TDC news server nede :-(
Fra : Morten Lind

Dato : 17-07-09 17:41

Puha....jeg blev godt nok nervøs for en regnfuld weekend uden mine
nyhedsgrupper )

TDCs nyhedsserver har været nede siden i morges kl.: 03:00 til nu ved 18
- 19 - tiden.

Godt, I kom tilbage

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-07-09 20:42

> [...]
> nyhedsgrupper )
>
> TDCs nyhedsserver har været nede siden i morges kl.: 03:00 til nu ved 18

Pyh det var godt nok længe. Kunne din iPhone hjælpe dig lidt ud af
kniben?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-07-09 21:31

Morten Lind skrev:
> [...]
> nyhedsgrupper )
>
> TDCs nyhedsserver har været nede siden i morges kl.: 03:00 til nu ved 18

Klog ræv har flere newsservere

http://dotsrc.org/usenet/

Fra : Steen

Dato : 17-07-09 21:40

> [...]
> nyhedsgrupper )
>
> TDCs nyhedsserver har været nede siden i morges kl.: 03:00 til nu ved 18

Jeg har lige læst, at Telenor helt dropper nyhedsgrupperne. 50
abonnenter bruger deres newsserver, så det er der ikke rigtigt økonomi i

Jeg var godt klar over at usenet var ved at uddø, men alligevel...50
brugere på deres news!

Jeg kan anbefale at have Sunsite som alternativ server.

Den eneste gruppe jeg bruger, der er godt liv i, er denne.

Findes der reelle alternativer til denne gruppe på www?

Mediamac er ligesom ikke helt det samme...
--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-07-09 23:06

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> [...]
> abonnenter bruger deres newsserver, så det er der ikke rigtigt økonomi i
>
> Jeg var godt klar over at usenet var ved at uddø, men alligevel...50

Ja, det er godt nok mærkeligt. Vi må nok erkende, at vi er en flok
dinosaurer. Jeg møder aldrig nogen, der aner, hvad nyhedsgrupper er. Jeg
bruger aldrig ordet overfor andre, men forklarer det med debatforum
eller sådan noget. Det er jo svært at bremse udviklingen. Der er vel
heller ikke nogen, der bruger Gopher eller Archie mere. Vi må hellere
følge med, for det kan ikke betale sig at modarbejde fremskridtet, men
indtil videre er der jo ikke noget i vejen med at fortsætte her i
gruppen.

> Jeg kan anbefale at have Sunsite som alternativ server.
>
> Den eneste gruppe jeg bruger, der er godt liv i, er denne.
>
> Findes der reelle alternativer til denne gruppe på www?
>
> Mediamac er ligesom ikke helt det samme...

Der er jo de internationale (amerikanske) i "comp.sys.mac"-hierakiet.
Dem har jeg fulgt for år tilbage. Du kan jo selv søge i listen over alle
grupper og finde de, der ser interessante ud.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bech

Dato : 21-07-09 18:43

In article <1j30rvi.1ytj4dcx72680N%isteen+usenet@gmail.com>,
isteen+usenet@gmail.com (Steen) wrote:

> [...]
> abonnenter bruger deres newsserver, så det er der ikke rigtigt økonomi i
>
> Jeg var godt klar over at usenet var ved at uddø, men alligevel...50

Jeg var en af de 50, så jeg havde ikke læst noget om at de ville slukke
serverne. Det fik jeg så at vide fra support, da jeg ikke havde kunnet
forbinde i nogle dage. Så nu er jeg på sunsite.

> Findes der reelle alternativer til denne gruppe på www?

Jeg vil sige macnyt.dk . Der er ganske mange vidende folk, og der er
også plads til lidt off topic.

Men usenet må hurtigt, når isp'erne ikke engang vil hoste en server og
derfor ikke reklamerer for servicen på deres hjemmesider.
--
Venlig hilsen / Best regards

Martin Bech
Mail: post@FornavnEfternavn.dk / post@FirstnameLastname.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-07-09 21:52

Martin Bech <post@FornavnEfternavn.dk> wrote:

> Men usenet må hurtigt, når isp'erne ikke engang vil hoste en server og
> derfor ikke reklamerer for servicen på deres hjemmesider.

Det er jo nok det, der er problemet. Der er ingen, der hører om usenet i
dag. De nye computerbrugere får derfor slet ikke at vide, at de
eksisterer. Da jeg startede på internettet i 1996 var der ikke så mange
andre tilbud. Hjemmesider var der ikke mange af, og de var ikke videre
spændende. Information søgte man helt andre steder end på WWW. Det var
via Archie, Gopher og hvad det nu hed. Usenet var derfor en af meget få
måder overhovedet at bruge sin nye, spændende internetforbindelse til
noget. Jeg søgte da på listen over alle grupper efter grupper med emner,
der interesserede mig. Når jeg siden har villet følge med i bestemte
emner, har det i tiltagende grad været debatfora på nettet, jeg er stødt
på i stedet. Så det er nok rigtigt, at Usenet er på vej ud.
--
Henrik Münster
Esbjerg