Bedste pizzaria i Kbh.
Fra : Ukendt

Dato : 04-08-09 20:10

Der blev for længe siden herinde nævnt et pizzaria i Kbh. som skulle være
virkeligt godt til en rimelig pris. Kan I huske hvilket der var tale om?
Kunne det være Fiasco på Gl. Kongevej 176?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-08-09 21:30

"Steen" <no> wrote in news:4a78876a$0$305$14726298@news.sunsite.dk:

> Der blev for længe siden herinde nævnt et pizzaria i Kbh. som skulle
> være virkeligt godt til en rimelig pris.

Efter min mening laves Amagers bedste pizza her:

http://www.piccolaitalia.dk/

Ejeren (Luigi) har lidt Godfather over sig. Stor, autoritær og
enerådende, men med et blødende hjerte for kvarterets børn, der tit
tiltusker sig en sodavand eller en is.

De fleste pizzaer er stadig simple men med gode råvarer og bages
naturligvis i brændefyret stenovn. Nr. 30 og 42 er mine favoritter.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Niels

Dato : 04-08-09 15:33

On Aug 4, 10:29 pm, "Kent Oldhøj" <k...@oldhoj.dk> wrote:

> Efter min mening laves Amagers bedste pizza her:
>
> http://www.piccolaitalia.dk/
>
> Ejeren (Luigi) har lidt Godfather over sig. Stor, autoritær og
> enerådende,

Meget præcis beskrivelse. Gælder dog ikke helt, når han er faldet i
søvn ved et af bordene på sin restaurant http://gambero.dk/, som er
fremragende.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-09 22:56

Niels wrote:
> Meget præcis beskrivelse. Gælder dog ikke helt, når han er faldet i
> søvn ved et af bordene på sin restaurant http://gambero.dk/, som er
> fremragende.

Der er slet ingen pizza på deres menukort??

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-08-09 23:27

"Steen" <no> wrote in news:4a78ae7c$0$306$14726298@news.sunsite.dk:

> Der er slet ingen pizza på deres menukort??

Ikke på restauranten. De serveres i pizzariaet, som jeg linkede til i
forrige indlæg.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 05-08-09 00:41

On 4 Aug., 22:29, "Kent Oldhøj" <k...@oldhoj.dk> wrote:

> Efter min mening laves Amagers bedste pizza her:

> http://www.piccolaitalia.dk/

Jeg foretrækker faktisk pizzaerne på Pizzeria Sardegna, hjørnet af
Sundholmsvej og Gullandsgade. Prøv at cykle derover for en afvekslings
skyld. Og så kan man bede Stefano om at lave pizzaerne som i Rom,
nemlig papirtynde.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-08-09 19:50

Kevin Borbye Edelvang <edelvang@gmail.com> wrote in news:9ded2162-d32f-
4335-ada1-498fda196f2c@j21g2000yqe.googlegroups.com:

> Jeg foretrækker faktisk pizzaerne på Pizzeria Sardegna, hjørnet af
> Sundholmsvej og Gullandsgade. Prøv at cykle derover for en afvekslings
> skyld.

Kender den godt (har boet i "baghaven"), men det er nogle år siden jeg
har været der sidst.

Som jeg husker var det gode pizzaer (ordentligt bagt og gode råvarer) men
"tyrkisk" style, altså en masse forskellige toppings der bare er
smagsforvirring efter min mening. Måske husker jeg galt.

> Og så kan man bede Stefano om at lave pizzaerne som i Rom,
> nemlig papirtynde.

Ahhh, det må da prøves når lejligheden byder sig.

Fra : Niels

Dato : 05-08-09 11:01

> Der er slet ingen pizza på deres menukort??
>
> Ikke på restauranten. De serveres i pizzariaet, som jeg linkede til i
> forrige indlæg.

Hvor længe er det siden, du har været der? Jeg mener, de havde indført
pizze da jeg var der for ca. 1 år siden. Men jeg gider ikke spise
pizza på en så god restaurant.

--
Niels

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-08-09 19:45

Niels <nboegh@gmail.com> wrote in news:3e84da6b-f21b-4f47-bde2-
9d26800d5494@k19g2000yqn.googlegroups.com:

> Hvor længe er det siden, du har været der?

Jeg har ikke været der i år (Restauranten). De bygger vist stadig
om/renoverer. Men Pizzeriaet har jeg besøgt et par gange i år. Sidst her
i forsommeren engang.

> Jeg mener, de havde indført
> pizze da jeg var der for ca. 1 år siden.

Jeg mener altid det har været muligt at få pizza hvis man insisterer. De
laver den så i stenovenen på pizzeriaet, der ligger ved siden af.

