Deaktivering af Outlook
Fra : Kert Rats

Dato : 17-08-09 09:48

Jeg bruger Outlook Express som e-mail-program, og efter at jeg har
installeret MS Office 2007 DK, vil Outlook overtage rollen som mit
e-mail-program.
Hvordan deaktiverer jeg Outlook som mit e-mail-program?
Jeg har stået på hovedet i Outlook uden at finde stedet, hvor deaktivering
finder sted.

Håber, at I kan hjælpe mig.

Venligst

Kert Rats

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 17-08-09 09:54

Kert Rats skrev:

> Hvordan deaktiverer jeg Outlook som mit e-mail-program?

Det er i Windows du skal gøre det.

Vista [1]: Kontrolpanel -> Programmer -> Standardprogrammer -> "Angiv
dine standardprogrammer"

Vælg da Outlook Express og klik på "Benyt dette program som standard".

Note:
[1] Jeg ved godt at du formentlig kører XP, da du kører Outlook Express
og ikke Windows Mail, men fremgangsmåden er ca. den samme der.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 17-08-09 10:14

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> [1] Jeg ved godt at du formentlig kører XP, da du kører Outlook Express og
> ikke Windows Mail, men fremgangsmåden er ca. den samme der.

Tak for hurtigt svar.

Jeg må lige spørge: Jeg bruger XP, og i Kontrolpanel er der ikke noget, der
hedder programmer. Der er dog noget, der hedder Mail, hvor jeg kan
deaktivere min Outlook-profil. Skal jeg gøre det - og kan jeg så genaktivere
min Outlook-profil, eller forsvinder den for evigt?
Jeg spørger, fordi jeg trods alt overvejer at bruge Outlook som
e-mail-program, og så bruge et andet program som news-reader, f.eks. Outlook
Express, men der er jo mange andre gode, måske bedre, news-readere.
Og Outlook er vel et bedre postprogram end det gamle Outlook Express?

Venligst

Kert Rats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-08-09 10:16

Kert Rats skrev:

> i Kontrolpanel er der ikke
> noget, der hedder programmer.

Hvad med Start=> Angiv programadgang og -standarder?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kert Rats

Dato : 17-08-09 10:35

> Hvad med Start=> Angiv programadgang og -standarder?

Minsandten, om ikke det var et godt sted! Det virkede, da jeg valgte den
brugerdefinerede valgmulighed. Her kan man i øvrigt til- og fravælge en lang
række programmer. Meget fikst, synes jeg.

Tak for tippet.

Venligst

Kert Rats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-08-09 10:52

Kert Rats skrev:

> Tak for tippet.

Glad for at kunne hjælpe
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-08-09 10:32

Kert Rats skrev:

> Jeg må lige spørge: Jeg bruger XP, og i Kontrolpanel er der ikke noget, der
> hedder programmer.

Internetindstillinger.

> Jeg spørger, fordi jeg trods alt overvejer at bruge Outlook som
> e-mail-program, og så bruge et andet program som news-reader, f.eks. Outlook
> Express, men der er jo mange andre gode, måske bedre, news-readere.

Det er der. Hvis du vil bruge OE, skal du installere Quote-fix:

   http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

> Og Outlook er vel et bedre postprogram end det gamle Outlook Express?

De to programmer kan slet ikke sammenlignes. OE er et simpelt (og
fejlbehæftet) mail- og unsenetprogram. Outlook er et
officeprogram der kan en million ting som OE ikke kan.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-08-09 10:15

Philip Nunnegaard skrev:

> [1] Jeg ved godt at du formentlig kører XP, da du kører Outlook Express
> og ikke Windows Mail, men fremgangsmåden er ca. den samme der.

I XP skal man ind i Internetindstillinger - Programmer og vælge
sit yndlingsprogram (som absolut ikke behøver være OE).

--
Bertel

Fra : Kert Rats

Dato : 17-08-09 10:38

> I XP skal man ind i Internetindstillinger - Programmer og vælge
> sit yndlingsprogram (som absolut ikke behøver være OE).

Jeps, det sted kan man også bruge, når man vil vælge program for e-mail.

Også tak til dig, Bertel.

Venligst

Stefan

PS: Hvad skulle vi gøre uden Usenet?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-08-09 10:53

Kert Rats skrev:

> PS: Hvad skulle vi gøre uden Usenet?

Græmme os!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 17-08-09 10:58

Kert Rats skrev:

> PS: Hvad skulle vi gøre uden Usenet?

Oprette brugerlogin på en milliard forskellige webfora.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-08-09 11:09

Kert Rats skrev:

> PS: Hvad skulle vi gøre uden Usenet?

Ja, det er ikke til at undvære den hjælp man kan få så man kan
finde ud af at skrive på usenet.

--
Bertel

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 17-08-09 15:07

Bertel Lund Hansen skrev:

> Ja, det er ikke til at undvære den hjælp man kan få så man kan
> finde ud af at skrive på usenet.

"Hvis du ikke kan finde ud af at sende til usenet så skriv til usenet og
spørg"

Minder mig om den lendariske BIOS-fejlmeddelelse: "Keyboard error. Press
F1 to continue"...

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 17-08-09 17:45

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Minder mig om den lendariske BIOS-fejlmeddelelse: "Keyboard error. Press
> F1 to continue"...

Jeg hører til dem der har oplevet den på min egen computer for mange år
siden. Jeg mener dog at F1 var blevet til "any key".

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-09 12:42

Philip Nunnegaard skrev:

> Jeg hører til dem der har oplevet den på min egen computer for mange år
> siden. Jeg mener dog at F1 var blevet til "any key".

Når jeg pillede mit keyboard fra, var det tryk på F1 der blev
forlangt.

Jeg tænker af og til på den vits som jeg regner for verdens
bedste (indtil videre), men der er nok ikke mange tilbage der
forstår den:

   Who is general Failure, and why is he reading my drive?

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-08-09 16:42

Bertel Lund Hansen skrev:

>    Who is general Failure, and why is he reading my drive?

Men vi har da stadig nogle gangbare, sidstnævnte er endda on
topic her:

Where do I find any key?
Who is Mailer Daemon and why is he reading my mail?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk