Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Overføre billeder til SD kort
Fra : Ukendt

Dato : 17-07-09 19:48

Hej

Er det muligt at overføre billeder og video til SD kort ?

Vil gerne redigerer billederne og måske sætte de enkelte film sammen og
derefter overfører dem til SD kortet, så jeg kan sætte SD kortet i kameraet
og vise billeder og film ved et koble det til tv´et.

Jeg har prøvet at overføre billeder til mit kamera Ixus 990, men det vil det
ikke. Skal jeg bruge en kort læser eller hvad ?

Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-07-09 20:06

"Peter DK" <popeye(snabel)mail.tele.dk
> Skal jeg bruge en kort læser eller hvad ?

En kortlæser vil ihvertfald kunne overføre filerne til kortet uden
problemer.

Om kameraet så vil acceptere dem er en anden sag

Men det er da et forsøg værd

Jan

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-07-09 20:07

Peter DK wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at overføre billeder til mit kamera Ixus 990, men det vil det
> ikke. Skal jeg bruge en kort læser eller hvad ?

Hm, det vil jeg da tro... Jeg kan ihvertfald gøre det til min Olympus
SP-510. Men det kræver, at du kan mounte kameraet som en ekstern disk
(fx. som G, H eler J disk i Windows. På Mac dukker den op som en ekstern
disk på skrivebordet), og at de færdige billeder og film lægges i præcis
samme mappe, som de oprindelig lå i. - OG - at du navngiver i
overensstemmelse med den måde, kameraet navngiver på. Ved billeder er
det ikke deet store problem, men ved video bør du nok navngive efter det
første filmklip.

Kopiering kan så ske ved alm. drag&drop til den oprindelige mappe eller
ved at bruge copy/paste funktion til den oprindelige mappe.

mvh. Erik Richard