Sunsite.dk, Laaang tid om at få forbindels~
Fra : Leif Langgaard

Dato : 22-06-09 10:56

Hej

Jeg prøver at få svar på om der er andre der har problemer med Sunsite.dk,
for at få forbindelse med newsserveren skal jeg altid vente i flere
minutter, og i mens jeg skriver et indlæg kobles jeg af igen, og skal så
vente i yderligere nogle minutter inden der er forbindelse.

På forhånd tak for gode råd og vejledning!

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -
Smid NRE i dit killfilter, det giver ro og god tone i grupperne!

Fra : Ole C

Dato : 22-06-09 11:21

Leif Langgaard skrev blandt andet:

> [...]
> igen, og skal så vente i yderligere nogle minutter inden der er
> forbindelse.
> På forhånd tak for gode råd og vejledning!

Ikke her.
Der har da nogle (få) gange været problemer, men generelt er Sunsite
hurtigere end TDC.
Jeg oplever dog også at blive koblet af, hvis "linien" har været inaktiv et
stykke tid, men er på igen i løbet af få sekunder.
Måske det kan hjælpe, hvis du sletter kontoen og opretter den påny....?

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-06-09 12:29

"Leif Langgaard" skrev i en meddelelse
> Jeg prøver at få svar på om der er andre der har problemer med
> Sunsite.dk,

Ikke i dag (mandag), men jeg oplevede problemer i en kortere periode i
går søndag.

Men senere på dagen var den OK igen,

Jan

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 22-06-09 12:36

Leif Langgaard skrev:
> [...]
> vente i yderligere nogle minutter inden der er forbindelse.
>
> På forhånd tak for gode råd og vejledning!

Heller ingen problemer her.
Forbindelsen til Sunsite blev oprettet lige så hurtigt som den plejer.

Mange hilsner

Marco

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-09 12:42

Leif Langgaard skrev:

> [...]
> minutter, og i mens jeg skriver et indlæg kobles jeg af igen, og skal så
> vente i yderligere nogle minutter inden der er forbindelse.

Jeg har en testopkobling til sunsite.dk. Normalt bruger jeg
nemlig news.stofanet.dk. Men jeg har ikke problemer med at hente
nye indlæg fra sunsite, og har heller aldrig været ude for det.

--
Bertel

Fra : Leif Langgaard

Dato : 22-06-09 13:08

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> vente i yderligere nogle minutter inden der er forbindelse.
>
> På forhånd tak for gode råd og vejledning!

Det er åbenbart forbindelsen fra min udbyder og til Sunsites server det er
galt med!

Jeg installerede XanaNevs med samme resultat, dødssyge ventetider for at
hente og sende meddelelser, øv.

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-06-09 12:56

Hej Leif Langgaard, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det er åbenbart forbindelsen fra min udbyder og til Sunsites
> server det er galt med!

Det kunne tyde på det, uanset jeg ikke kan gennemskue, hvordan det kan
lade sig gøre. En netværksbofh efterlyses her i tråden!

Fra mit lave overblik (eller mangel på samme) ville det vel i givet
fald vel være det samme problem med andre newsservere så (?)

> Jeg installerede XanaNevs med samme resultat, dødssyge ventetider
> for at hente og sende meddelelser, øv.

God ide da det vist er en onlinedims (hvor er Ivan når man har brug for
ham?

Man kunne jo forestille sig, at forbindelsen skulle "holdes varm",
hvilket onlinedimser er gode til (fx Xnews som jeg anvender).

Men den ellers gode ide er så skudt ned.

Og nej, som de andre har jeg heller ingen problemer med sunsites
server. Den er væsentlig bedre end TDC's (min udbyder).

Jeg bruger sunsite til nogle få grupper, som Katie (min default) ikke
har, og den er TDC's langt overlegen - ikke mindst hvis man bruger
onlinedimser.

Pointen med det sidste er, at bruger man fx (og især) funktionen
"reconstruct thread", kan en server opføre sig på to måder afhængigt af
setup. Ved de gamle typer skal serveren have ét artikelnummer ad
gangen, finder indlægget, levererer, får det næste stukket ud, leder,
finder og leverer... etc. Ved de "nyere typer" kan klienten bede om
'hele pakken' i ét hug, serveren slår op i databasen, finder pakken og
leverer.

I praksis: En tråd med fx et halvt hundrede indlæg, hvor man kun har
ét, tager nemt 2-5 minutter om at finde de manglende, hvis det er 'det
gamle setup'. Ved det nye klares det typisk på det samme antal
sekunder.

Sunsite anvender 'det nye'. Og i en meget fornem udgave endda.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 23-06-09 14:41

Rudi Stegen newsnospam@stegen.dk skrev 23.06.2009 13:55:53 i
<Xns9C338DB7D8835RudiStegen@katie.klen.dk> bl.a.:

> [...]
>fald vel være det samme problem med andre newsservere så (?)

>God ide da det vist er en onlinedims (hvor er Ivan når man har brug for

I hvert fald har man fordel af at få hentet alle nye indlæg på en gang,
men det kan man jo stille andre programmer til også. Jeg brugte tidligere
Thunderbird til både mail og news, men efter at have arbejdet lidt med
Ubuntu og Pan blev jeg glad for en dedikeret newslæser. Samme Ivans
forslag til XanaNews har jeg så afprøvet med rimeligt resultat. I hvert
fald har jeg ikke haft problemer med forbindelsen siden.

Men altså det kan jo være alt muligt. De gange hvor problemerne har været
størst ser ud til at falde sammen med problemer hos min udbyder, Fullrate,
og der har været tale om at jeg heller ikke kunne sende via deres
smtp-server. Lidt mærkeligt så, da SMTP ikke burde have noget at gøre med
NNTP.

Endelig er der den helt oplagte: Den lokale trådløse forbindelse. Min
driller fra tid til anden. Den virker normalt fint hvor jeg sidder, men
somme tider må jeg lige flytte et par meter ind i stuen hvor AP'et står.

--
Niels

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-06-09 17:55

Leif Langgaard wrote:

> [...]
> vente i flere minutter, og i mens jeg skriver et indlæg kobles jeg af
> igen, og skal så vente i yderligere nogle minutter inden der er

Ingen problemer her i den senere tid.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen