Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Print program
Fra : /Peter

Dato : 19-07-09 08:09

Jeg leder efter et printprogram der kan lægge billderne ordende eler
uordnede på en given sidestørrlese.

Det skal også have en tekstfunktion og kunne ramme billederne ind, med
helst mange forskellige rammer,
evt. baggrunde og ligningene.

Canon Photorecord 2 er fin, men jeg jeg vil gern vide om der evr. findes
alternativer, helst med flere muligheder, skabeloner, rammer osv.

Fra :    ab©

Dato : 19-07-09 09:02

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> Jeg leder efter et printprogram der kan lægge billderne ordende eler
> uordnede på en given sidestørrlese.

På bl.a. HP´s side kan du downloade div. programmer til opdeling af f.eks.
en A4-side i forskellige formater, så man ikke spilder papir. Programmerne
er selvfølgelig beregnede til deres egne printere, men virker også fint til
alle andre ...

ab©

Fra : Seth

Dato : 19-07-09 10:15

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in news:4a62b6bd$0$56788
> [...]

> Canon Photorecord 2 er fin, men jeg jeg vil gern vide om der evr. findes
> alternativer, helst med flere muligheder, skabeloner, rammer osv.

ACD PhotoSlate
_
Seth

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-07-09 14:35

/Peter wrote:
> [...]
>
> Canon Photorecord 2 er fin, men jeg jeg vil gern vide om der evr. findes
> alternativer, helst med flere muligheder, skabeloner, rammer osv.

Det var faktisk også Canons software, jeg ville anbefale, nu du jo
antyder, du bruger Canon.

OlympusMaster 2 (følger med alle Olympus kameraer efter 2007) kan det
samme på både Mac og Windows, men ellers er jeg ikke sikker på, hvad der
findes til Windows, da jeg mest bruger Mac. På min XPPro har jeg dog
afprøvet Free Photo Editor, - den kan lidt, men hverken sætte rammer
e.l., men dog indsætte en beskrivende tekstlinie.... Hm, hvad med
ImageCapture fra CorelGraphics Suite (Mac/Win)? - men det kræver
selvfølgelig, du har den, da det jo er en ret dyr programpakke at
investere i...

Hvis du nu tilfældigvis skulle sidde på en Mac, så er der langt flere
muligheder udover Canons og OM 2. - Bl.a. iPhoto, der følger med
systemet, den udvidede iPhoto fra iLife 07/08/09, Inkscape,
GraphicConverter, ImageReady CS2 [den bør vel egentlig også kunne gøre
det på Windows.], ThumbNailer X (hvis den stadig kan fås), m.fl.

mvh. Erik Richard

Fra : /Peter

Dato : 19-07-09 16:17

> [...]
>
> Canon Photorecord 2 er fin, men jeg jeg vil gern vide om der evr.
> findes alternativer, helst med flere muligheder, skabeloner, rammer

.... ok mange tak til jer

Jeg så ganske kort det Epson(?) program som Børnefotografen bruger, dem
der står rundt om i storcentrene og laver billeder af børn,. det jeg
lige nåede at se så ganske interessant ud.
Så har jeg set Photocare - tror jeg det var - bruger et program med
rigtig mange fede frames - de her sort/grå texture-agtige rammer -
billeder kunne på et tidspunkt ses i vindueti deres butikker.

-men jeg aner ikke hvad programmerne hedder!