siddet og
fyret den af på guitaren.

Jeg er utilfreds med min nye MBP4.1 mht. varmen som uden tvivl rister
min computer synder og sammen. Nåh ja så er blæserne allerede begyndt at
larme. De er af for ringe kvalitet. Så jeg har selvfølgelig forlængs
installeret iStat. Det bedste er at nu har jeg fået fuld kontrol med
dette lille stykker forblæste software herunder:

http://www.macupdate.com/info.php/id/23049/smcfancontrol

Jeg bemærker at mange ikke kan få det til at virke. Mange rapportere at
fidusen er, selv at trække programikonet ned på docken, og at starte det
derfra. Herefter er programmets kontroller i menuen, hvorfra du skal
betjene det.
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-09 19:28

On 2009-07-18 13:35:55 +0200, 012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) said:

> [...]
> fidusen er, selv at trække programikonet ned på docken, og at starte det
> derfra. Herefter er programmets kontroller i menuen, hvorfra du skal

genial dims .. har fluks sat den til aldrig at gå under 4000 rpm..
( min venstre ligger tit på 8-900 rpm, og larmer, da det hele rasler/
skal skiftes ud ved et gratis service besøg)

Nu vil jeg lige tjekke om jeg kan snyde maskinen til aldrig at blive
varm, ved at køre med så højt et rpm..

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-07-09 05:42

<ecozyz> wrote:

> genial dims .. har fluks sat den til aldrig at gå under 4000 rpm..
> ( min venstre ligger tit på 8-900 rpm, og larmer, da det hele rasler/
> skal skiftes ud ved et gratis service besøg)

Kan du tvinge den venstre op med programmet?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-09 17:08

On 2009-07-19 06:41:40 +0200, 012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) said:

> Kan du tvinge den venstre op med programmet?

ja begge, individuelt..
Det er forresten den højre der skulle op ( indtag)
har hævet begge til 4k og det virker..

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-07-09 19:27

<ecozyz> wrote:

> ja begge, individuelt..
> Det er forresten den højre der skulle op ( indtag)
> har hævet begge til 4k og det virker..

Begge mine kører normalt med 2.000 rpm. Jeg bemærker du skriver
"indtag". Blæser de ikke ud begge to?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-09 12:22

On 2009-07-19 20:26:46 +0200, 012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) said:

> Begge mine kører normalt med 2.000 rpm. Jeg bemærker du skriver
> "indtag". Blæser de ikke ud begge to?

nej højre suger ind, venstre blæser ud..
Formoder ( jeg kan sagtens tage fejl, men jeg synes det ser ud til at
de drejer hver deres vej/eller at vingerne er vendt hver sin vej) at
det hænger sammen med at der skal være mest mulig cirkulation i
"æsken"..

Fra : Esben

Dato : 21-07-09 08:11

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> min computer synder og sammen. Nåh ja så er blæserne allerede begyndt at
> larme. De er af for ringe kvalitet. [Snip]

Apple bruger som regel for meget kølepasta - det er der meget brok over
på nettet. Men jeg vil kun anbefale de vildt teknisk orienterede og
tålmodige at gøre hvad jeg (næsten med fortrydelse) gjorde: nemlig at
åbne hele svineriet fjerne pastasen, rense det helt af og komme nyt på.
Og nu kører blæseren meget mindre på maskinen.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-07-09 14:04

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> åbne hele svineriet fjerne pastasen, rense det helt af og komme nyt på.
> Og nu kører blæseren meget mindre på maskinen.

Inspirerende at høre, hvor var verden hvis ingen gik planken ud en gang
i mellem

Hvor mange rpm kører den så på nu?

--
Venlig hilsen