Windows mail problem.
Fra : Tove Krieger

Dato : 16-06-09 16:19

Jeg har et lidt underligt problem i min Vista Windows Mail.

I nyhedsgrupperne kommer jeg ofte ud for, at indlæg der kommer fra
skribenter der sender via gmail, ikke kommer ind hos mig. Jeg kan kun se
deres indlæg hvis der er nogen der citerer dem. Omtalte skribenter er ikke
blokerede hos mig.

Er der mon nogen her der er ude for det samme ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jubii

Dato : 16-06-09 18:51

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> er ikke blokerede hos mig.
>
> Er der mon nogen her der er ude for det samme ?

Ikke her, jeg fik denne emailadresse ind direkte i
(juragruppen/scooterparkering)
<stig.sorensen@gmail.com>

Bruger vista.

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-06-09 19:54

In news:4a37dba1$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jubii <jubii@msn.com> typed:
> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke her, jeg fik denne emailadresse ind direkte i
> (juragruppen/scooterparkering)
> <stig.sorensen@gmail.com>
>
> Bruger vista.

Mystisk. Jeg har også Vista. Jeg får også nyhedsbreve fra TDC (har selv sagt
ja til dem), og det nyhedsbrev jeg fik fra dem idag havnede i bakken
"Uønsket mail". Det er vist første gang det er sket. Jeg gad vide hvad der
foregår. Jeg kan jo prøve at gå ind på TDC webmail og checke indstillingerne
der.

Fra : KentBM

Dato : 16-06-09 22:17

Tove Krieger skrev:
> [...]
> bakken "Uønsket mail". Det er vist første gang det er sket. Jeg gad vide
> hvad der foregår. Jeg kan jo prøve at gå ind på TDC webmail og checke

Så går du ind under uønsket mail og markerer, at mailen ikke er uønsket.
Så ved Mail næste gang, at TDCs nyhedsbrev (som har samme udtryk som
spam) ikke er uønsket.

--

Kent

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-06-09 11:08

In news:4a380bb4$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> typed:

> Så går du ind under uønsket mail og markerer, at mailen ikke er
> uønsket. Så ved Mail næste gang, at TDCs nyhedsbrev (som har samme
> udtryk som spam) ikke er uønsket.

Det synes jeg at jeg har prøvet med flere mails, men jeg vil da lige være
opmærksom på det næste gang det sker.

Tak for svar.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 16-06-09 19:51

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> writes:

> [...]
> er ikke blokerede hos mig.
>
> Er der mon nogen her der er ude for det samme ?

Windows Vista mail er defekt på mange måder. Håndteringen af QP er en
af dem. Du kan næppe løse problemet på andre måder end ved at
installere noget bedre software til formålet.

--
/Wegge

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-06-09 20:51

In news:878wjs108l.fsf@huddi.jernurt.dk,
Anders Wegge Keller <wegge@wegge.dk> typed:

> Windows Vista mail er defekt på mange måder. Håndteringen af QP er en
> af dem. Du kan næppe løse problemet på andre måder end ved at
> installere noget bedre software til formålet.

Har du mon nogle forslag. Er ikke så meget inde i de dele.

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-06-09 21:01

Tove Krieger wrote:
> In news:878wjs108l.fsf@huddi.jernurt.dk,
> Anders Wegge Keller <wegge@wegge.dk> typed:

> Har du mon nogle forslag. Er ikke så meget inde i de dele.

Har du nogle eksempler på indlæg som du ikke har modtaget? Evt. kan du
se i relevante grupper i Google Groups.

Jeg bruger Windows Mail og er på news.usenet.dk, og jeg kan kontrollere
om jeg har modtaget de pågældende indlæg.

Indlæg der tilsyneladende ikke er modtaget, kan have også have andre
Ã¥rsager.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-06-09 22:09

In news:4a37fa2e$0$90273$14726298@news.sunsite.dk,
Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk> typed:

> Har du nogle eksempler på indlæg som du ikke har modtaget? Evt. kan du
> se i relevante grupper i Google Groups.

Jo, så sent som idag var der et indlæg fra en "Tommy S" i kattegruppen.
Tråden hedder "Søger andre der har en Bombay". Jeg kan kun se hans indlæg
(sendt via gmail) fordi vedkommende der svarede havde citeret ham.

> Jeg bruger Windows Mail og er på news.usenet.dk, og jeg kan
> kontrollere om jeg har modtaget de pågældende indlæg.

Jeg har både "news.sunsite.dk" og news.tele.dk, men jeg bruger yderst
sjældent sunsite. News.tele.dk plejer at være meget stabil.

