Hotmal el. Thunderbird problem?
Fra : ___P.Sir

Dato : 19-07-09 09:49

Jeg kan sende til min datters hotmail - men et par andre venner kan jeg IKKE
sende til. Mails kommer retur med en længere forklaring om bl.a. policy
osv., og det ligemeget om det bare er uskyldig tekst (altså ingen "suspecte"
filer).
De pgl. kan sagtens modtage mails fra andre, bare ikke fra mig, så de mener
fejlen ligger hos mig. Jeg kan på den anden side godt sende til andre
hotmails, som nævnt.
Et problem nogen kender til? Jeg bruger Thunderbird 2.0.0.22
Preben

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-07-09 14:01

___P.Sir skrev, Den 19-07-2009 10:49:
> [...]
> osv., og det ligemeget om det bare er uskyldig tekst (altså ingen "suspecte"

Det er nok et Hotmail-problem.

Hotmail afviser af og til mails fra andre mailhoteller:
http://www.emaildiscussions.com/showthread.php?t=56205.

Hotmail er ustabil; sletter mails uden at gøre opmærksom på det; eneste
sikre måde at sende til Hotmail er fra Hotmail:
http://www.emaildiscussions.com/showthread.php?t=53968.

Hotmail har nok blokeret for den SMTP-server, du bruger, så hvis du har
mulighed for det, kunne du prøve at sende via en anden SMTP-server.
Ellers må du prøve at overtale dine venner til også at have en mailkonto
et andet sted, fx Gmail. Så vidt jeg husker kan Gmail sættes til at
hente post fra andre mailkonti, så man har alle sine mails samlet et sted.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-07-09 14:13

___P.Sir skrev:
> Jeg kan sende til min datters hotmail - men et par andre venner kan jeg IKKE
> sende til. Mails kommer retur med en længere forklaring om bl.a. policy
> osv.

Ok, så er løsningen bare at ... osv.

Eller sagt på en anden måde, giv os fejlmeddelelsen, den
fortæller enten med tekst og/eller med en fejlkode, hvorfor
mailen ikke er blevet sendt.

Forklaringen kan sagtens være den Jens Jensen kommer med,
men uden at kende fejlmeddelelsen, er alle gæt skud i tågen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : ___P.Sir

Dato : 19-07-09 14:42

Jamen så kig her:This is the mail system at host mailgw12.surf-town.net.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<bplambeck@hotmail.com>: host mx4.hotmail.com[65.55.92.168] said: 550 SC-001
Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for
rejection may be related to content with spam-like characteristics or
IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin
please
contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network
admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery
information and support (in reply to MAIL FROM command)
--------------------------------------------------------------------------------Reporting-MTA:
dns; mailgw12.surf-town.net
Arrival-Date: Sat, 18 Jul 2009 19:42:13 +0200 (CEST)

Final-Recipient: rfc822; bplambeck@hotmail.com
Action: failed
Remote-MTA: dns; mx4.hotmail.com
Diagnostic-Code: smtp; 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-07-09 15:56

___P.Sir skrev:
> [...]

> admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery
> information and support (in reply to MAIL FROM command)

Dine mails bliver opfattet som spam. Du kan kontakte din
internetudbyder, eller hvem du nu ellers sender dine mails
gennem, måske de kan løse problemet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til svære ord og ordsprog:

Fra : ___P.Sir

Dato : 19-07-09 16:33

> Dine mails bliver opfattet som spam. Du kan kontakte din internetudbyder,
> eller hvem du nu ellers sender dine mails gennem, måske de kan løse
> problemet.

Mærkeligt at en mail til én hotmail adresse bliver opfattet som spam, men
til en anden hotmail ikke...?!
Men jeg har allerede skrevet til surftown.
preben

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-07-09 21:11

___P.Sir skrev:

> Mærkeligt at en mail til én hotmail adresse bliver opfattet som spam, men
> til en anden hotmail ikke...?!

Jeg kender ikke hotmail, men kan det tænkes at de har sat forskellige
indstillinger for hvor aggressivt Hotmails evt. indbyggede spamfilter
skal være?

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 19-07-09 21:20

> Mærkeligt at en mail til én hotmail adresse bliver opfattet som spam, men
> til en anden hotmail ikke...?!

Jeg tror det har været tilfældigt - enten er Surtowns mailserver først
blevet blokeret efter du sendte den første mail, eller også er det et
spørgsmål om at du har ramt forskellige mailservere hos Surftown da du har
sendt de forskellige mails.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk