Att: Hauge Stege Flæsk Vol 3
Fra : Allig8or

Dato : 04-08-09 12:32

Hej Hauge...
Læste i en tråd længere nede,at du steger flæsk(Spæk) i frituren.
Vi forsøgte os i går,men var ikke helt tilfreds med resultatet,
hvor lang tid giver du det,det er skiver på 5-6mm.?

Henning Holm

"Its nice to be Important..
but its more important,to be Nice"

allig8or125@hotmail.com

Fra : Hauge

Dato : 04-08-09 14:03

Hejsa
Allig8or wrote:
> Læste i en tråd længere nede,at du steger flæsk(Spæk) i frituren.

Jæpsi, hver gang..

> Vi forsøgte os i går,men var ikke helt tilfreds med resultatet,
> hvor lang tid giver du det,det er skiver på 5-6mm.?

Jeg koger skiverne i vand først, dvs. jeg laver en lage af vand, soya, salt
og laurbærblade og koger skiverne deri til de er kogte..
Når skiverne er kolde, så friterer jeg dem til de har en passende sprødhed,
3-4 minutter, så er de gode. Og de der 5-6mm du omtaler, lyder rimeligt.

Pas på når du friterer, de har det med at sprutte *meget* kraftigt de første
30-40 sekunder. Det er helt galt hvis du putter skiverne i mens de er varme.

Dem der har prøvet stegt flæsk ved mig, synes de er langt bedre end den
normalt ret kedelige og smagsløse man får andre steder.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 04-08-09 14:22

Hej Hauge

> Dem der har prøvet stegt flæsk ved mig, synes de er langt bedre end
> den normalt ret kedelige og smagsløse man får andre steder.

Hvordan får du panneringen til at hænge ved ? :)

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 04-08-09 14:26

Hej Max
Max wrote:
> Hvordan får du panneringen til at hænge ved ? :)

Du mener vel i paneret flæsk og ikke stegt flæsk?

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 04-08-09 14:40

Hej Hauge

> Du mener vel i paneret flæsk og ikke stegt flæsk?

I min verden er de to ting det samme.

--
Mvh Max

Fra : jos

Dato : 04-08-09 14:43

Max wrote:
> Hej Hauge

> I min verden er de to ting det samme.
Det er det ikke i resten af verden!
Hvis du bare steger flæsket, er det stegt flæsk. Hvis du dypper det i et
eller andet, typisk æg/rasp og derefter steger det får du paneret flæsk.
Sværere er det ikke. Tag til flæskegilde på Biersted Kro (svjh onsdage), så
får du smagt hele spektret -ad libitum!

finn

Fra : Max

Dato : 04-08-09 15:51

Hej jos

> Hvis du bare steger flæsket, er det stegt flæsk. Hvis du dypper det i
> et eller andet, typisk æg/rasp og derefter steger det får du paneret

Hvis jeg nu kalder paneret flæsk for stegt flæsk, ja så er
det stegt flæsk, og så er den ikke længere.

Man kan også kalde det for fattigmandskoteletter.

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 04-08-09 16:02

Hej Max
Max wrote:
> Hvis jeg nu kalder paneret flæsk for stegt flæsk, ja så er
> det stegt flæsk, og så er den ikke længere.

Ja du kan da også kalde det for paneret affald, men det ændrer jo ikke ved
at det åbenbart kun er dig der ved hvad der snakkes om. Hvilket jo reelt er
nok for dig, men sådan er der jo så meget.

> Man kan også kalde det for fattigmandskoteletter.

Jada..

/Hauge

Fra : Linde

Dato : 04-08-09 16:10

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> at det åbenbart kun er dig der ved hvad der snakkes om. Hvilket jo reelt
> er nok for dig, men sådan er der jo så meget.

LOL, du ville have demonstreret mere pli ved ikke at have kommenteret
denne

Mvh
Linde

Fra : Max

Dato : 04-08-09 17:08

Hej Hauge

> ikke ved at det åbenbart kun er dig der ved hvad der snakkes om.
> Hvilket jo reelt er nok for dig, men sådan er der jo så meget.

Jeg kender nu mange der udmærket ved hvad det er, men
det er måske noget lokalt for området jeg bor i.

--
Mvh Max

Fra : jos

Dato : 04-08-09 16:04

Max wrote:

> Hvis jeg nu kalder paneret flæsk for stegt flæsk, ja så er
> det stegt flæsk, og så er den ikke længere.

Fint nok!
bare for nysgerrighedens skyld:
hvad kalder du så stegt flæsk? (rigmandskoteletter?)

finn

Fra : Max

Dato : 04-08-09 17:12

Hej Finn

> bare for nysgerrighedens skyld:
> hvad kalder du så stegt flæsk? (rigmandskoteletter?)

Hvis du mener de der vindtørre tingester de sælger med
noget de kalder persillesovs på forskellige spissesteder,
ja så kalder jeg dem ikke noget.

Ps: i min gamle kogebog fra 1920 står der forøvrigt
heller ikke noget i opskriften på stegt fælsk om panering,
men der står heller ikke noget om at det skal koges, eller
i frituren eller ovnen for den sags skyld.

--
Mvh Max

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 07-08-09 20:58

> [...]
> men der står heller ikke noget om at det skal koges, eller
> i frituren eller ovnen for den sags skyld.

I min amerikanske kogebog, om nybyggernes mad i midten af
attenhundredetallet, står der, at man koger det salte flæsk først, og
bagefter steger det sprødt på panden.

VH Pernille

Fra : Hauge

Dato : 04-08-09 14:58

Hej Max
Max wrote:
> I min verden er de to ting det samme.

Ja ok, vi har så heldigvis hver vores måde at se verden på.. Og maden.. Og
øl (pilsner).

Mvh Hauge

Fra : Allig8or

Dato : 04-08-09 17:27

> Hej Max
>
> Ja ok, vi har så heldigvis hver vores måde at se verden på.. Og maden.. Og
> [...]
Hej Hauge...
Tak for svaret...
I min verden er stegt flæsk=Røget Spæk
Det andet er Stribet Flæsk/Fattigmands/Svinebryst....osv..
Begge dele går fint til Persillesovs.....

Fra : Max

Dato : 04-08-09 18:20

Hej Allig8or

> I min verden er stegt flæsk=Røget Spæk

Det minder mig om at man ikke kan få en ordentlig
røget flæskesnitte mere.

--
Mvh Max

Fra : Ralph

Dato : 04-08-09 21:34

> Det minder mig om at man ikke kan få en ordentlig
> røget flæskesnitte mere.

Om den er ordentlig skal jeg ikke kunne sige - men Løvbjerg butikkerne har
da røget snitte (og deres bacon er godt, så mon ikke det andet også er)

--
Ralph

Fra : Max

Dato : 04-08-09 21:40

Hej Ralph

> Om den er ordentlig skal jeg ikke kunne sige - men Løvbjerg
> butikkerne har da røget snitte (og deres bacon er godt, så mon ikke
> det andet også er)

Jeg har kikket i Løvbjerg, handler ofte der, men de snitter de har
er for fede til mig. Men du har ret i at man kan finde fin bacon der.

--
Mvh Max