iCal - mærkelig ny adfærd
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-06-09 19:53

iCal (3.07) er nu begyndt at vise en længere talkode ud for hver eneste
indskrivning - en art 6-cifret løbenummer, der slutter med datoen. Jeg
har en aftale 23. juni kl. 7.10-8.10. Ud over emnet står der således:

07.1523. jun 09

Det fylder op - især i månedsvisning og ødelægger overskueligheden.

I Vis info til denne indskrivning står der endnu mere:

fra 23/06/2009 07.1023 .06 2009
til 23/06/2009 08.1023 .06 2009

Det meste er overflødigt, da aftalen jo står under datoen i forvejen,
mens klokkeslættet bliver skjult inde i den lange kode.

Aftalen får allerede denne kopde tildelt, når man vælger Ny begivenhed.

Jeg synkroniserer med iPhone, som heldigvis ikke synes inficeret.

Altså, kan det pjat ikke slås fra på en eller anden måde?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-06-09 20:18

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg synkroniserer med iPhone, som heldigvis ikke synes inficeret.
>
> Altså, kan det pjat ikke slås fra på en eller anden måde?

Jeg ser nu, at tilsvarende talkoder med indbygget gentagelse af dattoen
er dukket op Modtaget-kolonnen i Mail.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 20:18

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg ser nu, at tilsvarende talkoder med indbygget gentagelse af dattoen
> er dukket op Modtaget-kolonnen i Mail.

du har pillet ved hvordan dato og tid bliver defineret ....

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 20:20

> du har pillet ved hvordan dato og tid bliver defineret ....

nulstil det under System Indstillinger -> International -> Formater

vælg "Region -> Danmark -> Dansk"

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-06-09 20:50

> nulstil det under System Indstillinger -> International -> Formater
>
> vælg "Region -> Danmark -> Dansk"
>
> /thomas

Åh javel ja. Det var fordi, jeg ville lege med, da nogle ville vide,
hvordan man får datoen vist i menulinien. Det lykkedes ikke for mig. Til
gengæld fik jeg dette resultat.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 20:56

> Åh javel ja. Det var fordi, jeg ville lege med, da nogle ville vide,
> hvordan man får datoen vist i menulinien. Det lykkedes ikke for mig. Til
> gengæld fik jeg dette resultat.

og hvis du husker så var min kommentar i den tråd at det var en dårlig
idé....

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-06-09 22:35

> og hvis du husker så var min kommentar i den tråd at det var en dårlig
> idé....
>
> /thomas

Og nu ved jeg det.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 21:14

> [...]

> 07.1523. jun 09
>
> Det fylder op - især i månedsvisning og ødelægger overskueligheden.

Ikke hos mig. Version 3.07, build 1284.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-06-09 21:36

> [...]

> Jeg synkroniserer med iPhone, som heldigvis ikke synes inficeret.
>
> Altså, kan det pjat ikke slås fra på en eller anden måde?

Så op på hesten igen. Her en Münster-forklaring, jeg brugte:

"Åbn Systemindstillinger, gå ind i International og vælg Formater. Under
punktet Datoer klikker man på "Indstil...". Så kommer en menu med en
linie, man selv kan konfigurere med dag, dato, måned og meget andet. Man
kan selv indsætte skilletegn, skrive "d." foran, eller hvad man nu
lyster. Når datoformatet er, som man vil have det i menulinien, markerer
man det og kopierer det ud på "klippebordet" med æble-c. Man kan så bare
klikke på Annuller og lukke menuen.
Herefter går man ned under Tid og klikker på "Indstil...". Her
kommer en ny menu frem, hvor der er en linie, hvor man kan tilpasse
tidsformatet i menulinien. Der er bare ikke nogen datoer at tage af, men
heldigvis kopierede vi den i den forrige menu. Man sætter så bare
markøren oppe i linien ved tidsformatet og indsætter sin "dato" fra
klippebordet med æble-v. "
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 21:40

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> heldigvis kopierede vi den i den forrige menu. Man sætter så bare
> markøren oppe i linien ved tidsformatet og indsætter sin "dato" fra

eller endnu nemmere : vælger den std. "danske" indstilling ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-06-09 22:20

> eller endnu nemmere : vælger den std. "danske" indstilling ...

jeg har: ugedag dato måned klokken
kan du fremtrylle den med Apples standardindstilling? Sidst jeg tjekkede
kunne man ikke, derfor den ovenstående forklaring.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 22:28

> jeg har: ugedag dato måned klokken
> kan du fremtrylle den med Apples standardindstilling? Sidst jeg tjekkede
> kunne man ikke, derfor den ovenstående forklaring.

da jeg prøvede var det nok at sætte kryds i "show all regions" og vælge
Danmark -> Dansk

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-06-09 23:19

> da jeg prøvede var det nok at sætte kryds i "show all regions" og vælge
> Danmark -> Dansk

Jeg kan ikke kan skabe tidligere manglende dato i menulinjen. Det ser ud
til at Apple har luget ud i denne mangel. Og du Thomas har så bestemt
ret.

--
Venlig hilsen Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-06-09 21:14

> [...]

> heldigvis kopierede vi den i den forrige menu. Man sætter så bare
> markøren oppe i linien ved tidsformatet og indsætter sin "dato" fra

Det er godt, _du_ kan huske det. Jeg har da for længst glemt den
forklaring
--
Henrik Münster
Esbjerg