Hurtigt tip - få tærtebunde ud af for
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 12-09-09 09:43

Hej

Jeg skal lave nogle desserttærter i aften, lime og chokolade. Jeg ville
gerne have nogle alutærteforme, men kan ikke støve dem op nogle steder.
Har kun keramiske og forsøgte igår at bage en tærtebund og lod den køle
helt af, men da jeg ville have den ud af formen gik den i stykker. Kan
man dække tærteformen med sølvpapir eller vil det bare hænge fast i dejen?

/Brian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-09-09 09:57

Brian Bendtsen <bb@bellevuevej.dk> writes:

> [...]
> den køle helt af, men da jeg ville have den ud af formen gik den i
> stykker. Kan man dække tærteformen med sølvpapir eller vil det bare

Bagepapir?

Mvh Trine

--
Stor og hyggelig butik med mange spændende ting
- havefigurer og fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde.

Fra : Inge

Dato : 12-09-09 16:45

"Brian Bendtsen" <bb@bellevuevej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt af, men da jeg ville have den ud af formen gik den i stykker. Kan man
> dække tærteformen med sølvpapir eller vil det bare hænge fast i dejen?

forme til lagkagebunde?

mvh
Inge

Fra : Nana

Dato : 13-09-09 11:24

> [...]
> helt af, men da jeg ville have den ud af formen gik den i stykker. Kan man
> dække tærteformen med sølvpapir eller vil det bare hænge fast i dejen?

Kan du ikke bruge en springform, og så bare skære tærtekanterne til i den
højde du vil have? så kan du i hvertfald poppe dem ud bagefter, især hvis
der er en cirkel bagepapir på en runde del.

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 14-09-09 08:17

Nana skrev:
> [...]
> højde du vil have? så kan du i hvertfald poppe dem ud bagefter, især hvis
> der er en cirkel bagepapir på en runde del.

Jeg forsøgte mig med bagepapir, det gik ok selvom det krøllede lidt

/BB

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 16-09-09 00:04

On 14 Sep., 09:17, Brian Bendtsen <b...@bellevuevej.dk> wrote:

> Jeg forsøgte mig med bagepapir, det gik ok selvom det krøllede lidt

Til en anden gang: Der findes teflonbelagte tærteforme med aftagelig
bund. De er geniale til tærter, man vil være sikker på at kunne flytte
og servere pænt. Jeg har købt mine tre i Fakta til "ingen penge". Når
den er bagt, trykker man bare bunden forsigtigt opad, og vupti, så er
tærten fri.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 18-09-09 11:30

Kevin Borbye Edelvang skrev:

> [...]
> og servere pænt. Jeg har købt mine tre i Fakta til "ingen penge". Når
> den er bagt, trykker man bare bunden forsigtigt opad, og vupti, så er

Tak for tippet!

mvh. Brian

Fra : N/A

Dato : 18-09-09 11:30