Bær (ribs mv..)
Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-08-09 21:40

Hej,

Når man ikke lige har alle bær i haven - eller tilgængelig i naturen,
synes jeg det er svært at få fat i dem efterhånden. Især mangler jeg
ribs og rababer - begge relative nemme planter at dyrke ja - men de er
ikke til at drive op.

Rababer fåes kun i portioner af 400-500g til 30 kr, hvor jeg har fundet
det. Ribs er jeg faktisk ikke rigtigt stødt på endnu i butikker eller
hos mine frugt/bær-pushere ;)

Når man nu ikke har adgang til grønttorvet (har faktisk overveje at få
medlemskort, og bøde de 1250 kr det koster om året), hvor skaffer man så
ovenstående - og gerne meget andet til rimelige priser i Københavnsområdet?

Ligger der en stor grønhandel eller "engrosligende" virksomhed vi
almindelige dødelige private kan handle med? Eller andre idéer til hvor
man kan fange det (f.eks. en grønthandel med rimelige priser ;)).

Vil være super at få lidt råd :)

/Johan

Fra : Emil

Dato : 22-08-09 16:55

Johan Holst Nielsen <spam@phpgeek.dk> wrote:

>Vil være super at få lidt råd :)

Mit bedste bud er, at Google efter "selvpluk".

Selv om jeg har masser af storfrugtede bær, som har givet nogle
herlige timer sammen med familie og venner under høsten, vil jeg
alligevel påstå, at det optimale er, at købe disse steders
maskinplukkede produkter, som ofte sælges til latterlige lave priser
pr. kg.

m.v.h. Emil