Hvidløgspresser
Fra : Hugo

Dato : 25-08-09 12:13

Jeg har verdens bedste hvidløgspresser der giver alle andre presser baghjul
og som jeg fik købt i Netto for ca. 20-30 kr
Det er dog flere år siden og jeg kan ikke huske hvad den hedder og der står
ej heller navn på presseren.

Nu vil jeg gerne købe en eller to til som jeg skal bruge som gave, men det
er ikke lykkedes mig at opdrive en tilsvarende så derfor håber jeg at der er
nogle af jer der kan hjælpe med evt. navn eller butik, udfra understående
beskrivelse:

Det er ikke en tang og den ligner ikke en normal hvidløgspresser, men er en
hvid spidset oval plastic fidus lig en skibsform, ca. 8 cm høj. Den
vigtigste del er en rund metal rivetromle der sidder inde i den. Virkemåden
er at man åbner en låge i siden, lægger en eller to fed ind og medens man
trykker/klemmer på lågen drejer man samtidig på toppen, hvilket får
rivetromlem til at rive hvidløget. Rivningen er førdig når man har fået
trykket lågen helt ind og man kan da fortsætte med flere fed. Efter endt
rivning trykker man på en grå kugle i toppen, hvorved bunden og top skilles
ad og man kan ryste de revne fed ud af tromlen. Hele fidusen består kun af 3
dele og er uhyre nem at rengøre.

Det var en lang beskrivelse, et billed havde været bedre, men jeg håber
alligevel der en af jer der kan hjælpe mig videre.

På forhånd tak
Hugo

Teksten er krydspastet til dk.forbruger