Lukkeclips til henkogningsglas
Fra : Linde

Dato : 13-08-09 15:50

Hej gruppe!

En af de sjældne gange kom det over mig at sylte lidt rødbeder, og jeg har
fundet et par glas frem. Det er af typen med fladt låg, man lægger over en
pakning. Men jeg mangler de clips til at lukke låget tæt med...så jeg bruger
postelastikker.

Så ville jeg da lige høre her, om nogen evt. har sådan en 6-8 stykker de vil
af med, formedelst en sveden penge?

En helt anden ide jeg fik var, at jeg faktisk godt kunne bruge nogle flere
glas, pakninger og clips af samme type...de forhandles af Løgismose, men i
større mængder end jeg har behov for. Hvis flere er interesserede kunne vi
måske lave en fælles deal.

Glassene er sådan nogle her: http://www.loegismose.dk/shop/product/6449/

De koster 9,10 pr stk. Pakninger og clips koster hhv. 1,75 og 1,25 pr. stk,
og sælges i pakker á 200. Glaslåg koster 3,95 pr. stk. Totalt for et glas
bliver så lige under 20, plus porto. Er det helt ude i hampen eller hvordan?
Jeg er meget åben for forslag, men synes bare de 1-liters glas er lige i
øjet.

Mvh
Linde

Fra : Ralph

Dato : 13-08-09 16:17

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe!
> større mængder end jeg har behov for. Hvis flere er interesserede kunne vi
> måske lave en fælles deal.

Hvor bor du i verden, jeg har allerede lavet ribsgele, solbærsyltetøj og
første omgang "ap'tit-agurker" samt ketchup idag, men der kommer flere
agurker, flere tomater og en masse blommer, æbler og pærer, så mon ikke jeg
kunne aftage for et par hundrede eller tre, men så skal jeg nok stå for
forsendelse hvis vi bor for langt væk fra hinanden (jeg er vandt til at
sende pakker, og har en rabatordning med Postdanmark)

--
Ralph - Nyk. Mors
e-mail er valid

Fra : Linde

Dato : 13-08-09 17:05

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> for forsendelse hvis vi bor for langt væk fra hinanden (jeg er vandt til
> at sende pakker, og har en rabatordning med Postdanmark)

Jeg bor i Næstved, et stykke vej fra Nyk. Mors, hmm. Jamen hvis du
insisterer på at stå for forsendelse vil jeg da ikke gøre
indsigelser...specielt ikke hvis der er rabatter involveret! Går ledig for
tiden, så jeg har ellers tiden til det. Jeg kunne selv godt bruge 6 glas
eller deromkring, 10-20 pakninger og 30-40 clips...noget i det nabolag. Er
dog villig til at justere for at ligningen skal gå op

Og må jeg samtidig udtrykke min beundring og misundelse over dit
sylteudbytte. Jeg ville selv gerne lave mere, men noget så enkelt som
drueagurker til saltagurker koster 10 for 3 styks i min lokale...og jeg har
ingen have.

Mvh
Linde

Fra : Ralph

Dato : 13-08-09 17:43

> tiden, så jeg har ellers tiden til det. Jeg kunne selv godt bruge 6 glas
> eller deromkring, 10-20 pakninger og 30-40 clips...noget i det nabolag. Er
> dog villig til at justere for at ligningen skal gå op

Så venter vi bare på nogen flere, jeg gider ikke købe 40 låg og 180
pakninger, men mon ikke det går, det er i hvert tilfælde ca. ½ pris.

> [...]
> sylteudbytte. Jeg ville selv gerne lave mere, men noget så enkelt som
> drueagurker til saltagurker koster 10 for 3 styks i min lokale...og jeg

Fejl i din opdragelse - lån een, lej een, køb een, man kan da ikke leve uden
have

--
Ralph

Fra : Linde

Dato : 13-08-09 19:17

> Så venter vi bare på nogen flere, jeg gider ikke købe 40 låg og 180
> pakninger, men mon ikke det går, det er i hvert tilfælde ca. ½ pris.

Det forstås. Men det er vel også midt i syltesæsonen(sagt af en uden have),
så der skulle da være bid. Her er da lidt inspiration, det er ren TV-kok
hvis jeg selv må have lov: http://www.homeland.dk/images/rodbeder.jpg

> Fejl i din opdragelse - lån een, lej een, køb een, man kan da ikke leve
> uden have

Ja det bliver nok også et krav til næste bolig. Men bor ikke lige ved noget
passende alternativ p.t.

Mvh
Linde