> Indlæg der tilsyneladende ikke er modtaget, kan have også have andre
> årsager.

Ja, der er jo nok en forklaring. Jeg kan bare ikke forestille mig at TDC's
kundeservice kan hjælpe, men man har da lov til at ringe og spørge.

Fra : Jens Jensen

Dato : 17-06-09 00:42

Tove Krieger skrev, Den 16-06-2009 23:08:
> Jo, så sent som idag var der et indlæg fra en "Tommy S" i kattegruppen.
> Tråden hedder "Søger andre der har en Bombay". Jeg kan kun se hans
> indlæg (sendt via gmail) fordi vedkommende der svarede havde citeret ham.

Jeg kan se indlægget (i gruppen dk.fritid.dyr.kat) på både Sunsite og
news.tele.dk. Jeg bruger programmet Mozilla Thunderbird. Din Windows
Mail kan måske gøre det rigtigt, hvis du afbestiller abonnementet på
dk.fritid.dyr.kat og derefter abonnnerer igen.

Hvis det ender med, at du ikke kan få Windows Mail til at fungere
ordentligt, kan du prøve Mozilla Thunderbird, som kan hentes her:

http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

Programmet kan både bruges til mails og nyheder, men jeg foreslår, at du
nøjes med at bruge det til nyheder og fortsætter med at håndtere mails
i det mailprogram, som du bruger nu.

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-06-09 11:07

In news:4a382dcb$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
Jens Jensen <a@a.invalid> typed:

> [...]
> du nøjes med at bruge det til nyheder og fortsætter med at håndtere
> mails i det mailprogram, som du bruger nu.

Mange tak for tipset. Jeg vil prøve begge muligheder for at se om det
virker. Det er jo lidt kedeligt hvis jeg har stillet et spørgsmål i én af
grupperne og ikke kan se hvad der bliver svaret, så svareren tror at jeg
bare ignorerer det.

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-06-09 17:59

Tove Krieger wrote:
> [...]
> kattegruppen. Tråden hedder "Søger andre der har en Bombay". Jeg kan
> kun se hans indlæg (sendt via gmail) fordi vedkommende der svarede

Hvis det er trådens indledende indlæg, skulle det have Message-ID:

Jeg har modtaget indlægget fra news.sunsite.dk på Windows Mail på en PC
med Windows Vista. Det tyder altså ikke på at dit problem skyldes
Windows Mail som nogle så gerne vil have, åbenbart for at få dig til at
kaste dig ud i en tour-de-force med afprøvning af nyhedslæsere.

Det er muligt som nogen skrev, at problemet kan løses ved at ophæve
abonnementet på gruppen og hente den igen. Det synes jeg du skulle prøve
inden du går i gang med alle mulige andre nyhedslæsere.

Jeg har oplevet tilsvarende problemer når der er gået koks i
nyhedsserveren, for det meste news.arrownet.dk som jeg tidligere brugte
meget. Så muligvis er TDC's nyhedsserver ikke så fantastisk.

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-06-09 18:42

In news:4a392114$0$90266$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> nyhedsserveren, for det meste news.arrownet.dk som jeg tidligere
> brugte meget. Så muligvis er TDC's nyhedsserver ikke så fantastisk.

Det er også første gang jeg har haft problemer med manglende indlæg. Jeg
prøvede at downloade Thunderbird, men den brød jeg mig egentlig ikke om i
forhold til Sunsite og TDC's newsreaders. Jeg synes at der er for meget der
skal indstilles. Jeg prøver lige at slette katte (og hunde)grupperne, som er
dem jeg skriver mest i. Tak for rådet.

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-06-09 19:55

In news:4a392ace$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tove Krieger <missminimiv@privat.dk> typed:

> [...]
> er for meget der skal indstilles. Jeg prøver lige at slette katte (og
> hunde)grupperne, som er dem jeg skriver mest i. Tak for rådet.

Nu har jeg så prøvet at slette de to grupper på Sunsite og lægge dem ind
igen, og nu er de manglende indlæg dukket op. Så mangler jeg bare at slette
alle de andre grupper på TDC's news, og lægge dem ind igen. Håber at det så
er iorden. Endnu en gang tak for hjælpen.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 16-06-09 20:58

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> writes:

> In news:878wjs108l.fsf@huddi.jernurt.dk,
> Anders Wegge Keller <wegge@wegge.dk> typed:

> Har du mon nogle forslag. Er ikke så meget inde i de dele.

Jeg kender faktisk ikke så meget til udvalget selv, så jeg vil helst
ikke til at råde dig til noget bestemt.
--
/Wegge