Badevandstemperaturer
Fra : Uffe Holst

Dato : 01-08-01 08:24

Hej alle!

Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig.

Jeg leder efter badevandstemperaturer omkring Sjælland. Tager man et
kig på http://www.dmi.dk kan man se, at badevandstemperaturen omkring
Sjælland i øjeblikket er cirka 20 grader de fleste steder.

Hvor finder jeg information om de årlige omtrentlige variationer i
badevandstemperatur? Eller ligger nogen inde med informationerne?

Groft sagt ønsker jeg badevandstemperaturer for følgende tidspunkter:

1. januar
15. januar
1. februar
15. februar
1. marts
15. marts
1. april
15. april
1. maj
15. maj
1. juni
15. juni
1. juli
15. juli
1. august
15. august
1. september
15. september
1. oktober
15. oktober
1. november
15. november
1. december
15. december

Som sagt er det omkring Sjælland, der har min interesse. Jeg er også
navnlig interesseret i badevandstemperaturerne fra april til og med
oktober, skønt jeg da også gerne vil have resten af året.

Indlægget er postet i både dk.videnskab og dk.fritid.rejse.

På forhånd tak.

--
Uffe Holst

Fra : Mai-Brit

Dato : 01-08-01 18:45

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message

Hej alle!

Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig.

Jeg leder efter badevandstemperaturer omkring Sjælland.
SNIP
[...]

Hvis du ikke opnår nogle svar, du kan bruge, vil jeg anbefale dig at stille
spørgsmålet direkte til DMI evt. via deres hjemmeside. De gange jeg har
sendt dem spørgsmål, har jeg hurtigt og høfligt fået svar tilbage. Det ville
måske også være en ide for dem at tage det op i forbindelse med deres
hjemmeside.
Varme sommerhilsner
Mai-Brit

Fra : Anja

Dato : 01-08-01 19:39

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote

>Hvor finder jeg information om de årlige omtrentlige variationer i
>badevandstemperatur? Eller ligger nogen inde med informationerne?

Hvis du kan bruge vandtemperaturer målt lidt uden for kysten er der online
adgang til marine overvågningsdata på DMUs hjemmeside. Du kan f.eks. finde
en kystnær lokalitet som en bugt eller nor og kigge på temperaturene i
overfladevandet (1 m dybde). Hvis du er interesseret kan jeg sende dig en
fil med årsvariationen i vandtemperatur i Roskilde Bredning, den er ret
lavvandet og måske mere repræsentativ for de kystnære overfladetemperaturer.

http://www.dmu.dk/1_viden/2_Miljoe-tilstand/3_vand/4_mads/Vandkemi.asp

--
mvh Anja

Fra : Uffe Holst

Dato : 02-08-01 08:36

In an article of 1 Aug 2001 Anja wrote:

> [...]
> lavvandet og måske mere repræsentativ for de kystnære overfladetemperaturer.

Tusind tak. Du må meget gerne sende mig den nævnte fil med vandtemperaturer.
Min mail er uhc@post6.tele.dk

--
Uffe Holst

Fra : LL

Dato : 01-08-01 23:36

"Uffe Holst" skrev:

> Hvor finder jeg information om de
> årlige omtrentlige variationer i
> badevandstemperatur?

Mig bekendt findes disse data ikke.

Badevandstemperaturen herhjemme måles såvidt jeg ved kun af "TV2/Vejrets
Badevandspatrulje" - og det kun perioden der regnes for normal badesæson.

Mvh, Lars

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-08-01 16:28

Hej Uffe (1)

1) http://www.dmi.dk/f+u/publikation/tekrap/tekniskerap.html
2) Klik på første rapport (pdf dokument)
3) Sidst i rapporten er de søgte tal.

Hilsen
Uffe (2)

Fra : Uffe Holst

Dato : 03-08-01 20:03

In an article of 3 Aug 2001 Uffe Kousgaard wrote:

> 1) http://www.dmi.dk/f+u/publikation/tekrap/tekniskerap.html
> 2) Klik på første rapport (pdf dokument)
> 3) Sidst i rapporten er de søgte tal.

Så havde DMI dem alligevel. Tusind tak.

--
Uffe Holst