TB. kvitering
Fra : Per H

Dato : 11-08-09 06:33

når jeg sender mails i Tunderbird, og vil have en kvitering, får jeg
det ikke, og modtageren adviceres heller ikke. Hvad kan der være galt?

per

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 11-08-09 06:52

Per H wrote:
> når jeg sender mails i Tunderbird, og vil have en kvitering, får jeg
> det ikke, og modtageren adviceres heller ikke. Hvad kan der være galt?

Så vidt jeg ved er disse "kvitteringer" fuldstændig valgfrit om modtager
vil sende dem. Jeg vil tro der er en indstilling i hans email program
der afviser sådanne forespørgsler.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-08-09 14:45

Per H tramanden@gmail.com skrev 11.08.2009 07:33:29 i
<4i0285h0b9et8mrv026okg19jt1kfus9pj@4ax.com> bl.a.:

>når jeg sender mails i Tunderbird, og vil have en kvitering, får jeg
>det ikke, og modtageren adviceres heller ikke. Hvad kan der være galt?

Hvis du gerne vil have en kvittering for modtagelse, så skriv det i
mailen. De fleste opfatter den automatiske funktion som pest og slår den
fra eller nægter - som jeg - at sende nogen.

--
Niels

Fra : Per H

Dato : 11-08-09 15:30

On 11 Aug 2009 13:45:26 GMT, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com>
wrote:

> [...]
>mailen. De fleste opfatter den automatiske funktion som pest og slår den
>fra eller nægter - som jeg - at sende nogen.
problemet er bare at hvis jeg sender til mig selv med kvitering, så
sker der ingen forskel i forhold til almindelig sendt mail

per

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-08-09 22:39

Per H tramanden@gmail.com skrev 11.08.2009 16:30:14 i
<420385l9lg8ipc093trpe80c1e1frms8p0@4ax.com> bl.a.:

>problemet er bare at hvis jeg sender til mig selv med kvitering, så
>sker der ingen forskel i forhold til almindelig sendt mail

Det virker godt nok med Thunderbird her.

--
Niels

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-08-09 23:41

Per H skrev:

> problemet er bare at hvis jeg sender til mig selv med kvitering, så
> sker der ingen forskel i forhold til almindelig sendt mail

At du beder om kvittering, eller at du har sagt ja til at
sende en kvittering? Du skal gøre begge dele.

Thunderbird og mange andre programmer har som standard slået
den slags fra (heldigvis), så du skal ind i dine
indstillinger for at slå det til, før du får en kvittering.
Det kan hjælpe dig i din test, men du har jo ikke meget
glæde af det, når du sender til andre, for jeg tvivler på,
at ret mange har lyst til at slå kvitteringer til.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor brugerguide for begyndere til Ubuntu Linux:

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-08-09 00:30

Kim Ludvigsen skrev:

> for jeg tvivler på, at
> ret mange har lyst til at slå kvitteringer til.

Jeg ved ikke med Windows Mail, men i Outlook Express var det som
standard slået til. Forstået på den måde at der kom en irriterende
alert-box op og bad én om at trykke "OK" for at sende en kvittering og
få lov til at læse mailen.

Jeg har så aldrig prøvet at se hvad der skete, hvis jeg ikke klikkede på
"OK".

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : KentBM

Dato : 12-08-09 11:29

Philip Nunnegaard skrev:
> Jeg har så aldrig prøvet at se hvad der skete, hvis jeg ikke klikkede på
> "OK".
Så bliver det ikke sendt en kvittering og mailen kommer op så du kan
læse den.

--

Kent

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-08-09 13:28

KentBM skrev:

> Så bliver det ikke sendt en kvittering og mailen kommer op så du kan
> læse den.

OK! Det var det jeg ikke turde satse på. Jeg var bange for at den så
ville blive slettet.

--
Philip - http://chartbase.dk