Hvorledes hentes mail med Windows Mail via~
Fra : Lars Kristensen

Dato : 20-06-09 22:45

Hej NG

Hvorfor mon jeg ikke kan hente mail med Windows Mail via trådløse hotspots?

Når jeg på et hotelværelse benytter min egen bærbare computer og går på
nettet vha. hotellets trådløse internet, kan jeg typisk altid komme på
nettet, men typisk ikke hente mail ned med Windows Mail.

Hvad gør jeg mon forkert og hvilke indstillinger skal ændres i min Windows
Vista, for at det kommer til at virke?

Såfremt der findes en som forstår mit ønske og kan hjælpe mig, vil jeg være
meget taknemmelig.
På forhånd tak.
Lars Kristensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-06-09 21:42

"Lars Kristensen" <97481133NoSparmSkalFjernes@ltdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:4a3d5878$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Vista, for at det kommer til at virke?
>
> Såfremt der findes en som forstår mit ønske og kan hjælpe mig, vil jeg

Du kobler jo op via den udbyder som hotellet har, og hvis ikke det er den
samme som du har, så får du ikke adgang til det.
Så vidt jeg kan se, så har du tdc som udbyder, og så er det jo bare at bruge
deres webmail i stedet for. Den kan bruges over hele verden.

Kurt

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-06-09 22:45

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev :

>Du kobler jo op via den udbyder som hotellet har, og hvis ikke det er den
>samme som du har, så får du ikke adgang til det.

Man kan normalt altid hente mail, uanset hvilken udbyder man er
opkoblet med.

Men ikke sende.
--
Kerim

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-06-09 13:31

Lars Kristensen skrev, Den 20-06-2009 23:45:
> Hvorfor mon jeg ikke kan hente mail med Windows Mail via trådløse hotspots?

Kommer der ingen fejlmeddelelser? Kan mail sendes?

Fra : Lars Kristensen

Dato : 22-06-09 17:00

Hej NG

Jeg henter i Windows Mail via POP3 "mail01.mxhotel.dk" og sender via SMTP
"pasmtp.tele.dk".
Jeg selv anvender TDCs net. Hos f.eks. min bror som anvender Sonofons net
virker det fint. Men på typiske hotellers trådløse net, kan jeg KUN læse
mine mail vha. web-adgangen hos min udbyder og ikke vha. Windows Mail.

Desværre har jeg ikke en fejlmeddelelse gemt.

Jeg ønsker, såfremt det lader sig gøre, at kunne læse mine mails med Windows
Mail og jeg anvender sammen med Windows Vista.

Lars

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-06-09 21:34

Lars Kristensen skrev, Den 22-06-2009 18:00:
> Jeg selv anvender TDCs net. Hos f.eks. min bror som anvender Sonofons
> net virker det fint. Men på typiske hotellers trådløse net, kan jeg KUN
> læse mine mail vha. web-adgangen hos min udbyder og ikke vha. Windows Mail.

Måske skyldes det en firewall, som kører med forskellige indstillinger
afhængigt af, om PC'en har en offentlig eller en privat IP-adresse. Jeg
synes bare, at der burde komme en meddelelse, hvis firewallen blokerer.
Hvis PC'en kommunikerer igennem en router derhjemme, så prøv at forbinde
direkte til modemet med kabel og se, om det giver samme problem som på
hotspots.