Asus 7100
Fra : Torben Leander

Dato : 31-07-01 20:43

Hej Alle !

Jeg er rendt ind i problemer.

Min søn har en 500 Mhz AMD K6/2 med 128 MB ram, hvor der hidtil har siddet
et Matrox kort i sammen med et Woodoo 2. ( Maskinen køre Win 98 Sr 2 ).
Efterhånden var der nogle af de nyere spil som ikke kunne køre med den
konfiguration. Så jeg forbarmede mig over ham, og købte et Asus 7100 Gforce
2 MX 400 kort. Men det har for alvor givet mig problemer, for mange af hans
gamle spil som før kørte udemærket på hans Woodoo 2 kort, vil nu ikke køre
mere. Hvad gør jeg ?

Jeg har ikke meget forstand på spil og opsætning af disse.

Det er galt med bla. Quake 2, Soldier of fortune. Sidstnævnte spil fulgte
med kortet, så det skulle vel kunne køre, Men maskinen går på halen.

Jeg har installeret Direct X 8.0.
Jeg har også prøvet at installere Detonator 3, men det bliver ikke bedre af.

Jeg ved ikke om dette er oplysninger nok til at i kan hjælpe mig. Men et
eller andet måtte jeg finde på, for han er sur på sin gamle far.

Hilsen
Torben Leander.

Fra : Frank Andersen

Dato : 31-07-01 21:22

Hvis bundkortet er med Ali Aladdin ( håber det er stavet rigtigt ) chipset.
Og det er mange af dem til AMD K6. Så kan du nok godt glemme det. Jeg rodede
selv meget med det engang, indtil en fyr i en butik sagde at hvis det er med
Ali chip, så kan du godt glemme at køre med andet end Voodoo kort. Jeg købte
så et Voodoo 3-3000 og det kørte fint. Jeg prøvede TNT-2, Savage 3 eller 4
alt det der var moderne for 1½ år siden. Han fik ret.
Ali chipsættet kan ikke levere strøm nok til AGP

Frank
Torben Leander <nn@nn.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b670ac4$0$2625$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 31-07-01 21:55

> [...]
>
> Jeg har installeret Direct X 8.0.
> Jeg har også prøvet at installere Detonator 3, men det bliver ikke bedre

Har du husket at sætte spillene op til at bruge OpenGL eller Direct3D i
stedet for 3dfx. Hvis de er indstillet til at bruge 3dfx vil de ikke køre
med V7100 kortet, eller noget andet ikke voodoo kort for den sags skyld.

--
// Søren Hjelholt

- Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den !!!

Fra : Anders Lund

Dato : 01-08-01 00:04

> Har du husket at sætte spillene op til at bruge OpenGL eller Direct3D i
> stedet for 3dfx. Hvis de er indstillet til at bruge 3dfx vil de ikke køre
> med V7100 kortet, eller noget andet ikke voodoo kort for den sags skyld.

3dfx køre glivrende på mit tnt2 kort, næsten bedre end openGl.

Anders Lund
webmaster@123grin.dk
Webmaster for GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 01-08-01 09:12

Anders Lund <webmaster@123grin.dk> skrev i en

> 3dfx køre glivrende på mit tnt2 kort, næsten bedre end openGl.

OK, så er der noget der er gået min næse forbi, og jeg må da også indrømme
at jeg ikke engang har overvejet at prøve det på mit eget V7100, da jeg var
temmeligt sikker på at 3dfx teknologien ikke var understøttet af andre en
voodoo kortene. Så er det jo nok dessværre ikke det der er galt med Torbens
kort, så jeg er løbet tør for ideer.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-08-01 13:54

Anders Lund wrote:

> 3dfx køre glivrende på mit tnt2 kort, næsten bedre end openGl.

????? Mener du ikke D3D (Direct3D)?

Jeg ved godt man kan få wrappers som gør det muligt at køre Glide(3dfx) på ikke
Vodoo kort, men jeg endnu ikke set en som fungere ordentligt.

Mvh

Bruno

PS. Man kan godt have et Vodoo2 kort og et Gf2MX i den samme maskine, så i med
det gamle kort så skulle de gamle spil kunne køre fint.

Fra : Peter Rinder

Dato : 01-08-01 16:44

Jeg tror også han mener Direct 3D.
Derfor mener jeg også at Torben skal prøve at indstille spillene til at
køre enten Direct 3D eller OpenGL (istedet for Glide som de sikkert står til
at køre nu).

/Peter

Fra : Torben Leander

Dato : 01-08-01 21:09

Hej igen !

Jeg har været inde i alle spil for at tjekke, men umiddelbart så stod det
rigtigt.

Jeg har i dag fundet ud af, at jeg skal ikke installere driveren jeg fik
med. Men undlade den og så installere detonator 3 i stedet.

Jeg har heldigvis en backup af C drevet, så den er blevet lagt ind og så
installerede jeg Detonator 3 i stedet for originaldriveren. Så køre det
meste. Det er kun nogle gamle spil, så som Motoracer 2. Den vil bare ikke.
Men det kommer han til at leve med.

I skal have tak for alle jeres svar og gode råd.

Hilsen
Torben Leander.