> Men jeg gider ikke spise
> pizza på en så god restaurant.

Meget enig.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 06-08-09 03:46

On 5 Aug., 20:50, "Kent Oldhøj" <k...@oldhoj.dk> wrote:

> Som jeg husker var det gode pizzaer (ordentligt bagt og gode råvarer) men
> "tyrkisk" style, altså en masse forskellige toppings der bare er
> smagsforvirring efter min mening. Måske husker jeg galt.

Det tror jeg, du gør. Jeg er kommet der siden slutfirserne, hvor det
var Adriano, der havde det, han døde desværre alt for tidligt, og så
tog Stefano over. Menukortet er stort set identisk. Jo, de har da en,
der hedder "Leif" efter en stamkunde med feta på osv, men det meste
menukortet er "numre", man også støder på i støvlelandet, dog måske
lidt vel mange forskellige pizzaer at vælge imellem i forhold til i
hvert fald et traditionelt romersk pizzeria.

Jeg var der for nogle dage siden for at få mig en pizza med kogt
skinke, og det var som at gense en kær, gammel ven. Nu går der nemlig
typisk et års tid imellem besøgene.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Henry Vest

Dato : 06-08-09 11:44

Kevin Borbye Edelvang wrote:

> Jo, de har da en,
> der hedder "Leif" efter en stamkunde med feta på osv,

Det var dog en underlig stamkunde

--
Henry Vest

Fra : Mogens

Dato : 04-08-09 23:00

Steen wrote:
> Der blev for længe siden herinde nævnt et pizzaria i Kbh. som skulle være
> virkeligt godt til en rimelig pris. Kan I huske hvilket der var tale om?
> Kunne det være Fiasco på Gl. Kongevej 176?

Nu er det jo ikke god tone at påpege stavefejl, men vær opmærksom på at
det hedder Pizzeria. Det kan godt gøre en del forskel hvis du Binger.

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-09 23:14

Mogens wrote:
> Nu er det jo ikke god tone at påpege stavefejl, men vær opmærksom på
> at det hedder Pizzeria. Det kan godt gøre en del forskel hvis du
> Binger.

Er det ikke kun hvis det er italiensk, at det hedder pizzeria? Jeg får 3
mill. hits på Google ved pizzaria.

Fra : Ralph

Dato : 04-08-09 23:59

"Steen" <no> skrev i en meddelelse
> Er det ikke kun hvis det er italiensk, at det hedder pizzeria? Jeg får 3
> mill. hits på Google ved pizzaria.

Ja, og knap 20 mill. på Pizzeria

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-09 01:39

Ralph wrote:
> Ja, og knap 20 mill. på Pizzeria

Undskyld jeg ikke kunne stave det ordentligt.

Fra : Ralph

Dato : 05-08-09 09:40

> Undskyld jeg ikke kunne stave det ordentligt.

Nu er stavning jo ikke pitsarigernes stærke side, men du bragte det selv på
bane

--
Ralph

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-08-09 20:05

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in news:h5bggl$r9h$1@aioe.org:

> Nu er stavning jo ikke pitsarigernes stærke side,

Husker et fastfood sted her i Kbh. der havde et skilt stående udenfor med
teksten: "Vi har aben".

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 04-08-09 22:19

On Aug 4, 9:09 pm, "Steen" <no> wrote:
> Der blev for længe siden herinde nævnt et pizzaria i Kbh. som skulle være
> virkeligt godt til en rimelig pris.

Tjaeh, jeg synes La Fiorita på hjørnet af Nansensgade og
Ahlefeldtsgade er rigtig godt.

Ebbe

Fra : Mikael

Dato : 05-08-09 14:14

On 4 Aug., 21:09, "Steen" <no> wrote:
> Der blev for længe siden herinde nævnt et pizzaria i Kbh. som skulle være
> virkeligt godt til en rimelig pris. Kan I huske hvilket der var tale om?
> Kunne det være Fiasco på Gl. Kongevej 176?

Det her er bestemt heller ikke ringe, er vist flere gange blevet kåret
til Kbh.s bedste.

http://www.la-vecchia-signora.dk/

Mikael

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 06-08-09 11:24

Mikael forklarede:

> Det her er bestemt heller ikke ringe, er vist flere gange blevet kåret
> til Kbh.s bedste.
> http://www.la-vecchia-signora.dk/

Ja og det fatter jeg ikke en bjælde af, for på f.eks. Vesuvio Of CPH
laver de bedre pizzaer og så forstår de hvordan en rigtig tomatsovs
skal laves/smage

http://www.vesuvio.dk/

--
Venligst / Regards