Dumme videofilm
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-08-09 23:20

Jeg har lige optaget en lille video med mobiltelefonen. Jeg ville gerne
gemme den på computeren, så umidelbar derefter sendte jeg videoen til min
egen e-mail-adresse. herefter tændte jeg computeren for at se om der var
kommet en e-mail til mig selv, fra mig selv. Det var der. E-mailen tikkede
fint ind på min computer og jeg ville nu åbne den vedhæftede fil, som
indeholdt videoen, for at gemme den på computeren.
.............men det ville computeren ikke være med til. Da jeg
dobbeltklikkede på den vedhæftede fil, for at åbne den, så kom der en
meddelelsesseddel hvorpå der stod:
"Denne fil har ikke et tilknyttet program, der kan udføre denne handling.
Opret en tilknytning i Angiv en tilknytning i kontrolpanel".

Det er jo nemt nok at bede mig om det, når der ingen som helst steder er
hvor jeg kan angive noget der har med tilknytninger at gøre. Der er
simpelthen ikke noget der hedder "kontrolpanel" som jeg kan klikke på,
hvorefter der skulle komme en line som hedder "Angiv en tilknytning".

Nogen der kender den rigtige forklaring på hvad man skal gøre for at åbne
denne fil ?

Hvis det kan hjælpe står der på selve filens ikon " VideoO000.3gp (280KB)".
Altså den som jeg dobbeltklikker på.

Når jeg har dobbeltklikket på den kommer den kendte store firkant, hvorpå
der står "Vil du åbne denne fil". Her står der "filtype 3GP-fil"

Jeg bruger VISTA

Hilsen Åge

Fra : Richard Thune

Dato : 22-08-09 08:57

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har lige optaget en lille video med mobiltelefonen. Jeg ville gerne
> gemme den på computeren, så umidelbar derefter sendte jeg videoen til min
> egen e-mail-adresse.
KLIP
> [...]
KLIP
> Hvis det kan hjælpe står der på selve filens ikon " VideoO000.3gp
KLIP

Først går jeg ud fra at du mener at du sendte mailen fra telefonen.
Hvis det er tilfældet og du aldrig før har afspillet 3gp filer på computeren
så er sagen enkel, Windows kan ikke afspille 3gp filer.
Du skal installere et program der kan, eller konvertere filen til noget
Windows kan afspille, normalt er der en mediaafspiller i det/de programmer
der følger med telefonen.
Du kan også installere f.eks. VLC www.videolan.org den kan afspille.
RT

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 22-08-09 19:00

Åge Halldorsson skrev:
> [...]
> "Denne fil har ikke et tilknyttet program, der kan udføre denne
> handling. Opret en tilknytning i Angiv en tilknytning i kontrolpanel".

Hvis du ønsker at gemme filen på computeren skal du ikke dobbeltklikke
på den. Dobbeltklik betyder ikke "gem", men "åbn". Du skriver ikke
hvilket mailprogram du bruger, men du skal formentlig højreklikke på den
for at gemme den på harddisken eller se efter et downloadlink.

Derudover skal du bruge et program til afspilning, som Richard skriver.

Med venlig hilsen,
Mikkel
--
Weblog fra Guatemala: