news.sunsite.dk nede ?
Fra : Kim

Dato : 27-07-09 21:01

Kan ikke logge på siger:

Der kunne ikke oprettes forbindelse til serveren
Konfiguration:
Konto: news.sunsite.dk
Server: news.sunsite.dk
Brugernavn: kim.xxx@xxxxxxxx.dk
Protokol: NNTP
Port: 119
Sikker (SSL): 0
Programkode: 800ccc0e

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 27-07-09 21:02

"Kim" <no@s.p.a.m.dk> skrev
> Kan ikke logge på siger:

Og prøver man http://dotsrc.org/
siger den:
Couldn't connect to database, please contact the administrator

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-07-09 21:27

In news:4a6e07c3$0$25193$9f626990@news.telelet.dk,
Kim <no@s.p.a.m.dk> typed:
> Kan ikke logge på siger:
>

> Der kunne ikke oprettes forbindelse til serveren
> Konfiguration:
> Konto: news.sunsite.dk
> Server: news.sunsite.dk
> Brugernavn: kim.xxx@xxxxxxxx.dk
> Protokol: NNTP
> Port: 119
> Sikker (SSL): 0
> Programkode: 800ccc0e
>
> Mvh Kim

Jeg kan heller ikke få forbindelse. Det er da noget der sjældent sker med
Sunsite, så derfor har jeg TDC's newgrupper i reserve. Det er flere timer nu
at Sunsite har strejket.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Allan G

Dato : 27-07-09 22:15

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sunsite, så derfor har jeg TDC's newgrupper i reserve. Det er flere timer

Hæhe og TDC var nede i 1/2 time her idag.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-07-09 22:26

In news:4a6e18ec$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Allan G <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> typed:

> Hæhe og TDC var nede i 1/2 time her idag.
>
> Mvh Allan

Det ender da nok med den rene katastrofe, for så kan vi jo ikke "snakke"
sammen. LOL

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 28-07-09 05:42

Allan G skrev:

> Hæhe og TDC var nede i 1/2 time her idag.

Jeps. Og da det skete - nu for 2. gang indenfor kort tid - valgte jeg at
få en Sunsite-konto.
Bare for at opleve at den også gik senere på dagen.

Nå, men nu har jeg da to muligheder for at læse i grupperne.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-07-09 20:40

Philip Nunnegaard skrev:

> da det skete - nu for 2. gang indenfor kort tid - valgte jeg
> at få en Sunsite-konto.

Er der et alternativ til Sunsite?

Sidder på essbredbånd.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 28-07-09 20:50

Hans Paulin (6310) wrote:

> Er der et alternativ til Sunsite?

Styr dig nu lige. En strømafbrydelse kan lægge enhver nyhedsserver ned.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-07-09 20:58

Erik Olsen skrev:

> Styr dig nu lige. En strømafbrydelse kan lægge enhver nyhedsserver
> ned.

Ja, hvis der falder en A-bombe på Fyn er alt jo forgæves!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-07-09 21:25

Hans Paulin (6310) skrev:

> Ja, hvis der falder en A-bombe på Fyn er alt jo forgæves!

Sunsite kører igen.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-07-09 21:31

Bertel Lund Hansen skrev:

> Sunsite kører igen.

Yes yes - sidder på ess bredbånd der vist kan nøjes med en mailserver,
så har kun haft Google det sidste lille døgns tid

Men har nu sat "reader80.eternal-september.org" op (dén som Carl Drud har
henvist til i et par indlæg)
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 28-07-09 21:34

Bertel Lund Hansen skrev:

> Sunsite kører igen.

Ja, og efter en times tid dukkede også de indlæg op,
som var sendt i nedeperioden.

--
Herluf :·)

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-07-09 05:42

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Ja, og efter en times tid dukkede også de indlæg op,
> som var sendt i nedeperioden.

Og man kan se indlæg fra før nedeperioden også.
Jeg har dog problemer med at sende fra Sunsite, men jeg overvejer om det
kan skyldes at jeg bruger asmtp.mail.dk i stedet for smtp.mail.dk.
Det har jeg i hvert fald oplevet problemer med i andre sammenhænge, så
snart jeg bruger en anden emailadresse end den jeg har hos TDC.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 29-07-09 08:31

> Og man kan se indlæg fra før nedeperioden også.
> Jeg har dog problemer med at sende fra Sunsite, men jeg overvejer om det
> kan skyldes at jeg bruger asmtp.mail.dk i stedet for smtp.mail.dk.

Hvilken SMTP-server du bruger i dit mailprogram har intet at gøre med om du
kan sende news-indlæg, disse sendes udelukkende via. news-serveren.
Hvilken fejlbesked får du når du forsøger?

(dette i øvrigt postet via. Sunsite, så der er i hvert fald ikke generelle
problemer med det :))

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-07-09 09:52

Philip Nunnegaard skrev:

> Jeg har dog problemer med at sende fra Sunsite,

Kan man sende mails via Sunsite?

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-07-09 21:10

Hans Paulin (6310) skrev:

> Er der et alternativ til Sunsite?

Svarer lige selv:

http://www.eternal-september.org/
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-07-09 21:31

In news:4a6f5416$0$300$14726298@news.sunsite.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

> Er der et alternativ til Sunsite?
>
> Sidder på essbredbånd.

Jeg har både TDC's nyhedsserver og Sunsite. Så tror jeg at jeg er godt
garderet. Det er nok lidt usandsynligt, at de begge går ned i længere tid
samtidig.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-07-09 21:33

Tove Krieger skrev:

> Jeg har både TDC's nyhedsserver og Sunsite.

