Hotmail og Outlook Express.
Fra : Ukendt

Dato : 30-07-09 15:27

Hej !

Microsoft har jo bebudet, at hvis man fortsat vil hente Hotmail med Outlook
Express, så skal kontoens opsætning ændres.

http://help.live.com/Help.aspx?mkt=da-DK&project=MailClassic&querytype=topic&query=WL_Mail_PROC_OEDAV.htm

På min egen pc, der er på nettet med TDC, er der ingen problemer med
omstillingen.

Men jeg kan ikke få det til at funke hos en veninde, der bruger
Cybercity/Telenor.
Der kommer alskens fejlmeldinger.

Er det Telenor, der er problemet ?
Og hvad gør man ved det ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-07-09 16:28

Abricosicus skrev, Den 30-07-2009 16:26:
> Og hvad gør man ved det ?

Er der problemer med at modtage mails?

Jeg har fornyligt prøvet med Gmail via Telenor. Der var ingen problemer
med at modtage mails, men der var tilsyneladende lukket for Gmails
SMTP-server, så smtp.telenor.dk blev brugt i stedet, og det var nok port 25.

Hvis det er en nyligt oprettet Hotmail-konto, vil jeg anbefale at skifte
til Gmail i stedet, bl.a. fordi jeg har læst, at Hotmail kan finde på at
smide modtagne mails væk uden at gøre opmærksom på det.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 30-07-09 17:25

Abricosicus formulated the question :
> [...]
> Men jeg kan ikke få det til at funke hos en veninde, der bruger
> Cybercity/Telenor. Der kommer alskens fejlmeldinger.

Ingen problemer fra min Telenorforbindelse - her virker både Hotmail og
Gmail. Det ser dog ud til at de på ovennævnte side har glemt at nævne
at man i fanebladet "Server" skal sætte flueben i "Min server kræver
godkendelse" for at kunne sende mails gennem deres server.

--
/klaus