Har jeg osse på *postadressen*
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-07-09 21:40

Tove Krieger skrev:

> Jeg har både TDC's nyhedsserver og Sunsite. Så tror jeg at jeg er godt
> garderet. Det er nok lidt usandsynligt, at de begge går ned i længere tid
> samtidig.

Jeg har news fra Stofanet og en reserve fra Sunsite, men det er
ikke besværet værd at skifte ved et normalt nedbrud (som der da
heller ikke har været i mange år nu). Mine filtre forsvinder når
de ikke aktiveres, og i den nye opsætning er alle indlæggene jo
ulæste. Det er alt for kaotisk at prøve at pille dem ud der reelt
er ulæste.

Jeg bruger kun reserven til at tjekke om Sunsite er nede og så
lige nogle specielle ting hvis jeg overvejer om der er forskel på
newsserverne i en eller anden sammenhæng.

--
Bertel

Fra : Carl Drud

Dato : 29-07-09 10:02

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> writes:

> [...]
> de ikke aktiveres, og i den nye opsætning er alle indlæggene jo
> ulæste. Det er alt for kaotisk at prøve at pille dem ud der reelt

Ellers kan man bruge Hamster[¹] til at hente fra flere
nyhedsserverer. Så glipper et indlæg på den ene server er det højest
tænkeligt med på den anden og man vil ikke bemærke noget.

[¹] http://tglsoft.de/freeware_hamster.html
http://hamster.volker-gringmuth.de/waskann_news.htm

--
Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-07-09 10:27

Carl Drud skrev:

> Ellers kan man bruge Hamster[¹] til at hente fra flere
> nyhedsserverer.

Det prøvede jeg engang for nogle år tilbage. Det kørte så langsom
at jeg opgav det.

Hvis jeg havde svære problemer, ville jeg måske overveje det, men
jeg har adgang til en newsserver der kører suverænt. Jeg kan slet
ikke huske hvornår der sidst var problemer. Det ligger år
tilbage.

--
Bertel

Fra : Carl Drud

Dato : 29-07-09 10:55

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> writes:

> Det prøvede jeg engang for nogle år tilbage. Det kørte så langsom
> at jeg opgav det.

Jeg erindrer ikke problemer i den retning. Er nu skiftet til Linux og
kører med Leafnode.

> [...]
> jeg har adgang til en newsserver der kører suverænt. Jeg kan slet
> ikke huske hvornår der sidst var problemer. Det ligger år

En fordel er også hvis man vil abonnere på hierarkier som f.eks mozilla.*,
eller sslug.* skal man via deres nyhedsserver er det (synes jeg) en
fordel at man kan samle det i Hamster (eller Leafnode) og blot abonnere
på en af grupperne ganske normalt via ens newsreader.

--
Carl

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-07-09 22:23

Jeg bor tæt på Aalborg Universitet i Aalborg Øst. Vi har haft en lokal
strømafbrydelse, og jeg tror, at det også gik ud over universitetet.
Først var strømmen væk i få minutter, derefter var den tilbage i få
minutter, og til slut var den væk i måske en halv time eller mere.

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-07-09 22:29

In news:4a6e1abb$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Jens Jensen <a@a.invalid> typed:
> [...]
> Først var strømmen væk i få minutter, derefter var den tilbage i få
> minutter, og til slut var den væk i måske en halv time eller mere.

Så er det da nok derfor. Jeg mener også at kunne huske, at det er Aalborg
Universitet der er Sunsite's sponsor.

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-07-09 22:32

Tove Krieger skrev, Den 27-07-2009 23:28:
> Så er det da nok derfor. Jeg mener også at kunne huske, at det er
> Aalborg Universitet der er Sunsite's sponsor.

Ja, der er en eller anden tilknytning til universitetet.

Fra : thl

Dato : 27-07-09 16:47

On 27 Jul., 23:28, "Tove Krieger" <missmini...@privat.dk> wrote:
> [...]
> Jens Jensen <a...@a.invalid> typed:

> Så er det da nok derfor. Jeg mener også at kunne huske, at det er Aalborg

Fra elselskabet:
Strømafbrydelse mandag den 27. juli 2009 (7123)
På 60/20kV station Sdr. Tranders, radial Gug, Visse, Sdr. Tranders,
Gistrup, Nøvling opstod der kl. 18:30 en fejl på højspændingsnettet..
Kl. ca. 18:30 indtraf en højspændingsfejl på Sdr. Tranders linien (ca
2000 kunder). Inden fejllokaliseringen var overstået, har denne fejl
medført følgefejl, så yderligere 3000 kunder kom uden spænding. Dette
større havari på højspændingsnettet omfatter således Gug, Visse, Sdr.
Tranders, Gistrup, Nøvling.
Forventet varighed 4 timer.
ca. 5000 er berørt af afbrydelsen

mvh
Thorbjørn

Fra : Kim

Dato : 29-07-09 13:34

"thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev >
> Jeg bor tæt på Aalborg Universitet i Aalborg Øst. Vi har haft en lokal

Stadig nede herfra Kbh Nv
Hvad med Jer andre ?

Mvh Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-07-09 13:54

Kim skrev:

> Stadig nede herfra Kbh Nv
> Hvad med Jer andre ?

Den kører uden problemer via Stofanet, Horsens.

--
Bertel

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-07-09 14:09

In news:4a704227$0$8597$9f626990@news.telelet.dk,
Kim <no@s.p.a.m.dk> typed:
> "thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev >
>
> Stadig nede herfra Kbh Nv
> Hvad med Jer andre ?
>
> Mvh Kim

Her på Vestsjælland kører Sunsite bare deruda'. Det har den gjort siden i
morges.

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-07-09 14:24

Kim skrev, Den 29-07-2009 14:34: